بازدید 12769
۷

خط تولید بنزین از زباله در مازندران رونمایی شد

خط تولید محصولات بنزین و گازوئیل از زباله با حضور وزیر کشور و استاندار مازندران رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 08 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، با پیگیری‌های استاندار مازندران هم اکنون امکان مدیریت اصولی پسماندهای ریجکت به محصولات ارزشمند هیدروکربنی، نظیر گازوئیل و بنزین و … به طور مستقیم و بدون هرگونه آلایندگی فراهم شده است.

استاندار مازندران طی دوماه گذشته؛ جلسات متعددی را با شرکت فنی مهندسی برگزار و از تلاش آنان برای به نتیجه رساندن این طرح دانش بنیان حمایت کرد.

مقام عالی دولت در استان در تداوم پیگیری‌ها و حمایت‌های خود از این طرح، از شرکت یادشده خواست تا طرح این فناوری را در مقیاس کوچک به انجام برسانند و بصورت پایلوت رونمایی کنند.

این شرکت اولین مرحله از تولید محصولات بنزین و گازوئیل و استحصال نیوجرسی، بلوک، جدول و نظایر آن را از تفاله‌های باقی مانده این فرآیند انجام داد و عملاً از طرح دانش بنیان در حضور وزیر کشور و استاندار مازندران و معاون عمرانی استانداری رونمایی کرد.

گفتنی است، این تکنولوژی قرار است برای نخستین بار در مازندران اجرا شود که گامی در راستای اجرای طرح‌های سبز و فاقد آلایندگی زیست محیطی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
امیدواریم هزینه مهاجرت از دیگر شهرها به شمال بالا برود و جلوی ساخت و ساز های بی رویه گرفته شود
اغلب این طرح‌ها در فاز پژوهش‌های قرار دارند و برخی تا حدی فانتزی و نشدنی هستند (درمورد این طرح خاص اطلاعاتی ندارم)، امیدوارم قبل از به ثمر نشستن این چنین طرح‌های نیز فکری برای طراحی مهندسی لندفیل ها در تمام مناطق ایران به خصوص شمال و تصفیه شیرابه آن درکنار مدیریت پسماند و بازیافت و تفکیک از مبداء بشود.
پاسخ ها
بابک خرم دین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دقیقا 25 سال پیش در دروس دانشگاهی و در منابعی که آنهم مربوط به سالها قبل بود ، راجع به اجرای این پروژه در کشور ژاپن ، دیدیم و چقدر تعجب کردیم
این هم مثل کرونا یاب مستعانه
با این روش هرلیتر بنزین تولید شده چه قیمتی دارد و صرفه اقتصادی داره. بنزین ارگانیک هم تولید شد دیگه نیازی به واردات نیست
این طرح ها نه برای ما که فقط برای گرفتن بودجه است
چقدر عالی به امید حفظ بیشتر محیطزیست خصوصا در جنگلهای هیرکانی با قدمت میلیونها سال
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی