بازدید 53459

روسری جولیا فاکس جنجال به پا کرد

مجله معروف مد «وُگ» پس از انتشار پستی در رسانه‌های اجتماعی که بسیاری از کاربران آن را توهینی به زنان مسلمان آن هم در میانه گسترش اسلام هراسی در فرانسه به‌شمار آورده‌اند مورد انتقاد قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 02 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه آفتاب‌یزد، این مجله روز جمعه عکسی را در اینستاگرام از «جولیا فاکس» بازیگر و مدل در حال ورود به نمایش هفته مد مردان در پاریس با کت چرم بالنسیاگا با روسری مشکی و عینک آفتابی به اشتراک گذاشت و به عنوان متن آن نوشته بود: «بله به روسری».

این پست با واکنش کاربران اینستاگرام مواجه شد و آنان از مجله «وُگ» به دلیل اتخاذ یک استاندارد دوگانه و تمجید از فاکس به خاطر پوشیدن روسری در کشوری که به طور فعال زنان مسلمان را از این کار منع می‌کند انتقاد کردند.

با توجه به محدودیت‌هایی که برای زنان مسلمان در فرانسه اعمال شده کاربران رسانه‌های اجتماعی پست مجله «وُگ» فرانسه را به‌عنوان «ناشنوایی ناامیدکننده» قلمداد کرده‌اند. یک کاربر منتقد نوشته است: «بله به روسری؟ این نشان می‌دهد «وُگ» واقعا نسبت به ممنوعیت حجاب در فرانسه و تحقیر زنان مسلمان به دلیل نوع پوشش‌شان و نظارت دائمی آنان توسط پلیس بی‌تفاوت و فاقد هرگونه حساسیت است».

یک کاربر دیگر نوشته است: «پس روسری برای غیر مسلمانان خوب است؟ مد مجاز است، اما مذهب نه؟ آزادی انتخاب فقط برای سفیدپوستان است»

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ میلادی کمیسیون ملی مشاوره حقوق بشر فرانسه، ۶۰ درصد زنان مسلمانی که حجاب داشتند گزارش داده بودند که به دلیل مذهب‌شان مورد تبعیض قرار گرفته اند. یکی از کاربران توییتر نوشت: «این سیلی‌ای به صورت هر زن مسلمانی است که به دلیل داشتن حجاب با آزار و اذیت مواجه شده است. اما وقتی «جولیا فاکس» روسری بر سر می‌کند ارزش مد و وُگ را دارد»

بسیاری از کاربران با توجه به تلاش‌های سیاستمداران برای سرکوب حجاب، نقاب و برقع، انتخاب واژگان وُگ را در شرایط فعلی بی‌توجهی به اوضاع فرانسه دانسته اند.

یک کاربر دیگر با ذکر مثالی از لباس پوشیده شده توسط «کیم کارداشیان» که تمام صورت او را پوشانده بود و از سر تا پا سیاه بود نوشته است که آن سلبریتی به خاطر ظاهر خلاقانه‌اش مورد «تحسین» قرار گرفت در حالی که زنان مسلمانی که برقع می‌پوشند دائما مورد تحقیر و رفتار غیر انسانی قرار می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
خوب خودتون و ملت رو بیش از چهار دهه با یه تیکه پارچه سر کار گذاشتید.
اجبار محکوم است. چه برای داشتن چه برای نداشتن
بعد بانوان ما دنبال درآوردن روسری هستن. روسری تاچ نهایی مد و فشن است که ما ایرانی ها ایجاد کردیم، بعد اینا میان اینو میدزدن و شمارو به سمت نابود کردنش هدایت می کنند...
مسلمانان عزیز فرانسه اگر مشکل حجاب دارن تشریف بیارن ایران یا افغانستان که مشکلشون حل بشه چون اینجا اگر حجاب نداشته باشن محاکمه میشن.
پاسخ ها
میلا؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
این پیشنهادتون روی خودتون و اطرافیانتون قابل اجراست تا محاکمه نشید
یعنی در دنیا مشکل فقط حجاب خانمها است . حجاب یک موضوع شخصی واختیاری است مثل کراوات زدن آقایان .با این همه موضوعات اساسی مثل مشکلات اقلیمی و بحران آب و ..... امثال آن پرداختن به موارد حاشیه ایی غرض ورزی آشکاراست
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
سلام
حجاب یک بحث شخصی نیست
بلکه دستور خدا در قرآن کریم و یک امر واجب است
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
موقعی که ما در آخر سر باید حجاب داشته باشیم پس چه بهتر همین الان بزنیم، فرقی نداره کجایی باشیم مهم حجابه، البته نه تو این دنیا بلکه آون دنیا
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
تا وقتی تو حریم خودت هستی شخصیه نه جاهایی که با دیگران در ارتباطی. این یه مسأله خیلی ساده ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
جناب سیدمهدی مثل نماز خوندن، مجازات قانونی نماز نخواندن چیه؟
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
رابطه گرفتن یک خانم با مردی که همسر داره هم برای خانم ویا یک مرد با خانم شوهر دار هم یک موضوع
شخصی و اختیاریه
اخه این طور که نمی استدلال کرد
اون داعشی هم که بمب به خودش می بنده کاری شخصی و اختیاری می کنه
ولی باید دید این انتخاب شخصی در اجتماع چه تاثیری داره
پس صرفا بگیم شخصی و اختیاریه مشکل رو حل نمی کنه
بعضی ها اگر همه دستورات الهی پایمال بشه صداشون در نمی آد ولی واسه چند تار مو قیصریه رو به آتیش می کشن!!!
من افتخار میکنم به حجابم چون هدیه مادرم خانم فاطمه است
دستور حجاب در قرآن کریم آمده و واجب است
حجاب یک دستور واجب برای تمام زنان و حتی مردان
من کاری به خوب یا بد بودن حجاب ندارم فقط میدونم که اگر غربی ها با چیزی مخالف اند وازش نفرت دارند حتماً برای منِ مسلمان خوب و ارزشمنده پس من موافق هر چیزی ام که غربی ها مخالف اون هستند...زنده باد اسلام
پس آقای برادر سید مهدی یادت رفته لااکراه فی الدین عین آیه قرآن است حجاب بر مسلمان ایرانی واحب ایت بر لبنانی و سوری و ترک و . نه .
نکته ی دوم حجاب در ایران نباید بر پیروان دیگر ادیان جبر باشد چون دوباره لا اکره فی الدین منتها اینجا کلا قانون زورچپانی است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
لا اکراه فی الدین یعنی در در انتخاب دین جبری نیست ولی وقتی مسلمانی باید به اون پایبند باشی نه کههر جاشو مطابق نفس و میلت تغییر بدی دریغ از اندکی مطالعه
واقعا مسلمونی و حجاب رو باید از مسلمونای اروپا نشین یاد گرفت. اونا حجابشون کاملتر از ایرانه
یادمان باشد برقغ و روبند ربطی به اسلام ندارد و قومی است هر چند مسلمانان از ان استفاده کنند
اینقدر ذوق مرگ نشوید روسری از قدیم و ندیم در هالیوود هم بوده و چیز تازه ای نیست.بیشتر برای رفتن به استادیومهای ورزشی و در باد و طوفان سرشان می کنند! حتی ملکه الیزابت برای رفتن به مانر اسبدوانی همیشه روسری را به کلاه ترجیح می دهد اینرا بحساب اسلام نگذارید..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل