بازدید 3779

گوترش: مهاجران در صف مقدم مقابله با کرونا هستند

دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مهاجرت اظهار داشت که مهاجران در طول همه گیری ویروس کرونا به عنوان دانشمند، متخصص سلامت و بهداشت و کارگران بخش های ضروری در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 19 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش روز شنبه به وقت محلی در پیامی افزود: مهاجران همچنان به صورت گسترده با نابرابری، بیگانه هراسی و نژادپرستی مواجه هستند.

وی تصریح کرد زنان و دختران مهاجر (در مقایسه با مهاجران مرد) با خطر بیشتری از خشونت‌های مبتنی بر جنسیت مواجه هستند و کمتر مورد حمایت قرار می گیرند.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت با بسته بودن مرزها، بسیاری از مهاجران بدون درآمد یا سرپناه سرگردان مانده اند و قادر به بازگشت به خانه نیستند. آنها همچنین از خانواده های خود جدا شده اند و آینده ای نامشخص دارند.

گوترش تاکید کرد با این حال، در طول همه‌گیری کرونا، مهاجران به نقش خود در کمک به جوامع ادامه داده اند و اغلب به‌عنوان دانشمند، متخصص سلامت و بهداشت و کارگران بخش های ضروری در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

دبیر کل سازمان ملل گفت ما به همکاری بین المللی موثرتر و رویکرد دلسوزانه تر در مقابل مهاجرت نیاز داریم. این امر به معنای مدیریت انسانی مرزها، احترام کامل به حقوق بشر و نیازهای بشردوستانه همه افراد، و حصول اطمینان از گنجاندن مهاجران در برنامه های ملی واکسیناسیون کرونا است.

وی اضافه کرد این امر به معنای به رسمیت شناختن ارزش مسیرهای قانونی ورود هم برای مهاجران و هم برای کشورهای میزبان و پرداختن به عوامل زمینه‌ساز مهاجرت، از جمله نابرابری‌های عمیق و مبارزه با قاچاق انسان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی