بازدید 23941

چرا به فرزند شهید رنجبر رحم نکردیم؟

دوربین روی دست می‌رود، از لابلای جمعیت رد می‌شود، یک نفر را با لباس آبی و چشم‌بند سیاه می‌آورند، لنگ می‌زند، یک فرمانده ارشد پلیس، چشم‌بند را برمی‌دارد، یک نفر از پشت دوربین با صدایی آهسته که انگار دارد یک اثر سینمایی را کارگردانی می‌کند،
کد خبر: ۱۱۰۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 06 February 2022

چرا به فرزند شهید رنجبر رحم نکردیم؟

به گزارس تابناک به نقل از ایسنا، تندتند می‌گوید «بچه، بچه»، بعد هم یک بچه را نزدیک مرد لباس‌آبی می‌برند و بچه معصوم با گریه می‌گوید: «چرا وقتی داشتی بابامو می‌کشتی دستت نلرزید؟» بعد هم گریه حضار. این ویدئو در سطح گسترده‌ای با عنوان «لحظه روبرو شدن فرزند شهید رنجبر با قاتل پدرش» منتشر شد و واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

ماجرا از چه قرار بود؟ ما به عنوان افکار عمومی دقیقا نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ داده است که منجر به پیاده‌شدن مامور و یک آدم چاقوبه‌دست از ماشین‌هایشان، درگیری فیزیکی، خلع سلاح مامور و حد اقل سه ضربه چاقو به مامور نیروی انتظامی شده است که از این سه ضربه، دو جراحت در کمر و پهلو و یکی در گردن منجر به شهادت مامور پلیس شده و قاتل با اسلحه‌ای که از مامور گرفته فرار کرده و البته کمی بعد، دستگیر شده است.

فیلم این درگیری با وسعت قابل ملاحظه‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و از همان ساعت‌های اولیه واکنش‌هایی را به همراه داشت. عده‌ای گفتند که «حالا بیایید از این جانی دفاع کنید» و عده‌ای دیگر هم بر لزوم تغییر و آسان‌کردن قوانین بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح تاکید کردند. در این میان، گروه دیگری بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی مدعی خلع سلاح پلیس توسط حسن روحانی شدند و رئیس جمهوری پیشین را متهم کردند که «به دستور رییس‌جمهور فرانسه پلیس را خلع سلاح کرده و منجر به قتل این مامور پلیس در شیراز شده است». برخی هم نوشتند که وقتی پلیس بابت متهم‌گردانی زیر فشار افکار عمومی قرار گرفت و حتی رئیس وقت قوه قضاییه دستور برخورد با این رویه را صادر کرد، باید انتظار می‌رفت که شاهد حمله اراذل و اوباش به پلیس باشیم.

زمانی که متهم این حادثه بازداشت شد، منابع منتشرکننده خبر اعلام کردند که حال عادی نداشته و تحت تاثیر مصرف موارد مخدر بوده است. همزمان گفته شد که در جریان دستگیری، پای متهم شکسته است و با این وجود او را با پای خودش به مراسم تشییع مامور شهید برده‌اند. از همان ساعت‌های اولیه وقوع حادثه نیز انتشار تصاویر به شهادت رسیدن مامور پلیس، عکس او و فرزندانش در آغوش هم دست به دست شد و توسط گروهی از کاربران فضای مجازی بشدت بازنشر شد، بدون در نظر گرفتن این مساله که کودکان حریم خصوصی دارند و اجازه نداریم تصاویر قابل شناسایی آنها را در فضای مجازی منتشر کنیم. از طرفی به این موضوع هم توجه نشد که در چنین پرونده‌ای انتشار وسیع تصویر کودک ماموری که به شهادت رسیده، می‌تواند امنیت او را تهدید کند.

پس از دستگیری متهم نیز در روز تشییع پیکر شهید رنجبر، فرزند او را به حضور قاتل چشم و دست بسته بردند و متاسفانه هیچکس از معاونت اجتماعی ناجا تا تیم‌های متخصص مددکاری و مداخله در بحران تذکر نداد که با روح و روان و سلامتی کودکِ پدر از دست داده سروان رنجبر چه می‌کنید و از آن بدتر، کسی در مجموعه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی، مانع از انتشار این ویدئو نشد!

یکی دیگر از واکنش‌ها در فضای مجازی پیرامون این حادثه، عبارات خشونت‌باری مثل این جمله بود: «باید دست و گلوی قاتل را در همان محل و با همان چاقو برید»؛ عباراتی که زنگ خطرهای جدی برای توجه به سلامت روان جامعه را به صدا درمی‌آورد.

اما یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها به این حادثه، درخواست گسترده برخی کاربران و حتی مسئولان برای تسهیل استفاده پلیس از سلاح بود. باید تاکید کنیم که طبق قانون فعلی و با توجه به آنچه در ویدئوی منتشرشده به چشم می‌خورد، شهید رنجبر کاملا اجازه قانونی برای شلیک به متهم را داشته و اینکه شلیک صورت نگرفته نیاز به آسیب‌شناسی و بررسی‌های دقیق پلیسی و حقوقی دارد. از طرفی، اجازه بی حد و حصر برای بکارگیری سلاح می‌تواند در آینده اتفاقات تلخ‌تری را رقم بزند که چهره پلیس را مخدوش کند و در واقع از آن‌طرف بام بیفتیم؛ چنانکه قاضی محمد شهریاری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز در یک پست اینستاگرامی در مورد این حادثه نوشته است: «بند اول و دوم ماده سه قانون به کارگیری سلاح به مامور اجازه تیراندازی می‌داد و از این جهت هیچ مسئولیت جزایی و مدنی متوجه او نبود. پرواضح است که در هیچ پرونده‌ای مامور بخاطر رعایت قانون بازخواست نشده و نمی‌شود و در مانحن فیه نیز همچنین اما اینکه تحت لوای این حادثه دنبال اختیارات بی‌حد و حصر باشیم یا با این ابزار، دستگاه قضایی را تخطئه کنیم، روش نادرست و به دور از جوانمردی است. اعمال ممنوع را قانون تعیین می‌کند و در حال حاضر قانون بکارگیری سلاح وجود داشته و اجازه شلیک داده بود. توسعه قانون تحت سوءبرداشت از حادثه مذکور قطعا موجب آسیب‌های بیشتری به ماموران خواهد شد.»

در مجموع تحریک به انتقام‌جویی خشونت‌بار، بی‌مبالاتی در مواجهه‌دادن فرزند شهید رنجبر با قاتل پدرش و همچنین وضعیت آشفته متهم که اتفاقا خوراک قابل ملاحظه‌ای هم برای دمیدن در آتش «عدم تعهد پلیس ایران به حقوق متهمان» فراهم کرده و نیز بی‌توجهی به آسیب‌های اختیارافزایی برای استفاده پلیس از سلاح، همگی بخاطر این رقم خورده که برخی اقدام به راه‌اندازی یک موج می‌کنند و درکی از کاری که می‌کنند و هزینه‌هایی که تحمیل می‌کنند، ندارند.

شبکه‌های اجتماعی، فضایی سهل و ممتنع برای دستکاری افکار عمومی است. ایجاد موج و دمیدن در آتش، به چشم‌برهم‌زدنی به نتیجه‌های محیرالعقول می‌رسد. دامن‌زدن به خشونت و انتقام‌خواهی، بسادگی نوشتن چند توییت موهن و پرخاشگر ختم نمی‌شود و نویسندگان، انرژی خودشان را تخلیه می‌کنند اما از بال‌زدن این پروانه‌ها طوفان به راه می‌افتد.

و نهایتا اینکه فراموش نکنیم دستگاه قضایی و قانون، برای جلوگیری از خصوصی‌شدن انتقام است. این قانون است که تعیین می‌کند چه کسی خطا کرده است و باید به چه ترتیبی مجازات شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۳
از همه چیز صحبت شده الا اینکه هیچ منبعی به دلیل ارتکاب این جرم نپرداخته!!!
کسانی که ملاقات کودک و قاتل رو ترتیب دادند و فیلم رو پخش کردند به هدفشان که تحریک احساسات عموم مردم بود رسیدند. دیگه سلامت روان کودک کیلویی چند ؟؟؟؟
با عرض معذرت به جای ایجاد قانون تسهیل استفاده از سلاح در نیروی انتظامی خصوصا در حیطه چنین فعالیت هایی چون گشت زنی و بازرسی و ... بهتره پرسنل آموزش های رزمی و دفاع شخصی و ... داشته باشند تا چنین اتفاقاتی کمتر رخ دهد متاسفانه بسیاری از پرسنل انتظامی ما از نظر امادگی جسمانی مناسب برقراری امنیت جامعه نمی باشند
کاملا درست است.والا مابه عنوان کسی که ازاخبارمطلع موضوع شدیم یک بارگفتن شهیدمحترم درماشین درحال گشت بوده که به یک پرایدمسروقه مشکوک شده وواردعمل شده اصلا"نحوه حمله متهم به سرباز وبعدا"پیداشدن شهیدمحترم تاییدکننده مطلب نگارش شده نبود یک بارنوشتن برای تهیه غذای به پارکینگ رفته یک بارگفتن توسط متهم رصد می شده که البته چه دلیلی داردمتهم خودش دنبال درگیری باشد فلذا اصل موضوع قطعا"توسط مقام محتم قضایی خوب بررسی وکشف میشود بلکه خصومت شخصی صورت نگرفته باشد به هرحال به نظربنده نیز مامورقطعا"اطلاع داشته که میتوانسته ازاسلحه استفاده کند همینطورکه هرروزمشاهده میشودبی پرواماموران درتعقیب افرادشرورازماشین گشت آویزان ومبادرت به شلیک میکنند لذا بایدبررسی کارشناسانه شودکه دلیل این همه درخواست افزایش اختیارات پلیس ازچه منبع خارجی ویاداخلی آب میخورد.
عالی و منطقی...
مقاله خوبی بود حرف های درستی زدید
باعث تاسف هست این حرکت دست و پای متهم رو بر خلاف قانون خود پلیس شکسته و باز هم طی یک حرکت غیر حرفه ای فرزند شهید را مواجه دادن با قاتل،واقعا به کجا داریم میریم؟دیگه کی به پلیس اعتماد میکنه؟
"عباراتی که زنگ خطرهای جدی برای توجه به سلامت روان جامعه را به صدا درمی‌آورد."

سیستم جامعه ما خشونت پرور هست و این اصلا قابل انکار نیست. هست؟
ضمنا ما عاشق هیجان هم هستیم و زود هم جو میگیرتمون. حالا در هر جایگاهی. فرمانده یا مردم عادی
امنیت نداریم
امنیت رو تو این کشور فقط نترکیدن بمب هر روز در معابر می دونن
هدف اصلی بهره برداری بوده که با احساس مردم بازی کنند برای پوشاندن ۴۳ سال فرهنگ و ...چهره آن جوان نشان میداد بعد از انقلاب بدنیا آمده تند و سریع باید محاکمه شود تا آن مسوولین که در تربیت آن جوان و وضع اقتصادی موجود سهم دارند پشت یک طناب دار مخفی شوند و پاسخگو نباشند تا کی خود را مخفی میکنید جالب تر این است که پلیش فتا میگوید با پخش کنندگان در فضای مجازی دختر اهوازی برخورد میشود چرا با صدا و سیما برخورد نمیشود که به فرزند شهید رنجبر رحم نکرد
سلام، بعد از سالها که خواننده ی تابناک هستم برای یکبار نظر مینویسم، تحلیل شما در رابطه با حرکتی که با فرزند شهید انجام شد کاملا اخلاقی و صحیح، اما تحلیل شما در رابطه با قوانین مربوط به استفاده ی پلیس از سلاح و…، با الفاظی مانند قدرت گرفتن بی حد و مرز و به خشونت کشیده شدن و… واقعا شانتاژ و برخورد رسانه ای بیش نیست، شعار در ادارات ما و لا به لای قوانین ما بسیار زیاده، کجاست پلیسی که نداند شلیک چه تبعاتی برایش به بار میاورد و چه پاسخ ها که باید در ده مرجع تصمیم گیری مجزا و بی ربط بدهد…
واقعا انتظار می رفت فرماندهی انتظامی فارس در اجرای نراسم ختم پخته تر و عاقلانه تر رفتار کند و اسیر احساسات نشود. اما مجموعه خانواده نیروی انتظامی مخصوصا استان فارس داغدار هستند و از داغدار خرده نگیرید.
حرف کاملا درستی است. اما سوال این است که شهید رنجبر در حال ماموریت بوده است؟ اگر چنین است چرا تنهایی به ماموریت فرستاده شده است؟ اگر این ماموران دو نفر بودند قطعا این اتقاف رخ نمی داد!
اینا برای خود شیرین بازی و امتیاز گرفتن و تبلیغات، حاضرن روان به بچه که تازه پدرش رو از دست داده رو از بین ببرن.
مثل اینکه شر اراذل و اوباش به پر و پای این مقاله نویس نخورده و ان شاء الله نخورد! تا بلکه بازهم از این افاضات برآمده از معده رو تف بده؟!! با گفتن ، این قانون است که تعیین می کند چه کسی خطا کار است! یک رذل قاتل رو هم ردیف پلیس قراردادی؟!!!
مواجه کردن فرزند خردسال مامور شهید با قاتل پدرش کاری غیر حرفه ای بوده و موجب آسیب روحی آن فرزند می شود.مواظب باشیم با فضاسازی رسانه ای در سیاه چاله تسهیل بکارگیری سلاح نشویم که بسیار خطرناک است و دارای عواقب خسارت بار.
عالی ، مشکل مملکت ما اینه که افراد مثل نگارنده این متن به همه ابعاد یک اتفاق چه سیاسی ، چه اجتماعی ، اقتصادی و ورزشی و....فکر نمیکنند
اساسا مشکل اینجاست که در هیچ موردی در همه عرصه ها زیربنای عقلانی ، تفکر و پیش بینی وجود نداره ، فقط کاری رو انجام میدیم که اون لحظه احساس میکنیم باید انجام بدیم و این نوع رفتار هم شامل حکومت بعنوان سیاستگذار و قانونگذار میشه و هم شامل مردم که در واقعیت میدان در حال زندگی هستند ، در واقع باید فرهنگ را در همه امور ارتقا داد ، فرهنگ اجتماعی ، فرهنگ اقتصادی ، فرهنگ سیاسی و ......
اگر پخش این فیلم خوب نبود چرا توسط تابناک هم پخش شد . اینک عزیزی میگویید چرا شلیک نکرد باید از ایشان پرسید اگر دوربین لحظات را ثبت نمی کرد و پلیس این مرد را می کشت و خانواده او وکیل خبره می گرفت آیا می توانستیم ثابت کنیم پلیس مقصر نبوده؟
چه عجب یک تحلیل درست خوندیم
با وجود گوشی تلفن همراه که به اینترنت متصل هست و در دست اکثریت بزرگ و کوچک جامعه قرار دارد، فکر می کنید فرزند این شهید مظلوم بالاخره روزی این اتفاق و جنایت را در اینترنت جستجو نمی کرد ؟ یا تصاویر را نشان نمی دادند‌. ؟؟
کافیه یک بار برای یک کار اداری یا پیگیری سرقت اموالتان به کلانتری محل مراجعه کنید و ببینید چطور با مردم برخورد می کنند از سرباز دم در تا بقیه طوری با مردم برخورد می کنند انگار مردم رعیتشان هستند بعد ریشه خشم و کینه مردم از نیروهای انتظامی را می فهمید گشت ارشاد و کلی موارد دیگه که بماند واقعیت این است که اخلاق و امنیت و... در کشور را نابود شده است .... روزی نیست که جنایت فجیعی در کشور نبینیم
مگه زمانه جنگه یا اتفاقات ۸۸ ؟
ملت جو گیر
چون تو ایران همه چیز در خدمت تبلیغات قرار گرفته از بودجه کلان گرفته تا روح و روان مردم
فقدان کاردان
چقدر یک نفر باید نادان باشد که فرزند را ببرد تا قاتل پدرش را ببیند و قاتل هم با خونسردی نگاه کند می خواستید چه چیز به دست بیاورید که یک کودک که در شرایط بسیار بد عاطفی قرار دارد را ببرید پیش قاتل پدرش بگویید این فرد بوده با قمه شاهرگ پردت را زده است و او را کشته است؟ آیا یک آدم با سواد و فهمیده نبود که بگوید این کار جز ضربه زدن به روح و روان این کودک چه سودی دارد؟؟؟؟؟ چرا همه پست و ها و مدیریت ها را افراد بی سواد اشغال کرده اند که حتی از درک ابتدایی ترین مسایل نیز عاجزند؟؟؟؟؟
تابناک چقدر دو پهلو حرف زدی فکر میکنی زمان زضاشاه کبیر که جنایت و دزدی و چپاول را یک ساله جمع کرد و میگفتن با تشت طلا هم تو خیابان راه بری کسی کاریت نداره برای این بود که اون زمان و اون جامع می طلبید که با دزد مال و ناموس مردم باید دستیگیر و یک شبه اعدام میشد کسی که میتواند یک انسان را به راحتی به قتل برساند یک روز هم نباید زنده باشد. حالا این وسط دم از روحیه بچه و جامع میزند مقصر اصلی دولت است که جامعه را به این مرحاه کشانده که دزدها به روی مامور با اسحله چاقو میشکه وای به حالی فردی که هیچی برای دفاع از خود داشته باشه.
اینگونه در لفافه حرف زدن و چندین و چند موضوع پیچیده تخصصی را در هم پیچیدن و بعنوان یک تحلیل خبری در اختیار مخاطب قرار دادن، نه تنها هنر رسانه ای نیست که ادامه روند اشتباه رسالت رسانه ای است.
اگر امر سانسور در رسانه برپایه و اساس یک استاندارد خاص و درست پیاده می شد و از سانسور سلیقه ای و زیاده از حد پرهیز میشد و بدیهیات اتفاقات جامعه را در هر موضوع به اندازه نیاز جامعه بیان می کردید تا مردم با راستی آزمایی ،الگو برداری درست و حتی عبرت از اتفاقات را با تکیه و اطمینان بر اخبار منتشره از رسانه های داخلی بدست آورند، چه بسا با افزایش ابزارهای توانمند و دسترسی های رسانه ای که بعنوان شبکه های اجتماعی در اختیار عموم قرار گرفته است موجبات کج فهمی، سوء استفاده و گاهاً غرض ورزانه از آن نمیشد و پیشرفت تکنولوژی به یک تهدید در جامعه تبدیل نمی شد و مردم با تمام دسترسی های تکنولوژیکی که داشتند، اتفاقات را از مسیر قابل اعتماد خود که می توانست رسانه ملی باشد پیگیری میکردند و الان شما مجبور نبودید برای پوشش این همه تناقض در برداشت خبری و تنوع اطلاع رسانی های فاقد چارچوب و حتی در برخی موارد غیرانسانی، بخواهید نظر تخصصی در هم پیچیده که بعضاً در حوزه تخصص شما نیست مطلب بنویسید.
عدم اطمینان باعث سوء برداشت، سوء برداشت باعث فکر غلط و فکر غلط موجبات رفتار نادرست در سطوح مختلف می شود.
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
بهترین راهکار مقابله با اینگونه از جرایم :
نه زندانی و نه اعدام ونه تبعید !!!
فقط و فقط شکنجه به مدت 10 سال و هر شب پخش از همه شبکه های سیما بصورت زنده وهمزمان و برای یک ساعت ...
شام هم به همه گوارا تر میشه ...
ممنونم
زنده باد پلیس آمریکا
کاشکی مسئولین ما اینقدر پلیس بیچاره مملکت خودمان رو مقصر جلوه می دهند، یه مقدار از پلیس آمریکا یاد بگیرن، پلیس آمریکا به کسی ایست بده تسلیم نشه با گلوله زده از پا درش آورده
اولا شهید رنجبر اقدام به تیراندازی کرد که معلوم نیست به چه دلیل اسلحه وی عمل نکرده است؟
ثانیا قاتل کاملا منتظر او بوده و کسی نمیگوید بر اساس چه سابقه ای قاتل به دنبال مقتول بوده و فقط داستان از لحظه قتل به بعد اعلام شده است.
امثال نویسنده این مقاله چرند هستند که باعث جری شدن مجرمین و قاتلان و لرزش دست ماموران خدوم میشوند.
نکته ای که برای من بسیار عجیب بود. عدم توانایی بدنی و آشنایی با فنون دفاع شخصی پلیس بود.
نکته دیگه اینکه چرا پلیس گاز فلفل و با شوکر همراهش نداشت. مسلما اسلحه آخرین ابزار برای استفاده پلیس باید باشه.
البته به یک نيته بایستی توجه کرد که قوانین ممکن است بازدارنگی لازم را نداشته باشند.همانند قوانینی که در مورد همسرکشی و فرزند کشی وجود دارد و مانع از تکرار این فجایع نمی شود.
اون طرف که قوی هیکل بود؟
وقتی یک بیسواد مثل رهام بخش حبیبی از نیروی انتظامی فارس فقط با کلیپ در پی مطرح کردن نام خودش هست و چند کلیپ هم از خودش پخش میکنه و هیچ کس هم جلودارش نیست باید هم منتظر اسیب روحی این نوجوان باشیم
ترویج جرم وخشونت از ویزگیهای رسانه میلی بوده
وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُمْ بِهِ وَلَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرِينَ ﴿۱۲۶﴾و هر گاه خواستيد مجازات كنيد تنها به مقداري كه به شما تعدي شده كيفر دهيد. و اگر شكيبائي پيشه كنيد اينكار براي شكيبايان بهتر است. (۱۲۶) وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلَا تَكُ فِي ضَيْقٍ مِمَّا يَمْكُرُونَ ﴿۱۲۷﴾صبر كن و صبر تو فقط براي خدا و به توفيق خدا باشد، و بخاطر (كارهاي) آنها اندوهگين مباش و دلسرد مشو، و از توطئه‏ هاي آنها در تنگنا قرار مگير. (۱۲۷) إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَالَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ ﴿۱۲۸﴾خداوند با كساني است كه تقوي پيشه مي‏كنند و كساني كه نيكوكارند. (۱۲۸)
پس خدا تعیین می کنه درست قانون تعیین می کنه ولی شما برای قانون داری خط مشی تعیین می کنی که خصوصی بشه یا نشه.
خدا حتی اختیار رو داده به دست اولیای دم مقتول بعد شما شدی طرفدار اراذل و اوباش خیابونی؟!
ا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کتِبَ عَلَیکمُ الْقِصَاصُ فِی الْقَتْلَی الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَی بِالأُنثَی فَمَنْ عُفِی لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَیهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِک تَخْفِیفٌ مِّن رَّبِّکمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَی بَعْدَ ذَلِک فَلَهُ عَذَابٌ أَلِیمٌ. وَلَکمْ فِی الْقِصَاصِ حَیاةٌ یاْ أُولِی الأَلْبَابِ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ.[۳]
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! حکم قصاص در مورد کشتگان، بر شما مقرر شده است: آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن. پس اگر کسی از سوی برادر دینی خود، چیزی به او بخشیده شود، و حکم قصاص تبدیل به خون‌بها گردد، ولی مقتول باید از راه پسندیده پیروی کند؛ و شرایط پرداخت کننده را در نظر بگیرد و او نیز به نیکی دیه را به ولی مقتول بپردازد و مسامحه نکند؛ این، تخفیف و رحمتی است از ناحیه پروردگار شما. و کسی که بعد از آن تجاوز کند، عذاب دردناکی خواهد داشت. و قصاص برای شما مایه حیات و امنیت است، ای صاحبان خرد! شاید پرهیزکاری پیشه کنید.[۴]
تابناک هم که کلا معلومه کجاست؟! کامنت های عالی رو درج نمی کنه و هرچی چرنده پخش می کنه. نمونه اش همین کامنتهای بالا...
دراستان فارس خبری درواتس اپ دست به دست میشود واعلام کرد موضوع شخصی دربین بوده و گویا سند ماشین متهم بابت تصادفی که قبلا داشته بصورت ضمانت دراختیار شهید بوده و مدت یک سال از پس دادن ان طفره می رفته که باعث این حادثه تلخ شده است
خیلی جالبه این سلبریتی ها که برای همه چیز مطلب و حرف دارن ولی برای شهادت سرباز وطن خفه خون گرفته اند !!!!!!!!!!!!!!!
لعنت بر آدم نون به نرخ روز خور و دو رو و غربگرا !!!!!!!!!!!!!!!!
مگر بخشش بهتر از انتقام نبود ؟ پس چی شد ؟پس کجایند رضایت بگیران ؟
با سلام نیروی انتظامی هم مقصر نیست اراذل اوباش را دستگیر روانه مراجع قضاضی می کنند بعد حرف این افراد این است من می رم دادگاه فردا میام بیرون اون وقت من هستم و شما . چند سال پیش فرد مصلحی به چند مطب دستبرد زد هنگام دستگیری به پلیس هم تیراندازی کرد اما دادگاه گفت سرقت مسلحانه را رد کرد و به شاکیان گفت برای خودتان دردسر درست نکنید رضایت بدهید. تمام خوب این افراد فردا جرات هرکاری را دارند . قوانین ما مشکل دارند باید اصلاح شوند
چرا یکی نمیپرسه چرا یه سرهنگ مملکت ما نمینونه خودش از خودش در مقابل یه چاقو نجات بده-مگر اینها آموزش رزمی ندیدند -اصلا فکر کنید سرهنگ اسلحه نداشته باشه نباید بتونه جون خودش رو نجات بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار