بازدید 5161

تداوم بارش برف و امدادرسانی در لرستان

تداوم بارش برف زمستانی لرستان را سفیدپوش کرده و در حالی که شادی و نشاط را به مردم هدیه داده اما بسیاری از محورهای ارتباطی را مسدود کرده است و امدادرسانی ها همچنان در این استان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 21 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، طی روزهای گذشته سامانه های بارشی پی در پی در لرستان فعال شده است و اکنون نیز با فعالیت سامانه جدید، ماندگاری هوای سرد و مخاطرات آن در استان پیش بینی شده است.

پیش بینی کاهش دما در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: رگبار برف و کاهش دما برای تمام نقاط استان تا پایان وقت پنجشنبه رخ داد.

بهروز مرادپور بیان کرد: همچنین بر اساس نقشه های هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی سرد بر روی منطقه علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید لحظه ای برای اغلب نقاط استان بارش های مایع بصورت پراکنده گاهی رعد و برق انتظار می رود.

وی اظهار داشت: با توجه به همراهی هوای سرد با این سامانه برای ارتفاعات ، نواحی کوهستانی و گردنه ها و برخی شهرستان های سردسیر بارش برف و برای سایر نقاط رگبار برف پیش بینی می شود.

مرادپور ادامه داد: در این بازه زمانی احتمال وقوع رگبارهای شدید و کوتاه مدت دور از انتظار نمی باشد و این شرایط با مخاطراتی همچون اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح معابر و جاده ها، احتمال ایجاد رواناب های سطحی ، کولاک برف در جاده های مواصلاتی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی همراه است.

وی عنوان کرد: شرایط ناپایدار، امروز جمعه بطور کامل از استان خارج می شود تا یکشنبه جوی آرام بر منطقه حاکم می شود همچنین تا بامداد یکشنبه با توجه به نفوذ و ماندگاری هوای سرد بر منطقه، دماهای شبانه روند کاهشی قابل ملاحظه ای را خواهد داشت که منجر به بروز یخبندان، یخ زدگی سطح جاده ها و معابر می شود.

راه ارتباطی یکهزار و ۲۶۶ روستای لرستان مسدود شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بارش برف سنگین راه ارتباطی یکهزار و ۲۶۶ روستا را در این استان قطع کرده است.

مهدی پازوکی اظهار داشت: بارش سنگین برف روز پنجشنبه موجب قطع ارتباط این تعداد روستا در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، دلفان و الیگودرز شده است.

وی با بیان اینکه همه ۴۴۶ روستای شهرستان دلفان در محاصره برف قرار دارند افزود: ۳۷۱ راهدار با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و با همکاری بخش خصوصی در حال بازگشایی محورهای ارتباطی لرستان هستند.

به گفته وی اکنون گردنه‌های گاماسیاب و گشور در شهرستان دلفان ، گردنه دهلیج در پلدختر ، راه ارتباطی الیگودرز به دراران در اصفهان و جاده بروجرد به اراک بر اثر بارش سنگین برف مسدود شده اند.

پازوکی افزود: در شهر نورآباد حدود ۳۰ سانتی متر و در ارتفاعات و گردنه‌های برف گیر این شهرستان بارش ۲ متر برف گزارش شده و تردد در اغلب محورهای ارتباطی استان بدلیل بارش برف با کندی و زنجیر چرخ امکان پذیر است.

۳۹۱ خودرو گرفتار در محورهای ارتباطی لرستان امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز گفت: بر اثر بارش برف ۳۹۱ خودرو گرفتار در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شدند.

صارم رضایی بیان کرد: به دنبال بارش برف و کولاک در اکثر محورهای مواصلاتی استان امدادگران جمعیت هلال‌احمر در گردنه های برفگیر از جمله گاوکش، گاماسیاب و گشور شهرستان دلفان، گردنه زالیان شهرستان بروجرد و ایوان دره شهرستان سلسله موفق شدند ٣٩١ دستگاه خودروی سبک و سنگین گرفتار شده را رهاسازی و امدادرسانی کنند.

وی اظهار داشت: از ظهر پنجشنبه تاکنون به یک هزار و۲۴۳ نفر امدادرسانی شده و تعداد ٧٠ نفر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان اسکان اضطراری شده اند.

به گفته وی تمامی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ٢٣پایگاه امداد و نجات جاده ای و کوهستان بصورت ٢۴ ساعت آماده ارائه خدمات داوطلبانه به هم میهنان می‌باشند.

آزاد راه خرم آباد _ پل زال به علت بارش برف مسدود شد

سرپرست آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال گفت: این آزادراه به علت بارش برف سنگین و کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وحید زرنانی اظهار داشت: هر ۲ خط رفت و برگشت آزادراه بعدازظهر جمعه ۲۴ دی ماه جاری بر اثر بارش شدید باران، جاری شدن سیلاب، ریزش کوه و آبشستگی مسدود شد.

وی افزود: مسیر شمال به جنوب این آزادراه که پس از گذشت یک هفته تلاش عوامل راهداری دیروز (پنجشنبه) آماده بازگشایی شده بود به علت یخبندان و کولاک شدید مجدد مسدود شد.

به گفته وی ۶ تیم امدادی از راهداری آزاد راه شامل چهار تیم نمک پاش و ۲ تیم ادوات سنگین گریدر در محور خرم آباد - پل زال در تلاش برای برف روبی هستند و رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند می توانند از جاده قدیم پلدختر – کوهدشت – خرم آباد و از خرم آباد - کوهدشت - پلدختر – اندیمشک استفاده کنند.

خیابان های خرم آباد نمک پاشی شد

شهردار خرم آباد گفت: خدمات شهری شهرداری از ساعات اولیه بارش برف و لغزندگی معابر اقدام به نمک پاشی خیابان های اصلی نموده است.

سعید فتوحی اظهار داشت: نمک پاشی خیابان های اصلی خرم آباد به دلیل حجم بیشتر عبور و مرور و امکان امدادرسانی در اولویت قرار داشت و پس از آن خیابان های فرعی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری خرم آباد در حالت آماده باش قرار دارند ادامه داد: رفت و آمد در سطح خیابان های شهر روان است و از شهروندان تقاضا می شود از ترددهای غیرضروری به منظور پرهیز از مشکلات ناشی از یخ زدگی و امکان ارایه خدمات بهتر شهرداری پرهیز کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی