بازدید 12170
مجید صدری ده‌ها میلیارد از سهم تبلیغات محیطی را جلوجلو واریز کرد!

ابهام میلیاردی در پرسپولیس با اعترافات درودگر؛ واریز پول قرارداد بازیکنان به جیب سازمان لیگ؟

اگر سهم 33 میلیاردی سازمان لیگ از 11 بازی خانگی پرسپولیس مطابق با واقعیت باشد چرا 9 میلیارد تومان بیش از این سهم به سازمان لیگ پرداخت شده است؟
کد خبر: ۱۰۹۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 12 January 2022

استعفای مجید صدری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس علاوه بر افشای اطلاعات تازه ای در خصوص وضعیت نامناسب مالی این باشگاه می تواند پشت پرده های تازه ای از تعاملات اقتصادی صدری با سازمان لیگ را برملا کند.

به گزارش تابناک ورزشی، این ابهامات بزرگ و میلیاردی در حالی جدی تر شده است که شنیده می‌شود سرپرست مستعفی سرخ‌ها کارگزار اسپانسری باشگاه را با خود برده است، گویا این ارتباط مالی تنها با حضور شخص صدری ممکن بود و حالا دیگر امکان ادامه این پروژه نان و آب دار نیست.

اما در این ماجرا بار دیگر رد پای درودگر دیده می‌شود؛ یکی از معدود حامیان مجید صدری در طول دوره سرپرستی باشگاه پرسپولیس صادق درودگر مسئول اقتصادی سازمان لیگ بوده که با موضع گیری های متفاوت خودش در قبال دو باشگاه قرمز و آبی پایتخت در ماه های گذشته مورد انتقاد جدی خصوصا از جانب هواداران استقلال قرار گرفته است.

ابهام میلیاردی در پرسپولیس با اعترافات درودگر؛ واریز پول قرارداد بازیکنان به جیب سازمان لیگ؟

حساب و کتاب با اعداد اعتراف‌شده درودگر

درودگر اخیرا در یک مصاحبه عجیب اعلام کرد که در راستای تعامل باشگاه پرسپولیس با سازمان لیگ 42 میلیارد تومان سهم این سازمان از تبلیغات محیطی بازی های خانگی پرسپولیس در 11 مسابقه به این سازمان پرداخت شده و حتی سازمان لیگ بدهی اوساگونا را از این محل پرداخت می کند. وی به شکل دقیق تقریبا چهار روز پیش در این خصوص گفت:" کارگزار اسپانسری باشگاه پرسپولیس ۴۲ میلیارد به ما پرداخت کرده که ۳۳ میلیارد آن بابت ۱۱ دیداری است که این تیم تبلیغات محیطی را اجرا خواهد کرد. با این حساب ما ۹ میلیارد به پرسپولیس بدهکار می‌شویم که حدود ۳ میلیار از این مبلغ بابت مطالبات اوساگونا توسط سازمان لیگ به این بازیکن پرداخت خواهد شد."

این اظهار نظر عجیب و باورنکردنی در مورد باشگاهی مطرح می شود که امروز یحیی گل محمدی سرمربی آن گفته اعضای تیمش تنها 15 درصد از مبالغ قرارداد خودشان را دریافت کرده اند و مشخص نیست چطور ممکن است کارگزار اسپانسری پرسپولیس به صادق درودگر و سازمان لیگ 42 میلیارد تومان در چنین شرایطی پرداخت کرده باشد اما حاضر به پرداخت بخشی از مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی این تیم نشده باشد!

 

پیش پرداخت میلیاردی پرسپولیس در حساب سازمان لیگ!

نکته عجیب اول این است که اگر سهم 33 میلیاردی سازمان لیگ از 11 بازی خانگی پرسپولیس مطابق با واقعیت باشد چرا 9 میلیارد تومان بیش از این سهم به سازمان لیگ پرداخت شده است؟

اینجا ابهامات جدی مالی پدید می‌آید که نیازمند رسیدگی فوری و جدی نهادهای نظارتی است. 
نکته عجیب تر و البته باورناپذیر دیگر این است که مگر می شود پیش از انجام بازی ها و دریافت مبالغ تبلیغاتی از شرکت های اسپانسری سهم سازمان لیگ را پرداخت کرد؟

 

آیا پرسپولیس ۱۱۰میلیارد از تبلیغات محیطی درآمد داشته؟
در واقع باشگاه پرسپولیس ابتدا باید سهم خودش بالغ بر 110 میلیارد تومان از 11 بازی خانگی را دریافت کرده باشد که از این محل 33 میلیارد به سازمان لیگ پرداخت کند ، اما حالا که این باشگاه دستمزد اعضای تیم خودش را پرداخت نکرده و دچار بحرانی جدی مالی است چطور ممکن است سهم سازمان لیگ را پیش از برگزاری مسابقات آتی آن هم بیشتر از سهم مقرر پرداخت کرده باشد؟

بررسی این موضوع از زاویه دیگری هم قابل توجه است ، اینکه باشگاهها هنوز مطالبات سال‌های گذشته خودشان از محل تبلیغات محیطی را از سازمان لیگ دریافت نکرده اند و یک باشگاه که خودش نتوانسته درآمدهای تبلیغات دور زمین را محقق و دریافت کند پیش از انجام بازی ها نقدا سهم سازمان لیگ را آن هم بیش از سهم مقرر و قانونی پرداخت کرده ولی حساب خودش همچنان خالی است!

ابهام میلیاردی در پرسپولیس با اعترافات درودگر؛ واریز پول قرارداد بازیکنان به جیب سازمان لیگ؟

موضوع عجیب تر این است که بر اساس برخی اخبار موثق باشگاه پرسپولیس با کارگزار فعلی خودش دچار مشکلاتی شده بود و صدری در جایگاه سرپرست امکان امضای قراردادهای اسپانسری با برخی از شرکت ها را پیدا نکرده ، به همین دلیل نتوانسته درآمدهای مورد نظر را محقق کند و این موضوع یکی از دلایل استعفای سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در این موقعیت و بحران مالی این باشگاه بوده است. در چنین شرایطی چگونه می توان باور کرد که کارگزار یا خود باشگاه پرسپولیس 42 میلیارد تومان به سازمان لیگ پرداخت کرده است؟

نکته جالب توجه دیگر این بود که حتی در نشست خبری اخیر باشگاه پرسپولیس اثری از شرکت های تبلیغاتی و یا لوگوی کارگزار 600 میلیاردی این باشگاه هم دیده نمی شد. کارگزاری که با رفتن صدری عطای کار در پرسپولیس را به لقایش بخشیده به صورت پیش پرداخت 42 میلیارد تومان به حساب سازمان لیگ واریز کرده است؟

چرا درودگر از عملکرد اقتصادی صدری راضی است؟
گل محمدی با صراحت اعلام کرده صدری پس از چند مرحله وعده و وعید و عدم پرداخت بخشی از مبالغ قراردادها دقیقا در همان روزی که قرار بوده دستمزد اعضای تیم را پرداخت کند استعفا داد و طبیعتا عملکرد مالی و اقتصادی سرپرست باشگاه پرسپولیس را مورد انتقاد جدی قرار داده است. سرمربی باشگاه پرسپولیس حتی در جای دیگری به عدم تهیه زمین تمرین مناسب، عدم جذب بازیکنان مورد نیاز و مواردی از این دست اشاره کرده و دوره مدیریت صدری خصوصا از زاویه فعالیت های اقتصادی را به شدت زیر سوال برده است، آن هم در شرایطی که عدم پرداخت بدهی های باشگاه پرسپولیس ازجمله در ماجرای پرونده کالدرون و حتی بدهی داخلی به باشگاه پدیده ، عدم پرداخت بدهی مالیاتی این باشگاه و حتی عدم انجام حسابرسی به موقع مالی و موضوعات و اسنادی که در خصوص جعل و فتوشاپ مدارک این باشگاه مطرح شد پرسپولیس شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا و دریافت مجوز حرفه ای را از دست داد.

با ذکر تمامی موارد فوق خواندن یک جمله در اظهارات امروز صادق درودگر پس از استعفای صدری ابهامات را در خصوص این ارتباط چندین برابر می کند:" اگر در هیات مدیره پرسپولیس بودم پیشنهاد می دادم مجید صدری را در شرایط کنونی که عملکرد خوب اقتصادی و مدیریتی داشته است حفظ کنند."
در واقع به نظر می رسد بر اساس کارنامه فوق صادق درودگر تنها کسی است که می تواند در این حد از عملکرد اقتصاد و مدیریتی مجید صدری راضی باشد.
پاسخ مجموعه ابهامات فوق را البته می توان در تابلوهای تبلیغاتی دور زمین جست و جو کرد. نام برخی از شرکت های طرف قرارداد با درودگر و سازمان لیگ ازجمله یکی از اپراتورهای شناخته شده همچنان در بازی های خانگی پرسپولیس دور زمین مشاهده می شود اما این اتفاق در خصوص مسابقات استقلال به این شکل روی نداده است.

 

آیا درودگر پشت کارگزار تبلیغات محیطی پرسپولیس است؟

در واقع آنطور که مشخص است کارگزار باشگاه پرسپولیس و متولی تبلیغات محیطی این باشگاه در دیدارهای خانگی مرتبط با کارگزار یا واسطه های نزدیک به سازمان لیگ بوده و عملا این پروژه به صورت مشترک دنبال می شود.

بر اساس همین همکاری مشترک البته مجید صدری با وجود نارضایتی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس همچنین حذف این باشگاه از آسیا و افشای اتفاقات مدیریتی ماه های گذشته از نظر درودگر عملکرد خوب اقتصادی و مدیریتی داشته که حداقل برای سازمان لیگ ظاهرا بد نبوده و منجر به پرداخت 42 میلیارد تومان پیش از انجام بازی های خانگی آتی این تیم و حتی بیشتر از سهم قانونی این سازمان شده است.

تعريف و تمجید درودگر آنهم بعداز استعفای مجید صدری و البته مطرح کردن یک بحث مضحک مبنی بر حضور خودش بین گزینه های مدیریت پرسپولیس، گویای خیلی از مسائل است که باید رسیدگی شود.

باید دید درودگر قادر به ادامه تعامل و همکاری اقتصادی با رضا درويش مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس هم با همین شیوه خواهد بود یا در همکاری با جانشین صدری با چالش های تازه ای مواجه می شود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان