سهامداران شستا بخوانند

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا یکشنبه مورخ ۱۲ دی ماه جهت تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه، مجمع عمومی فوق العاده برگزار کرد و امروز اطلاعیه ثبت افزایش سرمایه شستا بر روی سایت کدال منتشر گردید.با توجه به این اطلاعیه شستا کی بازگشایی می شود؟
کد خبر: ۱۱۰۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ 13 February 2022

به گزارش بورس تابناک،  شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا یکشنبه مورخ ۱۲ دی ماه با حضور اکثریت صاحبان سهام شرکت و دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه، مجمع عمومی فوق العاده برگزار کرد و با توجه به دریافت مجوز افزایش سرمایه، افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به تصویب رساند و  به این ترتیب شستا با تامین مالی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به منظور اصلاح ساختار مالی سرمایه فعلی را از ۱۴.۲ به ۱۶۳.۶ هزار میلیارد تومان رساند تا در جایگاه بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ سرمایه اسمی قرار گیرد.

امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ اطلاعیه ثبت افزایش سرمایه شستا بر روی سایت کدال منتشر گردید و به شرح زیر بود:

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۱۹۹ مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۶۳۶,۰۱۳,۴۵۶ میلیون ریال (از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۱۴۹۴۰۱۳۴۵۶ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

سهامداران شستا بخوانند | افزایش سرمایه شستا ثبت شد
 

نماد شستا کی بازگشایی می شود؟

 شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در ۸ دی ماه ۱۴۰۰  اطلاعیه ای مبنی بر توقف نماد شستا منتشر کرد:

به اطلاع می‌رساند، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص تغییر سرمایه متوقف خواهد شد.

افزایش سرمایه بیش از ۱۰۵۲ درصدی شستا یکشنبه ۱۲ دی ماه بعد از یک سال کش و قوس به تایید بورس رسید. این نماد با بیش از یک میلیون نفر سهامدار پس از حدود یک ماه و نیم بعد از برگزاری مجمع و تصویب افزایش سرمایه همچنان بسته است.

به طور کلی اگر افزایش سرمایه شرکتی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشته زیر ۲۰۰ درصد باشد، سهم دو روز بعد از مجمع باز می‌شود و سهم قابل معامله می‌شود. پس از حدود یک الی دو ماه از ثبت افزایش سرمایه سهام جایزه در پرتفوی سهامداران می‌نشیند و قابل معامله می‌شود.

حال اگر میزان افزایش سرمایه بالای ۲۰۰ درصد باشد، مثل “شستا” با افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی، سهام جایزه ابتدا باید در پرتفوی سهامداران بنشیند و افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت ها ثبت گردد و در نهایت سهام جایزه و  سهام عادی با هم بازگشایی و قابل معامله می شوند.

بنابراین با توجه به ثبت افزایش سرمایه شستا بر روی سامانه کدال، انتظار می رود چند روز آینده سهام جایزه در پرتفوی سهامداران بنشیند و شستا بازگشایی شود و قابل معامله خواهد بود.

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم