بیت کوین ۱۰ هزار دلاری می‌شود؟

قیمت بیت کوین در محدوده ۴۲ هزار و ۴۱۳ دلاری رسیده و نسبت به روز گذشته ۰.۸۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است و با مثبت شدن بیت کوین و اتریوم، کلیت بازار ارز‌های دیجیتال وضعیت خوبی پیدا کرده است و سبزپوش شده اند. اما روز گذشته شاهد افت قیمت در بازار رمزارز‌ها بودیم، دلیل این کاهش قیمت چه بود و آیا بیت کوین ۱۰ هزار دلار خواهد شد؟
کد خبر: ۱۱۰۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸ 13 February 2022

به گزارش بورس تابناک،  در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های مجازی قیمت بیت کوین اندکی افت قیمت روز گذشته را جبران نمود، به گونه‌ای که با ۰.۸۰ درصد رشد هم اکنون ۴۲ هزار و ۴۱۳ دلار خرید و فروش می‌شود، به طوری که این قیمت نسبت به هفته پیش ۲.۲۸ درصد بالاتر است، ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۷ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۸۰۴ میلیارد دلار رسیده است. اتریوم هم ۰.۴۸ درصد رشد کرد و به قیمت ۲۹۲۵ دلار رسید. این ارز نسبت به هفته پیش ۲.۶۳ درصد پایین‌تر آمده است. در این بین ریپل و ترا رشد بیشتری را شاهد بودند به طوری که هرکدام به ترتیب ۹.۴۳ و ۶.۴۳ درصد افزایش داشتند.  

پیش بینی سقوط بیت کوین تا مرز ۱۰ هزار دلار

در روز‌های اخیر گزارش نرخ تورم در امریکا منتشر شده است و خبر‌ها از رکورد شکنی تورم در این کشور حکایت دارد. در این وضعیت بانک مرکزی امریکا چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره بانکی ندارد و این مساله می‌تواند اعتماد به بازاررمز ارز‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وال استریت ژورنال در این مورد نوشت: «درصورتیکه فدرال رزرو امریکا نرخ بهره بانکی را به صورت ناگهانی و با سرعت بالا افزایش دهد، می‌توان انتظار سقوط ارزش رمزارز‌ها را داشت. پیش بینی‌ها این است که با افزایش نرخ بهره تا مرز ۱ درصد در اولین دوره تصمیم گیری در این زمینه، ارزش بیت کوین تا مرز ۱۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد که به معنای از بین رفتن ۷۰ درصد از سرمایه‌های موجود در این بازار است.»

بر مبنای این پیش بینی ارزش بیت کوین به مرز ۱۰ هزار دلار و ارزش اتریوم به کمتر از ۵۰۰ دلار خواهد رسید.

دلیل ریزش روز گذشته بیت کوین چیست؟

با بیشترشدن خطر درگیری میان روسیه و اوکراین در مرز دو کشور، وضعیت در بازار جهانی سهام و ارز‌های دیجیتال از روز گذشته نزولی بوده است. علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که فشار نزولی موجود در بازار بیت کوین، تا چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. قیمت بیت کوین، اتریوم و سولانا سقوط را تجربه کرده‌اند و هم‌زمان با سقوط قیمت ارز‌های دیجیتال، ارزش سهام شرکت‌های فعال در بازار بورس نیز با ریزش مواجه شده بودند.

ترس‌های ناشی از افزایش تورم نیز در ترس سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است. هفته گذشته تورم آمریکا به بالاترین سطح خود طی ۴۰ سال اخیر رسید. این شرایط باعث شده است که سرمایه‌گذاران، دارایی‌های پرریسک خود نظیر بورس و بیت کوین و سایر رمزارز‌ها را کنار بگذارند. به نظر می‌رسید که رمزارز‌ها با بازار بورس ارتباط نداشته باشند، اما این همبستگی طی سال‌های اخیر افزایش یافته است و دلیلی بر ریزش بازار شده است.

بیت کوین چه زمانی به قیمت قبل خود می‌رسد؟

مؤسسه سرمایه‌گذاری نیویورک دیجیتال (NYDIG)، در گزارش این هفته خود نوشته است که پس از سقوط بازار در بهار سال گذشته، حدود ۶ ماه طول کشید تا بیت کوین قیمت خود را بازیابی کند. اگر قرار باشد بازیابی بازار این بار هم به همان اندازه طول بکشد، برای رسیدن به قیمت‌های قبلی باید تا ماه مه (اردیبهشت) منتظر بود.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰  

بیت کوین ۱۰ هزار دلاری می‌شود؟ | دلیل ریزش روز گذشته رمزارز‌ها چیست؟
 
 

قیمت ده ارز دیجیتال برتر

ارز دیجیتال قیمت به دلار تغییر نسبت به روز گذشته
بیت کوین 42413 0.80
اتریوم  2925 0.48
تتر 1 0.00
بی ان بی 404 1.85
یو اس دی کوین 0.99 0.01
کاردانو 1.06 0.39
ایکس آر پی 0.83 9.43
سولانا 96.55 1.73
ترا 53.59 6.43
دوج کوین 0.14 1.71

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی