بازدید 20142

واکنش نماینده شیراز به انتصاب دولتی برادر جوانش

در حواشی اخیر هم به هیچ وجه حتی سرسوزنی در انتصاب بستگان دخالت نداشتم.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 29 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی ایجاد شده به دنبال انتصاب برادرش، تاکید کرد: در تکاپو هستم تا بر سر اصول و آرمان‌های انقلاب بمانم و در محکمات نظام با کسی تعارف نداشته و به آن‌ها سخت باور دارم.

 روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی به حواشی ایجاد شده به دنبال انتصاب برادرش به عنوان سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس واکنش نشان داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«رای اعتماد مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در اسفند ۹۸، فصل جدیدی از حضور در عرصه سیاسی- حاکمیتی را برای بنده رقم زد. اکنون و در آستانه سال دوم اعتماد مردم برای به دوش کشیدن امانت نمایندگی و با توجه به فراز و نشیب‌های این دو سال بر خود لازم دیدم نکاتی پیرامون شیوه سیاست‌ورزی‌ای که در مجلس در پیش گرفته‌ام تقدیم نمایم.

‏اقتضای مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه نمایندگی مردمی که اعتماد آنان سرمایه اصلی نظام است، ایجاب می‌کند که سخت‌گیری مسئولان نسبت به خود، رفتار‌ها و اقداماتشان دو چندان باشد چرا که اگر مسئولی آبرو و اعتباری دارد، به اعتبار نظامی است که برای آن بسیار شهید داده شده و خون‌دل‌ها خورده شده است. پیش و بیش از هرچیز شفافیت در برابر مردم و صداقت با آنان را سرلوحه کار خود قرار دادم و سعی کرده‌ام از تمامی آراء و اقداماتی که در کسوت نمایندگی داشته‌ام گزارش ارائه دهم.

در انجام وظایف نمایندگی، سعی کرده ام تا توجه به محرومین در اولویت کار بنده باشد و تلاش کرده‌ام تا صدای مردمی باشم که صدایشان به جایی نمی‌رسد.

در چارچوب وظایف نظارتی، تلاش نموده‌ام تا حامی مردم در برابر قانون‌شکنی در دستگاه‌های اجرایی باشم.

در تکاپو هستم تا بر سر اصول و آرمان‌های انقلاب بمانم، در محکمات نظام با کسی تعارف نداشته و به آن‌ها سخت باور دارم. سخت‌گیری در برابر اطرافیان را از قواعد خود قرار داده‌ام، چه بسیار از بستگان دور و نزدیک که برای کاری -که بعضا حرفشان حق بوده- به بنده مراجعه کرده و ضمن احترام به آن‌ها گفته‌ام برای پیگیری موضوع به دیگر همکاران بنده مراجعه کنند.

بار‌ها تاکید کرده‌ام که بنابر منطق عقلی، اعتقاد قلبی، سوگند نمایندگی و فرمایش رهبری، ورود نمایندگان به مسأله انتصابات و تحمیل آن به مقامات اجرایی را ناصواب می‌دانم. بنای جدی‌ام بر این بوده است تا در انتصابات دولتی دخالت نکنم. مگر آنکه از جایگاه نظارتی، انتصابی را صریحا خلاف بدانم که در آن صورت برای جلوگیری از انتصاب مسئولین ناکارآمد تلاش کرده‌ام. همانطور که در بررسی اعتبار نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بررسی صلاحیت انتخابات شورا‌ها نسبت به فشار‌ها و سفارش‌ها مصالحه نکردم.

همچنان ‏یکی از مطالبات جدی بنده از دولت، جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان انقلابی و گذار از پارادوکس جوانی و رزومه است. رهبری در دیدار با نخبگان در آبان‌ماه امسال فرمودند: البتّه برای استفاده‌ی از جوان‌های نخبه به مسئولین، وزرا [سفارش میکنم]؛ من به دولت قبل هم خیلی سفارش میکردم به این دولت هم همین جور، که از جوان‌ها در مدیریّتهای گوناگون استفاده بشود؛ حتّی در مدیریّتهای سطح بالا هم همین جور. در حواشی اخیر هم به هیچ وجه حتی سرسوزنی در انتصاب بستگان دخالت نداشتم.

به دلیل حساسیتی که نسبت به رعایت قانون در انتصاب برادرم داشتم؛ تا آن‌جا که لازم بود؛ بررسی کردم تا خلاف قانونی اتفاق نیفتاده باشد؛ و در همین‌جا از سایر همکاران به ویژه رئیس محترم مجمع نمایندگان استان فارس می‌خواهم تا ایشان نیز موضوع را با دقت بررسی کرده و اگر خلاف قانونی اتفاق افتاده است، مسامحه نکنند.

از منظر عدالت و اینکه آیا فرصت چنین انتصاباتی برای همه‌ی جوانان توانمند این کشور فراهم است یا خیر؟ بنده نیز "صریحاً می‌گویم آنچه تاکنون شده با آنچه باید می‌شده و بشود، دارای فاصله‌ای ژرف است. " از دولت سیزدهم مکررا اصلاح ساختار‌های اداری را مطالبه کرده‌ایم و در تلاشیم با اصلاح ساختار‌های اداری به عدالت نزدیکتر شویم. به لطف خدا سعی کردم در این منظومه فکری و عملکردی یک بام و دو هوا نکنم و در سیاست ورزی و عمل به وظایف نمایندگی؛ خدا را در نظر بگیرم.

افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۲۶
اره تو راست میگی.اصلا فقط شما ورفقات میفهمین .ولی خواهشا اسم انقلاب وشهدا را وارد این رانت خواریها نکن.
دروغ دروغ
ببند بابا. یه مشت شعار و حرف الکی سرهم کرده. هیچ جوون دیگه ای برای این شغل نبود الا داداشت. جمع کن بساطتو
آره تو خیلی خوبی , خیلی خوبی

تو گفتی و ما باور کردیم , دیگه چی می خواهی ؟
ما که نفهمیدیم
ولی میدونیم و دیده ایم و تجربه کرده ایم که قضیه لحاف ملا نصرالدین است و بس
اي بابا
ميرمحمدي نماينده ميبد وتفت هم يكي برادرش كرده رييس دانشگاه اصفهان يكي هم معاون دانشگاه ميبد
برو دعا كن يكي برادر داري
وای که شما انقلابی ها چقدررررررر خفنید
صد در صد راست ميگي،حداقل انقلاب وسط نكش تو روخدا
فعلا پارتی بازی وفامیل بازی مد شده.
والا منم در یک شرکت خصوصی رییس هستم . سوال :
چرا من انتخاب نشدم ؟ جواب : زیرا کسی را در سیستم دولتی و حکومتی ندارم که در حال خدمت رسانی به مردم باشد
آدم مگه چقدر می تونه قانونمند باشه؟
یادداشتی طولانی و گنگ!
خلاصه حرفش اینه که حتی فکر احتمال پارتی بازی ایشان نباید به مغز کسی رسوخ کنه!!
یعنی فقط شعار بود و بس!
یک کلمه در خصوص اینکه چرا جلوی انتصاب نگرفته سخن نگفته
در حقیقت با بحث جوان‌گرایی این انتصاب توجیه کرده ولا غیر
من که قانع شدم.
اخرش این همه روضه خونده چی شد نتیجه؟ ملت رو با این انشا نوشتنا دیگه نمیتونین گول بزنین

فعلا بخورین از گرده منابع ملت ایران تا ببینیم بعدش خدا چی میخاد
اخرش این همه روضه خونده چی شد نتیجه؟ ملت رو با این انشا نوشتنا دیگه نمیتونین گول بزنین

فعلا بخورین از گرده منابع ملت ایران تا ببینیم بعدش خدا چی میخاد
خخخخخخخ باشه تو راست میگی
چرا تا قبل از نمایندگی شما به برادرتون پست نداده بودن.فکر نمی کنید بوی معامله میده؟
بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
ما که نفهمیدیم چی گفت
بله، حتما همینطوره
ببینیم و تعریف کنیم
چرا بلد نیستند شفاف حرف بزنند .با این همه حرافی چه می خواست بگوید؟
اقای رئیسی که گفت نقطه قوت این دولت این بود که انتصاب فامیلی نداریم....ولاه فقط بستگان من پست نگرفتن
دروغ گفتن خودش جرم هست خواهشا جرمتان را دو برابر نکنید آقاااااااااااااااااااا
ببین سعی لازم نیست. وقتی تو نماینده میشی اطرافیانت باید هزینه بپردازند.مثل من که هزینه داییم را دارم پرداخت می کنم و نمی تونم توی یکی از صنایع شهرمون پروژه بگیرم با این که تخصصش را دارم. جفتمون هم سعی نمی کنیم آدم باشیم. هردو پذیرفتیم این قضیه و کاری به کار هم نداریم. من حتی از درب اون صنعت رد هم نمیشم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان