بازدید 15710
سخنرانی سید حسن نصرالله

آمریکا مسئول و برنده جنگ اوکراین است/ چه کسی بهای جنگ را خواهد پرداخت؛ مردم روسیه و اوکراین

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه، اول مارس) به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت «سید عباس الموسوی» در افتتاحیه همایشی تحت عنوان «سید شهدای ما؛ اندیشه و سیره» در بیروت، سخنرانی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 01 March 2022

آمریکا مسئول بحران و جنگ اوکراین است

بین الملل تابناک: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه، اول مارس) به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت «سید عباس الموسوی» در افتتاحیه همایشی تحت عنوان «سید شهدای ما؛ اندیشه و سیره» در بیروت، سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت گرامی داشت سی امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی، سید شهدای مقاومت با عنوان «سید شهدای ما هم در اندیشه و هم در عمل» در بیروت گفت: سید عباس موسوی به حرکت جمعی سازمان یافته، منظم و حزبی معتقد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید عباس موسوی به پیروی از شهید محمد باقر صدر و امام خمینی، رهبران خود، به شدت از اتحاد مسلمانان فراتر از شیعه و سنی حمایت می کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره جنگ اوکراین گفت: ما خواستار آن هستیم که نبرد روسیه و اوکراین را پیگیری کنیم و از آن چه آنجا می گذرد، درس و عبرت بگیریم.

سید حسن نصر الله یادآور شد: شهید عباس موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

او سپس با اشاره به جایگاه ایران در دیدگاه سید عباس الموسوی گفت که ایران از نظر وی، یک کشور اصلی برای امت اسلامی به شمار می‌رفت و وی بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در منازعه با اسرائیل تاکید داشت و باور داشت که ایران در کنار امت اسلامی و حامی منافع آن است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که سید عباس الموسوی در خصوص آمریکا، موضعی مانند امام خمینی داشت و آن را شیطان بزرگ، عامل تمام مشکلات امت اسلامی و دشمنی حقیقی می‌دانست که می‌بایست با آن مقابله و از اعتماد و مراجعه به آن پرهیز کرد.

وی افزود که در دنیای امروز نیز به بصیرت سید عباس در قبال تحولاتی که روی می‌دهد، نیاز است.

جنگ اوکراین

وی در بخش پایانی سخنرانی‌اش در این همایش به درگیری کنونی میان روسیه و اوکراین و احتمال آغاز جنگ جهانی سوم، اشاره کرد و گفت: پیامدهای بحران روسیه - اوکراین برای جهان خطرناک است و هر احتمالی وجود دارد. ما خواستار پیگیری نبرد جاری میان این دو طرف و عبرت گرفتن از آن‌چه در آن‌جا می گذرد، هستیم.

سید حسن نصرالله توضیح داد که با آغاز حمله روسیه به اوکراین، برخی آن را تایید، برخی آن را محکوم و عده‌ای نیز اعلام بی‌طرفی کردند. آن‌چه در این میان مهم است، پیگیری این رویداد جهانی و درس گرفتن از هر ساعت و هر روز آن است. با توجه به آن‌چه امروز بین روسیه و اوکراین اتفاق می‌افتد، بیم آن می‌رود که اوضاع فراتر از نبرد روسیه و اوکراین پیش برود، زیرا آن‌چه امروز اتفاق می‌افتد، درس‌ها و عبرت‌های زیادی دارد که باید بر آن‌ها در منطقه خود تکیه کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به دوگانگی در مواضع و استانداردهای جهانی در قبال تحولات مشابه در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در برخورد با کشورهای مختلف جهان استانداردهای دوگانه‌ای وجود دارد. ما این سوال را داریم که وقتی آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و صدها هزار تن را کشت، دنیا چگونه رفتار کرد و اکنون با ورود روسیه به اوکراین و آغاز یک نبرد و عملیات نظامی چگونه رفتار می‌کند؟»

او افزود: آمریکا مسئول اتفاقاتی است که اکنون در اوکراین رخ می‌دهد، چون به این درگیری تحریک کرد و به آن دامن زد و کمکی برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک نکرد و کاری برای متوقف کردن جنگ انجام نداد، بلکه بیشتر برای آغاز آن فشار آورد. اما در نهایت چه کسی بهای آن را خواهد پرداخت؟ مردم روسیه و اوکراین! لذا در زمانی که تمام جهان در معرض خطر قرار گرفته این آمریکاست که برنده خواهد بود.

سید حسن نصرالله افزود، کشورهای غربی هر کاری جز درگیری مستقیم را علیه روسیه کردند؛ از محاصره و تحریم گرفته تا بستن آسمان، بستن بنادر، ارسال سلاح به اوکراین، باز کردن درها برای جذب نیروهای داوطلب به مقاومت اوکراین و ...اما زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد، شما خوب می‌دانید که آن‌ها چطور رفتار کردند. وقتی به عراق حمله کرد، چه شد؟ با آمریکا چطور رفتار شد؟ اصلا با همه جنگ‌هایی که آمریکا به راه انداخت چطور برخورد شد؟ در قبال رژیم صهیونیستی، حمله به غزه، محاصره آن یا جنگ یمن که چندین سال از آغاز آن می گذرد و این‌همه ویرانی و کشتار به بار آورده چطور رفتار شد؟ لذا مقایسه مواضع کنونی غرب با مواضعش در قبال جنگ‌های آمریکا، استانداردهای دوگانه آن را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: جهان امروز تنها به قدرتمندان احترام می گذارد و در مقابل جنایات آمریکا سکوت می کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به یکی از آخرین جنایات آمریکا در قبال مردم افغانستان و دستور مستقیم جو بایدن برای مصرف هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده افغانستان اشاره کرد و گفت، آمریکا در سایه سکوت بین‌المللی اموال مردم افغانستان را به سرقت برد.

او ضمن اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص درگیری جاری روسیه - اوکراین و تایید آن گفت: آمریکا مسئول اتفاقاتی است که در اوکراین رخ می‌دهد و خودامور را به این سمت سوق داده است. واشنگتن هر کاری برای سناریوی کنونی انجام داده است و شرایطی را برای پیچیده‌تر کردن اوضاع فراهم می‌کند. آنچه در حال رخ دادن است درس عبرتی است برای کسانی که به آمریکا اعتماد دارند و به آن امید بسته‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست