بازدید 50063
۴

زایمان گاو «برف آخر» به دست امین حیایی!

بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون از سختی‌های بازی در فیلم امیرحسین عسگری می‌گوید
کد خبر: ۱۱۰۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 10 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، امین حیایی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون، در چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «برف آخر» حضور دارد و برای بازی در این نقش، چالش‌ها و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ از زایمان گاو گرفته تا سروکله زدن با گرگ‌ها و سرمای شدید. او در گفت‌وگو با خراسان که در حاشیه حضور این بازیگر در برج میلاد به عنوان خانه جشنواره، انجام شد، بخشی از این سختی‌ها را توضیح داده و درباره تأثیر حضور احسان علیخانی بر انتخابش به عنوان بازیگر «برف آخر» توضیح داده است.

درباره فیلم «برف آخر» توضیح می‌دهید؟

کار متفاوت، سخت و چالش‌برانگیزی بود که به لطف خداوند و یک گروه یکدل و با عشق و با درایت و کارگردانی درست امیرحسین عسگری، توانستیم از پس آن بربیاییم و این کار سخت را جلو ببریم. کاری که پیش‌بینی می‌شد 5 ماه فیلم برداری‌اش طول بکشد، در 2 ماه به پایان رسید.

احتمالا نقش به این سختی نداشتید. درست است؟ درباره گریم هم توضیح می‌دهید؟

نه، کار به این سختی نداشتم. سوختگی‌های گریم هرکدام 2-3 ساعت طول می‌کشید و کلا چند سکانس بود. چند بار روی بدن و صورت من تست زدند و وقتی کارگردان اوکی دادند، همان را اجرا کردند. گریم صورتم ریش و موی خودم بود و این‌ها را حدود 5 ماه نگه داشتم. 5-6 ماه کاری قبول نکردم و حتی در هیچ برنامه‌ای هم حضور پیدا نکردم تا لو نرود و با گریمی متفاوت حضور پیدا کنم. حتی یادم است در آن زمان رضا گلزار عزیز برای «برنده باش» از من خواسته بودند بروم که به ایشان هم گفتم می‌خواهم گریمم لو نرود و نتوانستم در آن برنامه حضور پیدا کنم.

در «برف آخر» حیوان مثل گرگ و گاو هم زیاد بود. فیلم برداری با این‌ها سخت بود؟

بله، برخورد با این حیوانات، اولین تجربه من بود.

چه شد که این قدر با حیوانات اخت شدید؟

بله، دیدم ماشاءا... خانم لادن مستوفی خیلی راحت رفتند بین این گرگ‌ها! من هم گفتم چرا بترسم؟ ترس ندارد و رفتم بین‌شان! احساس می‌کنم کار خیلی متفاوتی شده و اتفاقی نو و چالشی برای همه بازیگران بود.

درباره صحنه زایمان گاو توضیح می‌دهید؟

آن صحنه واقعی بود. ما ۱۴ روز در گاوداری کار می‌کردیم و منتظر بودیم که گاو بزاید، ولی نمی‌زایید! آخرین پلان آن گاوداری را گرفتیم و گفتیم برویم و زمانی که آن گاو زایید به ما خبر بدهند تا برگردیم. من رفتم دست‌هایم را بشویم تا ناهار بخورم، ناگهان داد زدند بیا که این گاو می‌خواهد زایمان کند! همان موقع برگشتیم در اصطبل و گروه آماده شد. باید خیلی در سکوت هم اتفاق می‌افتاد، چون گاو آرامش نداشت و اطمینان نمی‌کرد، بنابراین نمی‌نشست و راه می‌افتاد! گاو باید بخوابد روی زمین تا زایمانش اتفاق بیفتد. همه گروه سکوت کرده بودیم و گوشه‌ای منتظر نشسته بودیم تا این اتفاق بیفتد.

دیدن این صحنه اولین تجربه شما بود؟

بله، به من گفته بودند که وقتی گاو خواست زایمان کند، چه کارهایی بکنم. من هم آمادگی‌اش را داشتم. صحنه‌ها هم خیلی طبیعی و درست درآمد، چون عین واقعیت اتفاق افتاد.

شاید در بعضی دوره‌های گذشته، این حق شما بود که سیمرغ بگیرید. فکر می‌کنید این دوره با این فیلم سخت، به این جایزه برسید؟

حق که دست خداست. خدا همیشه حق من را داده و بیشتر از آن که توقعم هم بوده، داده است. همیشه هم سپاس گزارش هستم. اگر هر جایزه‌ای به این فیلم داده شود به نظرم متعلق به کل گروه همدل و باعشق است که باانگیزه پای این کار ایستادند و کمک کردند که نقش‌ها بدرخشند و فیلم دیده شود.

امسال دو فیلم دیگر هم داشتید.

متأسفانه نرسید. فیلم «قاتل و وحشی» قرار بود اکران شود که دوباره دچار ممیزی شد. فیلم «غریزه» هم بود. دو فیلم متفاوت که هردو به نظرم متحیرکننده‌اند.

به نظر شما «قاتل و وحشی» حل می‌شود؟

احساس می‌کنم این فیلم زمان خودش را دارد و شاید زمانش نرسیده است. تا خدا نخواهد، نمی‌شود.

درباره «ساخت ایران» هم می‌گویید؟

«ساخت ایران ۳» حدود ۱۰-۲۰ جلسه دیگر به پایان می‌رسد و کار خوبی شده است. امیدوارم مثل سری‌های یک و دو بدرخشد. حضور مجید صالحی عزیز، باز هم بعد از «برف آخر» که کنار همدیگر بودیم، نتیجه خوبی داده و سکانس‌های جذاب و بامزه‌ای داریم. جای رضا گلزار، سحر دولتشاهی، محسن کیایی و مهران احمدی هم خالی بود که اگر سری ۴ داشته باشد، امیدوارم حضورشان را داشته باشیم.

حضورتان در «برف آخر» با احسان علیخانی مرتبط بود؟ چون ایشان سرمایه‌گذار فیلم است.

بله، اولین صحبت روزبه معینی با آقای علیخانی بود و پافشاری کرده بودند که بگذارید امین باشد، چون کاندیدشان دوست عزیز دیگری بود. روزبه احساس کرده بود که امین، پای سختی‌های این نقش می‌ایستد و ممکن است بقیه دوستان نتوانند و کار درنیاید. پیشنهاد روزبه به آقای علیخانی بود. آقای عسگری می‌خواستند کاراکتر چاق و کچل باشد و با تیپ من، شخصیت را ندیده بودند. تا این که صحبت کردیم و آرام‌آرام من را در نقش پذیرفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
تازه مردم میفهمند یک دامپزشک برای یک لقمه نان حلال چه زحمتی میکشد.
برای کار در مکانهای دور افتاده به پزشک انواع امتیازها را میدهند حال آنکه کار دامپزشک اغلب در همین مکانهاست ولی حتی اندکی توجه هم دریافت نمیکند.
قضاوت با شما
پاسخ ها
صحرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
بله واقعا درسته دم و بازدم ن گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
والا مریضی افتاده بود تو گله گوسفندامون، دکتر دامپزشک فقط یک میلیون تومن گرفت که بیاد روستای بیست کیلومتری شهر اونم جاده آسفالت، آخرشم گفت باید یک سری آزمایش بشه که اونم کلی هزینه ش شد، قبل اینکه نتایج آزمایش بیاد، به خاطر تب و کمردرد رفتم پزشک خانواده روستا، ازم در مورد گوسفندا پرسید و یه سری علایمی که گوسفندا و بزام داشتن، پرسیدم از کجا میدونی، گفت چون خودت تب مالت داری و از اونا گرفتی
خب عزیزدلم حق سختی کارهم دریافت می‌کنید نوش جونتون مبارکتونم باشه..زحمت کشیدید حق زحمت دریافت می‌کنید مردم هم قدر زحمت و تلاش عزیزان رو میدونن،ایکاش مدیران کشور هم همونقدر که دریافت میکنن تلاش هم بکنن تا کار پیش بره و نتیجه ای مطلوب حاصل بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان