بازدید 5193
۱

کمبود واکسن کرونا در آلمان

وزیر بهداشت آلمان از کمبود واکسن کرونا در تزریق روزانه دوز یادآور در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 18 December 2021

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر بهداشت آلمان، علت کندی تزریق روزانه دوز یادآور را کمبود واکسن اعلام کرد.

«کارل لاوترباخ»، وزیر بهداشت آلمان با حضور در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران در برلین گفت: راهبرد دولت فدرال آلمان و همین طور وزارتخانه ما راهبردی تهاجمی، تقویت کننده و زودهنگام در مهار سویه «اومیکرون» تا حد امکان و جلوگیری از واردن آمدن فشار مضاعف به نظام سلامت آلمان و احتمالا کل جامعه است. وی افزود: ما تقریبا به ۵۰ میلیون دوز سوم (یادآور) و ۲۰ میلیون دوز هم برای تزریق واکسن‌های نوبت اول و دوم نیاز داریم. البته این میزان، به طور کامل، نیاز ما را پوشش نمی‌دهد، اما این نیاز، مهمترین نکته و دغدغه امروز ما نیست بلکه مهمترین مساله ما آن است که در کارزار تزریق واکسن یادآور، تحویل مناسبی از شرکت‌های سازنده واکسن داشته باشیم. در حال حاضر تحویل واکسن بسیار کند انجام می‌شود و قرار است تزریق دوز یادآور در پایان مارس سال آینده به اتمام رسد. با این حساب ما نمی‌توانیم کار دیگری انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد. چون در غیر این صورت نمی‌توانیم شاهد یک کارزار موفق تزریق دوز یادآور باشیم. ما دیروز، ظرف مدت یک روز، یک و نیم میلیون تزریق دوز یادآور در آلمان داشتیم. این موضوع به روندی کند تبدیل شده است. چون هم اکنون واکسن یادآور به میزان کافی در اختیار نداریم و ما می‌خواهیم جلوی این وضع (تزریق کند) را بگیریم. در حال حاضر من در حال مذاکره با کشور‌های دیگر با هدف دریافت واکسن‌های مکمل یادآور بیشتر هستم که از جمله می‌توان به رومانی، لهستان، پرتغال و نیز بلغارستان اشاره کرد و من امیدوارم ظرف روز‌ها و هفته‌های آینده بتوانم در مورد نتیجه این رایزنی‌ها به شما گزارش دهم.

پروفسور لوتار ویلر، رئیس «انستیتو روبرت کخ» آلمان نیز در این کنفرانس خبری گفت: در برخی کشور‌ها شامل انگلیس و دانمارک، هم اکنون، سویه «اومیکرون»، بسیار سریع، انتشار یافته است. اما تاکنون در آلمان، چند صد مورد ابتلای «اومیکرونی» گزارش شده است. با این حال ما شاهد افزایش ابتلاء در تمامی ایالات ۱۶ گانه آلمان هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خوب برکت و بهشون بفروشن . مگه شعار صادرات واکسن آقایون ندادن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان