بازدید 41229

قهرمانی از آذربایجان در انتظار حسن یزدانی

بعد از کوچ قاسم‌پور و بذری به ۹۲ کیلوگرم، باید دید نفر اول مسابقات قهرمانی کشور چقدر می‌تواند در مرحله نهایی انتخابی مقابل ستاره تیم ملی حرف برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 19 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در سال‌های اخیر حسن یزدانی حرف اول وزن ۸۶ کیلوگرم دنیا را می‌زد و صرفا در سطح دنیا یک حریف به نام دیوید تیلور داشت که سرانجام بعد از سه شکست، توانست در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو، او را شکست دهد. یزدانی در ایران دو حریف جوان و باانگیزه داشت که شاید هر کدام از آنها هم در این وزن به مسابقه ‌جهانی می‌رفت، توان مدال آوری را داشت؛ کامران قاسم‌پور و احمد بذری.

این دو در رده‌های سنی دیگر قهرمان جهان شده بودند و از بهترین ۸۶ کیلوهای ایران و حتی جهان بودند اما اقتدار حسن یزدانی در این وزن باعث شد فرصتی در ۸۶ کیلو به قاسم‌پور و بذری داده نشود و در عین شایستگی، برای رسیدن به مدال جهانی وزن خود را تغییر دهند. ابتدا احمد بذری راهی ۹۲ کیلو شد که در همین مسابقات قهرمانی کشور اخیر که در گرگان به انجام رسید، کشتی پایاپای و نزدیکی در فینال با امیرحسین فیروزپور دیگر کشتی‌گیر مازندرانی داشت.

 

قاسم‌پور هم بعد از آنکه در سال ۲۰۲۱ با شکست در مسابقه انتخابی مقابل حسن یزدانی، شانس حضور در المپیک توکیو را از دست داد، سرانجام تصمیم بزرگ زندگی‌اش را با تردید گرفت؛ حضور در ۹۲ کیلو که البته حضور درخشانش در مسابقات جهانی اسلو و شکستی که به جی‌دن کاکس آمریکایی تحمیل کرد، باعث شد حالا دیگر تردیدی در مورد درست بودن تصمیمش نداشته باشد و بخواهد در همین وزن بماند.

حالا ۸۶ کیلو خالی از مدعی نزدیک برای حسن یزدانی شده، کامران قاسم‌پور و احمد بذری هر دو به وزن بالاتر رفته‌اند تا احتمالا شاهد رقابت جالب آنها به همراه امیرحسین فیروزپور که قهرمان کشور شده در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی باشیم.

در ۸۶ کیلوگرم اما به نظر حسن یزدانی حریف نزدیکی کنار خود احساس نمی‌کند. با این حال محسن مصطفوی کشتی‌گیر آذربایجان شرقی، با غلبه بر مجتبی اصغری از گیلان، قهرمان کشور شده و باید دید او چقدر می‌تواند مقابل یزدانی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مقاومت کند و آیا برابر قهرمان جهان و المپیک حرفی برای گفتن خواهد داشت یا خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر