بازدید 6725

درخواست دیه پدری که قاتلش پیدا نشد

کد خبر: ۱۰۹۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱ 25 December 2021

با گذشت 7 سال از مرگ مرموز مرد حجره‌دار در میدان میوه و تره‌بار و شناسایی نشدن عامل قتل، فرزندان مقتول درخواست پرداخت دیه از صندوق بیت‌المال را مطرح کردند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از 7 سال قبل با قتل مرد میوه فروشی به نام سعید آغاز شد. پسر وی با ثبت شکایتی به مأموران گفت: نمی‌دانم پدرم را چه کسی کشته اما کسانی که در محل بودند گفته‌اند که مردی با ضربات چاقو او را کشته و بعد هم متواری شده است.

به این ترتیب مأموران شناسایی عامل قتل را در دستور کار قرار دادند و در مرحله نخست به سراغ راننده وانتی رفتند که در میدان میوه و تره‌بار کار می‌کرد و روز حادثه شاهد ماجرا بود.

او در توضیح ماجرا گفت: ما در بازار میوه و تره‌بار چند راننده وانت هستیم و آن روز منتظر بار بودیم که مرد ناشناسی که چاقویی هم همراه داشت وارد میدان تره‌بار شد و در کنار دیوار منتظر ماند و به محض ورود سعید به سمتش حمله کرد و با چاقو به جانش افتاد و بلافاصله هم آنجا را ترک کرد.

با اطلاعات راننده وانت میدان میوه و تره‌بار و سایر شاهدان این ماجرا چند نفر به‌عنوان مظنون بازداشت شدند و چهره‌نگاری رایانه‌ای نیز انجام شد اما پلیس به عامل اصلی قتل نرسید و با گذشت 7 سال از این ماجرا اولیای دم درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستده شد.

پسر قربانی گفت: آن‌طور که شاهدان گفته‌اند پدرمان به محض باز کردن حجره‌اش مورد حمله مرد مهاجم قرار گرفته و هیچ حرفی بین آنها رد و بدل نشده است. فکر می‌کنم فردی که پدرم را کشته او را با کسی دیگری اشتباه گرفته است چون پدر ما با هیچ کسی اختلاف نداشت. حتی درخواست کردیم دوربین‌های مداربسته نیز مورد بررسی قرار بگیرد اما پلیس گفت نتوانسته در دوربین‌ها فرد ضارب را شناسایی کند.

حتی تلفن‌های همراه هم نقطه زنی شد اما نتیجه‌ای نداد. با این حال ما کماکان درخواست‌مان بازداشت و مجازات عامل قتل است. اما با گذشت 7 سال از این ماجرا می‌خواهیم تا دیه از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود و می‌خواهیم که پرونده همچنان پیگیری شود و در صورتی که قاتل مشخص شد ما دیه را با می‌گردانیم تا قصاص شود.

در ادامه نیز سایر فرزندان مقتول به جایگاه رفتند و با تأیید حرف‌های برادرشان خواستار دریافت دیه از صندوق بیت‌المال شدند. بعد از اظهارات اولیای دم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر