بازدید 37416
دو هزار و نهصد و یازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پناهیان: مسجدی‌ها و هیاتی‌ها باید کارهای اقتصادی راه‌اندازی کنند / مشاور لاریجانی: آقای کوچک زاده تا لحظه آخر آویزان احمدی‌نژاد بود / نگرانی محمدرضا باهنر برای دولت رئیسی / کدام استان‌ها بیشترین رمزارز را استخراج می‌کنند؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند علی جنتی: ماجرای حقوق دلاری کذب است / تشکر «فؤاد حسین» از عربستان بابت همکاری برای انتقال «حسن ایرلو» به ایران / کیهان: به هتل «اوین» خوش آمدید! / عضو جبهه پایداری: وقتی حاکمیت مذاکره را می‌پذیرد مجلس هم می‌پذیرد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 23 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف میوه در شب یلدا

نایب رییس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، خاطرنشان کرد: میزان خرید میوه در شب یلدا ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته که بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شده بود، ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد. اسماعیل مرادیان در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل مردم برای خرید میوه در شب یلدا کاهش پیدا کرده است، گفت: میزان خرید میوه نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرد و می‌توان گفت ۳۰ درصد افت خرید میوه در شب یلدا را داشتیم. متاسفانه مردم اشتیاقی برای خرید میوه در شب یلدا از خود نشان ندادند. وی با بیان اینکه میوه افزایش قیمت ملموسی را تجربه نکرده است، افزود: قیمت سایر کالا‌های اساسی آنقدر در کشور روند صعودی به خود گرفت که خرید میوه از سبد خانوار‌ها حذف شد و بار‌ها در میدان اصلی میوه و تره‌بار بدون خریدار ماند. به همین دلیل، سیاستی برای افزایش نرخ میوه اعمال نشد و قیمت‌ها ثابت ماند.

باهنر: روحانی گفت صبح جمعه خبردار شدم که بنزین گران شده؛ من این حرف را تکذیب نمی‌کنم

محمدرضا باهنر: در دولت فعلی در خوف و نگرانی هستم، مسائل روزمره (سیل، زلزله، مرگ و میر بر اثر کرونا، تجمع در اصفهان، گرانی‌ها، خشکسالی، نهاده‌های دامی و ...) است و نباید بگوییم این مسائل قبلا نبوده و در دولت قبل هم وقتی آقای روحانی دولت را از آقای احمدی نژاد تحویل گرفت، ۴۲ درصد تورم و ۵ درصد رشد منفی اقتصادی بود. این مسائل روزمره همیشه وجود دارد. نگران این هستم که این مسائل روزمره بعضی از این عزیزان را از انجام اصلاحات ساختاری باز بدارد. اصلاحات ساختاری، خطیر و تصمیماتش سهمگین است که باید مدبرانه و با خردورزی و نرمی باشد. مثلاً بنزین را از هزار و ۵۰۰ تومان به سه هزار تومان رساندند. در دولت آقای احمدی نژاد که قرار بود هدفمندی یارانه‌ها کلید بخورد، حداقل سه دفعه رئیس جمهور وقت با مردم زنده صحبت کرد. در مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها حدود صد اقدام را لیست کردیم. یکسری اقدامات پیشینی بود و یکسری در حین اجرا و یکسری اقدامات پسینی بود. این‌ها را لیست کردیم، فعل و فاعل و زمان اجرا را مشخص کردیم و به اصطلاح تک تک این اقدامات تیک می‌خورد. از این صد اقدام، شاید ۶۰ اقدام اتفاق افتاد تا گفتند بنزین از امشب سهمیه بندی شود. دولت دوازدهم نشستند، بحث کردند و تصمیم گرفتند، اما هیچ اقدامات پیشینی انجام ندادند. آقای روحانی گفتند صبح جمعه خبردار شدم که بنزین گران شده است. این حرف آقای روحانی را تکذیب نمی‌کنم، چون شاید درست گفته، اما با این لحن گفتن به مردم، به آن‌ها برخورد. در حالی که در سیستم نظامی زمان حرکت را مثلا «ساعت سین روز ر» می‌گفتند. بنده هم معتقدم اگر قرار است بنزین از هزار و ۵۰۰ به سه هزار تومان برسد، «ساعت سین روز ر» دارد. این ساعت را از نظر فنی در کل کشور ۵ نفر بیشتر نباید بدانند. اینکه نمایندگان مجلس بگویند که باید از یک ماه قبل به ما بگویید که بنزین گران می‌شود یا خیر، درست نیست و نباید گفته شود.

رمزگشایی از تصادف بی‌سابقه مترو کرج

حادثه تصادف دو قطار مترو با یکدیگر، تاوان غفلت از شیوه‌‌‌های نوین تامین مالی برای اداره شهر است. روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: برخورد دو قطار مترو در خط کرج - تهران حوالی ساعت ۷:۰۸ روز چهارشنبه رخ داد. تصادف مربوط به دو قطار هم‌‌‌جهت تندرو و کندرو در مسیر کرج - تهران بوده و آنها از بغل با یکدیگر برخورد کرده‌‌‌اند؛ برخوردی که به تخریب تعدادی از درهای واگن‌‌‌ها منجر شد. تا زمان نگارش این گزارش حادثه مذکور تلفات جانی نداشت و تعداد مصدومان ۲۲ تن اعلام شد. هرچند علت قطعی حادثه مذکور، رسما اعلام نشده، به نظر می‌رسد با توجه به کدهایی که مدیران شهری در مصاحبه‌‌‌های اولیه درباره این موضوع داده‌‌‌اند، در کنار سه فرضیه احتمالی، فرضیه چهارمی وجود دارد که می‌تواند تعریف دقیق‌‌‌تری از علت این تصادف کم‌‌‌سابقه ارائه کند.فرضیه چهارم ترکیبی از سه عامل خطای راهبری، اشکال فنی و فرسودگی است که زمینه‌‌‌ساز بروز این حادثه شده است. در واقع بروز حادثه تصادف دو قطار مترو با یکدیگر، تاوان غفلت از شیوه‌‌‌های نوین تامین مالی برای اداره شهر است و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط حاکم بر بودجه کل کشور، وقت آن رسیده که مدیریت شهری باور کند چاره‌‌‌ای جز ایستادن روی پای خود ندارد و باید ظرفیت‌‌‌های درآمدزایی پایدار برای شهر را فعال کند.

ضرب‌الاجل پکن به اینفلوئنسرهای فضای مجازی برای پرداخت مالیات معوقه

اداره مالیات چین به اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی ۱۰ روز فرصت داد تا مالیات های معوقه خود را بپردازند.این اقدام بخشی از برنامه دولت پکن برای سخت تر کردن راه های فرار مالیاتی و محدود کردن درآمدزایی افراد مشهور موسوم به «سلبریتی» هاست. ضرب الاجل مسئولان چین به بدهکاران مشهور مالیاتی در حالی مطرح می شود که پیشتر نیز جریمه های سنگین مالیات های معوقه برخی از سلبریتی ها خبرساز شده بود.به عنوان مثال هوانگ وی که از او بعنوان «ملکه پخش زنده در شبکه های اجتماعی» یاد می شود، به تازگی به خاطر فرار مالیاتی به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم و حساب کاربری او با بیش از ۱۱۰ میلیون دنبال کننده مسدود شد./یورو نیوز

تفرشی: کسی برنده گروکشی‌ها نخواهد شد، از تجربه روحانی استفاده کنید

مجید تفرشی، پژوهشگر و تاریخ نگار: تیم فعلی مذاکره کننده، در گذشته نقدهای زیادی به برجام و مذاکرات منتهی به آن داشته و از آن به عنوان جسد متعفن و توافق شرم آور نام می برد، اما در حال حاضر به نتیجه دیگری رسیده است. اگر ما بخواهیم این سرکوفت‌ها را در یادآوری رویکرد گذشته به دولت بزنیم، کار چندان درستی نیست و کسی در این بین برنده گروکشی ها و رفتار مشابه نخواهد بود.اشکال دولت فعلی این نیست که برجام را پذیرفته است، مشکل این است که از تجربه های سلف خود استفاده لازم و کافی نبرده است.سوال این است که چرا باید همه چیز را معطل و بدون استفاده از دانش و تجربه گذشته دوباره از نقطه صفر شروع کنیم. به نظر می‌رسد که در حال حاضر تلاش بر این است تا توافق به سرعت انجام نشود تا احتمالا بگویند که مانند دولت گذشته خواستار توافق سریع نیستیم.اتلاف وقت یک آستانه و حدی دارد چرا که شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران مانند چند سال گذشته نیست و اگر همین روند ادامه پیدا کند و یک توافق کامل و شامل در زمانی مناسب انجام نشود، ایران نسبت به طرف مقابل بیشتر متضرر خواهد شد./خبرآنلاین

خط قرمز مرکز پژوهش‌های مجلس روی «طرح صیانت» داد خبرگزاری فارس را درآورد!

خبرگزاری فارس در انتقاد از ایرادات مرکز پژوهش های مجلس به طرح صیانت نوشت:در نامه‌ای که در پایان مهلت ده‌روزه بررسی طرح از سمت این مرکز منتشر شده است، وجود ادبیات غیرکارشناسی در برخی بندها موجب تعجب کارشناسان شده است.در حالی که انتظار می‌رود نقدها و اشکالات طرح حمایت از حقوق کاربران دقیق مورد اشاره قرار گیرد، وجود تعابیری مانند «ترغیب نخبگان به مهاجرت» و «مداخله بسیار طرح در شئون مختلف زندگی مردم» از جمله فضاسازی‌های غیرکارشناسی است که هر نوع قانونگذاری در این فضا را مورد هدف قرار داده است.در واقع در فضای پر از تنش و تقابل که موضوع حیاتی حکمرانی مجازی را به حاشیه برده است، تنزل سطح مرکز پژوهش‌های مجلس با این تعابیر سیاست‌زده، همانطور که گفته شد، بیش از هر چیزی دغدغه نخبگان و کارآفرینان برای تصویب قوانین شفاف و دقیق را قربانی می‌کند.انتظار می‌رود این مرکز اشکالات طرح حمایت از حقوق کاربران را با ادبیاتی کارشناسی و با ارائه دلایل منطقی و تخصصی ارائه نماید و از افتادن در دام چنین ادبیاتی پرهیز نماید.

کدام استان‌ها بیشترین رمزارز را استخراج می‌کنند؟

آذربایجان‌شرقی، تهران، اصفهان و خراسان‌رضوی بیشترین و هرمزگان، یزد، کهگیلویه‌وبویراحمد، قم و اردبیل کمترین سهم را در استخراج غیرمجاز رمزارز داشته‌اند. بررسی‌های نشان می‌دهد، حدود ۲۰درصد کسری برق در تابستان امسال ناشی از فعالیت مراکز استخراج رمز‌ارز بوده است و پیش‌بینی می‌شود، حدود ۱۰درصد کسری پیش‌بینی شده برای گاز در کل کشور در زمستان امسال نیز ناشی از فعالیت استخراج غیرمجاز رمز‌ارز باشد./همشهری

گلایه از هجمه‌های اخیر به مهدوی‌کیا؛ این رفتارها ظلم به اسطوره است

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور، مسئول سابق کمیته صیانت فدراسیون فوتبال:در روزهای گذشته، نقل قولی از یونس محمود رسانه‌ای شد که گفته بودند، یونس محمود و سایر بازیکنان عرب پس از اطلاع از نقش پرچم رژیم صهیونیستی روی لباس بازیکنان نسبت به حذف آن اقدام کردند و مهدی مهدوی‌کیا این کار را انجام نداده است؛ این یک خط خبری دروغ و جهت‌دار است. از طریق واسطه با یونس محمود صحبت کردیم. فایل صوتی یونس محمود هم موجود است. او به صراحت هرگونه عدم همراهی مهدوی‌کیا در اعتراض به لباس‌های آن دیدار را رد می‌کند. اینکه به نقل از یونس محمود گفته شده ما پرچم‌ها را حذف کردیم و روی آن را با چسب پوشاندیم اما مهدوی‌کیا این کار را انجام نداد، یک دروغ آشکار است. یونس محمود هم به شدت این موضوع را رد کرده است. متاسفانه اصل این جریان‌سازی دروغ و ساختگی است.این رفتارها ظلم به یک اسطوره فوتبال است./ایسنا

جزییات شکایت اخیر طلاب از بازیگران زن

اخیرا خبر شکایت عده ای از طلاب از برخی بازیگران زن در فضای مجازی منتشر شده است.بر اساس مستندات پرونده از این ۱۱۰ تن، ۷۴ تن آقا و ۳۶ تن خانم هستند. این شکایت از افراد زیر صورت گرفته است: نیوشا ضیغمی، شبنم مقدمی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، فلور نظری، آزاده صمدی، بهاره رهنما، الناز شاکردوست، الهام صالحی، صباکمالی، الهام حمیدی، ریحانه پارسا، سمانه پاکدل، لیندا کیانی.

علم‌الهدی: باید از هنرمندان که به برکت نظام به موفقیتی رسیدند، پرسید برای نظام و انقلاب چه کردند؟

امام جمعه مشهد:از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌اند، باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند، همه از این نظام طلبکار هستند؛ اما هیچ یک نمی‌گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.

روزنامه دولت: مردم ۷۰  درصد مشکلات امروز را زیر سر دولت قبل می دانند

روزنامه دولت نوشت:حفظ جان و نان مردم باید در اولویت دغدغه دولت‌ها باشد، اما این وضعیت طی سالیان اخیر شکل بغرنجی به خود گرفت، چون دولت وقت نسبت به وظیفه خود در تأمین سلامت و معیشت مردم کم توجه شد و در دولتی که قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد، هم چرخ اقتصاد، هم سفره مردم کوچک‌تر و هم پیشرفت صنعت هسته‌ای متوقف شد. نظرسنجی‌های ملی نیز این نکته را عیان می‌کند که مردم واقف به این شرایط به ارث رسیده هستند، به گونه‌ای که طبق نظرسنجی‌ها ۷۰ درصد مردم، دولت جدید را میراث‌دار مشکلات دولت قبل می‌دانند و ۶۷ درصد مردم نیز از عملکرد رئیسی و کابینه او در حل مشکلات طی ۱۰۰ روز ابتدایی آغاز به کار اعلام رضایت کرده‌اند.

پناهیان: مسجدی‌ها و هیاتی‌ها باید کارهای اقتصادی راه‌اندازی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز امتحان ما در جهاد اقتصادی است که باید به اقتصاد مقاومتی برسیم، گفت: یکی از عوامل تعیین‌کننده تکلیف و موقعیت امتحان رهبر معظم انقلاب هستند که بارها به اقتصاد مقاومتی اشاره کردند. در اقتصاد مقاومتی مهمترین رکن مردمی شدن است که دولتی بودن آن باید کاهش پیدا کند.وی بیان کرد: مسجدی‌ها و هیاتی‌ها باید با تعاون و همکاری یکدیگر کارهای اقتصادی راه‌اندازی کنند. راه اندازی تعاونی تولید و مصرف طوری که مالکیت خصوصی را انکار نکند و سرمایه‌داری را هم نداشته باشد رمز و راز نجات اقتصاد ما و تربیت نفوس برای حضرت حجت(عج) است.

ادعای آمریکا: کشتی ایران را توقیف کردیم

آمریکا از توقیف یک کشتی ماهیگیری از منشا ایران به مقصد یمن در دریای عرب خبر داد.به گزارش دی وی آی دی اس، نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که در این کشتی ۱۴۰۰ سلاح کلاشینکف و ۲۲۶ هزار گلوله کشف شده است.ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای که در توئیتر نیز منتشر شده است، می گوید این کشتی ماهیگیری بدون پرچم در بخش شمالی دریای عرب در نزدیکی عمان و پاکستان در حرکت بوده است.

آیت‌الله خاتمی: دانشگاه امام علی(ع) به حق فیضیه ارتش است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیش از دو دهه است که توفیق آشنایی با دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش را دارم که به حق، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آن را فیضیه ارتش نامگذاری کرده‌اند.آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از دو دهه است که توفیق آشنایی با دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش را دارم که به حق، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آن را فیضیه ارتش نامگذاری کرده‌اند. وی، جایگاه دانشگاه افسری را بسیار ارزشمند خواند و خطاب به دانشجویان، تصریح کرد: باید دانشگاه افسری امام علی(ع) را دوست داشت چون در این فضا شهدایی مانند نامجوها، صیاد شیرازی‌ها و... نفس کشیده‌اند. شما جای این خوبان قدم گذاشتید و ان‌شاءالله شما افسران و فرماندهان، میراثدار خوبی برای این نعمت خواهید بود.عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروهای مسلح تأکید کرد: آمادگی و قدرت رزمی نیروهای مسلح کشور، موجب بازدارندگی است. سرمایه نیروهای مسلح ما عشق به اهل بیت(ع) است، سرمایه‌ای که جبهه و دفاع مقدس ما را اداره کرد. خاتمی ادامه داد: آیت‌الله اشرفی اصفهانی نقل کرد که به صیاد شیرازی در عملیات فتح‌المبین، گفتم عملیات آینده‌تان را با رمز یا زهرا (س) شروع کنید، اگر پیروز نشدید، اشرفی را نفرین کنید و همین شد که عملیات فتح‌المبین فخر عملیات‌های اسلام شد و کمر دشمن در آن شکست.

نماینده مجلس: طرح صیانت با قانون اساسی مغایرت‌ داشت

نماینده مجلس دهم گفت: مرکز پژوهش‌ها برای اصلاح طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، همان ابهاماتی که در مجلس دهم نیز وجود داشت، با نظر کارشناسی مطرح کرد.فاطمه ذوالقدر درباره ایراد مرکز پژوهش‌ها به طرح صیانت گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در بررسی طرح صیانت، به دلیل مغایرت‌هایی که با قانون اساسی داشت، گزارش‌های وزارت اطلاعات که خودشان ارائه کردند و مشکلاتی که در زیر ساخت‌های فضای مجازی وجود داشت، تصمیم گرفت این طرح به مرکز پژوهش‌ها برود و با تشکیل کمیسیونی در آنجا و بررسی ابهامات آن، تطابق بیشتری با صیانت از حقوق کاربران داشته باشد.وی افزود:‌ مجددا این طرح را در مجلس یازدهم، بدون آنکه کار کارشناسی انجام شود تا ابهامات آن برطرف شود، دوباره مطرح کردند. همین کار باعث شد نگرانی‌هایی در جامعه و مخصوصا کسب و کار مردم در فضای مجازی ایجاد شود. مرکز پژوهش‌ها هم با طرح این موضوع که همچنان ابهاماتی در طرح وجود دارد، تشخیص داد که زمان بیشتری برای اصلاح این طرح نیاز است. من نمی‌دانم چرا عده‌ای دنبال موضوعی هستند که باعث ایجاد نگرانی و ابهامات در سطح جامعه شده است.او تصریح کرد:‌ واقعا بررسی و تصویب این طرح در اولویت نیست. الان اولویت مردم، معیشت و مشکلات اقتصادی است. اگر نمایندگان مجلس بخواهند طرح‌هایی که شاید در اولویت هم نباشد را تصویب کنند، اول باید ابهامات این طرح را رفع کنند، بعد مرکز پژوهش‌ها بیاید با بررسی دقیق که ابهامات آن رفع شده و مغایرت‌هایی نداشته باشد، کار کارشناسی خود را که در پی حفظ صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی است، انجام دهد.

ممانعت انگلیسی‌ ها از ساخت یادبود سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد

به رغم کسب مجوزهای لازم گروهی انگلیسی وابسته به شرکت «G4S» از ساخت یادواره برای فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران و نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق ممانعت کرده‌اند.منابع عراقی شامگاه چهارشنبه خبر دادند که شرکت مجری طرح ساخت بنای یادبود برای شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در فرودگاه بغداد از تعویق ساخت این یادواره خبر داده است. بر اساس گزارش کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، شرکت مجری طرح ابتدا خاطرنشان کرد که پس از خواسته پیشین «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر فعلی عراق درباره موکول کردن اجرای طرح یادشده به زمانی دیگر به علت حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رأس قدرت و بیم او از اعمال تحریم علیه عراق، ساخت بنای یادبود به تعویق افتاد.با این حال، شرکت مذکور اضافه کرد: «ما از حضور یکسری شرکت خارجی در محل که مانع اجرای دستور و مفاد سند قانونی شدند، غافلگیر شدیم.»

عضو جبهه پایداری: وقتی حاکمیت مذاکره را می‌پذیرد مجلس هم می‌پذیرد

روزنامه شرق نوشت: روز گذشته بیژن نوباوه از نمایندگان مجلس و از اعضای جبهه پایداری گفته است: «این سیاست دکترین جدید آمریکا و اروپایی‌هاست که سعی می‌کنند با زیرسؤال‌بردن جدیت ایران در مذاکرات و طرح درخواست‌های فرابرجامی از ایران امتیاز بگیرند. این در حالی است که ایران با ارائه یک طرح کامل جدیت خود را در مذاکرات نشان داده و هیچ‌گونه مطالبات فراتر از برجام را مطرح نکرده است».او با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند با طولانی‌کردن مذاکرات از ایران امتیازی بگیرد، گفت: «آمریکا با وارد کردن آخرین ضربات خود به دنبال امتیازخواهی از ایران است اما همه دنیا می‌دانند که آمریکا و اروپا راهی جز پذیرش درخواست کاملا قانونی ایران برای بازگشت به برجام و لغو همه تحریم‌ها ندارند».نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حامی تیم مذاکره‌کننده است، گفت: «وقتی حاکمیت مذاکره را می‌پذیرد مجلس هم تابع همه مواضع جمهوری اسلامی است. بزرگ‌ترین خدمت مجلس به تیم مذاکره‌کننده تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بود که باعث شد ایران دست برتر را در این مذاکرات داشته باشد. آمریکایی‌ها با استناد به قوانین کنگره به دنبال تأمین منافع مورد نظر خود بوده و هستند. ما هم با تصویب این طرح توانستیم دست هیات مذاکره‌کننده ایران در مذاکره را برتر نشان دهیم». نوباوه این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که تا پیش از روی‌کارآمدن دولت سید ابراهیم رئیسی یکی از مخالفان برجام بود. او در سال 97 در گفت‌وگو با «فارس» گفته بود: «طرفداران FATF همان طرفداران برجام هستند؛ برجامی که امروز بر همه دنیا معلوم شده است که قراردادی یک‌طرفه، بدون تأمل، تعمق و تأنی کافی و بایسته بود که از سوی دیپلمات‌های ما امضا شد و حتی از داخل همان تیم مذاکره‌کننده جاسوس پیدا شد.»

اولیانوف: همه می خواهند برجام سریع تر بازگردد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی و همچنین مذاکرات وین ضمن اعلام زمان ادامه مذاکرات، اعلام کرد که تمامی مذاکره کنندگان خواهان رسیدن به توافق در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.اولیانوف در همین باره در پیامی توییتری نوشت: مذاکرات وین در ۲۷ دسامبر (۶ دی) ادامه می یابد. معمولاً انجام کسب و کار جدی بین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، امری معمول نیست. در این مورد خاص، این مساله نشانه آن است که همه مذاکره‌کنندگان نمی‌خواهند تا زمان را از دست بدهند و هدفشان بازگرداندن سریع‌ترین برجام است.

جزئیات نامه رهبر انقلاب به پوتین از زبان سفیر ایران در روسیه

سفیر ایران در روسیه درباره اهمیت نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور روسیه گفت: نامه بسیار مهمی بود که مقام معظم رهبری برای پوتین ارسال کردند در این نامه در خصوص همکاری های دوجانبه نکاتی را مقام معظم رهبری متذکر شدند همچنین در بحث همکاری های منطقه ای، مسائل منطقه قفقاز و همچنین در خصوص همکاری هایمان در سوریه، در زمینه برجام و انرژی هسته ای.

کیهان: به هتل «اوین» خوش آمدید!

یکی از این زندانیان به نام مهدی.م که به چهار سال حبس محکوم است، چندی پیش مقاله‌ای مفصل را برای بی‌بی‌سی فرستاد که در این رسانه معاند منتشر شد.به گزارش کیهان، در حالی که رسانه‌های معاند و دشمنان جمهوری اسلامی جنجال و دروغ‌پردازی درباره نوع برخورد با زندانیان امنیتی را تبدیل به یک رویه ثابت و همیشگی کرده و سازمان‌دهی شده و گله‌ای در این زمینه روایت‌های جعلی تولید کرده و پمپاژ می‌کنند، اما شواهد نشان می‌دهد میان ادعاها و واقعیت فاصله عجیب و غریبی وجود داشته و از قضا ماجرا در مواردی برعکس است.برای نمونه یکی از این زندانیان به نام مهدی.م که به چهار سال حبس محکوم است، چندی پیش مقاله‌ای مفصل برای بی‌بی‌سی فرستاد که در این رسانه معاند منتشر شد؛ مقاله‌ای که در آن وی از یک محکوم امنیتی دیگر دفاع کرده و حکم او را زیر سؤال می‌برد.

این زندانی به تازگی نیز با خبرنگار نیویورک تایمز مصاحبه و این روزنامه آمریکایی گزارشی را علیه نظام با استناد به ادعاهای این فرد محکوم منتشر کرده است. نکته جالب و مضحک گزارش نیویورک تایمز آنجاست که در گزارش خود می‌نویسد زندان اوین جایی است که زندانیان سیاسی در آنجا نگه داشته شده و شکنجه می‌شوند!این هم از عجایب و غرایب روزگار است که یک زندانی امنیتی از داخل زندان برای رسانه انگلیسی مقاله می‌فرستد با روزنامه آمریکایی علیه نظام مصاحبه می‌کند و حامیانش مدعی هستند چنین محکومانی تحت فشار هستند. به راستی از مسئولان قضایی -بخصوص سازمان زندان‌ها- و سیستم امنیتی باید پرسید در کجای دنیا محکومان اینچنینی که به سرباز و پادوی دشمن تبدیل شده‌اند، با رسانه‌های کشورهای متخاصم می‌توانند تماس بگیرند و از درون زندان و در حال گذراندن دوران حبس خود به اعمال مجرمانه خود ادامه دهند؟!

گفتنی است اخیراً بی‌بی‌سی گزارشی پر سر و صدا از برخورد غیرانسانی و شکنجه‌آمیز با برخی محکومان منتشر کرده است که مراجعه به محتوای این گزارش به اصطلاح افشاگرانه نشان می‌دهد، این زندانیان گفته‌اند زمان دسترسی آنان به تلفن برای تماس با خارج از زندان کاهش یافته و این مصداق شکنجه و آزار آنان است!

تشکر «فؤاد حسین» از عربستان بابت همکاری برای انتقال «حسن ایرلو» به ایران

فؤاد حسین گفت: درباره انتقال سفیر ایران در یمن دولت عراق تلاش فراوانی کرد و نخست وزیر الکاظمی کوشید، با طرف سعودی ارتباط بگیرد، برای انجام این کار و از اینجا در تهران از عربستان سعودی به خاطر همکاری با عراق برای انتقال سفیر ایران از یمن به ایران تشکر کنم. همچنین می‌خواهم اشاره کنم که آمریکایی‌ها با عربستان در این خصوص همکاری داشتند و از کسانی که این تلاش جدی را انجام دادند که از طریق ارتباط با عربستان زمینه انتقال سفیر ایران را فراهم کنند.

علی جنتی: ماجرای حقوق دلاری کذب است

در پی انتشار مطلبی در یکی از رسانه ها در خصوص دریافت حقوق دلاری در یک شرکت توسط علی جنتی و محمد طیب نیا دو تن از اعضای دولت یازدهم، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: من از اواخر سال ۲۰۱۷ از طرف شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران به عنوان عضو هیات مدیره ICD وابسته به بانک توسعه اسلامی معرفی شدم و دوره عضویت هم سه سال است و اوائل سال ۲۰۲۱ پایان یافته و فعلا نماینده عربستان سعودی جایگزین شده است. از ابتدای شیوع کرونا هم بیش از یک سال جلسه حضوری تشکیل نداده است. در اطلاعیه وی آمده است: عضویت اینجانب در هیات نظارت ایهاگ به اتفاق آقای دکتر طیب نیا پایان یافته و مسئولیتی در آن هیات ندارم . این جلسات هم هر سه ماه یک بار برگزار می‌گردید و مدتی هم به دلیل کرونا تعطیل بود.جنتی تصریح کرده است، هیچ گونه وجهی به عنوان حقوق از نهادهای فوق الذکر دریافت نکرده ام و شرکت ایهاگ صرفا حق الجلسه‌ای پرداخت می نمود که طبق مصوبه مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری ایران ۸۰ در صد آن به حساب آن شرکت واریز شده است.در پایان توضیحات جنتی تاکید شده است: عضویت جناب آقای دکتر طیب نیا در هیات مدیره بانک ایران و مصر نیز بر اساس روال قانونی و حفظ منافع ایران صورت گرفته و ایشان نیز صرفا حق الجلسه ای دریافت کرده‌اند و بیش از دو سال است به دلیل تیرگی روابط ایران و مصر هیچ یک از نمایندگان ایران نتوانسته‌اند به قاهره سفر کنند و عملا جلسات هیات مدیره آن بانک بدون حضور ایران تشکیل شده است.

مشاور لاریجانی: آقای کوچک زاده تا لحظه آخر آویزان احمدی‌نژاد بود

مشاور علی لاریجانی در دوران ریاست قوه مقننه در ارتباط به حواشی پس از انتشار نامه ردصلاحیت علی لاریجانی در شبکه های اجتماعی و اظهارات سخنگوی دستگاه قضا گفت: فیلم صحبت‌های آقای ظریف را چه کسی منتشر کرد؟! کسی که می‌تواند فیلم آقای ظریف را در آن ابعاد منتشر کند، منتشر کردن یک نامه برایش کاری دارد؟!

حاشیه‌ها در خصوص ردصلاحیت علی لاریجانی تمامی ندارد. در پی انتشار نامه‌ای منتسب به علی لاریجانی، مهدی کوچک‌زاده، نماینده ادوار مجلس طی اظهاراتی نسبت به گفته‌های وی واکنش نشان داد که باعث شروع جنجال جدیدی در رابطه با دلایل ردصلاحیت علی لاریجانی توسط شورای نگهبان شد.مهدی کوچک‌زاده، نماینده ادوار مجلس طی نامه‌ای در واکنش به نامه علی لاریجانی نوشت: «شما ممکن است با نامه‌پراکنی و انشای وزین و عالی اذهان را نسبت به شورای محترم نگهبان که هیچ‌کس مدعی عصمت آن نیست و خود بنده و بسیاری از همفکرانم‌ از برخی عملکردهای آن شورای محترم بیش از دیگران گله‌مندیم، تخریب کنید، اما بدون شک مصداق کسی خواهید شد که با مشاهده غرق شدن خود همه را پایین می‌کشد.»

در همین رابطه با منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی در دوران ریاست بر مجلس شورای اسلامی با دیده بان ایران به گفت‌وگو پرداخته که مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید. آقای حقیقت‌پور! مهدی کوچک زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه علی لاریجانی اظهار کرده که «حالا که دارید غرق می‌شوید همه را می‌خواهید پایین بکشید!» نظرش ما در این باره چیست؟

آقای کوچک زاده متهم به دست داشتن در به روی کار آمدن احمدی‌نژاد و انحرافات وی، است. ایشان در ابتدا موضع خودش را در قبال احمدی‌نژاد مشخص کند. ما نامه دکتر لاریجانی را یک رویکردی جهت اینکه وضعیت مملکت بهبود شود، می‌دانیم. ایشان در کمال دلسوزی راهکار ارائه داد. آقای لاریجانی مثل کوچک زاده یک ذره هم به کسی اهانت نکرده است. آقای لاریجانی مظلوم است. ظلمی که در حق ایشان شده، آنقدر آشکار است که رهبر انقلاب اعلام کردند که در حق آقای لاریجانی جفا کردید و حالا باید جبران کنید. من از آقای کوچک‌زاده درخواست می‌کنم که موضع‌اش را در برابر سخنان چهاردهم خرداد مقام معظم رهبری و احمدی‌نژاد مشخص کنند. همه می‌دانند ایشان تا لحظه آخر آویزان احمدی‌نژاد بود! نامه آقای لاریجانی بسیار منصفانه و مصلحانه و در روند اصلاح امور کشور بود.

نگرانی محمدرضا باهنر برای دولت رئیسی

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگرانم مسائل روزمره دولتمردان را از اصلاحات ساختاری بازدارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۹
جناب پناهیان،موقعی که وزارت اطلاعات و بنیادهای تعاون و سازمان اقتصاد اسلامی و بنیادشهید و.ووووو. وارد فعالیتهای اقتصادی شدند و تاحال ادامه دارد،چه گلی به سراقتصاد مملکت زدند که حالا بفتوای شما مساجد و هیآت بزنند.البته قوانین آنقدر سوراخ دارند که هر بچه مدرسه‌ای میتواند یکشبه مولتی میلیاردر شود.شمارا بخدا بکار خودتان برسید.خیلی ممنون میشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
مگر قبلا فعالیت نمی کردید. البته بیشتر هدیه دریافت می کردند. به نظر یافتن دوستان خوب مفیدتر است
هیئتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
دوست نداری جمع کن از ایران برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
پناهيان جان ميدان حاكم است و كل اقتصاد و گردش مالي كشور دست خودتونه داداش
جناب ‌پناهیان مسجدی ها و هیئتی ها از دولت نیستند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
مسجدی ها قرار بود با دریافت درامدهای اوقاف به تنهایی

در ۵۰ سال قبل تمام کشور و هزینه بازسازی و حقوق کلیه کارکنان را بدهند !!؟
ولی حالا همان اوقاف دارد از بودجه بیت المال پول می گیرد و آویزان جیب مردم است
درود بر معلم ها
از کجا فهمیدن کدوم استان ها بیشترین رمز ارز ها رو استخراج میکنن؟!!!! مگه میدونستن؟
بله
باید آقای پناهیان رو الگوی خودشون قرار بدن و انبوهی از هدایا رو قبول کنن و دین خودشون رو بفروشن
پولهایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و یمن و لبنان و غیره خرج میشه چرا ؟ واقعا چرا؟ آیا جوابگویی هست ؟
باید از جناب علم الهدی که خودشان به برکت نظام به موفقیتی رسیدند پرسید برای نظام و انقلاب چه کردند
اخبار و وقایع رو که میخونم متوجه میشم که هدف افراد بخصوص کسانی که در تیترها هستند فقظ برای حفظ مقام و مسئولیتشان است و تنها چیزی که برایشان مهم نیست ایران و مردم است.چه نفت بفروشیم یا نفروشیم،چه تحریم باشیم یا نباشیم،چه با دنیا درگیر باشیم یا نباشیم سر سوزنی برایشان مهم نیست چون در هر حال مشغول خالی کردن کشور از منابع و ثروت های خدادادی به هر طریق ممکن است.
همه اقتصاد دان شده اند. آقای پناهیان سالهاست کشور با سواد و توصیه های شماها اداره میشه و این حال و روز مردمه. طبق سفارش قرآن کریم، امانات را به اهل آن برگردانید. اینقدر در هر موضوعی صحبت نکنید و راه را برای صحبت اهل علم و دانش در موضوعات مربوطه باز بگذارید. البته که این کار را نمیکنید.
شرم وحیا هم خوب چیزیه والا
خجالت نمی کشید.
تازه انفجار قیمت ها با بنزین 22 هزار تومنی در راهه
دارنده دومین ذخایر نفت وگاز جهان
این وضع مردم باشد.
ثروت ملی این کشور را با قیمت گزاف به خود مردم این کشور می فروشید.
صد رحمت به ونزوئلا
حداقل چاوز گفت بنزین رایگان متعلق به همه است.
اتفاقا طبق فرمایش جناب پناهیان اگر مسجدی ها و هیئتی اداره اقتصاد مملکت و بدست بگیرن و مدیریت کنن کشور دقیقا میشه مثل اداره بهشت زهراکه برای دفن میت از صفر تا صد همه چیز خیلی منظم و سریع آماده میشه و کار مردم زود راه میفته اتفاقا اینور هم یه مدیریت اینجوری میخواد برا کارا مثل کسانی که ایشون فرمودن و چه درست فرمودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
جون به جونتون کنن الگوی زندگیتون برای مردم قبرستون هاست.این از تو با این مثالت اونم از زاکانی که میگه بچه مدرسه ای ها رو ببرن بهشت زهرا
بنده بعنوان بزرگترین و بهترین و بالاترین داشمند اقتصاد در دنیا سخن حضرت آیه الله العظمی پناهیان را تایید می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
دکتر پناهیان
غضنفر چله قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
آقا نعمت اگر شما تایید کنید دیگه حجت تمام است
من فقط منتظرم که دو هفته یا سه هفته دیگه بیاد ببینیم نتیجه مذاکرات ایران با این کشورهای غربی چی می‌شه اون وقت نتیجه همه این شعارها و عرض‌اندام کردن در برابر غرب مشخص می‌شه یعنی عیار ها سنجیده می‌شه وقتی شما در برابر پنج ابرقدرت قرار می‌گیرید به‌ اضافه آلمان و در منطقه در برابر اسرائیل و عربستان قرار می‌گیرید باید خیلی قوی باشی که بتونی از یک هم‌ چین مسئله‌ ای سربلند بیرون بیاید ولی وقتی ما در داخل نگاه می‌کنیم می‌بینیم حتی شما نمی‌توانید قیمت مرغ و تخم‌ مرغ را هم کنترل کنیم متوجه می‌ شیم که نتیجه این بازی خطرناکی که با غرب راه انداختی چیست
اقای پناهیان،اول خودت شروع کن ببینیم عرضه ایجاد یه کار اقتصادی رو بدون رانت و لابی های هیاتی داری یا نه،و فقط موعظه کردن و بالامنبر رفتن رو یاد داری؟
آقای علم الهدی مختصر و مفید بگویید شما در این مدت برای ایران و مردم چکار کردید
اخبار اسفناک ، سانسور ، باید زار زد به حال و روز این مملکت
جناب پناهیان
مردم به سفارش اقای روحانی هم لباس جنابعالی وارد بورس شدن و ضرر های هنگفت و جبران ناپذیری رو متحمل شدن نتیجه ان شد که مردم اعتمادشان از بورس سلب شده ( با ذکر این نکته که بورس در تمام دنیا جای برد و باخت هست )اما اینکه شما مساجد و هیات رو مکانی برای انجام کار اقتصادی پیشنهاد میدهید ؛ اگر فردا روز موفقیتی حاصل نشد !!
ایا جنابعالی پاسخگوی سلب اعتماد مردم به مساجد که محل عبادت و اعتکاف است خواهید بود ؟؟؟
باهنر
لحن بد صحبت کردن بخاطر این  بود که صبح جمعه چون تازه از خواب بیدار شده نه دست صورتی نه صبحانه ای هنوز خوب سرحال نبود و بخاطر همین با اون لحن حرف زد.
مدیونید اگه فکر کنید مقصر کاسبان تحریم و کشورهای متخاصم بودن.
حاج اقا مسجدیها وهیئتی ها مدتهاست که کار اقتصادی وتجارت میکنند.نتیجه ان هم همین هست که مبینید.انهدام تولید واین وضعیت اقتصاد است که همه مبینیم.ضاهرا شما از قافله عقب افتادید.
سلام نظر سنجی های سفارشی مشروعیت ایجاد نمی کنه رسانه دولت !!!!!
حاج آقا پناهیان، مسجدی ها و هیئتی ها خیلی وقته وارد کار اقتصادی شدند اگر منظور شما از ورود قبضه کردن هست بفرمایید سند شش دانگ ایران را تقدیمتون کنیم.
آمار استخراج رمز ارز ها را از مجا آورده اند تا بتوانند استانهای را شناسائی منند
اکنون خیلی ها دارند در پوشش های گوناگون از برق صنعتی و خانگی و متاسفانه بعضا از برق نانوائی گرفته تا برق مساجد و ادارات دولتی مانند صدا و سیما و یا سازمان بورس و.................
رمز ارز استخراج میکنند و آقایان جرات مراجعه به انجا ها را ندارند چرا که گردن کلفت های نمایند فعلی یا ادواری از این فاصد ها حمایت میکنند . این آمار مه اختمالا بر مبنای رمز های استخراجی مجوز دار است فاقد اعتبار است و عارت برق عمال برزگان بسیار بالاتر است
البته جای این سؤال هم هست که خود جناب اقای علم الهدی و روحانیون امثال ایشان که به برکت انقلاب مردم به پست و مقام و موقعیت های ویژه رسیدند، برای مردم چکار کردند؟
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
نزدیک به ۴۰سال کرواتی ها و کاباره دارها مدیریت کردن بله صحیح می فرمائید.
عجب اشتهایی دارد جناب پناهیان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
خوب دیگه بچه ها بزرگ شدن و احتیاج به خونه های بزرگتر دارن!!!
امام جمعه مشهد فرمودند که :از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیت رسیده‌اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند، همه از این نظام طلبکار هستند اما هیچ کدام نمی‌گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند؟
حالا من یک سوال دارم ، یعنی آقای علم‌الهدی قبول دارند که بستر موفقیت این هنرمندانی که در شکایت طلاب از آنها اسم برده شده را ، نظام جمهوری. اسلامی فراهم کرده است؟ اگر پاسخ مثبت است من سوال دیگری ندارم!
باز هم هنرمندان یک هنری به خرج داده اند و امثال شما برای مردم و کشور چه کرده اید؟ خواهشاً فقط یک مورد را بگویید تا ما هم قانع بشیم.
خیلی وقته مسجدی ها و مذهبی ها و عرفا دارند بیت کوین خرید و فروش می کنند .نگو خبر نداری....
تا الان عمه من کارهای اقتصادی انجام می داد به همین دلیل به خاطر ابراز ارادت به شما آقای پناهیان آپارتمان بالای ده میلیاردی به شما هدیه داد نمی دانم شما راجع به مردم چه فکر می کنید
پناهیان زمین بالا شهر هم بعد کار اقتصادی قبول کنیم به عنوان‌ هدیه یا نه
اقای علم‌الهدی شما به برکت چی به اینجا رسیده اید؟ شما برای این انقلاب چه کرده اید؟ که حالا از دیگران طلب کارید؟
هر وقت فهمیدین اقتصاد علم‌ است و باید دست اهلش باشد! اونوقت شاید امیدی به بهتر شدن اوضاع بتوان داشت!
آقای پناهیان فکر کردی الان متخصصان کار اقتصادی می کنند که وضع کشور اين، همین هیئتی ها و مسجد ها سر تمام امور هستن
رمزارزی که بر مبنای سیستم داخلی کشور باشد مفید است و سیستمی که در حال حاضر در جریان است به اقتصاد ضربه خواهد زد.
آقای باهنر همه شما مقصرید و کوتاهی کرده اید و باید پاسخگوی اعمالشان باشید و آخرین کاری که کردید آوردن همین ریس جمهور فعلی است که هیچ توانمندی خاصی ندارد
علم‌الهدی:باید از هنرمندان که به برکت نظام به موفقیتی رسیدند پرسید برای نظام و انقلاب چه کردند
از دستور پخت اشکنه رونمایی کردند
تیتر " جزییات شکایت اخیر طلاب از بازیگران زن" تیتر درستی نیست. فقط اسامی خانم ها را ذکر کرده اید. جا داشت موضوع شکایت و جزئیات دیگر را هم ذکر کنید.
پناهیان: مسجدی‌ها و هیئتی‌ها باید کارهای اقتصادی راه‌اندازی کنند

اتفاقا خیلی وقته بعضی مساجد فضاهاشونو توسعه دادن و معازه و رمین بازی ساختن و اجاره میدن و پول سازی میکنند و برای امام جماعت مسجد هم روی بام مسجد یا کنارش خونه سازی کردن و همونجا اسکانشون دادن !
هنوز واسه شما کنار مسجد محلتون خونه نساختن ؟ هنوز اجاره ها بدست شما نرسیده ؟
اگریکی از عوامل حادثه مترو فرسودگی واشکال فنی بوده است این بدان معنی ست که خدایناکرده این حادثه میتواند در نقطه ای دیگر از مسیر خطوط مترو ودر ابعاد بزرگتری اتفاق بیفتدو مسافر ان مترو در میان شلوغی واگنها باید نگران این مسیله هم باشند.لذا علاج واقعه قبل از وقوع باید باشد.
دلایل بکار گیری یاران احمدی نژاد که یکی از بزرگترین عوامل تحریم های بزرگ و ضربه به اقتصاد و بهم زننده روابط با دنیا بوده اند

چه بوده و چیست !!!؟؟؟؟

چرا دوباره انها در حجم و سطحی بزرگ در مجلس و دولت جدید دارای مسولیت شده اند ،؟
جناب رییسی ما بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی در سال ۹۰ حقوقی
به رقم ۸۵۰ هزار تومان دریافت میکردیم

که با نرخ دلار انزمان که ۹۰۰ تومان بود بیش از ۹۰۰ دلار ارزش و قدرت خرید داشتیم

حالا با افزایش سال گذشته حقوق ما به ۴ میلیون تومان رسیده

که با توجه به نرخ دلار ۳۰ هزار تومانی ، معادل کمتر از ۱۳۰ دلار می گردد !!!!

یعنی کاهش ۷ برابری قدرت خرید ، چنانچه فکری و اقدام موثر و فوری برای افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نکنید

مطمئن باشید که گذران زندگی ما ، حتی کفاف مخارج یک هفته زندگی ساده مان را هم نمی دهد و چاره ای جز اعتراضات قانونی گسترده نداریم .
والا شما اگه میتوتستین همه هنرمندارو اعدام میکردین حمایت خیلی خنده داره. شاید منظورشون آباژور باشه یا گلدون شایدم هنرمندان متعهد چپق دار. یکی میگه هنرمند نخواستیم پاشه از ایران بره، این یکی میگه حمایت و فرصت. وقیه رو چه جور مینویسن.
۴۳ سال که مسجدیها و هیتیها و لوپنها مملکت تو دستشون هست ، خودته اذیت نکن آقای پناهایان ،،، راستی از اون دوستت که اون خونه رو توی بالا شهر بهت داد چه خبر ؟؟؟؟
قبل از تو هم یکی می گفت مملکت رو فقط با اداره اوقاف مدیریت میکنه ، همون اداره اوقاف رو هم وابسته به بیت المال و بودجه کردید
خجالت بکش
آقای پناهیان، وضع اقتصادی فعلی دقیقا نتیجه‌ی پیاده‌سازی همین حرف شماست.
آقای پناهیان هشتاد و پنج درصد اقتصاد ایران یا دولتی است یا شبه دولتی.بسیاری از مسجدها بانک قرض الحسنه دارند.یک بخش خصوصی چپ اندر قیچی انگلی داریم.
چرا شماها با هرچیزی که به فرهنگ و هنر ‌‌و تمدن مربوط میشه مشکل دارین؟ جز اینه که هیچی برای ارائه ندارین؟
واقعا این گفته که کوچک زاده آویزون احمدی نژاد بود درسته برای خیلی های دیگه هم صدق میکنه هه هه هه
به عنوان یک جانباز میگم :
آقای پناهیان بسه دیگه تمام کنید این منبر وعظ و خطابه را که برای خودنمایی و فخر فروشی به این مردم صبور در اختیار گرفته اید ، چه گناهی این ملت مرتکب شده که امثال تو باید راهگشایی دردها و رنج هاشان باشید . در تمام مسایل هم اظهار نظر میکنی . بس ست دیگر قدری سکوت اختیار کن
تا حالا فکر کردی اقتصاد کشور دست کیا بود که به این روز افتاده؟؟؟!!!
جناب پناهیان همه که مثل شما اسپانسر ندارن
آقای پناهیان در تمام عمرت برای آبادانی این کشور یک خشت روی خشت گذاشته ای تو که با هدیه زندگی می کنی چرا مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت می کنی اصلا این دو کلمه درکجای علم اقتصاد هست
بوجه و درآمد نفت توی عربستان متعلق به آل سعود هست و بین خودشان تقسیم میکنند در ایران هم به نوعی به قشر خاصی تعلق دارد و هر روز فربه تر میشود و مردم بیچاره هر روز فقیرتر
فکر کنم خبر روزنامه دولت یک اشتباه تایپی دارد! 70 درصد مردم منشا مشکلات را زیر سر دولتهای قبلی میدانند. این درسته عزیز دل
مسجدی ها و هیاتی ها بیایند مثل من راه پول در آوردن را یاد بگیرند دوره ایثار و از خود گذشتگی سپری شده الان باید پولدار بود خصوصا بچه مسلمون واجب شرعی ست پولدار هم باشد
من یک متنی می نویسم اگر منتشرنمی کنی به خود اقای پناهیان حداقل فوروارد کن
اقای پناهیان یادت هست در دوره قبلترمجلس که تمام نفرات اصلاح طلبان از تهران به مجلس رفتند و شما در نماز جمعه فرمود خطاب به مردم تهران که روز جمعه جای نروند و پرشکوه در انتخابات شرکت کنند دیدی تمام کسانی که ایستادند و رای دادند به مخالفان شما رای دادند یعنی شما در شهری که زندگی می کنی نبضش در دستت نیست با کدام بصیرت و عمیق نگری چنین توصیه خطر ناکی را می دهد باید قبول کنی که سیاست مدار نیستی پس کنار بکش و اخرتت را بیش از این خراب نکن
پناهیان: مسجدی‌ها و هیئتی‌ها باید کارهای اقتصادی راه‌اندازی کنند این بود مقصود از اقتصاد مقاومتی؟؟؟
چرا این شخص به وظیفه (علمی- حوزوی) خودش نمی پردازه؟؟؟؟؟ آیا کسی به راستی ماهیت و هویت واقعی این شیخین را می شناسد!!!!
طلبه اند!! مداح اند!!!کارگذار اند!!! چی اند!!!! یک سخن مرتبط با راستای کار خودشان بلد نیستند بگند همش حاشیه همش حاشیه همش حاشیه این سخنان بیشتر به سرگرم کردن مردم مناسب است تا راهگشایی از مشکلات مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
تو الان تو كار حوزه دخالت كن ببين چقدر واكنش نشون ميدن
حتي دادستانم ((((( ورود )))))) مي كنه خخخخخخخ
✅ سهم رعیت

هیچ نوشته یا خطابه‌ای به‌اندازه سکانس معروف تقسیم بودجه در سریال «قهوه تلخ» اقتصاد سیاسی بودجه را در ایران توصیف نمی‌کند:

«داموس‌الملک» در حال تقسیم پول (اختصاص بودجه) بین درباریان و رعیت است و این کار را با روشی مخصوص انجام می‌دهد؛ کیسه‌های پول واقعی میان درباریان تقسیم می‌شود و صندوق رعیت خالی می‌ماند. وقتی از او سوال می‌کنند که چرا صندوق رعیت خالی مانده؟ می‌گوید: «سهم رعیت را که نقدی نمی‌دهیم؛ حواله‌شان می‌کنیم.»
یک نفر که کل عمرش کار مفیدش فقط حرف زدن بوده از اقتصاد سر در میاره؟
به حرف هایی م که زده عمل نمیکنه
به موضوعی که علمشو نداری وارد نشو کلام معصوم
منظور پناهیان ابن است که الان موقعیت مناسب است پی سریع تر بیایید کار اقتصادی را با سفارش و توصیه ما شروع کنید لیکن هدیه به دوستان فراموش نشود
کسانی که قبلا با برجام مخالف بودن و حالا موافق شدن یا نمی دونستن و حالا فهمیدن، که ابنها بصیرت نداشتن، و یا از اول میدونستن برجام درسته ولی انکار میکردن که خطاکارن.
بعضی ها که حواسشان نبوده در مقابل حرف درست آقای پناهیان و علم الهدی فقط وراجی نوشته اند.عذرخواهم که کلمه خوبی نیست ولی پیامها را بخوانید میفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
همه مشکل مملکت ما دقیقا همینه که الان در کامنتها می بینیم 99 درصد مردم وراجی می کنند فقط جنابعالی حرف عالمانه می زنی!!! خجالت هم خوب چیزیه والا
مسجدی که نمازگزارانش نمی توانند مسجد خود را تامین اعتبار کنند چگونه کشور را تمشیت مالی کنند ؟!!!!
جناب پناهیان یک چیزی بفرمایید که بگنجد !!!!
باید از جناب علم الهدی که خودشان به برکت نظام به موفقیتی رسیدند پرسید برای نظام و انقلاب چه کردند
خوب چلو کباب میخورند و برای مردم نسخه اشکنه می پیچند.
باید از جناب علم الهدی که خودشان به برکت نظام به موفقیتی رسیدند پرسید برای نظام و انقلاب چه کردند
مردم را آگاه کردند که حالا نوبت شماست .
یه مدتی هم منبری ها و هیاتی ها و مداحان کار اقتصادی نکنن و هومن حق سخرانی و هدیه مداحی بگیرن ببین چی میشه
جناب اقای پناهیان.لطفا در مواردی که تخصصی در آن ندارید اظهار نظر نفرمایید.
مساجد که اینقدر مغازه،سالن ورزش،سالن ترحیم،رستوران در اختیار و اجاره دادن و در امدی خوبی دارن حالا منظور پناهیان چیه خدا میدونه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست