بازدید 31817
۹

ساماندهی موتورسواران درسراسر کشور اجرایی می‌شود

رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران که از سی‌ام بهمن ماه در تهران به اجرا درآمده، به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 02 March 2022

به گزارش «تابناک»، سرهنگ محمد باقر سلیمی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در دیگر شهرهای کشور گفت: طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران در کلانشهرها با تدوین دستورالعمل ویژه به صورت آزمایشی از تاریخ سی‌ام بهمن ماه در کلانشهر تهران اجرا شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری و پلیس‌های آگاهی، امنیت، پیشگیری و یگان امداد نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: در اجرای این طرح محل هایی برای توقف ساعتی موتورسیکلت های متخلف در نظر گرفته شده است و موتورسیکلت های متخلف از یک تا ۱۲ ساعت در همان محل نگهداری می‌شوند.

رییس پلیس ترافیک شهری راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس در اجرای این طرح با ارتکاب ۱۰ تخلف از سوی موتورسیکلت سواران برخورد خواهد کرد، گفت: تخلفاتی چون عبور از خطوط ویژه، حمل بار نامتعارف، مخدوش بودن پلاک، نداشتن مدارک، عبور از پیاده رو، انجام حرکات نمایشی و ... از جمله این موارد است.

به گفته سلیمی در همان محل توقیف موتورسیکلت ها نیز محل هایی در نظر گرفته شد تا راننده در محل آموزش داده شود، موتور سیکلت نیز از یک تا ۱۲ ساعت در همان محل نگهداری می شود و فرد باید مدارک خود را به ماموران ارائه داده و متعهد شود که قوانین و مقررات را رعایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد در اجرای این طرح انتقال موتورسیکلت ها به پارکینگ نیست، گفت: آمارهای چند روز گذشته نشان می‌دهد که از مجموع ۵۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت متخلفی که به صورت موقت توقیف شدند، کمتر از یک درصد آن به پارکینگ منتقل شده که این موتورها نیز عموما دارای دستورات یا پرونده قضایی بوده یا اینکه فاقد پلاک و مدارک و اصالت بوده اند.

رییس پلیس ترافیک شهری پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اجرای این طرح در سرار کشور نیز گفت: دستور العمل‌های اجرای این طرح نوشته و برای فرمانده کل انتظامی کشور ارسال شده است. در روزهای آینده و به احتمال زیاد از اوایل سال ۱۴۰۱ این طرح با دستور فرمانده کل انتظامی کشور در سراسر کشور و به خصوص کلانشهرها اجرا خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۹
کاش کلا تردد موتورسیکلت های بنزینی رو ممنوع کنن تا بسیاری از معضلات اجتماعی مثل آلودگی صوتی و هوا و امنیت تردد شهروندان حل بشه
کم کم باید از خیابان به عنوان پیاده رو استفاده کنیم چون پیاده رو باید به موتوررو تغییر نام بده! طلبکار هم هستن!
با سلام .امروز شاهد وحشی گری در دوران صنعتی و در اجتماعات انسانی توسط راکبان موتورسیکلت هستیم. هر هنجار شکنی،خطر های جانی ،قانون گریزی و مشکل را در سطح شهر ایجاد نموده اند . وبهترین تمثیل بمانند مارمولک و موش همه جا میروند و می گریزند!!!!
کاش به طور قاطع با آنها برخورد شود چون باعث سلب امنیت در پیاده رو ها و همچنین آسیب به خودرو ها در هنگام ترافیک و فرار از صحنه جرم هستند.
انشاالله موتور سواری زنان، «محرکه ای» شود تا اینکه پلیس با موتورسواری در پیاده رو برخورد کند.
به جای برخورد با پیک موتوری که دنبال دو لقمه نون حلاله همین نیرو رو بزارین واسه گوشی قاپ ها دزد ها
رعایت ادب اولین شرط کلام است ضمن اینکه شما هم جزو همین مردم هستی که نه پیاده رفتن را رعایت میکنند نه وقتی سوار ه هستند حالا چه با موتور چه با ماشین یک کم در خیابانها تردد جمعیت را نگاه بفرمایید متوجه میشوید
دم عیدی میخوان یک لقمه نون در بیارن شما نمیگذارید
در این ایام حجم ترافیک خیابانها کم هست شما با این بگیر و ببندهاتون بیشترش میکنید!
یک پدیده عجیبی که هم اکنون در فرهنگ استفاده باب شده وپلیس هم بر اون هیچ نظارتی نداره بیش از 90 درصد موتور سوارها شب ها علاوه بر اینکه در خیابان و اوتوبان ها برعکس رانندگی مکنند بلکه چراغ هاشون هم خاموش میکنن، علت خاموش بودن چراغ هاشون واقعا متوجه نشدم، توروخدا رسیدگی کنند، با توجه به اینکه عده کثیری از هموطنان از رانندگی با موتور نون حلال در میارن ولی واقعا باید متوجه این موضوع باشند چون مسئله مرگ وزندگی و
گرفتاری هایی هست که ممکن است تا سالها مجبور به رفع و رجوع آن دستگاه قضا باشندف آلودگی صوتی هم بخاطر اینکه موتور های سی جی 125 برای 40 سال پیش هست ولی از زمان دولت اصلاحات موتوری که کاملا منقرض شد بود به لطف دوستان با 100 مدل البته فقط در نام اون پا به عرصه شهری گذاشتند در حالیگه واقعا این مصرف و این اگزوز اصلامناسب شهر نیست و باید از موتورهای 110 سی سی کاور دار یا برقی بهره جست. ممنون از تابناک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی