بازدید 7543

ثبت رکورد جدید تعداد مبتلایان روزانه کرونا در انگلیس

از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس تاکنون، شمار ابتلای روزانه ۹۳ هزار نفری در این کشور به این بیماری سابقه ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 18 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۹۳ هزار و ۴۵ نفر دیگر در این کشور، به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در این کشور، به ۱۱ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۷۶ نفر رسید.

شمار بالای مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در انگلیس موجب شد این کشور با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری در کنار کشور‌های پرجمعیتی مانند آمریکا، هند و برزیل، دارای بیش‌ترین مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان باشد. از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس تاکنون، شمار ابتلای روزانه ۹۳ هزار نفری در این کشور به این بیماری سابقه ندارد.

وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس همچنین اعلام کرد، در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۱ نفر دیگر در این کشور قربانی کووید شدند و بدین ترتیب، شمار جان باختگان کرونا در انگلیس به روایت دولت به ۱۴۷ هزار و ۴۹ نفر رسید.

دولت انگلیس فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از ابتلا به کووید ۱۹ جان ببازند، قربانی کرونا محسوب می‌کند. مرکز ملی آمار انگلیس اخیرا اعلام کرد بیش از ۱۷۱ هزار گواهی فوت ناشی از ابتلا به کووید در این کشور ثبت شده است.

در همین حال؛ بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت، کشورش با موج سهمگین سویه اومیکرون کووید ۱۹ مواجه است به طوری که فروپاشی نظام سلامت این کشور نیز دور از ذهن نیست.

اومیکرون در لندن و برخی دیگر از شهر‌های انگلیس به سویه غالب مبدل شده است. در اسکاتلند نیز که سویه اومیکرون به سویه غالب بیماری تبدیل شده است، از مردم خواسته شد در آستانه سال نو میلادی در خانه‌های خود بمانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی