بازدید 19099
گزارش

شائبه بزرگ آرای هادی ساعی در انتخابات تکواندو!

عده‌ای معتقدند با توجه به اینکه ۵۶ نفر در رای گیری شرکت کردند و از آنجایی که رییس منتخب باید نصف به علاوه یک رای کسب می کرد، فرد برنده باید حداقل 29 رای کسب می کرد اما گروهی هم معاون وزیر ورزش که از رای دادن انصراف داد را هم جزو مجمع محسوب می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱ 05 January 2022

انتخابات امروز فدراسیون تکواندو که به ریاست هادی ساعی انجامید، دچار شائبه شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، امروز در حالی هادی ساعی با ۲۹ رای از مجموع ۵۶ رای مجمع تکواندو به ریاست رسید که بنیامین شکوه فر معاون وزارت ورزش با اعلام رعایت عدالت و بی‌طرفی رای نداد!

این در حالی است که او در انتخابات کوهنوردی رای خود را به صندوق انداخته بود اما مشکل اینجاست که ساعی بر اساس آیین نامه انتخابات فدراسیون ها باید نصف به اضافه یک رای برای ریاست می آورد و اگر تعداد اعضای مجمع را حساب کنیم که ۵۷ نفر بودند، رییس انتخابی تکواندو نیاز به ۳۰ رای داشت!

شائبه بزرگ آرای هادی ساعی در انتخابات تکواندو!

البته عده‌ای هم معتقدند با توجه به اینکه 56 نفر در رای گیری شرکت کردند و از آنجایی که رییس منتخب باید نصف به علاوه یک رای کسب می کرد، فرد برنده باید حداقل 29 رای کسب می کرد که تعداد آرای ساعی برای رئیس شدن کافی بود.

هر چند پس از اعلام نتایج، پولادگر اعتراض کرد و گفت که آرا اشتباه شمرده شده است اما وی که در مصاحبه اش هم به خودزنی جامعه تکواندو اشاره کرد و رای چند هیات برایش برگشته بود دیگر ادامه نداد و تصمیم گرفت برود و شاید هم به دلیل بی مهری که از اعضای مجمع دیده بود، حواسش به این نکته نبود که ساعی باید ۳۰ رای کسب می‌کرد نه ۲۹ رای!

نکته جالب ماجرا این است که دو سال قبل هم در انتخابات وزنه برداری بین علی مرادی و سجاد انوشیروانی این اتفاق رخ داد و حالا انوشیروانی به دلایلی گویا شکایتش را دوباره به جریان انداخته که اگر بحث بازنشستگی و رفتن مرادی نبود شاید ماجرا تا ابطال انتخابات می رفت. البته پولادگر به مراتب از انوشیروانی پرنفوذتر است و این قدرت را دارد که در صورت بروز تخلف رای را برگرداند و کار را به یک رای‌گیری مجدد در دور دوم بکشاند.

حالا هم مسیر شکایت و به خطر افتادن مقبولیت نتیجه انتخابات امروز تکواندو باز مانده است و فاصله میلی متری دو رقیب  امکان هر اتفاقی را ممکن کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی