بازدید 13043
بسته ویدیویی «تابناک»

جنگ دوم چچن چگونه رقم خورد؟ / شوخی در دادگاه جرایم جنگی ژاپن / نبرد چهار دادگاه، جنگ داخلی ایرلند / پنج راه که قبل از سی سالگی میلیاردر شوید / طوفان تابستانی در استرالیا

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ 27 December 2021

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


جنگ دوم چچن چگونه رقم خورد؟

مردم چچن که به واسطه تفاوت‌های اعتقادی و قومی از دیرباز به دنبال استقلال از شوروی و سپس روسیه بودند، نهایتا با جنگ اول چچن به خواسته خود رسیدند؛ اما مشکلات اقتصادی، عدم موفقیت در برقراری یک دولت مرکزی پایدار و فعالیت‌های خشن شبه نظامیان در این منطقه، منجر به جنگ دوم چچن و پس گرفتن این منطقه سرشار از نفت توسط روسیه شد. تصاویری از این جنگ خشن و خونبار را همراه با توضیحات تاریخی در ویدیو تابناک ببینید.

 

شوخی در دادگاه جرایم جنگی ژاپن

پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم، دادگاهی برای محاکمه جنایتکاران جنگی برگزار شد. یکی از شخصیت‌های برجسته در این دادگاه، ژنرال توجو هیدکی بود که تقریبا در تمام مدت جنگ جهانی دوم نخست وزیر ژاپن بود. در خلال برگزاری این دادگاه، یکی دیگر از متهمین که قصد داشت خود را دیوانه نشان دهد، به سر کچل توجو ضربه‌ای می‌زند که برای لحظه‌ای کوتاه، جو جدی دادگاه را تغییر می دهد و بر لب‌های توجو که مدتی بعد اعدام شد، لبخندی می‌نشاند. تصاویر شوخی ژاپنی‌ها در یک قدمی مرگ را در ویدیو تابناک ببینید.

 


نبرد چهار دادگاه، جنگ داخلی ایرلند

تاریخ ایرلند و استقلال آن تاریخ پر فراز و نشیبی است؛ پر از درگیری‌های داخلی و خارجی و انقلاب و خیانت. پس از حدود دو سال جنگ داخلی بین انگلستان و ایرلند از ۱۹۲۲ نهایتا معاهده انگلیسی - ایرلندی امضا شد که اجازه می‌داد یک کشور ایرلندی آزاد بین مجموعه‌ای از کشور‌ها به نام امپراتوری بریتانیا تشکیل شود. همچنین اجازه می‌داد که ایرلند شمالی، اختیار این را داشته باشد که جزئی از این کشور مستقل نشود که آن‌ها هم از این حق استفاده کردند. بین نیرو‌های ارتش جمهوری‌خواه ایرلند گروهی با این معاهده مخالف و خواهان تشکیل جمهوری کاملا مستقل ـ که سرتاسر ایرلند را در بر می‌گرفت ـ بودند. این نیرو‌ها به فرماندهی روری اوکانل، ساختمان چهار دادگاه را ـ که مقر دادگاه‌های اصلی ایرلند است ـ تصرف کرده و قصد داشتند با ایجاد تنش با نیرو‌های بریتانیایی ـ که هنوز دوبلین را تخلیه نکرده بودند ـ وارد جنگ شدند؛ از این روی، با ایجاد اتحاد دوباره بین دو بخش نیرو‌های ارتش جمهوری‌خواه ایرلند علیه یک دشمن مشترک، معاهده را نقض کرده و جنگ را از سر بگیرند. اما نیرو‌های دولت موقت با حمله به این ساختمان و پس گرفتن آن ـ که یک هفته به طول انجامید ـ از این اقدام خودداری کردند و جنگ داخلی ایرلند بین این دو دیدگاه شکل گرفت که نهایتا با حمایت بریتانیا از ملی‌گرایان ایرلندی موافق معاهده شده و پیروزی آن‌ها به اتمام رسید.

 

پنج راه که قبل از سی سالگی میلیاردر شوید

در این ویدیو، راهکارهای لازم برای میلیونر شدن با دلار آموزش داده می شود که اگر از بیست سالگی شروع کنید تا سی سالگی می‌توانید صاحب یک میلیون دلار شوید که در ایران معادل میلیاردر تلقی می‌شود!

 

طوفان تابستانی در استرالیا

یک گروه حرفه‌ای با استفاده از دوربین «رد دراگون / RED Dragon» یک طوفان تابستانی را در کانبرا و بریندابلا استرالیا ثبت کرده است. در این ثبت، از تکنولوژی OLPF دوربین رد و ترکیبی از فیلترها استفاده شده که نورهای ثبت شده از خورشید و ابرها را با کیفیتی متفاوت به تصویر کشیده است. این تصاویر را با کیفیت 4K در تابناک می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی