بازدید 21984

آزادسازی کامل حریم سواحل استان‌های گیلان و مازندران

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های دولتی، ۶۰ متر حریم سواحل را در استان گیلان آزاد کردند و فقط بخش‌هایی مانند اسکله‌ها و بنادر که مربوط به نیروی‌های نظامی و دریایی است، استقرار دارند.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 19 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسدالله عباسی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که تا پیش از ۲۰ روز مهلت رئیس جمهور چه میزان از سواحل گیلان در تصرف دستگاه‌های اجرایی و نظامی بود و اکنون چه میزان از سواحل از تصرف این دستگاه‌ها خارج شده است؟ افزود: در زمان سفر رئیس جمهور به استان گیلان، تصمیمات خوبی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، اشتغال، صنعت و گردشگری گرفته شد که یکی از مباحث، موضوع آزادسازی سواحل و مقابله با ساحل خواری و جنگل خواری بود که فساد آشکاری است.

او ادامه داد: بلافاصله پس از سفر رئیس جمهور، جلسه کارگروه با مسئولان مربوط را تشکیل دادیم و جا‌هایی را که تصرف شده بود، مشخص کردیم.

عباسی افزود: شهر به شهر و بخش به بخش، همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و حدود ۳۰ کیلومتر از حدود ۴۲ کیلومتری را که تحت تصرف دستگاه‌های نظامی، امنیتی و دولتی قرار داشت، توانستیم یک هفته پیش از اتمام مهلت، آزادسازی کنیم.

استاندار گیلان گفت: در یکی از مناطق، زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، گزارش غیر واقعی را به ما داده بود که ۲۴ بهمن در همان جا در میدان، تصمیم گرفتیم و بازگشایی کردیم.

او اضافه کرد: با دستور و تصمیم هوشمندانه رئیس جمهور و با حضور فوری مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، دستور‌های لازم در جهت آزادسازی سواحل داده شد.

آزادسازی همه حریم سواحل در استان مازندران

استاندار مازندران هم گفت: همه ۱۹ کیلومتر حریم ساحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود، آزادسازی شد.

سید محمود حسینی پور در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: از همان نخستین روز دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد سازی حریم سواحل، اقدامات لازم و هماهنگی با همه دستگاه‌های اجرایی و نظامی انجام شد.

او ادامه داد: پس از ۲۰ روز، همه این سواحل آزاد شد و آزادسازی حریم سواحلی که مربوط به وزارت اطلاعات بود هم امروز تمام شد.

حسینی پور با اشاره به اینکه رئیس جمهور دستور داد همزمان با آزادسازی حریم سواحل، زیباسازی آن هم انجام شود، گفت: این موضوع در دستور کار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه دیروز وحیدی وزیر کشور، جلسه مهمی را در این باره تشکیل داد، افزود: همه مسئولان استان‌های ساحلی در این جلسه حضور داشتند و طرح‌های مختلفی مطرح شد.

او اضافه کرد: امیدواریم مردم شیرینی این آزادسازی ساحلی را با زیباسازی آن در شب عید امسال و در آینده بچشند و بتوانیم خدمات خوبی را برای همه مردم داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳۱
خصوصی ها چطور؟
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
خدا کند همیشه کارهای و موفقیت های دولت رئیسی بیشتر شود و رسانه ها ساکت تر. چون نباید این اخبار منعکس شود.
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
ی بی شرف اومده جلوی خونه من که تو سندش نوشته شمالا به دریای خزر رو به آسونی تصرف کرده و چون محلیه و با دهیار رفیقه هیچکس هیچ کاریش نداره!
کار خوبی است، خدا قوت
کار بسیار خوبیست اگر واقعا انجام شده باشد!البته در خصوص معارضین بخش خصوصی هم باید قانون اعمال شود.
سلام اونا که دولتی بودند دست همگی شما هم درد نکنه . لطفا" یک گزارش هم از عقب نشینی 60متر حریم دریا در شهرکهای سوپر لاکچری دریا کنار و خزر شهر و خانه دریا در مازندران و دهکده ساحلی بندر انزلی گیلان هم گزارش تهیه کنید.
سلام

خداروشکر بالاخره یه وعده تو این مملکت اجرایی شد
پاسخ ها
مهرداد
| Netherlands |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
خیلی ساده ای
ویلاها وسایرساختمانهاسراسرسواحل دریای خزرازشرق به غرب رو مثل دیواری بسته اند.حالا اینارو چندمتری بیاران عقب مشکلی حل نمیشه. وقتی دیوار دسترسی عمومی به دریا بشدت محدود کرده فرق نمیکنه دیوار10 متری ساحل باشه یا 60 متری .
یکی از بهترین کارهای این دولت؛ انشالله بصورت واقعی انجام شده باشد.
مگه این ساحل را مردم در اختیار ارگانها گذاشته بودن که حالا از آزاد سازیش خوشحال باشن . خودشون دادن خودشونم گرفتن . بعد حالا این همه موارد خراب شد ضایعات و خرابه ها را کی جمع آوری میکنه یه شمت سیمان و بلوک به امان خدا رها میشه . لودر و انداختن و خراب کردن بعدش چی همینجوری رها میشه به امان خدا . دوما چه دردی از ملت دوا شد ظرف 20 روز برنج شمال شد 80 تومن . انجام این کارها خوبه ولی مثل نماز شبه . شما اول نماز یومیتو بخون بعد نماز شب .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
از آدم مریض و بهانه گیر هیچ دردی دوا نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
ناشناس 10:35 لطفا حرف مفت نزن انتقادی که شده درسته هر چند نباید خلط مبحث شود مشکلات معیشتی مردم نان شب مسئولین باید باشد اما تسطیح و بازیابی معابر ساحلی که از دست ارکانهای دولتی و خصوص آزاد شده هم مهم هستند
این حرکت نشان می دهد با صرف موعظه نمی شود کار انجام داد بلکه نیاز به عزم جدی و اقدام عملی دارد.
شو تبلیغاتی !!! اگر واقعا قرار است قانون اجرا شود ویلاهای جنگلی آقایون و کسانی رو که جنگها، باغها و زمینهای کشاورزی رو با رانت و رشوه و پارتی بازی تغییر کاربری دادند را هم مجازات کنید و تخریب؛ ضمناً درقانون برای مجازات کسانیکه که حریم دریا و رودخانه و... را با مجوز یا بدون مجوز مورد تاخت و تاز و تسخیر قرارداده بودند هیچ حکمی وجودندارد؟؟؟!!!! به ما که ناهار ندادند ولی تو این مملکت به خیلی ها ناهارهای چرب و شیرین میدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
رحانی پرستان همه چیز شو میدونن
از امروز ورودیهای ساحل سه برابر میشه بدون کوچکترین خدمات وپر از اشغال وکثافت تازه اگر راست میگید برید جلوی ورود فاضلاب شهری را در تمام مناطق ساحلی بگیرید که باعث عوارض پوستی وکلی بیماری برای مردم. میشود پس کاری نکردید در اصل فقط به منافع خودتان و تبلیغات الکی دلخوش کردید مردم را
دسترسي به دريا و ساحل چطور؟؟ الان شما از جاده اصلي بخوايي بري لب ساحل نميتوني چون ديوار سراسري كشيده شده و دسترسي به ساحل امكان نداره
باید از آقای رئیسی و قوه قضائیه تشکر کرد که با کمک هم، این امر بزرگ را عملی کردند. با عزم جدی می توان کارهای بزرگ را انجام داد. مردم هم پشتیبان هر حرکت برای مقابله با فساد و بی قانونی هستند و اگر خواص و دولت پایبند قانون باشند مردم نیز بیشتر به قانون دلگرم خواند بود.
سلام یک فکری هم برای تمیز کردن سواحل که آزاد شده و سواحلی آزاد بود بکنند متاسفانه سواحل شمال یکی از کثیف تریم سواحل دنیاست
19 کیلومتر؟؟؟؟ مسخره می کنید؟؟؟ سرتاسر خط کناره 500 کیلومتری کل ساحل و ویوی دریاش به خاطر ساخت و ساز انواع ویلاها و قصرهای خصوصی از بین رفته و اشغال شده. بعد فقط 19 کیلومتر آزاد شده؟ بگید زورتون به ویلاهای خصوصی نمیرسه.
آزاد سازی پروژه بسیار مهم و میمونی است و باید به قاطعیت دولت تبریک گفت مدتها بود که مردم قاطعیت از طرف دولت ندیده بودند ولی ایکاش اینکار به صورت کارشناسی و بر اساس اصول علمی و اختلاف ارتفاع انجام شود و دیمی نباشد
سلام پس چراسواحل خراب شده ماروآزادنکردن صدقفلش کردن
حالا چطور جلوی تصرف دوباره گرفته بشه ؟
اینکار کار بسیار بسیار راحتی است براحتی به استانداران و ایشان به فرمانداران و بخشداران دستور دهند که بجز مراکز نظامی دریایی که باید به دریا و داک های دریایی دسترسی مستقیم داشته باشند مابقی وزارت خانه ها ادارات و مراکز دولتی و نیمه دولتی و خصوصی بایستی به پشت حریم 60 متر دریا عقب نشینی کنند بسیاری از سازمان ها و اقامت سراهایی برای اقامت اعضای خود دارند در این مناطق برای خود حریم اختصاصی درست کرده اند مثل وزارت کار وزارت آموزش و پرورش سازمان فنی و حرفه ای قوه قضائیه و .... و بسیاری از مردم عادی مانند صاحبان پلاژها و وبلا داران مانند خزرشهر دریاکنار کمپ شرکت نفت محمودآباد و در خط ساحلی گیلان نیز سو استفاده کرده و با کشیدن دیوار برای خود حریم دریای اختصاصی درست کرده اند. باور کنیم سواحل مازندران و گیلان عزیز ثروت ملی است و فقط مختص من و شما نیست باید ازشون صیانت بشه اگر همین طور که بود ادامه می دادیم تا چند وقت دیگر دو متر هم ساحل آزاد نبود الآن اکثر کوچه ها و خیابان های ساحلی با قوانین من درآوردی گیت گذاشته اند یا ممنوع کرده اند ورود به ساحل را یا مبالغی از مسافران و مردم غریبه می گیرند که این کار کاملا بی انصافی و دزدی است. امیدوارم دولت برخورد با چنین رفتارهایی را هم سرلوجه کار خود قرار دهد
اگه میخواین ملک بخرید بهترین نقطه شمال هست اونن سرخرود و یا درویش اباد چون تو این 4 ساله قیمت های این جا 30 برابر شده
دارن تو سرخرود برج میسازن 40 طبقه !!!!!
اینقدر تو سرخرود و درویش اباد برج ساختن شبیه دبی و میامی شده
مگر ارگانهایی دولتی مال بابای آنهاست و کسانی که دریا تصرف کردن جنگل تصرف کردن
کله گنده هایی که تو آستارا سواحل این شهرو در پشت باغ پرندگان تبدیل به ملک خصوصی کردن ، چی میشه؟؟؟ حتی یک آجر هم برنداشتن
الان دارم میبینم خونه های که شهرداری ۲۰ سال پیش خریداری کرده چرا خراب نمیکنن وهمینطور پابرجاست وزمینهای تصرفی که همشهریهاخونه ساختن پابرجاست یکی دوجا خراب میکنن مردم سرگرم کنن
آنچه شما میگویید و ما می‌بینیم متفاوت است ، رسانه‌ها هم لطفابزرگ نمایی نکنند هر وقت رفتی کنر ساحل و با خیال راحت قدم زدی حسابه
جناب اقای عباسی استاندار گیلان معارضین حقیقی یادتون نره براشون حق ایجاد نکنید که بخوان بیشتر تصرف کنند ۶۰ متر حریم دریا مال همه است نه فقط قلدر های محله که با دهیار ها همدستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل