بازدید 7319

اومیکرون قابل پیشگیری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: براساس تحقیقات دانشمندان پزشکی، سویه اومیکرون نیز با واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی قابل پیشگیری است.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳ 10 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر حسین فرشیدی یکشنبه شب با اعلام آخرین وضعیت هرمزگان از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت:علائم در سویه امیکرون بیشتر در سیستم تنفسی فوقانی بروز می کند و از همین رو استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا و یا انتشار بیماری ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی های حال حاضر مشاهده و آمار بالای مبتلایان به سویه اومیکرون در هرمزگان است که تاکنون ۱۲۲ مورد شناسایی شده که دلیل شناسایی موارد بیشتر در استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور، وجود یک آزمایشگاه مجهز است که تست ها در خود استان انجام و نتیجه نیز سریعا اعلام می شود و از همین رو شناسایی مبتلایان با سرعت بالاتری در هرمزگان انجام می شود.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه باید در شرایط موجود بیماری را مدیریت کنیم، افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن نشان داده در پیشگیری و کنترل بیماری بسیار موثر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین رنگبندی وضعیت استان از نظر شیوع کرونا گفت: شرایط استان از لحاظ میزان بستری و تعداد فوتی ها رو به کاهش است و هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار داریم.

دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد: تعداد موارد مثبت کرونا در استان بسیار پایین است، تعداد مراجعین به مراکز درمانی نیز کم شده و موارد فوتی نیز طی هفته گذشته تا به امروز فقط یک مورد گزارش شده است.

مرگ بانوی ۵۶ ساله بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از مرگ یک بانوی ۵۶ ساله بر اثر ابتلا به کرونا در بندرعباس در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب این مورد، شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۴۵۹ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و مجموع بستری ها در استان به ۶۶ نفر رسید که ۱۶ نفر از این شمار تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی مجموع واکسیناسیون انجام شده در هرمزگان را ۲ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۳۹ دز اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۴۲ هزار و ۶۴۸ دز در نوبت سوم و یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۵۳ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی