شپنا یا شتران از لحاظ تکنیکالی بهتر است؟

امروز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ قرار است دو نماد شپنا و شتران به لحاظ تکنیکالی مورد تحلیل واقع شوند تا مشخص گردد که کدام یک از این دو نماد پالایشی در موقعیت بهتری قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ 20 February 2022

به گزارش بورس تابناک، امروز یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ قرار است دو نماد شپنا و شتران به لحاظ تکنیکالی مورد تحلیل واقع شوند تا مشخص گردد که کدام یک از این دو نماد پالایشی در موقعیت بهتری قرار دارد.

گفتنی است اکه این متن فقط یک تحلیل است و به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش این دو نماد نیست. برای تصمیم گیری درباره خرید یا عدم خرید این سهام باید آیتم های دیگری را نیز مورد بررسی قرار داد.

شپنا در موقعیت بهتری برای خرید است یا شتران؟

این دو نماد هر دو از گروه فرآورده‌های نفتی هستند و هم بستگی نسبی با شاخص این گروه دارند.

اما آخرین گام صعودی نماد شتران گوی سبقت را از نماد شپنا ربوده است و رشد حدود ۳۰ درصدی را در ماه گدشته تجربه کرده است.

با بررسی تکنیکالی این دو نماد متوجه می‌شویم که نمودار قیمتی نماد شپنا در نزدیکی حمایت استاتیک معتبر می‌باشد و تا مقاومت پیش روی خود فاصله‌ی ۲۰ درصدی دارد. این در حالی است که تابلو معاملاتی این نماد ورود پول در ماه گذشته را نشان می‌دهد.

مقایسه شپنا و شتران | کدام نماد از لحاظ تکنیکالی بهتر است؟
 
 

اما در نماد شتران پس از رشدی که در ماه گذشته اتفاق افتاده است، در مقاومت مقداری خروج پول مشهود است. در حال حاضر این نماد درگیر مقاومت حدود ۴۶۰ تومان است و با توجه به تابلو معاملاتی این نماد بهتر است در شرایط کنونی این نماد را زیر نظر داشته باشیم و بعد از شکست پرقدرت مقاومت و تثبیت این شکست در مورد آن تصمیم گیری کنیم./ منبع: نبض بورس

مقایسه شپنا و شتران | کدام نماد از لحاظ تکنیکالی بهتر است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها