بازدید 55973

استادی که حرف‌های قلمبه و سلمبه نمی‌زد اخراج شد

اگر بخواهم یکی از بیست نویسنده معاصر را نام ببرم بی شک نام محمد در این لیست می درخشد. با این که هم رشته ای من نیست. با اینکه تمام ایده هایش را قبول ندارم و منتقد نوشته هایش هستم. با اینکه مسیری که برای توسعه ایران پیشنهاد می کند را قبول ندارم اما بی شک جزو بیست نویسنده موثر هم روزگار ماست.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 22 January 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر مجتبی لشکربلوکی نوشت:

خبر شوکه کننده بود: دانشگاه شهید بهشتی، اعلام کرده دیگر نیازی به دکتر محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده علوم انسانی این دانشکده ندارد این یعنی همان حکم اخراج از دانشگاه.

احتمالا نام و نوشته و سخنان دکتر محمد فاضلی را شنیده باشید اما صرفا چند نکته را یادآوری می کنم.

-محمدفاضلی در زمانه ای که به آفت فرهنگ شفاهی گرفتاریم می نویسد و حال نداریم بیش از دو پاراگراف به صورت سیستماتیک و فکر شده بنویسیم. وقت می‌گذارد. می‌نویسد و منتشر می‌کند.

-محمد فاضلی در عصری که طنازی سلبریتی‌ها و مطالب زرد هوش و حواس را می‌ربایند، تلنگر به ما می‌زند که اینقدر زرد نشویم! هر جا می‌رویم می آید. می‌رویم اینستاگرام مطالبش هست. می‌رویم تلگرام وقت بگذاریم نوشته اش را می‌بینیم. می خواهیم کتاب صوتی گوش کنیم او پیشنهاد دارد. او برای خود رسالتی بزرگ تعریف کرده است که هر جا ایرانی هست او باشد با چراغی در دست.

-محمد فاضلی در زمانه ای که بسیاری زبان در کام کشیده اند و سکوت می کنند تا نام و نان شان به خطر نیفتد می نویسد، نقد می کند، می تازد و روشنگری می کند.

-محمد فاضلی در روزگاری که همه مقاله به اصطلاح علمی-پژوهشی و آی.اس.آی می‌نویسند، پادکست منتشر می‌کند، سخنرانی می‌کند، کتاب ها را خلاصه و معرفی می کند، به آب و آتش می زند تا ما را از خواب غفلت، خواب نااگاهی و از رخوت در بیاورد.

-محمد فاضلی زمانی که برخی اساتید دانشگاه از حرف های قلمبه و سلمبه استفاده می کنند که حتی خودشان هم نمی فهمند، ساده صحبت می کند، به گونه‌ای که من نیز می‌فهمم.

-محمد فاضلی به جای آن که به سراغ مسایل دانشگاهی و آکادمیک برود می رود سراغ مسایل واقعی جامعه ایران.

اگر بخواهم یکی از بیست نویسنده معاصر را نام ببرم بی شک نام محمد در این لیست می درخشد. با این که هم رشته ای من نیست. با اینکه تمام ایده هایش را قبول ندارم و منتقد نوشته هایش هستم. با اینکه مسیری که برای توسعه ایران پیشنهاد می کند را قبول ندارم اما بی شک جزو بیست نویسنده موثر هم روزگار ماست.

نمی دانم که دانشگاه محترم به چه دلیلی اعلام کرده به ایشان نیاز ندارد. حتما برای چنین امری دلایل و شواهد و پرونده پر و پیمانی آماده کرده اند. اما یک سوال می‌پرسم. اگر به دکتر محمد فاضلی نیاز ندارید دقیقا به چه استادی نیاز دارید؟ استادی که مقاله علمی پژوهشی منتشر کند؟ استادی که منتقد نباشد؟ استادی که دغدغه جامعه نداشته باشد و فقط درسش را بدهد و آهسته برود و بیاید که ...

تجویز راهبردی:

۱- ناامید نشویم. اگر خشمگین، متاسف و ناراحت شویم، ایرادی ندارد. اما ناامید نباید شد، این رفتارها با چنین افراد تاثیرگذاری نه اولین بار است که رخ خواهد داد و نه آخرین بار. بنابراین امیدوار باقی بمانیم. ناامیدی آغاز رها کردن، تسلیم شدن و فروپاشی است.

۲-این سرزمین هزاران محمد فاضلی دارد. آن ها را دریابیم. آن هایی که کله شان کار می کند. آن هایی که دغدغه دارند. آن هایی که روشنگری می کنند آن ها را دریابیم. تشویق کنیم آدم ها را به نوشتن، به فکر کردن، به نقد کردن، به تبدیل علم به آگاهی عمومی.

۳-هر کدام از ما می‌تواند یک محمد فاضلی باشد. هر مطلبی که از او فوروارد می کنیم، هر دقیقه ای که منتقدانه به نوشته اش فکر می کنیم، هر گفتگویی که در مورد مطالبش با دیگران انجام می دهیم نقش من و شماست برای توسعه ایران و ادامه محمد فاضلی.

۴-از فاضلی کنشگری (در برابر سکوت و انفعال)، تمرکز بر مسایل واقعی (در برابر مساله‎نماهای شیک آکادمیک بدردنخور)، دردمندی (در برابر مطالب زرد) و فرهنگ نوشتاری (در برابر فرهنگ شفاهی) را بیاموزیم.

۵-کسی که چراغ به دست دارد اگر از یک خانه بیرون رود، آن چیزی که تاریک می شود «خانه» است. چراغ کوچه و خیابان و کوی و برزن را روشن خواهد کرد. محمد فاضلی اکنون با چراغ از خانه قدیمی اش بیرون آمده و اینک در میان ماست. گرامی اش بداریم. گرامی داشتن او یعنی مطالبش را بخوانیم، تامل کنیم، نقد کنیم و آنچه می پسندیم، نشر کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۷۵
دانشگاه شهید بهشتی " یک سوال می‌پرسم. اگر به دکتر محمد فاضلی نیاز ندارید دقیقا به چه استادی نیاز دارید؟"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
کلا ما مالیات نداریم خرج دانشگاه دولتی بشه. این دانشگاه‌ها باید محدوددیا نعطیل شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
بی تعصب و منصفانه به ماجرا نگاه کنیم

دانشگاه قوانینی دارد، درست یا غلط .
و بنابراین قوانین رتبه بندی و حقوق و مزایا به اساتید تعلق می گیرد.
یکی از قوانین دانشگاه نگاشتن مقالات علمی و پزوهشی و رشد پایه علمی است.
دکتر عزیز و خوش بیان صادق زیبا کلام هم روشنگری دارد و هم آزاد اندیش است اما به وقتش خروجی علمی و مطالب تخصصی و کتاب هم دارد.

من محمد فاضلی را نمی شناسم نه اینکه صفحات اینستا و پادکست هایش را نشنیده باشم بلکه در جامعه علمی هر شخص با خروجی علمی وشناخته شده اش شناخته می شود
وگرنه امثال اقا میری، مهاجری و ... هم روشنگری می کنند هم آزاد اندیش هستند؛ اما داخل دانشگاه و حقوق بگیر دانشگاه نیستند.

لطفا نقد هم می کنیم منصف باشیم تا متهم به تعصب نشویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
استاد پاچه خار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
امام صادقی جاش بذارید
مدیران فعلی دانشگاه ازاد اسلامی هم اساتید منتقد خوشان رو اخراج میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
اتفاقا مدیران فعلی دانشگاه آزاد همان مسیولین قبلی دانشگاه بهشتی اند
زنده باد روشنگری و آزادی بیان
البته اخراج هر کسي از شغلش براي هيچ انساني پذيرفته شده نيست. ولي اي کاش استادان نام اوري که در گذشته اخراج شدند يک هزارم مثل اقاي محمد تعريف و تمجيد ميشد. تنها تفاوت سروش ها و بشيريه ها و ... خيلي هاي ديگر با ايشان اين بود که آنها واقعا دانشمند بودند که لزوما فاضلي (که مهندس بود تا علوم اجتماعي خوانده) اينگونه نبود و حرفهايش سياسي-جناحي بود بنايرين بندرت صبغه دانشمندي علوم اجتماعي داشت. الان هم ر خارج در دانشگاهاي خوب دنيا مشغولند ديگر اينکه انها هيچ موقع رانتي وارد دانشگاه و پست ها نشده بودند. لذا امثالي مثل تابناک جرات دفاع از انها نداشت فاضلي تمام مراحل ورودي به کار و پستها يش رانتي و جناحي بود و اين موضوع در دولت روحاني به اوجش رسيده بود. بس کنيد بزرگنمايي ها و بهتر است از انسانيت و قانونمندي دفاع کنيد که که در کشور غايب است والا نوشته هاي شما کاملا سوگيري تلقي ميشود
باعث تاسف است.
درود بر شرفش
جامعه ما پر از چاپلوسان و مجیزگویانی است که برای حفظ پست و مقامشان هرکاری میکنند
سِلام خداروشکر که فهمیدن نیاز به نخبه نیست وهمه چی اوکی شده ودیگه نیازی به این آقا نیست
جناب فاضلی شما از دانشگاه اینها اخراج شدی !!!!! از قلب مردم که اخراج نشدی!!!! برعکس الان و بعداز اخراح از دانشگاه تازه درقلب میلیونها ایرانی واقعی استخدام شده ایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
البته بدون حقوق!
چاخان نکن زن و بچه اش چه بخورن
این ره که ما می رویم به هیچستان است !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
این ره که ما می رویم نه این ره که اینا میروند به هیچستان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
آقا استخدام نشده بوده، پیمانی بوده و در اثر کم کاریخودش، قرارداد تمدید نشده! همین ! دانشگاه کار درستی کرده، استاد باید فعال باشد تا عضوهیات علمی شود
بله باید هر کسی در حد توان خود بقیه رو آگاه و ارشاد کنه.
درود بر استاد فاضلی واقعا انسان فرهیخته ای بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
ایشون هنوز هستند
پیام تسلیت که نیست داری می گی بود !
آقا به چه زبانی بگن دانشگاه نمی خواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
اره بابا
حوزه کافیه
من ایشان را نمی شناسم، ولی کاملا مشخص است یک عده فرصت طلب که منتظر همچین اتفاقاتی هستند تا برای خود کلاهی بسازند دارند موج سواری میکنند. لاشخورها منتظر جسد به کمین نشسته اند و ذره ایی دلشان برای این استاد دانشگاه نمی تپد. ایشان باید مواظب این جانورها باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
لشگر ساندیسی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
وقتی نمی شناسی چطور چنین نظری میدی بدبختی مملکت از همینه کسانی که اطلاعاتی ندارند ولی به راحتی به هر که بخواهند تهمت میزنند
بهتر، یک نون خور دولتی کمتر. مالیات کمتری هم می پردازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
ی حقوق ماهیانه ۵ میلیون تومنی کم میشه در ازاش ۵ نفر با حقوق ۱۵ میلیونی میان سر کار تا بتونن جای خالی ایشون پر کنن و هر کدوم در سال خسارت چند صد میلیاردی میزنن برای همین به امثال ایشون نخبه میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
دیوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
ساندیس خور تو تا حالا مالیات دادی اصلا!
مفت خور و مفت گو
برای نابودی یک ملت آدم های بزرگ را برکارهای کوچک و آدم های کوچک را بر کارهای بزرگ و در این دوره ی تاریخی که در تاریخ ثبت خواهد شد عده ای با نام دین و مذهب با گرایش سیاسی پشتیبان نظام ،سنگ و تیشه را به دست گرفته و پیکر علوم دینی و اجتماعی زده و بذر تا امیدی و یاس را در جامعه کشت می کنند و پشت خواص زیادی نشسته اند
چیز عجیبی نیست یه امر عادی برای دانشگاهها ما
ظاهرا دولت آقای رییسی کلا شروع کرده به تسویه تمامی مدیران و اساتید و ...! صد رحمت به دولت های قبلی که فارغ از چپ و راست بودن، در بدنه خود دولت باز هم مدیرانی از جناح مخالف هم به چشم میخورد ولی دولت آقای رییسی شمشیر رو از رو بسته و هر کسی رو کمی با اصولگرایی زاویه داشته باشه ردش میکنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
بیش از ۴۰ سال همین میگیم خدا پدر قبلی بیامرزه
واقعا جای تاسف دارد ،چرا تحمل هیچ نظر دیگری را نداریم، مگر اقایان مطهری ومفتح قبل از انقلاب در دانشگاه تدریس نمیکردند.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
چرا ولی قوانین اداری و آموزش دانشگاه را رعایت میکردند و بهانه به دست مدیران نمیدادند... الان استادان خوبی داریم که بهانه آموزش مجازی در سالهای کرونایی کلا از کشور رفته اند و هیچ توجهی به قوانین اداری و استخدامی و وظایف و تکالیف اداری خود ندارند و فقط از طریق سامانه های مجازی درسشان را ارائه میکنند و مقاله مینویسند ... اگر نظم اداری توسط استادان نخبه ما رعایت نشود آن گاه استادان ضعیف و سو استفاده چی ها فرصت پیدا میکنند که از این شرایط سو استفاده کنند پس دانشگاه ضمن احترام به شخصیت و جایگاه علمی استادانش باید در کنترل نظم و انضباط اداری خیلی جدی باشد
درود بر شما صابون این غریب پرستان به تن شما هم خورد برید از سوریه و لبنان استاد دانشگاه بیارید یا کسی رو بیارید که تجسم ارزوهای دور و درازتون باشه گندی که به جامعه زدید رو واکاوی نکنه دلتون خوش باشه به تعریف و تمجید تا این دمل چرکی گندش همه جارو پر کنه و بعد خودتون رو کنار بکشید و چشم ببندید بر بدیهاتون
دانشمندان هسته ای که گله ای اخراج شدن نخبه نبودن؟
مسوولان و هیات جذب دانشگاه بهشتی خیلی از اساتید خوب را به بهانه های مختلف دفع کردند. این یک هم نمونه پرسر و صدا است. در آن دانشگاه اندکی عدم هماهنگی و عدم هم نظر بودن با مدیران دانشگاه و آقازاده ریاست سابق موحب عدم تمدید و اخراح بود. ریاست فعلی هم دنبال حفظ صندلی لرزان اش هست.
لطفا جوسازی نکن اطلاعات غلط به مخاطب نده خجالت بکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
تو که آگاهی اطلاعات درست بده
این چه آفتی است که اگر استادی نارضایتیش را از برخی مسائل که حقوق اجتماعی خودش و دیگران است اعلام کند اخراجش کنند واقعا در دانشگاههای شهر های کوچک همین است تا اعتراض کنی رییس دانشگاه پدرت را در میاورد. این چه مدیریتی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
شما همین اصول قانون اساسی رو بنویس روی پلاکارد و در یه میدون شهر دستت بگیر، میان تو گونی میندازنت و می برن
رئیس دانشگاه شهید بهشتی یا باید جواب دانشجویان جامعه شناسی رو بدهد یا خودش اخراج شود همین .دانشجویان عزیز دانشگاه شهید بهشتی مطالبه کنید مطالبه مطالبه مطالبه
بنام خدا من حقیر از مقام معظم رهبری تقاضا دارم به این وهم ورود نمایند و عزیزانی که انتقاد سازنده دارند و حامی نظام اسلامی هستند و نظرشان این است که دولت اسلامی با اختلاس گران و کاسبان تحریم و دزدان بیت المال با شدت برخورد کند تا ملت دچار فشار داخلی نشد را حمایت نمایید .
انسانهای مفید نیاز جامعه ما نیست این جامعه مرید نیاز داره.جایگاهی برای انسانهای والا در این مملکت ترسیم نشده .سخن استاد محمد فاضلی برای خیلی ها قابل درک و فهم نیست.مخصوصا مسولین دانشگاه شهید بهشتی که همچین عزیزانی رو که با تمام وجود برای این مملکت و مردم تلاش میکنند رو اینطور از دست بده
خیلی خوب شد که اخراج شدند. در این پیچ حساس تاریخی و شرایط حساس کشور، اینجور اساتید وطن فروش، فقط باعث کاهش روحیه دانشجویان عزیزمان میشوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
البته دانشجویان عزیز سهمیه ای تان که حاضر نیستند درس بخوانند خوشحال شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی .پس لطف کن حراف و بی پروا نباش
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
من حدود سی سال است که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم اما تاجایی که یادم همیشه درپیچهای حساس بودیم کسانی می توانند مملکت راازاین پیچها نجات بدهند که کار بلد و آگاه به
امور باشند آفت هراجتماعی افراد مجیزه گوومتملق است که می خواهند تمام مشکلات را عادی نشان دهند اما زمانی میرسد که جاده می پیچد اما او نه وآن زمان فاجعه ای رخ خواهد داد
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
هه هه.
ما بیشماریم رفیق :) این کشور ماست، مملکت ماست، خونه ماست. از در بیرونمون کنین از پنجره میایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
در دوران بچگی چکار میکردی
راستشو بگو
متاسفانه امروز رسما اخراج دکتر اميدي هيات علمي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران ابلاغ شد. ايشان ادم فاضل و دانايي بي سر و صدايي بود و آنچنان آقاي فاضلي را افلاطونش کردند آدم حزبي و جناحي نبود و صاحب منصب و مدير و غيره نبود ولي آدم متخصص و خوب درس خوانده و استاد برجسته بود بمراتب از همقطارنش يک سر و گردن بالاتر بود، از تابناک بعنوان رسانه انتظار هست که اين خبر تاسف بار را منعکس کند. زنجيره اخراج ادامه دارد ....
زیاد نگران و ناراحت نباشید . چند وقت دیگه به عنوان استاد دانشگاه های کانادا با بهترین حقوق و مزایا معرفی خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
برای خودمان ناراحت و متاسفیم.
یک فرهنگی هستم
فقط باید تاسف خورد از این تفکرات طالبانی ؟احتمالا استاد در مدار آنها نبوده
در دولت های یازدهم و دوازدهم چنان پاکسازی صورت دادند که در تاریخ باید نوشت، یکی خود من که بواسطه قانون مداری و ندادن نمره به مدیران دولتی که با مصاحبه دانشجو کرده بودنشان، از دانشه اخراج شدم و ریاست دانشگاه صاف صاف تو صورت من نگاه کرد و گفت تو کار شرافتمندانه رو انجام دادی اما من نظر گروه برام مهمه و چون گروه گفته بهت نیاز نداره پس من هم حکم اخراجت رو امضا می کنم!!!!
اون موقع طرفداران فعلی این دکتر فاضلی کجا بودند!!!!
آثار دکتر فاضلی بسیار پخته و علمی هستند. برای باعث و بانی این کار چه در دانشگاه شهید بهشتی و چه در دیگر دانشگاه ها، جز حقارت چیزی نمانده ...
محمد فاضلی استادیار اخراجی دانشگاه مازندران با شروع دولت روحانی به دانشگاه بهشتی منتقل شد اما تمام این مدت را در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مامور بود و با وجود موظف بودن به حضور در کلاس‌های دانشگاه تقریبا هر سال و هنگام تمدید قرار داد از جهت عدم حضور در دانشگاه مورد انتقاد اعضای هیئت جذب قرار می‌گرفت. در ماه‌های پایانی دولت قبل فاضلی درخواست تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی کرد ولی به دلیل عدم حضور منظم در دانشگاه و برخی تخلفات اداری مثل فعالیت در یک پست رسمی در وزارت نیرو بدون اطلاع دانشگاه با تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت او مخالفت شد.

در واقع دلیل اخراج آقای فاضلی مسائل اداری و کمکاری در تدریس بوده است و نه مواضع سیاسی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
اگر راست گفته باشی حق می گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
آره تو خوبی
ماهم قبول کردیم
گوشامونم دراز
به عنوان یه جامه شناس وطن دوست واسلام پرست می توانم بگم خیلی متاسفم بازی خطر ناکی است ما به شدت با فرار مغزها روبرو هستیم وبعضی افراد باسطح علمی نمی توانیم نگه داریم اقای فاضلی باتالیفات متعدد وارزنده ای خیلی از پزشکان ما ایران براشون هزینه می کنه ولی سودش به خارجی ها می رسه ایشون که وطن پرست هستند اینجور مورد بی مهری قرار می گیرند
ما باید به دنبال جمع کردن دوست باشیم نه دشمن یه عده دارند تیشه به ریشه دولت وپیشرفت کشورمی زنند ان هم زمانی حتی کار کنان قوه قضاییه معترض هستند هرروز یه سازمانی اعتراض می کنند وچنین انسانهی اصیل وارزشمندی رابه حاشیه برانیم
چرا فکر و اندیشه سرکوب میشود. اگر حضورشان در وزارت نیرو غیرقانونی بوده چرا همان موقع تذکر ندادند. این ها همه بازی سیاسی است. در یک روند سیاسی با تغییر دولتها سیاستمداران عوض میشوند نه سیاستگذاران مگر اینکه تصفیه گران برکار بیایند.
کل گزارش رو خوندم. از نظر املایی نمره ۱۹ میدم. املا کاملأ فارسیه به جز یک کلمه قلمبه سلمبه “فوروارد”.

پیش به سوی گزارش بعدی
اقایان محترم فکرتان را زیاد مشغول نکنید و الا اخراج میشوید.! آخه حرف حساب را اگر در دانشگاه نشه زد پس میخواهید این فرهیخته ی گرامی برود و وسط خیابان با آدم های غیر علمی حرف بزند!؟ استاد به سلامت باد. شاعر میفرماید: معرفت نیست در این دیر؛ الهی مددی .شما که صحبت از فطرت پاک انسان کردی آینه ای بودی که عکس کجان راست نمودی .......
این که شما دکتر فاضلی را نمی شناسید و دکتر زیباکلام را می شناسید احتمالا این است که که اهل خواندن کتاب و مشارکت در مجامع علمی نیستید. دکتر فاضلی 8کتاب برجسته با آسیب شناسی و ارایه راه حل درباره مسایل اجتماعی-سیاسی دارد که بر اساس روش های علمی نگاشته شده است و بیش از 70مقاله علمی و از جایگاه علمی هیچ کم از دکتر زیباکلام ندارد. بخشی از سخنرانی های ایشان را سرچ کنید تا غنای کارشان را بفهمید.
اینکه محمد فاضلی و امثال ایشان کرسی در دانشگاه داشته باشند یا نداشته باشند مهم نیست . کم نیستند بزرگانی که از دانشگاه اخراج شده و یا خود کلاس دانشگاه را رها کرده اند و وقت خود را در کلاسهای گسترده تر از دانشگاه صرف بالا بردن آگاهی عمومی ،-که یک ضرورت جدی برای جامعه است _ صرف کرده اند . چه بسا اثری بیش از کلاس و آموزش کلاسیک که خیلی ها هم از سر اجبار و به ناچار در آن حضور می یابند برای جامعه ی ما مفید تر و موثر تر باشد . علاقمندان واقعی گفتارها و نوشتار های ایشان هم نگران نباشند و توان خود را در بالابردن آگاهی عمومی در کنار فاضلی ها به کار گیرند .
اگر به این مدل ادمها که هیات علمی یدک می کشند و فقط در مملکت تشنج ایجاد می کنند و حقوق های نجومی می گیرند و .... همان بهتر که اخراج شوند.
استاد اون چراغ اموال بیت المال
بیزحمت برش گردون
همینجوری اخراج شدی
چاپلوسی آفت و بدبختی این مملکت است و چاپلوسی بقول امیر کبیراز‌..........است.
کدام مقام در مملکت ما با انتقاد موافق است
من خودم عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی یکی از داشگاههای مهم کشور هستم. اصلا جریان آقای دکتر فاضلی اخراج نیست. هر عضو پیمانی که میخواهد بعنوان هیات علمی جذب شود حدود 4 سال باید فعالیت علمی انجام دهد و تکالیف مربوط به تبدیل وضعیت را انجام دهد (تا رسمی آزمایشی شود). هر عضوی که در یک سال فعالیت آکاددمیک کافی نداشته باشد، اصطلاحا دچار "رکود علمی" می شود و با توجه به اینکه افراد پیمانی هیچگونه رابطه استخدامی با دانشگاه ندارند، بطور قانونی و طبیعی تبدیل وضعیت نمی شوند و قرارداد پیمانی آنها لغو میشود (پس استخدامی در کار نبوده تا اخراجی در کار باشد). هیاهوی بی موردی در باره ایشان براه انداخته اند. کار کاملا قانونی است و ضعف و کم کاری علمی از آقای دکتر فاضلی است که البته ایشان میتوانند از وزارت علوم تقاضای تجدید نظر کنند، بشرطی که کم کاری و ضعف فعالیت علمی خود را جبران کنند و تعهد لازم را بدهند، وزارتخانه رسیدگی میکند.
اگر اراده ای در وزارت علوم باشد به مشکلات موجود مدیریتی در دانشگاه ورود رسیدگی می کردند و مشابه دانشگاه های اروپا و امریکا از دانشگاه های دیگر به آن دانشگاه چندین مدیر وارد می کردند. تا سرو سامان دهد. رویه مدیریت در آن دانشگاه انتقام جویی و تسویه حساب با غیر همسو است. اساتید فرزانه هم در حاشیه اند یا به بازنشتگی فکر می کنند....
قدر زر زرگر شناسد
قدر گوهر گوهری
چراغ به درد انسانهای بینا میخورد نه کوری که حتی خود چراغ را نمی بیند.
این چه روشنگر و مصلح اجتماعی‌ای است که با پارتی و زورچپون تپونده بودنش تو دانشگاه شهید بهشتی و عمده‌ی وقتش هم که تو دولت و وزارت نیرو میگذشت،

بره با همونا کار کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها