بازدید 9641
۶

طرح انتقال آب از دریای عمان در دستور کار مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان می پردازند.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 05 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی جزییات طرح جهش تولید دانش بنیان، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس (طرح الزام دستگاههای اجرائی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان) و گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علی صدر همدان، گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی از دیگر موارد کاری مجلس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
ما هرچه نامه از نماینده مجلس میبینیم درخواست استخدام خاله و خانباجی است نه تذکر اجرایی...
حالا خود دانید!
با سلام
این طرح اگر واقعا اجرا بشه بسیار عالیه و امیدوارم چنین ابر پروژه هایی برای سایر مناطق مرکزی ایران هم طراحی و اجرایی شود.

به نظرم باید بودجه تمام طرح های عمرانی کشور را کنار بگذارند و با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود شدید آب و خالی شدن سفره های زیرزمینی که موجب فروچاله های بسیار خطرناکی شده اند لازم است نسبت به هزینه کرد بودجه های عمرانی به عنوان شرایط فوق بحرانی اقدام شود...

ما به دلیل از دست دادن منابع آبی هم اکنون کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر بخش های اقتصادی مان به شدت آسیب دیده اند و نیازمند توجه اول کشور بعد از مسایل امنیتی و دفاعی مسئله خروج از بحران کم آبی باشد.
مجلس عجیبی است هنوز هیچ اقدام جدی و موثری انجام نداده و این مجلس بیشتر حراف هست تا فعال . موضوع اب از موضوعات حیاتی کشور است که در حوز های تامین اب شرب و کشاورزی و صنتعی و اشتغال و تولید و…. مهاجرت و تغییرات اب و هوایی و ریزگرد و سلامت و ….بسیار مهم هست تا کی باید حرف شنید . الولیت آب از همه موضوعات بالاتر است .
جای تعجب است که پس از اجرای طرح های متعدد انتقال آب بین حوضه ای در کشور، احداث هزاران چاه عمیق غیر مجاز، جانمایی اشتباه صنایع با آب بری بالا (مانند فولاد در اصفهان و ....) که منجر به خسارات غیرقابل جبران به منابع آب کشور شده است مسئولین کشو تازه به فکر انتقال آب از دریای عمان افتاده اند. شایان ذکر است که تقریبا نیمی از تاسیسات آب شیرین کن دنیا توسط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس راه اندازی و استفاده می شود و ما تازه طرح آن را نوشته ایم.......
این طرح مربوط به سال 1355 هست که هنوز نتونستیم اجرا کنیم !!!!!
10 سال بعد ... جلسه فوری مجلس و دولت برای بررسی مجدد طرح !!
اونوقت یکساله راه آهن شمال به جنوب ساخته شد اونهم بیش از 50 سال پیش !!!
افرین !!!
اگر برای کنترل و انتقال همین آب های باران شیرین سطحی که سیل شده و به دریا می ریزند برنامه ریزی شود نیاز ابی چند شهر تامین می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی