بازدید 3313

نصرالله: رژیم صهیونیستی، موقتی و رو به زوال است

سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب الله لبنان، در گفتگویی ویژه به مناسبت سالگرد شهادت سیدعباس موسوی دبیرکل سابق این حزب، گفت: رژیم اسرائیل به زودی نابود خواهد شد، این رژیم موقت و رو به زوال است و تنها بحث زمان مطرح است.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ 23 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در مصاحبه‌ای با شبکه «المنار» خاطراتی از زندگی شهید «سید عباس الموسوی» دبیرکل سابق این جنبش روایت کرد.

نصرالله گفت: پیکر سید عباس موسوی رفت؛ اما روح، اندیشه، فرهنگ، برادران، دوستان، شاگردان، خانواده و تمام کسانی که راه او را ادامه دادند، همچنان هستند.

به گزارش العالم، وی خاطرنشان کرد: من با سید عباس موسوی در شانزدهم یا هفدهم دسامبر سال ۱۹۷۶ در نجف اشرف آشنا شدم، شهید شیخ علی کریم که با او آشنایی داشتم من را با سید عباس الموسوی در نجف اشرف آشنا نمود.

آشنایی با شهید موسوی

وی خاطرنشان کرد: من با سید عباس موسوی در شانزدهم یا هفدهم دسامبر سال ۱۹۷۶ در نجف اشرف آشنا شدم، شهید شیخ علی کریم که با او آشنایی داشتم من را با سید عباس الموسوی در نجف اشرف آشنا نمود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: زمانی که به نجف رسیدم، شانزده‌ساله بودم. اولین بار بود که به خارج از لبنان سفر می‌کردم. به همراه سید عباس الموسوی با سید محمد باقر صدر (قدس) دیدار کردم پس از آنکه به خانه‌اش رفتیم. سید محمد باقر صدر چند سؤال از من درباره لبنان و تحصیلم پرسید و از سید عباس الموسوی خواست که تمام امور مربوط به محل سکونت، معیشت و تحصیلم را انجام دهد. کمی پول نیز به من داد.

وی یادآور شد: سید عباس الموسوی بسیار باهوش بود. او در کار و تحصیلش جدی بود. سید عباس طلبه‌ای بسیار سخت‌کوش بود و وقتی برای تلف کردن نداشت. در اولین سفر او به نجف، برخلاف عادت طلبه‌ها، سه سال به صورت مستمر در آنجا ماند. سید عباس الموسوی مسئولیت گروهی از طلبه‌ها را برعهده گرفت. از شانس خوب، در کنار منزل او یک مدرسه بود که من را به یکی از اتاق‌های آن مدرسه برد و در آنجا اسکان داد.

دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص نحوه تدریس شهید موسوی گفت: سید عباس زمانی که درس می‌داد، روز بعد همان مسائل را تکرار می‌کرد. در اولین سال تحصیل در نجف با او هیچ روز تعطیلی در کار نبود. آخر سال تحصیلی با سید بدون مبالغه برابر با سه سال [کامل]بود از نظر روز‌ها و درس‌ها جدیت در تحصیل. سید عباس همیشه و هر روز از طلبه‌ها درباره خورد و خوراک و امورشان می‌پرسید؛ تمام امورشان. او در نجف اشرف برای طلابش هم پدر بود و هم مادر.

وی در ادامه بیان کرد: سید عباس حدود سه کیلومتر را برای درس و زیارت حرم امیرالمؤمنین (ع) پیاده می‌رفت. ما با سید عباس با پای پیاده برای زیارت به کربلا رفتیم. بعد از آنکه دستگیری‌ها آغاز شد و سید عباس برای دعوتگری به لبنان رفته بود، مقامات صدام درباره او می‌پرسیدند. به سید خبر دادیم که مقامات صدام به دنبال او هستند و او نباید به نجف بازگردد تا دستگیر نشود.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: مقامات صدام به مدرسه ما آمدند و طلاب را بردند؛ اما ما به زیارت امیرالمؤمنین رفته بودیم و این ما را از دست آن‌ها نجات داد. پس از بازگشت از نجف به منزلشان در الشیاح رفتیم و پرسیدیم چه باید بکنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به سؤال مجری برنامه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و در این باره گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمام جهان همگام با نهضت امام خمینی (ره) بود. در روز پیروزی انقلاب اسلامی، خوشحالی بسیار زیاد بود و سید عباس از همه ما خوشحال‌تر بود.

وی گفت: رابطه سید عباس با شهید محمد باقر صدر ویژه و بسیار تحت تأثیر او بود و به مرجعیت شهید صدر، رهبریش و ولایتش اعتقاد داشت و در عین حال، به همه مراجع دینی نیز احترام می‌گذاشت.

سید حسن نصرالله افزود: سید عباس از روز اول عضو اصلی گروه مؤسس حزب‌الله بود. هیئتی از میان این گروه ایجاد شده و وبه نزد امام خمینی رفت و سید عباس سخنگوی این هیئت بود.

نصرالله درباره پیش‌بینی امام خمینی (ره) درباره پیروزی حزب الله در برابر اسرائیل گفت: طرح اساسی ما رویارویی با اشغالگران از محور مقاومت بود. امام خمینی این طرح را تأیید کرد و گفت که من پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم.

وی در ادامه توصیف ویژگی‌های فردی سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله گفت: سید عباس در جنوب لبنان برای مقاومت و تدابیر نظامی بسیار تلاش کرد؛ و بیشتر اوقاتش را در جنوب کشور که آن زمان به جولانگاه اسرائیل تبدیل شده بود، می‌گذراند. تحرکات او در محور جنوب علنی بود و روابط عاطفی خوبی با جوانان داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: رژیم اسرائیل به زودی نابود خواهد شد، این رژیم موقت و رو به زوال است و تنها بحث زمان مطرح است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی