بازدید 5436
۳
معاون اجرایی رئیس جمهور در مازندران:

اساس آزادسازی سواحل دسترسی همه مردم است

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بازدید از سواحل مازندران تاکید کرد: اساس کار در بحث آزادسازی سواحل آن است که تمام مردم دسترسی کامل به سواحل داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶ 02 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید صولت مرتضوی عصر سه‌شنبه در جلسه ساماندهی سواحل در استانداری مازندران اظهار کرد: امروز از سواحل رامسر تا سواحل بابلسر بازدید‌های هوایی با همراهی استاندار مازندران داشتیم و برخلاف گزارش‌هایی که می‌گویند ۹۰ درصد از سواحل دریا در مازندران آزاد است براساس مشاهدات باید گفت به هیچ عنوان این طور نیست و به صورت پیوسته سواحل در این استان در تصرف است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: به صورت محدود لکه‌های آزاد شده سواحل از غرب مازندران تا شهرستان بابلسر براساس بازدید‌های هوایی مشاهده شد و به نظرم حتی ۱۵ تا ۲۰ درصد سواحل مازندران از رامسر تا نور هم آزاد نیست؛ نباید مدیران خود را با اعداد و ارقام اقناع کنند چراکه اساس کار در بحث آزادسازی سواحل آن است که تمام مردم دسترسی کامل به سواحل داشته باشند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه بخشی از سواحل مازندران در اختیار دولتی‌ها و بخشی دیگر در اختیار غیربومی‌ها است که ویلا سازی کرده و حق ساحلی مردم بومی این استان را تضییع کردند گفت: در روز‌های گذشته تعدادی از بومیان مازندران با من تماس گرفتند و گفتند که در برخی از نقاط استان حتی دیدن ساحل با توجه به تصرف‌هایی که انجام شده، برای آنان آرزو شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع در ارتباط با آزاد سازی سواحل بسیار ساده است خاطرنشان کرد: اگر بخشی از سواحل مازندران به صورت شرعی در سال‌های گذشته تصرف شده، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان امر باید تعیین تکلیف کنند که این تصرفات و آزادسازی چگونه باشد و همچنین اگر سواحل توسط بخش خصوصی به تصرف درآمده است و مشکلات حقوقی دارد باید دست به دست هم برای رفع این چالش‌ها برای آزادسازی سواحل اقدام کنیم.

در ادامه این نشست سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران ضمن تقدیر از دستور رئیس جمهور در ارتباط با آزاد سازی سواحل، به ضرورت اجرا، نظارت و مدیریت مستمر در سواحل مازندران اشاره و اظهار کرد: اجرای این طرح به طور کامل به نفع مردم خواهد بود.

وی با ابزار تاسف از اینکه در ارتباط با آزادسازی سواحل دریا در ماه‌های گذشته رویکرد و راهبرد مشخصی وجود نداشت، گفت: حال با دستور قاطع رئیس جمهور در این حوزه، چارچوب دقیق برای اجرای این طرح مشخص شد و همه ما مکلف به اجرای دستورالعمل هستیم.

استاندار مازندران ادامه داد: آزادسازی سواحل موجب نجات دریا، رونق گردشگری و حمایت از بومیان در استان است و دستگاه‌های اجرایی مازندران با شناخت و آگاهی که نسبت به این موضوع دارند برای اجرای این طرح آمادگی کامل دارند.

حسینی پور افزود: متاسفانه از ظرفیت گردشگری دریا و ساحل در مازندران طی سال‌های گذشته به معنای واقعی استفاده نشده و با وجود منابع خدادادی و ظرفیت‌های طبیعی که داریم بخش زیادی از جوانان بیکار هستند.

استاندار مازندران خطاب به مدیران استانی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند و ساماندهی و آزاد سازی سواحل در مازندران شروع کار برای اجرای طرح‌های کلان اقتصادی و گردشگری است.

اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه صنعت دریایی

در ادامه جلسه، رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تدارک برنامه‌های متنوع بعد از آزاد سازی تمامی خط ساحلی در مازندران اظهار کرد: این رویکرد‌ها باهدف توسعه اقتصادی با پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی با محوریت و نفع مردم لحاظ خواهد شد.

وی، ساماندهی سواحل، ایجاد مسیر تردد در خط کناری ساحلی، اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه صنعت دریایی را از جمله برنامه‌های کاربردی بعد از آزادسازی سواحل در مازندان برشمرد و گفت: برای اجرای دقیق این طرح‌ها همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اجتناب ناپذیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: آزادسازی سواحل مطالبه عمومی در استان است و مطالبه رئیس جمهوری است که باید طبق زمانبندی نسبت اجرای دقیق این برنامه اقدام کرد. در واقع دولت درصد رفع این تبیعض‌ها بین بخش‌های خصوصی و دولتی با مردم است تا همه از استعداد‌های خدادادی مانند سواحل بهره‌مند شوند.

علیخانی از نظارت‌های زمینی و هوایی در نحوه آزادسازی سواحل مازندران با همراهی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و اجرایی در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: انسداد بخشی از سواحل در بخش‌های مختلف باعث شد که از دریا به معنای واقعی در بخش اقتصادی و گردشگری بهره نبریم، به طور حتم این چالش و دغدغه‌ها با آزاد سازی سواحل با توسعه گردشگری دریا برطرف می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
شما خيلي جاده داريد كه مردم به شمال بيايند و از سواحل استفاده كنند
استفاده از ساحل ايجاد تاسيسات دريايي در چندين منطقه ميباشد
صرف ازاد سازي سواحل گول زدن مردم است
سواحل شما هم مثل كوير است يك نگاه به سواحل دنيا بكنيد
هر زمان نهادهای دولتی از دریایی که موج شکن زدن وداخل دریا رفتن عقب نشینی کردن حرف بزن
بالاخره یه نفر دولتی حرف دل مردم رو گفت یعنی واقعیت رو گفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس