بازدید 6812

واکنش هریس به اظهارات بایدن درباره ریشه‌کنی کرونا

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی اوج گیری دوباره همه گیری ویروس کرونا با مقصر دانستن دانشمندان در آماده نبودن دولت برای رویارویی با این بیماری، در واکنشی اعتراض آلود به سخنان او در باره ریشه کن شدن کرونا در این کشور گفت که ما هنوز بر این همه گیری پیروز نشده ایم.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ 18 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای دیلی میل؛ در حالی که بایدن در سخنرانی چهارم ژوئیه (۱۳ تیر ماه)، مدعی پیروزی بر این بیماری شده بود، اما هریس به لس آنجلس تایمز گفت در حالی که ۸۰۰ هزار تن از این ویروس جان خود را ازدست داده اند، تصور نمی‌کنم که هیچ فردی بتواند در هیچ زمینه‌ای ادعای پیروزی کند.

وی افزود: دولت آمریکا از همه گیری دوباره گونه‌های دلتا و اومیکرون، شگفت زده و غافلگیر شده، زیرا بیشتر دانشمندانی که دولتمردان به توصیه‌ها و راهنمایی‌های آن‌ها وابستگی دارند، متوجه ورود و همه گیری دلتا نشده بودند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز؛ شمار بستری شدگان مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های سراسر آمریکا تنها طی دوهفته گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بحران شیوع کرونا در آمریکا در این روز‌ها با ورود سویه اومیکرون به این کشور وخیم‌تر شده و شماره بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها بطور ناگهانی افزایش یافته است. تشدید اوضاع باعث شده تا کاخ سفید درباره افزایش ناگهانی شیوع کرونا به شهروندان آمریکا هشدار دهد. درحالی که بیمارستان‌های آمریکا مملو از مبتلایان به کووید-۱۹ می‌شود و آمریکا هم اکنون با ویروس اومکیرون نیز مواجه شده، کادر درمانی در بیمارستان‌های آمریکا در یک «بحران دائمی» به سر می‌برند.

واشنگتن تایمز، دیگر نشریه آمریکایی نیز در ارتباط با شیوع ویروس اومیکرون در آمریکا نوشت: کاخ سفید نسبت به شیوع ویروس اومیکرون و افرادی که تاکنون خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه نکرده اند هشدار داد. دولت بایدن روز ۲۶ آذرماه اعلام کرد که انتظار می‌رود اومیکرون طی چندهفته آینده به سویه غالب ویروس کرونا بدل شود و افراد واکسینه نشدن زمستانی دشوار همراه با خطر جان باختن را در پیش رو داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست