بازدید 6743

آماده‌باش برای اوج بارش‌ها در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی اوج بارش باران در این استان امروز (جمعه) است و نیروهای امدادی و عملیاتی در همه شهرستان‌ها آماده‌باش هستند.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 31 December 2021

به گزارش «تابناک»، سید ابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیروها از دیروز در قالب تیم‌های امدادی متناسب با اخطاریه هواشناسی در هر شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی رگباری شدید و یخبندان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

وی گفت: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و اخطاریه‌های هواشناسی، وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: شاهد اولین بارندگی‌های خوب استان در سال آبی - زراعی جاری هستیم و با توجه به اینکه از ابتدای مهر ماه تاکنون بارندگی مناسبی نداشتیم، لازم است یکسری اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های متولی و مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه به دستگاه‌های متولی و خدماتی ابلاغ شده است افزود: درخصوص تقویت سیل‌بندها، دیوارهای حفاظتی، بازگشایی و پاکسازی معابر و آبراهه‌ها، راه‌ها و ابنیه فنی و سایر موارد هشدار داده‌ایم.

میرجلیلی گفت: می‌طلبد در کنار اینکه نیروهای امدادی و عملیاتی آماده‌باش هستند مردم به‌ویژه فعالان بخش کشاورزی نیز اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی افزود: همچنین با توجه به پیش بینی بارش برف و وقوع یخبندان به‌ویژه در مناطق کوهستانی استان مردم و مسافران در این مدت از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند همچنین کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه‌داران تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: افراد در صورت سفر ضروری از همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و سوخت کافی در محورهای مواصلاتی استان اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم اعلام کرد: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران نسبت به حوادث احتمالی ناشی از روان‌آب و سیلاب در استان ۳۹ تیم امدادی ­­­و عملیاتی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

محمدرضا رضایی به خبرنگار ایرنا گفت: در این تیم‌ها ۱۴۰ نیروی امدادی در قالب ۲۴ پایگاه ثابت، امداد هوایی، واکنش سریع و ۲ تیم آنست فعالیت خواهند داشت.

وی از ساماندهی ۴۶ دستگاه آمبولانس، خودروی نجات و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها به همراه تجهیزات مورد نیاز در اختیار امدادگران قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم از سفرهای غیرضروری در این مدت خودداری کنند تصریح کرد: طبق تجربیات گذشته با خشکسالی‌های مکرر و کاهش سطح نفوذپذیری خاک شاهد جاری شدن روان‌آب خواهیم بود که مردم باید از قرارگیری در مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست با توجه به احتمال یخ‌زدگی جاده‌ها و بارش برف در ارتفاعات حتما تجهیزات ایمنی، سوخت کافی و زنجیر چرخ به همراه و همکاری لازم را با نیروهای امدادی و عملیاتی داشته باشند.

فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه نهم دی در خراسان جنوبی آغاز شد و بنابر اعلام اداره کل هواشناسی اوج بارش‌ها امروز پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط، بارش برف و تشکیل مه در مناطق سردسیر، کوهستانی و گردنه‌ها و رعد و برق هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر و اعلام کرد که سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد استان می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی