بازدید 44662
دو هزار و نهصد و بیست و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نماینده مجلس: بدون ارز ترجیحی مرغ کیلویی ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان می‌شود / انتقاد رسانه مجلس از تیتر‌ روزنامه دولت / اظهارات جالب حجاریان درباره هاشمی رفسنجانی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امام جمعه بیرجند: جوانی در آمریکا گفت «بوی چفیه آیت‌الله خامنه‌ای تا قلب آمریکا می‌آید»، این یعنی انقلاب صادر شده / ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران / دفاع روزنامه کیهان از روسیه و چین در مذاکرات هسته‌ای / مقام سپاه: احتمالا امسال میزبان حضور مردم در مراسم راهیان نور هستیم... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 10 January 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت: لازم نیست حتما واکسن آسترازنکا بزنید

حسینعلی شهریاری درباره خبر ممنوعیت واردات واکسن به کشور گفت: «ممنوع نیست بلکه ما فعلا نیاز به واکسن نداریم. حدود ۱۸۰ میلیون دز واکسن در داخل کشور موجود داریم و علاوه بر این در داخل کشور هم در حال تولید واکسن هستیم. اگر نیازی بود حتما وارد می‌کنیم. کسی مطرح نکرده است که واردات واکسن ممنوع است بلکه فعلا نیاز نداریم.» او در پاسخ به این پرسش که منظور از این ۱۸۰ میلیون دوز، تنها واکسن‌های خارجی است، عنوان کرد: «خیر، واکسن‌های سینوفارم و واکسن‌هایی است که توسط دیگر کشور‌ها هدیه داده شده.» شهریاری در خصوص نبود دوز سوم واکسن آسترازنکا، بیان کرد: «برای این موضوع دارند یک فکری می‌کنند، ولی حتما لازم نیست برای دز سوم استرازنکا بزنند، واکسن‌های دیگر هم دوز سوم موجود است که می‌توانند از آن برای دوز یادآور استفاده کنند.»

محمد هاشمی: آیت الله هاشمی در صداوسیما ممنوع الصدا و ممنوع التصویر است

محمد هاشمی گفت : صداوسیما مثلا وقتی هفته دفاع مقدس است با این که آقای هاشمی فرمانده جنگ بوده، یک کلمه راجع‌ به او چیزی نمی‌گوید. محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: صداوسیما که آقای هاشمی را ممنوع الصدا و ممنوع‌التصویر کرده و هیچ چیز در مورد ایشان نمی‌گوید. مثلا وقتی هفته دفاع مقدس است؛ با این که آقای هاشمی فرمانده جنگ بوده اما یک کلمه راجع‌ به او چیزی نمی‌گویند. وی گفت: گاه ایشان را تحریف می‌کنند. همچنین در دهه فجر با این که آقای هاشمی از استوانه‌های انقلاب بود یک کلمه از ایشان گفته نمی‌شود. محمد هاشمی ادامه داد: این تحریف‌ها در مورد همه مناسبت‌ها وجود دارد. وی گفت: در مراسم رحلت ایشان نیز همچنین صداوسیما و رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرا نسبت به آقای هاشمی یا سکوت یا ایشان را تحریف می‌کنند. شاید ممنوعیتی دارند که نمی‌دانم از کجاست.

علی عسکری مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج‌فارس شد

بر اساس شنیده‌ها علی عسکری رئیس سابق رسانه ملی، به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس منصوب شد. عسگری جایگزین جعفر ربیعی شده است. / ایلنا

در زمان دولت روحانی اصلا محصولی نبود که بخواهد بعد از صادرات برگشت بخورد

علی‌اکبر علیزاده، نماینده مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر این عدم نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی در دولت قبل وجود داشته، چرا در آن زمان صادرات برگشت نمی‌خورد، اظهار کرد: «در آن دولت اصلا محصولی نبوده است که برگشت بخورد. در دولت قبل به این صورت بود که یک کشاورزی در یک گوشه‌ای محصول خود را صادر می‌کرد و کاری به قرنطینه دولت نداشت. همچنین با مقایسه میزان صادراتی که پیشتر طرح کردم، حدود ۳۰۰ درصد رشد صادرات داشته‌ایم. طبیعی‌ است وقتی حجم صادرات افزایش پیدا می‌کند باید موارد قانونی هم رعایت شود. من پیش از دولت فعلی هم به بعضی مناطق کشت و زراعتی که محصول صادر می‌کردند، سر زده بودم و به این صورت بود که یک قراردادی داشتند و برای بعضی کشور‌ها صادر می‌کردند، ولی وقتی دست زیاد شد، شما باید کنترل‌های قوی‌تری را اعمال کنید.»

پاسخ سفیر ایران به افرادی که می گویند «روس ها قابل اعتماد نیستند»

کاظم جلالی: برخی از دوستان در داخل کشور مرتب مطرح می‌کنند که روس‌ها قابل اعتماد نیستند و یا این موضوع را مطرح می‌کنند که روسیه کسی است که ما در گذشته این همه با آن مساله داشته‌ایم. من فکر می‌کنم چهار دوره در روسیه را، ما باید از هم تفکیک کنیم. دوره اول دوره تزاری است که در این دوره سوابقی وجود دارد که این سوابق برای ما بسیار بد است و بخشی از آن برمی‌گردد که در آن زمان سردمداران حکومتی در داخل ایران حتی برای یک سفر خارجی جهت تفریح به برخی از کشورها امتیاز می‌دادند از جمله به روسیه، انگلیس و یا کشورهای دیگر و اصلا جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده به خاطر بخشی از همین نقدهایی که در تاریخ وجود داشته است. سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه دوران دیگر در روسیه دوران اتحاد جماهیر شوروی است. در این دوران جمهوری اسلامی ایران علیه مبانی اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت، چون آنها شعارهایی می‌دادند همچون اینکه «دین افیون توده‌هاست» و مبانی جمهوری اسلامی ایران با مبانی اتحاد جماهیر شوروی مغایرت داشت. یک دوران دیگر، دوران فروپاشی جماهیر شوروی و دهه ۹۰ است که در آن دوران شاهد این هستیم که تلاش می‌شود که روسیه ماه عسلی را با غربی‌ها داشته باشد و به غرب نزدیک شود و اکنون می‌توانیم بگوییم که دوران پوتین از سال ۲۰۰۱ به بعد تا اکنون،دوران واکنشی به دهه قبل است و در این دوران تاکید بر روسیه مقتدر و متحد می‌شود که می‌خواهد در عرصه جهانی حضور داشته باشد و با یکجانبه‌گرایی مخالف است. وی با تاکید بر این که بنابراین دوستان باید این دوران‌ها را با یکدیگر تفکیک کنند در بخشی دیگر از صحبت های خود در این ارتباط افزود: مگر در جنگ جهانی دوم، روس ها با آلمان‌ها درگیر نشدند و یا آلمان‌ها با روس‌ها درگیر نشدند و بین این دو درگیری ایجاد نشد؟ خود روس‌ها می‌گویند ۲۵ میلیون تن در این جنگ کشته شدند، آیا امروز روس‌ها و آلمان‌ها با هم ارتباط ندارند و بر روی پروژه‌های مشترک با یکدیگر همکاری نمی‌کنند؟ مگر ایران مرزهایش به طرف شرق از دست نرفت؟ مگر ما یک روزی تا هند وسعت جغرافیایی مان نبود، پس چرا ما از این طرف واکنشی نشان نمی‌دهیم؟ مگر کلی از مرزهای ما را انگلیسی‌ها از بین نبردند؟ پس چرا در برابر انگلیس خیلی‌ها، واکنششان به تندی واکنش به روسیه تزاری نیست.

بدون ارز ترجیحی مرغ کیلویی ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان می‌شود

امیرآباد فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس می‌گوید پیش‌بینی دولت این است که با حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ مرغ ۶۰ هزار تومان می‌شود، اما ما در مجلس پیش‌بینی قیمت ۸۰ هزار تومانی را داریم. او در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درمورد حذف ارز ترجیحی گفت: امروز در کمیسیون و تلفیق بر سر ارز ترجیحی بحث خواهد شد. او گفت: اراده دولت و مجلس این است که در کالاهای اساسی، حداقل ها با قیمت مناسب دست مردم برسد. حالا یا از طریق یارانه نقدی خواهد بود و یا از طریق کارت اعتباری. او در عین حال تایید کرد که ممکن است وضعیت کنونی نیز حفظ شود.

مصرف محصولات کشاورزی برگشت خورده، در داخل هیچ مشکلی ندارد

ذبیح الله اعظمی ساردوئی، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، افزود: «با برگشت خوردن محصولات کشاورزی، کشاورزان و گلخانه‌دارها متوجه شدند که اگر رعایت نکنند چه ضربه سنگینی می‌خورند و به تبع آن کشور هم صدمه می‌بیند. در نتیجه هم کشاورز، گلخانه‌دار و تولید‌کننده و هم مسئولین مربوطه در کشور باید به این مهم توجه و استاندار‌ها را رعایت کنند.» این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا محصولات برگشت خورده برای استفاده داخلی مشکلی ندارند و سالم هستند، عنوان کرد: «محصولاتی که صادر می‌کردیم و این کشورها برگشت دادند، صرفا اعلام کردند که این سموم را استفاده می‌کنید اما نگفتند سموم غیر مجاز است یا بیش از حد استفاده شده است؛ بنابراین، برگشت و مصرفش در داخل هیچ مشکلی ندارد ولی خودمان هم باید استاندارد‌ها را هم برای مردم رعایت کنیم. اگر رعایت نکنند، بنا بر قولی که چند هفته گذشته در شبکه سلامت رادیو داده‌ام، رازهای مگوی زیادی را دارم که آنها را اعلام می‌کنم. در مجموع مردم نباید نگران شوند؛ ما در مجلس و وزارت جهاد هم نظارت‌مان را بالا می‌بریم.»

مردم میوه نمی‌خرند!

رییس اتحادیه بارفروشان: روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار تن ورودی بار میدان مرکزی میوه و تره بار است که قبلا این میزان بار تا روز بعدش به فروش می رفت. اما شب قبل ورودی بار به میدان ۸۵۰۰ تن بود که ۲۵۰۰ تن آن تاکنون باقی مانده است. اینکه میوه در میدان مرکزی خریداری نمی‌شود، یعنی مردم در سطح شهر از مغازه‌ها میوه نمی‌خرند.قدرت خرید مردم کاهش یافته است و تمایلی به خرید میوه ندارند. خبرهایی که چند وقت اخیر در خصوص برگشت محصولات کشاورزی ایران منتشر شده نیز از این تمایل کاسته است. محصولات ما همگی سالم هستند./ ایسنا

واکنش جواد امام به ماجرای درخواست مرعشی از سردار سلیمانی برای انتخابات: در راستای منافع ملی و جریان اصلاحات بود

جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح طلب: احتمالا آقای مرعشی چون رابطه خوب، قدیمی و خاصی با سردار سلیمانی داشت، در همین راستا برای خروج از وضعیتی که کشور با آن مواجه شده است. همچنین با توجه به روحیه سردار سلیمانی و نگرانی هایی که وجود داشت، از سردار سلیمانی درخواست کرده و ایشان هم قولی در این زمینه داده اند که گشایشی در این مسیر ایجاد شود. به هر حال دوستان هر کسی که مسیرهایی که به نظرشان می رسیده و فکر می کردند به خیر و صلاح کشور است، پیشنهادهایی را مطرح کردند و قاعدتاً این کاری را هم که آقای مرعشی کردند، در راستای منافع ملی و کشور و جریان اصلاحات بوده است.چیز خاصی نبوده که بخواهیم نفی کنیم یا بگوییم با هماهنگی یا بدون هماهنگی سایر احزاب اصلاح طلب بوده است./ روزنامه همدلی

دیدار هیات طالبان با «احمد وحیدی» و «علی‌اکبر ولایتی»

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در حاشیه سفر خود به تهران با مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل و وزیر کشور دیدار و درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کرد. عصر روز شنبه (18 دی) هیاتی از طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه این گروه، وارد تهران شد.وزارت خارجه طالبان هدف از این سفر را گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. امیرخان متقی و هیات همراه طالبان در جریان این سفر با برخی از مقامات ایرانی از جمله «احمد وحیدی» وزیر کشور و «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد. متقی همچنین در حاشیه سفر خود به تهران با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه و «حسن کاظمی قمی» نماینده رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان دیدار و درباره مسائل مختلفی از جمله روابط دوجانبهٔ اقتصادی و سیاسی میان افغانستان و ایران، افزایش پروازها، ترانزیت زمینی و سایر تسهیلات و فراهم‌آوری تسهیلات برای مهاجرین افغان بحث و تبادل نظر کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت: با براندازان داخلی و خارجی زاویه داریم

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه با براندازان داخلی و خارجی زاویه داریم، گفت: با رفتارهایی که در صدد حذف جمهوریت و حذف مردم از فرآیندها هستند و می‌خواهند نهاد انتخابات را بی‌معنا کنند، مقابله خواهیم کرد و رفتار ما تابعی از قانون اساسی خواهد بود و اگر به قوانین نقدی داریم، اصلاح آنها را با توجه به ظرفیت‌های موجود عنوان می‌کنیم.آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: امید داشتیم سالگرد شهادت سردار سلیمانی بهانه‌ای باشد تا به ویژگی‌های این شهید بزرگوار بیشتر بپردازیم که می‌توانست قوام‌بخش وحدت و همبستگی ملی در کشور باشد و همچنان اصرار داریم این حادثه تروریستی و جنایتی که علیه سردار سلیمانی رخ داد توسط دستگاه دیپلماسی ایران و از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری و حق ایران در این باره اعاده شود.منصوری اظهار کرد: سردار سلیمانی با توجه به خصلت‌هایی که دارد می‌تواند نماد وحدت و همبستگی ملی باشد همانطور که شاهد بودیم بعد از شهادت او، انسجامی در کشور شکل گرفت اما متأسفانه باید بگویم آنطور که باید و شاید استفاده نشد.وی درخصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه داد: آنچه درباره این واقعه تلخ، از کتمان اولیه حقیقت تا عدم اهتمام جدی به دادخواهی خانوادگان داغدار صورت گرفت، نشان داد که این مسائل به مرور زمان حل نخواهد شد، بلکه باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

اظهارات جالب حجاریان درباره هاشمی رفسنجانی

سعید حجاریان در گفت و گویی به بیان نظراتش درباره هاشمی رفسنجانی پرداخت.

مهمترین اظهارات حجاریان:

*هاشمی فکر می‌کرد دولت احمدی نژاد همه‌چیز را از وضع طبیعی خارج کرده و کشور غیرنرمال شده است.

* مرحوم هاشمی در لفظ و معنا با توسعه سیاسی همدل نبود،

**هاشمی نیک می‌دانست سرانجام اطلاق قدرت و حاکمیت یکدست چیست،

*اگر کابینه اول هاشمی را با کابینه دولت آقای رییسی مقایسه کنید، می‌بینید چقدر تراز آن بالاست،

*کابینه دوم دولت سازندگی به‌شدت ضعیف شده بود،

*اگر یک رییس‌‌جمهور می‌توانست سه دوره‌ای شود، خاتمی بود؛ تنها خاتمی بود که می‌توانست برای بار سوم رأی بیاورد حتی اگر لشگری از کاندیداهای رأی‌شکن را هم مقابل‌اش قرار می‌دادند!

*شاید اگر هاشمی {سال ۸۸} دوباره با رهبری به‌ نوعی توافق می‌رسید، مشی دوره اول سازندگی تکرار می‌شد.

وزیر خارجه طالبان دیدار با «احمد مسعود» در تهران را تایید کرد

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که «امیرخان متقی» در سفر خود به تهران با «احمد مسعود» و «اسماعیل خان» دیدار و گفتگو کرده است. امیرخان متقی، وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان که عصر روز شنبه (۱۸ دی) در راس هیاتی برای گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر کرده بود، امروز به کابل بازگشت. وی تایید کرد، در سفرش به ایران، با «احمد مسعود» و «اسماعیل خان» دیدار و گفت‌وگو کرده است. «بلال کریمی» معاون سخنگوی طالبان در این باره گفت، در این دیدار، به آن‌ها اطمینان داده شده که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند. به گزارش فارس، روز گذشته اخباری، مبنی بر دیدار وزیر خارجه طالبان و احمد مسعود در تهران منتشر شد که پس از آن سخنگوی جبهه پنجشیر آن را تکذیب کرد.

انتقاد رسانه مجلس از تیتر‌ روزنامه دولت

خبرگزاری مجلس از تیتر روزنامه ایران درباره اتفاقات روز گذشته مجلس انتقاد کرد. خبرگزاری خانه ملت نوشت: روزنامه ایران تیتر یک خود را به تصویب کلیات بودجه در مجلس اختصاص داده و نوشته است: «تکلیف دوباره دولت به حذف ارز ترجیحی.» این موضع عجیب در حالی است که اولا حذف ارز ترجیحی در لایحه دولت بوده؛ به این معنی که دولت موافق حذف ارز ترجیحی بوده و آن را در صراحتا لایحه بودجه گنجانده و عجیب است رسانه دولت از آن بی اطلاع باشد. ثانیا غیر از مخالفان کلیات بودجه حتی نمایندگان موافق کلیات هم مثل بحرینی، زارع و... تصریح کردند، تصویب کلیات مشروط به اصلاح این مسأله در بررسی جزئیات است و تصویب کلیات به معنی موافقت مجلس با پیشنهاد دولت درباره حذف ارز ترجیحی نیست. دیروز دیوان محاسبات درباره حذف این ارز تاکید کرد که به برنامه دقیق نیاز است و پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز که از موافقان کلیات بودجه بود، خاطرنشان کرد که برنامه دولت درباره حذف این ارز کامل نیست و باید کامل شود.ثالثا میرکاظمی بعنوان نماینده دولت در برابر انتقاد نماینده ها از حذف ارز ترجیحی دفاع کرد و از نماینده ها خواست توجه کنند که به دلیل درآمد ارزی ناکافی ناشی از تحریم‌ها، دولت ناچار به حذف ارز ترجیحی است. به نظر می رسد رسانه رسمی دولت به جای تلاش برای انداختن بار تصمیم دولت به دوش مجلس، کمک کند تا مجلس و دولت با همکاری یکدیگر، چالش ساخته شده توسط دولت قبل‌ در‌ این‌ زمینه را با بهترین تدبیر حل کنند.‌ اکنون که معیشت مردم که خط قرمز مجلس و دولت است، محل مناسبی برای تقابل رسانه‌ای یا فرافکنی نیست./

مقام سپاه: احتمالا امسال میزبان حضور مردم در مراسم راهیان نور هستیم

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: با توجه به افول شیوع کرونا احتمالا امسال میزبان حضور مردم در مراسم راهیان نور در اوایل اسفند خواهیم بود.سردار حق طلب رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه در این همایش اساتید حوزه روایتگری، راویان نخبه و اساتید روایتگری و اساتید روایتگری در سراسر کشور حضور دارند افزود: با توجه به اینکه روند شیوع ویروس کرونا در کشور رو به افول است، احتمالا امسال میزبان حضور مردم در مراسم راهیان نور در اوایل اسفند خواهیم بود.وی با اشاره به اینکه روایت گری مجاهدت های سال های اخیر درباره مبارزه با داعش ضروری است، افزود: همانطور که بارها از سوی رهبری تاکید شده است، بهتر این است ما خود وافعیت ها را روایت و مراقبت کنیم که این حوادث تاریخی وحماسه ها دچار تحریف و فراموشی نشود.وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر حضرت فاطمه واقعه غدیر را روایت می کردند، افرود: برخی آن را انکار کردند، برخی دیگر آن را نفی و برخی دیگر تحربف کردند و شاهد چنین موضوعی در تاریخ کشور و اسلام هستیم و اجازه نمی دهیم حماسه دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان با کمک روایتگران دچار فراموشی و تحریف شود.

دفاع موسویان از سیاست خارجه دولت رئیسی

دیپلمات پیشین ایران با اشاره به تلاش های هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب در حوزه بین الملل، سیاست های خارجه دولت رئیسی را در راستای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور دانست.

در قسمتی از یاداداشت موسویان آمده است:...اصول سیاست خارجی هاشمی بر مبنای عدم تشنج با آمریکا، روابطی نرمال با اروپا و غرب، روابطی همه‌جانبه با قدرت‌های بلوک شرق و ایجاد اتحاد منطقه‌ای با کشورهای همسایه بود؛ ضمن اینکه او در همه محورهای فوق، به توسعه روابط اقتصادی اولویت بخشیده بود. او در قامت رئیس مجمع تشخیص مصلحت هم همین سیاست را تشویق می‌کرد که کمک‌های او برای حل بحران هسته‌ای و توافق برجام نمونه آشکار آن است.


وی در ادامه نوشت: معتقدم سیاست جناب رئیسی برای مهار تشنج با جهان غرب با احیای برجام، بهبود روابط با عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، سفر چند هفته آینده ایشان به مسکو و توسعه روابط با قدرت‌های بلوک شرق، در حقیقت استمرار سیاست‌های متعادل در راستای حل‌وفصل مشکلات اقتصادی کشور است.

دفاع روزنامه کیهان از روسیه و چین در مذاکرات هسته ای

انتقادات برخی اصلاح طلبان به شیوه مذاکرات هسته ای در دولت رئیسی، واکنش روزنامه کیهان را در پی داشت.

در قسمتی از یادداشت روزنامه کیهان آمده است:مدعیان اصلاحات طی سال‌های گذشته به نه تنها به اروپا اعتماد کردند بلکه به آمریکا هم خوش بین بودند. همین اعتماد و خوش بینی غیرمعقولانه هشت سال مدیریت کشور را معطل برجام کرد. آنها حالا می‌گویند چین و روسیه هم مثل اروپا غیرقابل اعتماد هستند و دلیلشان حمایت این دو کشور از ایران در مذاکرات وین است. نکته اصلی ان است که طرفی که زیر برجام زد آمریکا بود و طرف‌هایی هم که حامی و هوادار آمریکا بودند، کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه بودند.

ایمانی: مذاکره مستقیم با آمریکا فقط هزینه دارد

یک کارشناس سیاسی گفت: مذاکره مستقیم با آمریکا در حال حاضر جز اینکه هزینه‌ای بر کشور تحمیل کند، نتیجه‌ای ندارد و منفعتی برای ما به همراه نخواهد آورد. ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با مهر در رابطه با ادعای مطرح از سوی برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه برجام بدون مذاکره مستقیم با آمریکا نتیجه نخواهد داد و واسطه‌گری اروپایی‌ها بی‌فایده است، گفت: همانطور که رهبر انقلاب پیش از این اعلام کرده بودند، ایران برای مذاکره با آمریکا در چارچوب برجام مشکلی نداشت؛ اما امروز آمریکا در برجام حضور ندارد. ایمانی ادامه داد: در سال‌هایی که محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه مذاکرات را انجام می‌داد در موارد متعددی تجربه مذاکره مستقیم، بی‌واسطه و از نزدیک با آمریکا را داشته‌ایم. یعنی دو کشور در چارچوب برجام با هم مذاکراتی داشته‌اند؛ اما نتیجه آن شد که همه ما شاهد آن بودیم.وی اظهار کرد: مذاکره با آمریکا، موضوعی تجربه‌ شده است. این حرف به این معنا نیست که هر مذاکره‌ای را در شرایط فعلی نفی کنیم ولی وضعیت امروز با شرایط گذشته تفاوت‌هایی پیدا کرده است. پیش از این انجام مذاکرات برای اصل انعقاد برجام بود؛ اما امروز این توافق وجود دارد و راهکارها و سیاست‌ها تغییر کرده است.

امیرعبداللهیان عازم عمان شد

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمانی تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.محور اصلی گفت‌وگوها در این سفر، بررسی راه های گسترش مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه خواهد بود .وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر هیاتی سیاسی از وزارت امور خارجه همراهی می‌کند.

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه ١٩ دی‌ماه با انتشار بیانیه‌ای به اعلامیه ایران مبنی بر تحریم ۵۲ شهروند آمریکایی پاسخ داد. مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه هشدار می‌دهد: «اشتباه نکنید: ایالات متحده آمریکا از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد.» به گفته سالیوان، این شامل کارکنان فعلی و پیشین دولت آمریکا می‌شود.»جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه ١٩ دی‌ماه با انتشار بیانیه‌ای به اعلامیه ایران مبنی بر تحریم ۵۲ شهروند آمریکایی پاسخ داد. بنا بر ادعای وی، این اقدام ایران همزمان با تداوم حمله گروه‌های نیابتی‌اش به سربازان آمریکایی حاضر در خاورمیانه و تهدید مقامات ایران مبنی بر انجام عملیات تروریستی در داخل خاک آمریکا و سایر نقاط جهان است.مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه هشدار می‌دهد: «اشتباه نکنید: ایالات متحده آمریکا از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد.»

به گفته سالیوان، این شامل کارکنان فعلی و پیشین دولت آمریکا می‌شود.»وی در ادامه ضمن اشاره به اختلافات داخلی بر سر سیاست‌ها و نیز سیاست در قبال ایران تاکید می‌کند «ما در اراده و عزم خود علیه تهدیدات و تحریکات متحد هستیم.»سالیوان در بخش دیگری از بیانیه می‌گوید ایالات متحده با متحدان و شرکایش همکاری خواهد کرد تا حملات انجام‌شده توسط ایران را باز دارد.

امام جمعه بیرجند: جوانی در آمریکا گفت «بوی چفیه آیت‌الله خامنه‌ای تا قلب آمریکا می‌آید»؛ این یعنی انقلاب صادر شده

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر دنیا پیام دارد که چند وقت پیش جوانی در آمریکا گفت بوی چفیه حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای تا قلب آمریکا می‌آید یعنی انقلاب صادر شده و این مردم عدالت و اسلام می‌خواهند.وی گفت: حرکت‌هایی که شروع می‌شود ریشه دارد و حتی کارشناسان غربی می‌گویند کار آمریکا تمام است با چشم بصیرت باید شرایط زمان را بدانیم و از خدا توفیق بخواهیم حرکت متناسب با این زمان انجام دهیم و به‌زودی آثارش را در کشور، منطقه و عالم خواهیم دید.

جبهه پنجشیر دیدار «احمد مسعود» و وزیر خارجه طالبان در ایران را تکذیب کرد

جبهه پنجشیر ادعای دیدار احمد مسعود، با امیر خان متقی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان در ایران را تکذیب کرد.صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه پنجشیر امروز در پیامی در توئیتر نوشت: قرار نیست مذاکره‌ای میان احمد مسعود و رهبری طالبان در ایران انجام شود.پیش از این برخی از رسانه‌ها گزارش داده بودند که قرار است احمد مسعود، و اسماعیل‌خان، والی پیشین هرات با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در‌ ایران دیدار کنند.به گفته وزارت امور خارجه طالبان، امیر خان متقی روز گذشته برای گفت‌وگو درباره مسائل سیاسی و اقتصادی، به دعوت وزارت خارجه ایران به تهران رفته است، در حالی که «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان سفر خود به تهران را مثبت ارزیابی کرده است. وی گفته: «دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه و به ویژه با کشورهای همسایه است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳۸
اقایان توجه داشته باشند که انقدر دروغ میگن ممکنه خدای نکرده دماغشون دراز بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
در ايران متوجه شدم راستگو ميره جهنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
امام جمعه ی بیرجند سلام علیکم
علی عسگری مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج‌فارس شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آیا وحی یا آیه ای است که کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی حتی اگر کارنامه خوبی هم در مدیریت نداشته باشند بمحض پایان کار به مدیریتی دیگر گمارده شوند ؟
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
پاداش خوش خدمتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
این پست و مقام نان و آبدار ، دارای پیامی است که اگر در خط تند روی و بر علیه اکثریت مردم ، باشید

جایزه های بزرگی نصیب تان خواهد شد !!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
گمنام باش، همه جا باش
قرار بود با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاها گران نشود که شد. دلار هم که قیمتش سر به فلک گذاشت. پس کلاً ارز ۴۲۰۰ تومانی یک کار غلط و نقض غرض بود. به حال مردم هم دیگه فرقی نداره که قیمت‌ها چقدر باشه، چون مردم قدرت خریدشون را کاملاً از دست داده‌اند. پس حداقل این ارز منحوس ۴۲۰۰ تومانی را که فقط موجب فساد و رانت هست، حذف کنید تا هم بساط رانت و فساد و دزدی برچیده بشود و هم خواب خوش مفسدین و رانتخواران به کابوس تبدیل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
ارز ۴۲۰۰ هدر دادن منابع است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
زورشون به چهار نفر نمی رسه که ازشون حساب بکشند که این ارزها رو که می برید چرا جاش محصول وارد نمی کنید اون وقت می خوان کل این ارز رو حذف کنند و ۸۰ میلیون بقیه رو بدبخت کنند؟
خودشون که با دریافتی های ده ها میلیون تومانی سالی و ماشین مفت و حقوق مادام العمر و ... معلومه که بهشون فشاری نمی آد!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
چند ماه صبر کنید و افزایش چند برابری قیمت ارزاق عمومی کالاهای اساسی را شاهد باشید

ببینم انزمان هم اینطور ذوق زده می شوید ؟
متاسفانه اشکال بودجه ۱۴۰۱ هزینه بالای موسسات و نهادها و سازمانها و ارگانهاست و دولت باتوجه تحریم ها برای جبران هزینه های این سازمانها ارز ۴۲۰۰ رو حذف کرده که اینکار موجب گرانی شدید دارو و مواد غذایی میشه البته قول یارانه نقدی جبرانی داده ولی باید در عمل دید که چه اتفاقی برا معیشت مردم میوفته. اگر اقای رییسی جلوی هزینه سازمانها و خرجاشونو میگرفت خیلی بهتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
اوصاع مالی فقط برای توده مردم خراب است ؟

پس چرا بودجه های سیمای میلی که فقط سریالهای تکراری

پخش میکند و مخاطبین حداقلی دارد

و نهادهای حوزوی و اوقاف و بنیاد سعدی حداد عادل

را افزایش چندین درصدی داده اید ؟

چرا دولت بدهی اش به صندوق تامین اجتماعی

برای افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را نمی پردازد ؟؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
یارانه! ؟ واقعا رو زمینی؟ یارانه کجاست برادر !
در زمان دولت روحانی اصلا محصولی نبود که بخواهد بعد از صادرات برگشت بخورد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا وکیلی کینه و نفرت تا به کجا ؟ آمارهای کشاورزی چهارسال قبل و وضعیت صادرات کشاورزی ایران بطور رسمی موجود است چگونه است که این آقای نماینده منکر تولید محصولات کشاورزی در دوره روحانی و به تبع آن عدم صادرات محصولات کشاورزی شده است دروغی به این بزرگی را باور میکنید ؟ این نمایندگان به این شکل که پیش میروند تا چند ماه دیگر اساساً موجودیت جمهوری اسلامی در دوره روحانی را کتمان میکنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
یعنی در این ۵ ماه رئیسی تولید محصولات کشاورزی را از نبود به صادرات رسانده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
ابن جماعت با این حرفاشون فقط مردم رو از خودشون دورتر میکنن. اگه جنابعالی قبلا نماینده بودی و محصولی نبوده و تولید محصولات کشاورزی صفر بوده از بی عرضگی شما نماینده ها بوده که وزیر رو استیضاح نکردین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
واقعیت این است که در چند سال اخیر با رشد چند برابری قیمت ها درصد زیادی از مصرف کننده داخلی حذف و سهم انها به صادرات تخصیص داده شده و در واقع کشور توان بالایی در صادرات محصولات کشاورزی ندارد
عليرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
اين آقاي نماينده بنده خدا دروغ نمي گويد ، اصلاً اطلاعاتي در اين مورد ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
این دولت مگر کی سر کار اومد که تونست محصول کشاورزی رو بهبود بده
محض رضای خدا شعار ندید و اگر جرات دارید فقط به یک آمریکایی یک سیلی بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
صداي سيلي خوردن آنها گوش فلك را پر كرده، امان از گوشهاي ناشنوا!
جناب علیزاده اگه در دولت قبل محصولی برا صادرات نبوده شما چطوری 3 برابرش کردین؟پس یه چیزی وده بالاخره. خودتون دروغ بودن حرفتون رو داد زدین. انصاف برا مسند نشینان واجبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
نکته جالب قضیه تولید محصولات کشاورزی در پاییر و زمستان بوده چون اگر مال برداشت پایز باشه که دولت روحانی کاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
چون از دید بعضیها صفر ضریدر سه می شود 3000
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
عزيز دل اين بزرگواران صفر را 3 برابر كرده اند . نمره رياضي دوره راهنمائي اين نماينده هم 20است - دروغ نمي گم بجان عزيزش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
به دلیل گرانی و عدم توان مصرف کننده داخلی سهم آن به صادرات تخصیص داده شده
خوب بشه مگر قرار نیست به فقرا یارانه بیشتر بدهید؟نکنه شما هم جزو مافیای دان مرغ هستید
چیزی به تیر خلاص نمونده
معیشت مردم قربانی تصمیمات اشتباه مسئولان در گذشته شد

خدا بخیر بگذرونه
مردم عصبانی اند و ممکن است اتفاقات .................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
مردم را خوب شناختند
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
این مردم اگر مرغ کیلویی دویست هزارتومان وپراید یک میلیارد هم بشوند بازهم میخرند وصدایشان درنمی اید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
انشالله که ملت بیدارتر شوند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
انشالله با تدبیر مسوولین وضع مردم بهتر خواهد شد توافق میشه و انشالله وضع مردم بهتر میشه
روسها و انگلیسیها در طول تاریخ ایران را غارت و باعث بسیاری از عقب ماندگیهای ما هستند سابقه روسها در خیانت به ایران و خنجر از پشت زدن اگر بیشتر از انگلیسیها نباشد کمتر نیست روسها به خاطر منافع خود به راحتی ایران را قربانی میکنند همانطور که بعنوان مثال در قضیه صادرات گاز ایران به اروپا هرگز اجازه این کار را نخواهند داد و همچنین از تحریم نفت ایران بیشترین استفاده را روسها میبرند و از این نمونه بسیار است
شماکه خودتان میگوئیدبدون ارز۴۵۰۰ تومانی قیمت مرغ تاکیلوئی ۸۰۰۰۰تومان بالامیرودکه قطعاًاین پیش بینی بسیار
خوشبینانه است وبمراتب بالاترمیرودچرادرزمانیکه احتمال رفع
تحریمهابسیارزیاداست وتاکنون مقداربسیارزیادی ارزهای بلوکه
شده ماازادشده اینقدراصراردر منع ارزترجیحی وبالابردن بی اثریارانه هاداریدکه اثرتورمی وگرانی زائی آن بسیارزیاداست
متاسفانه دولت محترم برای گرم کردن دستی رونق بازاربورس آنرا به گرانی دلاروگرانی مایحتاج گره زده دلاراین چندروزه روبه سقوط بودبمحض آنکه چندروزی بورس قرمزشدجلوسقوط آن گرفته شدمسلماً نیت مدیران خیراست ولی بعضی اوقات شرمیشود مایحتاج حیاتی مردم رانبایدبه بازاربورس ورونق آن
گره زدازدولت محترم انتظارمیرودمعیشت مردم راهمانگونه که قول
داده بودند دراولویت قراردهند
خدايا مملكت ما را از چنگ دروغ ، تحريف ، ريا ، تملق و سوء تدبير نجات بده !
مرحوم رفسنجانی کی ایت الله شد؟
با توجه به قدرت حافظه ما هر چه شما می گویید را باید حداقل دو یا سه برابر در نظر بگیریم. یعنی مرغ 150 هزار تومانی هم دور از ذهن نیست.
با توجه به قدرت حافظه ما هر چه شما می گویید را باید حداقل دو یا سه برابر در نظر بگیریم. یعنی مرغ 150 هزار تومانی هم دور از ذهن نیست.
بعضی جوانان آمریکایی حرفهای دیگری هم میزنند.
سلام علیکم من نمی‌دانم مجلس شورای اسلامی ایران باید با دولت همکاری کند یااینکه نماینده ها بدنبال شایعه پراکنی و درموردمایحتاج مردم قیمت تعین کنند اگرراست می‌گویید راهکار ارائه دهید تا دولت هم اجرا کند
شاید بیش از ۷۰% ارز ترجیحی بدست مردم نمیرسد این مقدار کجا میرود طبیعی است مخالفت های گسترده ای با حذف ارز ترجیحی صورت گیرد
علی عسکری مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج‌فارس شد !

صدا و سیما چه ربطی به پتروشیمی داره ؟!!! دست از تخریب جامعه بردارید !

ایمانی: مذاکره مستقیم با آمریکا فقط هزینه دارد

یک سفسطه محض که علتش یا عوام فریبی است و یا عدم درک مساله و دانش اندک یا ...
درود بر حسین آقای وطن فروش
اقای سفیر ........یک مثلی هست که میگه ......خر همان خره .....فقط پالانش عوض شده ........حکایت روسهای نامرد وخائن وبد ذات .........سنگ این دشمن را انقدر به سینه نزنید........کمی وطنپرستی داشته باشید .......لعنت به ذات کثیف روس وانگلیس وقاجارهاکه کل بدبختی های این مملکت ومردم را باعث شدند
مگر در اروپا با قیمتهای نجومی برق ، گاز ، سوخت و دستمزد کارگر قیمت مرغ کیلویی چند است؟
تا کی مردم باید هزینه سومدیریت ها را پرداخت کنند
پاسخ سفیر ایران به افرادی که می گویند «روس ها قابل اعتماد نیستند»
آقای جلالی نمک گیر روسیه شده اید، کمی تاریخ بخوانید.
چنددهه گران کردن جز بی ثباتی وفقیر تر شدن مردم ثروتمند ایران چه بوده کجا درسیاست ها مردم تصمیم گیربودند که باید هزینه رو مردم بدهند حقوق ها را با تورم و گرانی خودرو و مسکن و.. محاسبه کنید
اقای کاظم جلالی توجیهاتی که گفتید در حد مدارس ابتدایی بود.اصل قضیه را مردم میدانند و ان اینست بجای انکه تکیه تان به مردم باشد به روس ها تکیه کرده اید و در همین 20 سال اخیر چند بار از طرف اینها گزیده شدیم.نیروگاه بوشهر و تجهیزات نظامی و رای به محکومیت ایران در شورای امنیت و .....ایا اینها برای عدم اعتماد مردم به روسیه کافی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
کاظم جلالی با این عذر از بد تر گناهش ثابت کرد

که یا تاریخ 300 ساله را نخوانده است !!؟

و یا بقدری به روسیه عاشق و دلبستگی دارد

که تمام مستندات تاریخی و اقدامات مخرب و مضر فعلی

روسیه را عمدا و عجولانه نادیده میگیرد و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
روسيه به به، چين به به
تحليلش در حد زيردبستان بود، بچه دبستاني هم به حرفاش مي خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
شما هم يكبار از انگليسها انتقاد كنيد تا ادعاي اتكاي به مردم شما قابل شنيدن باشد.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
چرا جرات نمی کنید که اقای ظریف رو محاکمه کنید اگر خائنه؟ چون گفتگوهاش در خصوص روسیه در باره ایران پخش بشه همه می فهمن همه چیزرو
از دید نماینده محترم و مسئولین، آنچه اهمیت نداره سلامتی مردمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
اسمشو میگذارن فشار مقدس! مازوت مقدس! سم مقدس! بی آبی مقدس! بی برقی مقدس! بی گازی مقدس! میگن چون ما حق هستیم این شرایط مقدس است و شما باید تحمل کنید.
اقای علیزاده یعنی در این سه چهار ماه ما صادر کننده محصولات کشاورزی شدیم و قبل از اون صادراتی نداشتیم؟از قدیم بهمون یاد دادن که دروغگو دشمن خداست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
دقیقا...یعنی در همین دوسه ماهه هم تولیدات چند برابر شده وهم بازار یابی . نگر نمیدانید محصولات کشاورزی نیاز به پروسه زمانبر تولید حداقل سه ماه وشش ماهه دارد ومثل تولیدات صنعتی خط تولید ندار د که ناگهان تولید را مثلا دو برابر کرد .چه اصراری به زدن حرفهای بی پشتوانه وتبلیغاتی دارید که اتفاقا اثر معکوس دارد وبی اعتمادی عمومی را بیشتر میکند...؟
اقای فراهانی یک تحقیقی بکن که مرغ در کشورهای دیگه کیلویی چنده؟راه دور نرو.همین کشورهای خلیج فارس رو بررسی کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
اکثر فروشگاه ها شیر چند روز قبل را عرضه می کنند چون توان خرید مردم کم شده و فروشگاه ها پر از شیر و ماست است ولی خریدار وجود ندارد و احتمالا چند روز دیگه مجوز صادرات شیر خشک داده می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
قیمت مرغ سالهاست در اکثر کشورهای منطقه و بیشتر دنیا کیلویی متوسط دو دلار است

یعنی چنانچه ارز ترجیحی را بردارند با نرخ فعلی دلار نزدیک

به 60 هزار تومان میگردد

که قطعا با بالا رفتن قیمت دلار ، انهم افزایش خواهد یافت
اقای کیهان نقش حمایتت از روسیه مدتیه که علنی شده.ط
مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومان در سال۱۴۰۱
واقعاکه...
فقرا که بهتره رژیم گیاهخواری رو دنبال کنند
و
سرمایدارها به فکر گرونی مرغ باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
دلت خوشه دوست عزیز.اونوقت اونقدر قیمت سبزیجات و حبوبات رو بالا میبرن کمااینکه الانم قیمت های حبوبات گرون شده که وسع مردم به گیاهخواری هم نمیرسه.
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
اینا رو میگن فضا سازی کنن کسی جرات نکنه به ارز4200تومنی دست بزنه چون همش میره تو جیب باندهای قدرت که برخی نماینده ها رو پشتیبانی می کنن،ساده لوح نباشید همین امروز هم قیمت مرغ رو با دلار 27هزارتومنی به ما فروشند
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
لعنت و مرگ بر بی کفایتان
نماینده مجلس به جای درمان مشکلات فقط مشکلات رو اعلام میکنن. خسته نباشن
حاج حسین اقا یک نگاهی بکن و ببین متحدان روسیه در تمام دنیا چه فلاکتی دارن.هر چند میدونی ولی خوب اینجوری ترجیح میدی دیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
يكي از متحدان روسيه در حال حاضر كشور آلمان است آنهم به خاطر خط لوله گازي نورد استريم
با برخی از کارمندان معترص صرفا به خاطر اعتراص کردن برخورد شده لطفا دستور دهید جلوی برخورد ها گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
مگر کارمندان دولت کار میکنند هر روزی که سرکار نیایند کلی به نفع مملکته
قیمت مرغ در بازار امارات بین 2.5 تا 3 درهم است یعنی با ارز ازاد بین 25 تا 30 هزار تومن.اونوقت چجوریه که اینجا در حال حاضر 50 هزار تومن(6 درهم) و سال دیگه تا 80 هزار تومن(9 درهم)یعنی خورد و خوراک مردم هم مثل ماشین حدود 3 برابر قیمت های جهانی باید باشد؟واقعا عجیبه و با هیچ منطقی قابل قبول نیست.ظاهرا سیرمونی ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
از دید مسئولین فقط قیمت بنزین باید با فوب خلیج فارس مقایسه بشه
رضا
| Turkey |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
عزیزم قیمت جهانی مرغ حدود ۳ دلار و گوشت ۸ دلار است اگر جایی قیمت پاییین تری باشد مطمئن باش یارانه ای در کار است
‌رحیم
| Switzerland |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
چرا اطلاعات اشتباه به مردم می دهید؟ قیمت مرغ در دبی کیلویی ۴۵،۳۰ درهم است و شما می توانید در آن لاین نگاه کنید و این ارزانترین قیمت آنجاست! لطفا اینقدر دروغ پردازی نکنید زیرا من چندین سال در دبی زندگی کردم
دیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
مشخصه که زیاد از اوضاع و قیمت ماشین خبر ندارین شما دوست عزیز، قیمت ماشین بیش از دە برابر قیمت جهانیه نه سه برابر
هنوز خوبه یه روزی بیاد که پای مرغ هم‌گیر نیاد در افتادن با غرب غروب نتیجش بدتر از اینه البته دودش فقط تو چشم ما هس وگرنه. معصومه ابتکار ها چیکار داره بیاد خبر گرونی مرغ رو بخونه
عضوکمسیون کشاورزی ومسئول اتحادیه میوه وتره بارمیگویند
محصولات کشاورزی برگشت خورده که بدلیل سموم زیادغیرقابل
مصرف تشخیص داده شده مصرفشان برای هموطنانشان ایرادی نداردازنظرآنها که فقط فکرسلامت خودوخانواده خودشان
هستندوازمحصولات ارگانیک کشت شده درباغشان استفاده میکنند سلامت وجان دیگران اهمیتی نداردراستی مابکجامیرویم
انسانیت ومعرفتمان چه شده ازخدانمیترسیم قانونهم که سرش رازیراندخته و چشم وگوشش رابسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
البته قانون شش دانگ حواسش به من و شما هست مبادا تشویش اذهان کنیم
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
جناب جلالی سفیر ابران در روسیه هستند یا سفیر روسیه در ایران ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
عالي گفتي ..... عالي ... يك مثبت خيلي كمه برات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
به مذاقت خوش نیامد . اصلا امریکا خیلی خوبه راضی شدی
امام جمعه بیرجند تو آمریکا چیکار میکرده ؟
یا از آقازاده نقل قول کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
ایشان از قول یک جوانی که نام و فامیل و نسبت فامیلی و

و وابستگی اش به قدرت و کلا صحت سقم و نیتش

مشخص نیست را بعنوان نقشه راه برخورد دیپلماسی

کشور در رابطه با امریکا را اعلام میکنند !!!!!؟

بعد ما میگوییم : که خدایا ، چرا به اینجا رسیدیم؟؟؟؟؟
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
یعنی هرکی چیزی از آمریکا نقل می کنه خودش رفته دیده؟؟؟
حاج حسین ارادت و سرسپردگی شما به روس ها که مدت هاست ورد زبان مردمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
همش بدنبال ابن بودیم که غرب زده نباشیم شرق زده شدیدا چاله درآمدیم افتادیم توی چاه.فعلا بنظر حاج حسین وهمفکرانش فقط سنگ روسیه وچین را بهسینه می‌زنند این آقایان شرق زده
مردم مگه برای قیمت مرغ انقلاب کردند که حالا اگر مرغ گران بشود اتفاقی بیافتد؟
لابد مذاکره‌نکردن با آمریکا مفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
شما بفرمائيد نتيجه مذاكره با آمريكا چه شد؟
جهت رفع مشکل من می‌توانم ضایعات چوب را تبدیل به خوراک دام‌و طیور کنم‌ اگر تامین سرمایه بشود .
مرغ سحر دیگر به خاطر ارزان بودن ناله نخواهد کرد چون قیمت اش به زودی به پای گوشت قرمز خواهد رسید ندیدیم در این کشور مسئولی از ارزانی صحبت کند همه مصمم هستند که خبرهای ناخوشایند این چنینی را پخش ویکذره امید را نیز از مردم گرفته ونامید تر کنند چون اساسا خبری که حاکی از درست شدن اوضاع بد اقتصادی باشد نیست
سگ زرد برادر شغال برای ما روسیه و انگلیس در خیانت و خنجر از پشت زدن فرقی نداره
من که چون وسعم نمیرسه و نمی تونم و ندارم ، میوه مسموم نمیخرم.
بقیه رو نمی دونم.
آقای ساردوئی شما نماینده مردمی یا نماینده گلخانه دارها.این مملکت پر شده از راز مگوی.
در جواب دفاعیه کیهان، امریکا تحریم کرد چرا شرکت های دولتی چین از معمله با ایران سرباز زدند؟
باید سطح حقوق مسئولانر!! به سطح یک کارمند ساده تنزل یابد تا آنوقت امید داشته باشیم برای مردم کار کنند
چشم نماینگان باافزایش مرغ که نماینده مجلس به قیمت 80 هزار تومان سخن میگوید روشن .اینک حداقل 20 میلیون ازخرید نعمت مرغ محروم هستند قطع بقین با افزایش قیمت مرغ میتوان گفت که 50 میلیون خواهد رسید
همش شعار،دورویی، دروغگویی ... خستمون کردید بس دیگه
مثل اینکه دوره چهارم روسیه رو آقای جلالی یادشون رفت بگن
جناب کاظم جلالی درمقایسه روسیه وانگلیس لشتباهات عمدی یا سهوی بزرگی دارند. اولا انگلیس دیگر آن انگلیس قرن 19 ونیمه اول قرن20 نیست ولی روسیه همان روسیه توسعه طلب دوران تزاری است با رییسی بسیارمتکبرترو افزونخواهنتر ازتزارها. ثانیا اقای کاظمی به این نکته اصلا اشاره نمیکند که روسها درچندمرحله قفقازشامل 3کشورامروزی) واسیای میانه که انهم سه کشورامروزی راشامل میشود ازایران جداکردند وپس ازجنگ جهانی دوم هم قصدجداساختن اذربایجان راداشتند که با تهدیدامریکا مجبوربه عقب نشینی شدند.ثالثا اقای جلالی به همین سالهای اخیردقت فرمایندکه روسیه چقدرازموقعیت ما سو استفاده کرده ساخت نیروگاه بوشهر در20 سال وبا دهها برابرقیمت فروش سلاحهای 50سال پیش- بازی دادن ایران درمناقشه هسته ای اش با غرب واستفاده ازایران به عنوان کارت بازی ورفتارهای تحقیرامیزدیگرازلحاظ سیاسی واقتصادی و....................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
خوردن حق ایران در دریای خزر یادت رفت
فلانی اطراف شیراز زمین خواری کرده ... حالا اشکال ندارد پسر امام جمعه است
فلانی با پول های آستان قدس به کانادا رفته ... حالا اشکال ندارد فرزندان فلانی اند.
فلانی هر واحد مسکونی را به چند نفر فروخته ... حالا اشکال ندارد داماد فلانی است
فلانی زمین های منابع طبیعی را غصب کرده ... حالا چه اشکالی دارد زمین خداست!
فلان وزیر 5 درصد مبلغ مناقصه را می گیرد و در مناقصه دست می برد ... چه اشکال دارد؟ این و آن ندارد یکی باید انجام دهد حالا چند درصد بالا پایین که به کسی ضرر نمی زند.
فلانی دزدی (اختلاس) کرده ....
تعجب دارد وضع مملکت چنین است؟
محصولاتی که صادر می‌کردیم و این کشورها برگشت دادند، صرفا اعلام کردند که این سموم را استفاده می‌کنید اما نگفتند سموم غیر مجاز است یا بیش از حد استفاده شده است؛ بنابراین، برگشت و مصرفش در داخل هیچ مشکلی ندارد..


گوینده این سخنان آیا اگاهی داره اصلا؟
انتصاب مدیران شایسته و کارآمد تعریفش چه هست در ایران؟
آقای علی عسکری خیلی انسان خوب و درست ولی آیا غیراز این است که ایشان رئیس یک نهاد حساس فرهنگی - سیاسی بوده اند نه اقتصادی؟ هلدینگ خلیج فارس بزرگترین شرکت سهامی عام ایران با ارزش بیش از دهها میلیارد دلار است. ایشان چگونه همچین مجموعه بزرگ اقتصادی ای که پر از پیچیدگی های بازرگانی، فنی و مالی است، مدیریت میکنند؟ در حالی که مدیرانی با بیش از 30 سال خدمت در شرکتهای بزرگ اقتصادی، از مدیریت در همچین مجموعه های بزرگ و پیچیده ای که درصد بزرگی از اقتصاد ملی را به خود اختصاص داده اند، هراس دارند.
جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم، به عنوان یک طرفدار سرسخت شما که در سختترین شرایط هم پشت شما را خالی نکرده ام، خواهشمندم در مورد هر گونه توافق یا نزدیکی بیشتر به روسیه کمی تامل و فکر کنید و جوانب آن را بسنجید. نمیگویم به سمت غرب بروید که غرب آزمون خودش را پیش ازاین بارها پس داده اما در مورد روسیه هم احتیاط کنید چون روسها به محض اینکه ببینند در باز است، سوء استفاده می کنند.
محصولاتی که صادر می‌کردیم و این کشورها برگشت دادند، صرفا اعلام کردند که این سموم را استفاده می‌کنید اما نگفتند سموم غیر مجاز است یا بیش از حد استفاده شده است............... اگر نگفتند سموم غیر مجاز است چرا برگشت دادند خب حتما سموم مشکلی داشته دیگه . واقعا توی مسئول خودت به حرفات نمی خندی ؟
اقای جلالی.اگر روسها الان با امریکا رابطه دارند چرا ما نباید حداقل خودمان مستیقیما مشکلاتمان را با امریکا حل وفصل کنیم.ضمن اینکه پای تمام قطعنامه های تحریم ها امضای روسیه زمان پوتین هست در موارد دیگر هم با وجود منافع زیادی که از قبل دشمنی بین ما وامریکا میبرند .بیشتر طرف امریکا واسراییل را میگیرند تا ایران را.
به قول عبدی 4200 پوست موز دولت روحانی زیر پای دولت رئیسی است روحانی چه کردی با کشورت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
ماه عسل رئیسی خیلی وقته تموم شده. میدونست پوست موز زیر پاشه اما سندرومی که داشت اجازه نداد نیادش واسه ریاست جمهوری
اکثر نظامی ها و روحانیت چون در جنگ حضور داشتند الان مجلس را زیر فشار گذاشتند و میگذارند که رانت های بی رقابت برای استخدام فرزندان،،تیثارگران در وزارت خانه ها و ارگانها فراهم شود ،،مجلس هم که الان ماشاءالله برای خودشان وگرنه همه دو ماه حضور داوطلب داشتند چراذفقط شش ماه ها خوب معلوم هست امتیاز این طرح فقط دارد به طرف فرزندان روحانیون و نظامی ها میرود چقدر رانت تصویب میکنید
رانت های بی رقابت
مصرف محصولات کشاورزی برگشت خورده، در داخل هیچ مشکلی ندارد.
اگرعرضه داری این را برای روسها ثابت کن.
این چه عدالتی است که در ایران قیمت اجناس و کالاها مثل مرغ و خودرو حداقل سه برابر قیمت کشورهای دیگر است ول درآمد و حقوق مردم و کارمندان یک پنجم مردم در کشور های دیگر است؟
گرانی بیشتر= شورش سراسری مردم
اين طور كه معلوم أست اين ارز ٤٢٠٠ تومانى بد جورى به دهن بعضى ها ؟؟ مزه كرده و با اظهار نظرهاى سطحى و عامه پسند ميخواهند در مقابل تصميم منطقى و جسورانه تك نرخى شدن دلار سنگ اندازى بكنند. اولا اگر ارز ٤٢٠٠ تومانى كار ساز بود نمى بايست قيمت گوشت مرغ از ٨-٧ هزار تومان به ٤٠-٣٠ هزار تومان برسد. ثانيا وقتى دولت ارز ٤٢٠٠ تومانى به وارد كنندگان رانتخوار ميدهد مابه التفاوت قيمت اين ارز با ارز ازاد ٣٠،٠٠٠ تومانى را دولت محترم بصورت يارانه مخفى از بيت المال پرداخت ميكند. بخش عمده اين يارانه بصورت رانت در جيب عده محدودى وارد كننده و واسطه سرازير ميشود و تتمه ان نيز بيشتر نصيب طبقه پولدار ميشود چون مصرف پروتين انها چندين برابر اقشار كم درآمد أست. ايا منطقى و عقلانى نيست كه با يكسان كردن نرخ ارز اين در امد هزاران ميليارد تومانى وارد خزانه شود و با استفاده از كالا برگ و يا بصورت يارانه هاى نقدى اين پول به قشر كم درآمد [ مثلا ٥٠-٤٠٪؜ جمعيت كه داراى كمترين در امد هستند ] پرداخت شود تا حد اقل يك قدم به سمت كاهش اختلاف طبقاتى فاحش فعلى برداشته شود.
اقای جلالی ما مردم ایران جز توکل ولذت بردن از فرامین شما وهمفکرانتان وعلما ومراجع چاره نداریم
(اظهارات جالب حجاریان درباره هاشمی رفسنجانی )

خیانتی که حجاریان و طیف فکری انان به هاشمی

کردند

هیچگاه در تاریخ فارموش نمیشود


کسانی که با تندروی ها و کند روی ها بی موقع و نسنجید

بزرگترین ضربه را به حرکت منطقی اصلاحات زدند

انگونه که کلا از ریل و مسیر منطقی خارج شد
علی عسکری مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج‌فارس شد) خخخخ هشت سال به دولت روحانی از تریبونها حمله کردند که دولتش پیره و ضعیفه حق مردم را خورده و .... الان این حق مردم خوری نیست که یک فرد غیر مرتبط و غیرمتخصص با حوزه کاری به مدیریت این مجموعه بسیاربزرگ و تخصصی انهم در این اشفته بازار تحریم و کرونا و رقابت جهانی گمارده شود
(آیت الله هاشمی در صداوسیما ممنوع الصدا و ممنوع التصویر است)


ایت الله

را هیچ قدرتی نمی تواند حذف کند

چرا که

ایت الله در دل تاریخ ثبت شد و ماندگار ماند

چه نام ویادش را در سالروز وفاتش در مراسمات بیاورند و چه نیاورند

چرا که این وعده بزرگ مرد و امام تاریخ انقلاب بود که به وعده اش را داده بود

هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
جلالی :دوران پوتین از سال ۲۰۰۱ به بعد تا اکنون،دوران واکنشی به دهه قبل است و در این دوران تاکید بر روسیه مقتدر و متحد می‌شود که می‌خواهد در عرصه جهانی حضور داشته باشد و با یکجانبه‌گرایی مخالف است) خوب چرا روسیه برای فروختن هواپیمای مسافری به ما بعد از برجام از امریکا اجازه میگیره و بعد هم نمی فروشه؟!! چرا باوجودیکه از زمان حملات اسراییل به سوریه مطلع بود به نیروهای ما خبر نداد ؟!! چرا نیروگاههای اتمی ما را تموم نمی کنه ؟!! چرا تا زمانیکه امریکا اجازه نداد (برجام) سامانه پدافند هوایی اس سیصد را تحویل نداد ؟!!
ایمانی: مذاکره مستقیم با آمریکا فقط هزینه دارد اما امروز آمریکا در برجام حضور ندارد.) این تحلیلگر سیاسی اصولگراهاست !!! هنوز نمی دونه که هیچکدام از ان 5 کشور بدون اجازه امریکا یک کلمه را نمی توانند کم و زیاد کنند حتی همون چین و روس !!! اگه امریکا اجازه نده حتی به شما واکسن هم نمی فروشند تا زمانیکه ترامپ نرفت همون چین هم به شما واکسن نداد
یعنی مردم در سطح شهر از مغازه‌ها میوه نمی‌خرند.قدرت خرید مردم کاهش یافته است و تمایلی به خرید میوه ندارند. ) از بس که اقای رییسی بفکر مردمه و دائم داره با ارز خیانتکار 4200 میجنگه و در این راه با قربانی کردن قیمت لبنیات و مرغ و برنج و میوه و دارو به پیش میرود و قراره از سردارانش یعنی مالیات و گمرکی 80 درصدی در این راه بهره ببره خدا بگم روحانی را چکار کنه که از قبل از زمان رای اوردن ترامپ هی غذا و دارو ذخیره کرد هی پول بی زبون را داد تا واکسن بخره
به این میگن آش نخورده و دهان سوخته!
ارز ترجیحی بنام ملت و بکام دولت و سودجویان!
مردم به وضعیت فلاکت بار کشورهای زیر سر روسیه نگاه می کنند و برعکس.از قدیم گفته اند روسها فقط خودشان را دوست دارند.چینی ها هم مثل ربات هستند که پیشرفت کنند حتی به قیمت نابودی جهان غیر از خودشان.
شما اگر میوه ای را برای صادرات به فرودگاه ببرید به شما میگویند برو گواهی بهداشت بگیر . دفتر صدور گواهی بهداشت هم در فرودگاه هست که البته این پروسه اخذ گواهی بهداشت هیچوقت رعایت نمیشه و کسانی هستند در فرودگاه به عنوان دلال که دو ساعته برای شما گواهی بهداشت میگیرند بدون اینکه نمونه میوه تست و یا حداقل رویت بشود . درست مثل همه چیز دیگه..
می گوید در دولت سابق چیزی برای صادرات نبود که برگشت بخورد می پرسم با شرایط سخت تحریم پس فتو سنتز می کردی
آقایان دروغ هم باید بخشی از حقیقت را داشته باشد تا باور پذیر شود
حتی سواد دروغ گفتن هم نداری
ده دوازده تا روحانی رفته اند تو کمسیون کشاورزی که هیچ اطلاعی از کشاورزی ندارند چه توقعی دارید
خوب مرغ بالای 80 هزار تومان هم بشود غمی نیست چون ما وعد سرخرمن دوبرابر شدن یارانه ها را داریم
در زمان دولت روحانی اصلا محصولی نبود که بخواهد بعد از صادرات برگشت بخورد!

مگر این دولت کی سرکار اومد که وقت کرد امسال وضعیت محصولات کشاورزی رو بهبود بده! خدا شاهده با این کینه و دو رویی ها و دشمنی با هم این کشور پیش نخواهد رفت
برای جبرام هزینه های بالای ارگانها و سازمانها و نهادهای دولتی باعث میخان ارز ۴۲۰۰ رو حذف کنند که ریسک بالایی برای افزایش تورم داره و به جاش قراره یارانه بدن
اون جوان کی بوده؟
اونی که فکر میکنه مذاکره مستقیم با آمریکا هزینه دارد، اصلاً کارشناس نیست!!!.....
صادرات محصول کشاورزی از کشوری که با بحران اب مواجه است یک کار بسیار غلط است . ما تا مدتی دیگر با این اوضاع جوی حتی برای اب خوردن مردم با مشکل مواجه می شویم. صادرات محصول کشاورزی یعنی صادرات اب . باور کنید در مورد بسیاری از محصولات ارزی که وارد میشود بهای اب مصرف شده هم نیست. ما باید محصولات شیمیایی ان هم نه مواد اولیه بلکه محصولات چرخه نهایی این بخش را تولید و صادر کنیم نه اینکه ابی که برایمان از طلا باارزش تر است را صادر کنیم و به جای ان محصولات شیمیایی مثل کود و سم را وارد کنیم.
انقدروضعیت راسیاه جلوه ندهید یادتون میاد احمدی نژاد چنتا هلیکوپتر فرستاده بود آب بپاشن روی شهر هوا تمیز شه؟
این مملکت روز های شاد هم داشته،
ما قدرشو ندونستیم.
آقای جلالی اگه سفیر روسیه نبودی باز هم از این صحبت ها می کردی
یکی به این اقای علی‌اکبر علیزاده، نماینده مجلس بگه و بفهمونه محصول کشاورزی که دو ماه قبل برگشت خورده در واقع سال قبل و در دولت قبل کاشته شده بوده و.....کاری به این دولت و آن دولت ندارم ولی خداوکیلی فقط بلدید چرت و پرت بگید

2-اقای جلالی سفیر محترم خوب با این دیدگاه اولا چرا با امریکا هم رابطه برقرار نمی کنید؟؟؟دوم اینکه اینقدر که شما می گید روسیه خوبه چرا تا الان بهتون هواپیمای نظامی نداده؟؟چندین بار علیه ایران در شورای امنیت رای داده؟؟؟چرا سالهاست نیروگاه قدیمی و از رده خارج شده بوشهر را راه اندازی نکرده؟؟چرا سهم ما از دریای خزر را با بی کفایتی مسئولین ایرانی کاهش داد؟؟؟چرا ایران حق برداشت نفت از دریای خزر را نداره؟؟؟چرا محصولات ایرانی از روسیه برگشت میخورن؟؟؟؟

3-پول راهیان نور را خرج مردم بدبخت کنید

4-حذف ارز تدریجی یعنی جیب اقایون خالی شده منتظر گرانی باشید.
نباید از وضع موجود مردم گله گنند و نا شکری کنند اگر روشن برایشان تبین بشود
شیخ مفید (ره) در کتاب «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» حدیثی را از حضرت اباعبدالله امام جعفر صادق (ع) آورده است که در آن، حضرت (ع) ضمنِ اینکه به گوشه‌ای از اوضاع اقتصادیِ جامعه و مردمانِ در آستانۀ ظهور حضرت منجی (عج) اشاره کرده‌اند، سختی‌ها و تنگی‌های معیشت در آن روزگار را آزمایشی الهی برای مردم معرفی کرده‌اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
بیا ایران بعد حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
تمام گرفتاری مردم و مملکت آدمهایی مثل تو هستند که کار مملکت هم دستشونه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی