بازدید 7039
۴

ایران به دنبال مشارکت در بازسازی سوریه است

کارشناس منطقه گفت: ایران به دنبال مشارکت در بازسازی سوریه و بهره برداری از بنادر، فرودگاه‌ها و ایجاد کریدور استراتژیک است.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 15 January 2022

به گزارش تابناک، علیرضا تقوی نیا تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: غرب هیچ نفوذی در سوریه و مشارکتی در بازسازی ها ندارد، اما ایران نه تنها به دنبال مشارکت در بازسازی در سوریه است و می خواهد پروژه های کلان اقتصادی را بگیرد بلکه به دنبال بهره برداری از بنادر، فرودگاه ها و ایجاد کریدور استراتژیک تهران، بغداد، دمشق و بیروت است.

تقوی نیا گفت : وزیر راه و شهر سازی ایران متولی تجارت دریایی ایران است، لذا سفر رستم قاسمی به دمشق می تواند از این لحاظ حائز اهمیت باشد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران سه شنبه در راس هیئتی اقتصادی برای سفری سه روزه راهی دمشق شد. گروهی از مقامات سیاسی و اقتصادی ، در‌ این سفر او را همراهی می‌‌کردند به گفته قاسمی «ترکیب این هیات نشان دهنده اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری‌های اقتصاد و تجاری با سوریه است.»

به گفته تقوی نیا «روابط ایران و سوریه منحصر به زمان جنگ نبود و همواره در حال بهبود است. سوریه همچنان برای ایران در دوران پسا مبارزه با تروریست و پسا جنگ نقش و جایگاه ویژه ای قائل است. از طریق ارتباط با سوریه و استفاده از ظرفیت ها می توانیم به موقعیت خاص اقتصادی و امنیتی دست یابیم.»

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این سفر با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. همچنین هیات ارشد سیاسی اقتصادی همراه او با شماری از مقامات ارشد سوریه از جمله حسین عرنوس نخست‌وزیر، فیصل مقداد وزیر امور خارجه، عصام هزیم رئیس بانک مرکزی و همچنین وزیران اقتصاد، حمل و نقل، کار و مسکن دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
خوب وقتی دولت سوریه آه در بساط ندارد تا با ناله سودا کند کاملا طبیعی است که غرب رقبتی برای مشارکت در بازسازی سوریه نداشته باشد. همه که مثل ایران حاتم طایی نیستند!
به داد شهرها و روستاهای خودمان برسید
به زودی از این حاتم بخشی ها از جیب ملت بدبخت و بیچاره ایران پشیمان میشوید .
جوان ها و خانواده ها از نداری و بیچارگی به فحشا افتاده اند
خجالت بکشید ....
مردم ایران شبها در اتوبوس می خوابند انوقت شما دنبال بازسازی سوریه هستید ....
هنوز به دنبالشه !!!!!!بقیه کشور آباد کردن رفت پی کارش داداش کجای کاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر