بازدید 13848
۳

پرواز مستقیم از تبریز به باکو برقرار شود

استاندار آذربایجان‌شرقی بر احیای گردشگری سلامت، گسترش مبادلات و همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های تبریز و باکو تاکید کرد و گفت: پرواز مستقیم از تبریز به باکو برقرار شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 11 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عابدین خرّم در ارتباط تصویری با سرکنسول ایران در نخجوان با تأکید بر ایجاد و گسترش منافع مشترک ایران و آذربایجان از طریق تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی، اظهار داشت: فعال شدن پایانه مرزی خداآفرین یکی از اقدامات ضروری در این زمینه است که زیرساخت‌های آن از طرف ایران آماده است و مشکلی برای بازگشایی این مرز نداریم.

وی افزود: ارتباطات بسیار خوبی از گذشته با جمهوری آذربایجان داریم و این روابط در مقطع کنونی هم برای دو طرف مهم و قابل توجه است.

خرّم با اشاره به پیوندهای فرهنگی و دینی و ارتباط بسیار خوب هنرمندان، فرهیختگان و شعرای دو کشور گفت: همکاری‌های مشترک رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری از موضوعاتی است که باید به عنوان فرصت از آن بهره‌مند شویم و در عین حال از درگیری‌های کاذب رسانه‌ای که طراحی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، پرهیز کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه بخش‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، غذایی و کشاورزی، بر ضرورت تسهیل فرآیندهای گمرکی و ترخیص آسان کالا همچنین تکمیل شبکه آزادراهی و ریلی متصل به جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

وی همچنین بر احیای گردشگری سلامت، گسترش مبادلات و همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های تبریز و باکو، راه‌اندازی بازارچه‌های مشترک جدید مبتنی بر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، برپایی نمایشگاه‌های مشترک و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو کشور، رفع محدودیت برای صدور ویزای تجاری برای فعالان اقتصادی، حل مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول و برقراری پرواز مستقیم تبریز- باکو برای تسهیل در رفت و آمد فعالان اقتصادی تأکید کرد.

خرّم با اشاره به اینکه چالش‌های موجود بین دو کشور قابل حل است، یادآور شد: آزادسازی قره‌باغ فرصت بسیار خوبی است تا شرکت‌های توانمند جمهوری اسلامی از لحاظ فنی و مهندسی در این منطقه حاضر شده و در بازسازی آن ایفای نقش کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳
در رتبه بندی دانشگاههای جهان هیچ نامی از باکو در رتبه های زیر ۱۰۰۰ وجود ندارد(رتبه های بالاتر از ۱۰۰۰ هم عملا دانشگاه نیستند) حتی رتبه دانشگاه شریف از بالاترین دانشگاههای ترکیه نیز بالاتر است طبیعتا همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاههای باکو به نفع باکو خواهد بود چون از نظر علمی و دانشی باکو هیچ محلی از اعراب ندارد.از نظر توریستی نیز تبریز به مراتب بالاتر از باکو است.
پان ترکیسم ممنوع
در پاسخ
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

بعضی از دانشگاههای ترکیه جزو 200 دانشگاه اول دنیا هستند و حتی در رده بندی، بعضی دانشگاههای ایران از دانشگاه شریف در رتبه بهتری قرار دارند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان