بازدید 17782

اعتراض تند حسین شریعتمداری به امیرعبداللهیان

شریعتمداری در اعتراض به امیرعبداللهیان نوشت: مگر قرار نبود همه تحریم ها لغو شود؟پس چرا فقط به لغو تحریم های برجامی تن دادید؟
کد خبر: ۱۰۹۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 16 December 2021

به گزارش «تابناک»، حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: در اظهارات این روزهای مسئولان محترم مذاکرات هسته‌ای کشورمان با آنچه در آغاز مذاکرات مطرح شده بود، تفاوت‌هایی دیده می‌شود که امید است نشانه تغییر در اهداف از پیش اعلام شده نباشد.

پیش از این و قبل از شروع دور دوم مذاکرات وین (در دولت سیزدهم) سخن از لغو همه تحریم‌ها در میان بود که تحریم‌های برجامی بخشی از آن است. به عنوان مثال،آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر محترم امورخارجه کشورمان طی یادداشتی در شماره ۱۶ آذرماه (۷ دسامبر) روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو تاکید کرده بودند که «بدون لغو تمامی تحریم‌ها، راهی برای احیای برجام وجود ندارد».

و یا اوایل آذرماه، آقای علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان با انتشار مقاله‌ای در وبگاه « فایننشال تایمز» اعلام کرده بودند که: «تحریم‌ها باید به طور کامل برداشته شود».

دیروز (۲۴ آذر ماه)، جناب امیر عبداللهیان در گردهمایی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه اظهار داشت؛ «رویکرد ما رفع کامل تحریم‌های برجامی در مقابل رفع نگرانی‌های مورد ادعای طرف‌ های مقابل درخصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران است» و همان روز آقای دکتر باقری نیز در مصاحبه با پرس تی وی گفت؛ « از نظر ما هر تحریمی که متناقض با مفاد برجام باشد‏ باید لغو شود؛ چه این تحریم‌ها در دوران اوباما وضع و اعمال شده باشند چه در دوران ترامپ، چه بایدن. همینطور همه تحریم‌های مرتبط با برجام و تمامی تحریم‌هایی که تحت کارزار فشار حداکثری دولت قبلی اعمال شده‌اند، چون مرتبط با برجام است می‌بایست لغو شوند».

همان‌طور که ملاحظه می‌شود، سخن از لغو «تحریم‌های برجامی» است و نه « لغو همه تحریم‌ها» و این درحالی است که بسیاری از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه‌های غیرهسته‌ای وضع شده است. آمریکا در دوران اوباما500 نهاد را به بهانه‌های مختلف تحریم کرد و در دوره ‌ترامپ این تحریم‌ها دو برابر شد. و بایدن هم، تحریم‌های جدیدی بر تحریم‌های قبلی افزود! و در مجموع تحریم‌های آیسا، سیسادا، ویزا، کاتسا و ... که عمدتاً در دوران اوباما وضع شده‌اند از جمله آنهاست.

اگر قرار است لغو تحریم‌ها فقط شامل تحریم‌های برجامی باشد و همان تحریم‌ها به بهانه‌های واهی و خصمانه دیگر نظیر حقوق بشر و تروریسم و صنایع موشکی و حضور در منطقه و امثال آن باقی بمانند، مذاکرات وین چه سودی دارد و با چه انگیزه‌ای صورت پذیرفته و قابل توجیه است؟! با شناختی که از دوستان تیم هسته‌ای داریم بی‌تردید در پی‌آنند که راه را بر سوء‌استفاده حریف ببندند، از این روی باید مراقب باشند که بعد از بستن در، دشمن از پنجره وارد نشود!

آمریکا از تحریم‌ها به عنوان یک اهرم علیه اقتصاد کشورمان بهره می‌گیرد و از آنجا که توان استفاده از همه اهرم‌های دیگر - از جمله اهرم نظامی-‌ را از دست داده است، به سختی می‌توان باور کرد از تحریم‌ها دست بکشد. از این روی ضمن تاکید بر لغو همه تحریم‌ها، باید در پی خنثی کردن تحریم‌ها بود. همانگونه که خوشبختانه دولت سیزدهم بودجه و سایر برنامه‌های عمرانی خود را بدون دخالت دادن عامل و فاکتور تحریم‌ها بسته و دنبال می‌کند.

در همین زمینه گفتنی است که اوباما بعد از تصویب برجام در «کمیته روابط عمومی آمریکا - اسرائیل» موسوم به ایپک ضمن ابراز خشنودی از برجام گفته بود، تحریم‌های ایران قابل ادامه نبود و همپیمانان ما تداوم آن را به زیان خود دانسته و حاضر به همراهی مستمر نبودند.

بهانه غرب ابراز نگرانی از تولید سلاح هسته‌ای در ایران است! و حال آنکه اطمینان دارد ایران در پی تولید سلاح هسته‌ای نیست و آن را حرام می‌داند، ولی چنانچه بر بهانه واهی خود اصرار دارد، مذاکرات هسته‌ای باید بعد از نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی، هند، پاکستان و ... موکول شود چرا که براساس معاهده NPT هیچیک از دو کشور پاکستان و هند و رژیم جعلی اسرائیل مجاز به داشتن سلاح هسته‌ای نیستند ‪و چنانچه ادعا می‌شود آنها ‬عضو NPT نمی‌باشند، چرا باید ایران در عضویت ان پی تی باقی بماند و حال آنکه مطابق بند ۱۰ ان پی تی، می‌تواند از این معاهده خارج شود.‬

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۴
الا یا ایالساقی که عشق آسان نمود اول و افتاد مشکلها
حالا خودشو ناراحت نکن. مگه نمی گفتید تحریما برکته؟ حالا یه کمش بمونه چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
ایول خوب گفتی
تو حرف نزن!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
باید نظرات مختلف گفته شود
حسین آقا همینیش یعنی برجامی ها هم لغو شود کلاه مان را به آسمان می اندازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
منظور شون همه تحریم های برجامی بوده است.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
با پیامت موافقم اما با حسین آقا خواندنش مخالفم آقا فقط خودت من ملت ایران
ایشون هم فکر کردن دنیا نشسته ببینه چی میگه تا بگن چششششم !!!
سالها نشستن پشت میز و دستور دادن همین میشه !
آقای شریعتمداری

همه دوستان شما و دوست داران شما به این نتیجه رسیده اند که ساختن بمب اتم به غیر غنی سازی پول هم میخواهد

حالا شما که همه کاره ی این مملکت شده اید در هر اموری اظهار نظر میکنید دخالت میکنید

کسی هم به شما معترض نمی شود

پس چرا خود را به نفهمی میزنید

هرچند از عقل منطق فهم به شما چیزی نرسیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
احسنت به این نظر پخته
لطفاشما به همان روزنامه بدون طرفدار کیهان بچسبید ودر موضوعاتی که ربطی به شما ندارد دخالت نکنید و بگذارید سیاست کلی نظام مسیر خودش را طی کند.
باید کوتاه آمد وگرنه ...
دیگه کم کم داشتم از کیهان ناامید می شدم. برگشتی به اصل خودت کیهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
حاج حسین کاش خودت زحمت مزاکرات رو میکشیدی
مردم بیچاره شدند
صلح کنید
اول تحریم های برجامی برداشته بشه
احسن آقای شریعتمداری . اینهمه میگفتن برجام بده دیگه نباید به برجام برگشت. مرگ بر برجام
آقا براتون تره هم خرد نمی کنند و تو هم می خوای بعدها بگی اینها را گفته بودی و عمل نکردند و در کل حنات برای هیچکس رنگی نداره
پس چرا مجلس سکوت کرده؟؟؟چرا دوربین مخواهند نصب کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
شما کوتاه بیا
آقای شریعتمداری تو هم پیر شدی و هم از سیاست چیزی نمیفهمی! دیدی آخرش بعد از این همه بالا پایین رفتن و وقت تلف کردن و ... رسیدین به همون توافق نامه ظریف! ظریفی که تا میتونستید ناجوانمردانه بهش تهمتها زدید. ( اجرتون اون دنیا با خدا!)
اصلا شما بفرمایید رو چه حسابی غرب و آمریکا باید بیاد کل تحریمها رو برداره؟!!! مگه چیزی در سیاستهای نظام و ... تغییر کرده؟!!! یا عوضش بهشون چیزی دادید که توقع گرفتن امتیاز از اونها دارید؟!!! چرا هان؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
بله دقیقا! اون زمانی که روحانی زمزمه های برجام 2 و 3 رو کرد که در نطفه خفش کردید! شاید با برجام های 2 و 3و ... سایر تحریمها هم برداشته میشد و خیلی جلوتر میرفتیم و دیگه شاید ترامپ هم براش نمیصرفید که بر برجام 1 ما خارج بشه! ولی افسوس. حالا تازه فهمیدید که یا باید تحریمها رو تحمل کنید ( که نمیتونید!) یا هم که برگردید به همون مذاکرات قبلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
چرا باید تحریم حقوق بشری برداشته شه؟؟ مثلاً چه کار مثبتی کردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
ناشناس ۱۰:۱۷
این حرفها رو نزن دیگه. بندگان خدا دارن طرح صیانت از ما رو تصویب میکنن !!
با این نظر آقای شریعتمداری موافقم
خارجی ها هم فهمیدند دولت مردان ما فقط شعار می دهند.
تو یکی هیس ....!!!!
ای کاش نظام بهره بیشتری از استاد شریعتمداری میبرد و در پست و مقامی لالاتر از وجود تیشان بهره میبرد
دعوا زرگری راه انداختن که مثلا مردم بخاطر منفور بودن شریعتمداری برن پشت سر دولت و از دولت حمایت کنند
این گندو خود شما با همکاری هم زدید و دست همه تون تو یه کاسه است این سیاه بازیا کاربردی نداره
مردم مدتهاست از اصولگراها گذشتن و طی چند سال اخیر اصلاح طلبان و بعد اعتدالیون بقول خودشون هم دستشون رو شده دیگه از این قصه ها رکب نمیخورن
شما که میگفتی آینده مملکت رو به برداشتن تحریمها گره نزدیدیم!! پس چرا نگران برداشته نشدن سایر تحریمها هستی؟!!!
بیا پایین سرمون درد گرفت
جناب آرام آرام. کجا زندگی میکنی آیا از درد و رنج مردم اطلاع داری. می توانی با یک نظر سنجی وزن حرفهایت را بفهمی. هم این دنیا و هم ان دنیا که شما به ان اعتقاد نداری برات خوب است.
تابناک خیلی ممنونیم که هر از چند گاهی در ستون طنز خودت مطالب کیهان رو میذاری و برای لحظاتی خنده بر لبان ما همکاران اینجا رو سبب میشی.
آقای شریعتمداری تازه بیدارشدی؟؟!!...دوستان تابحال خودشونوبه تجاهل می زدن!!!...منظورهمه دوستان (چه اینوری چه اونوری)ازلغوتحریمها،همون تحریمهای آمریکا وسازمان ملل مرتبط با(یابه بهانه) فعالیت هسته ای ایران بوده!!!..فکرکردیداگه توزمینی بذرجوبکارید،می تونیدازش گندم برداشت کنید؟؟!!...چرافکرکردید که همچین چیزی ممکنه!!!تحریمهای آمریکابخصوص علیه ایران شامل وبه بهانه موضوعات مختلفی هست که اززمان حمله به سفارت آمریکادرتهران وگروگان گیری شروع شدوهمچنان هم ادامه داره!!!،اگر میخواهیدکل تحریمهابرداشته بشه،بی زحمت بایدکل راه رفته روبرگردید!!! تعهدبدیدکه هیچوقت منافع ودوستان آمریکا(علی الخصوص رژیم اشغالگرقدس)رادردنیا(بخصوص منطقه خاورمیانه)به هیچ عنوان (چه بطورمستقسم وچه غیرمستقیم ازطریق دوستان وهم پیمانان)درخطر قرارندید!!! میتونید؟؟!!....اگه تونستید،دراونصورت انتظارداشته باشیدکه کلیه تحریمهابرداشته بشه!!!...آقای شریعتمداری چرابه مردم آدرس غلط دادیدومیدید؟عملکردپرازاشتباه دولت روحانی درحوزه های مختلف بویژه اقتصادی بجای خودش،اماتلاش وزارت خارجه روحانی درسایه ونظارت شورای عالی امنیت ملی کشوردرموردانعقادبرجام(باهمه ضعفهاش)رابه انحاءمختلف زیرسوال بردید وبعضی دوستان شماهم آنهاراتاحدخائن به کشور محکوم کردن،ولی حالاکه دوستان شمادردولت جدید برای احیای همون برجام(البته بااسم دیگه)دارن تلاش میکنن تازه صداتون دراومده؟؟!!یاواقعاخواب بودی وخواب هستی،یااینکه خودتوبه خواب زدی!!!...بله واقعیت اینه!!!همه این تلاشهافقط بخاطررفع تحریمهای مرتبط بابرنامه هسته ای کشورمون هست ولاغیر!!البته دوستان سهوایاعمدادراظهارات گذشته خودشون درادامه جمله"رفع تحریمها"..دوتاکلمه "مرتبط بابرجام وفعالیت هسته ای را به قرینه لفظی یامعنوی حذف می کردند وخیلیهارودچاراین شبهه اییکه شماهم دچارش شدی کردند!!!...آقای شریعتمداری!وقتی می فرماییدمادرموردفعالیتهای خودمون درمنطقه حاضربه مذاکره نیستیم اونوقت انتظارداریدطرف مقابل به شمادرباغ سبزنشون بده؟؟!!!...شوخی می کنید؟!...آقای روحانی درآخرین نطق تلویزیونیش به همین نکته اشاره کرد که "...اگه بخواهیم همه تحریمهارولغوکنیم نیازبه مذاکرات فراترازبرجام هست و...."،این نکته روخیلیهامتوجه شدن،شماچطورمتوجه نشدی؟؟!!
به یکی اگه رو بدی باید آستر هم بدی! این شخص رو خودتان بزرگ کردید حالا به زمین و زمان هم گیر میدهد. خدایا کی از دست این آدم و همفکرانش راحت خواهیم شد؟
با سلام
پایداری مردم یعنی پایداری نظام از زمان امام چهارم تا هفتم و نهم تا یازدهم امامان ما سعی می کردند تا با سکوت و عدم به راانداختن تظاهرات برای حفظ اسلام بیشتر سکوت را پیشه می کردند اگر می خواستند اعتراض به طور آشکار نکنند کلا حاکمان دین امام را از بین می بردند و از اسلام اثری نمی گزاشتند حالا هم برای حفظ نظام در بعضی جاهها کوتاه بیایم و گرنه قوت نظام اسلام مردم هستند
حسین آقا آتیشی نشو ولش کن. تا شما هستی کسی جرات نمیکنه برجام رو احیا کنه اون توافق اولیه برجام هم از دستت در رفت وگرنه بی اذن شما هیچ اتفاقی نمیوفته. همه دنیا ژورنالیست دارن ما هم ژور نالیست داریم!
بعضی دهان ها را باید گل گرفت
حالا ببینیم همینش هم لغو میشه یا نه؟
خواسته ملت نگن که فقط از دولت و تیم مذاکره قبلی انتقاد می‌کرده...
خخخ
کارهای نخ نما
یعنی این دولت هم واسم مهم نیس ، اگه اشتباه کنن ، انتقاد میکنم
بنظر شما توده ای های قدیم که که در ایران به منافع شوروی کار میکردند ایا الان بیکار شده اند؟ایا روسیه ارتباطشونو قطع کرده و ایا روسیه دشمن اسرائیل هست یا دوست اسرائیل؟
آقای شریعتمداری، شما را ساختن برای اعتراض!
ولی چرا به گرانی اجناس اعتراض نمی کنی، مثلا برنج شده کیلوی ٨0هزار تومان.
ممکنه چشم شما ضعیف شده علی الخصوص نزدیک بین.
دور را خوب میبینی
هان تا حالا کنار گود نشسته بودید به روحانی وظریف با موشک هوا کردن تان می گفتید لنگش کن وسط مذاکره فریاد میزدید که رابطه با امریکا نخواهید داشت و... فکرد کردید با عجی مجی لا ترجی گفتن همه چیز مثل فوت اب درست میشه بسمه الله دیدید هیچکاری نمی توانید بکنید عرضه کار ندارید!!
از این آدم زذ بشر تر تا به حال ندیدم این شریعتمداری نیست شریعتنداری هست
آقای شریعتمداری درست میگه. الان توافق کنن تمام پیشرفت ها به عقب برمیگرده و این همه ضرر و زیان ایران رو دوش خودش میمونه و فقط تحریمهای برجامی برداشته میشه از فردای توافق تمام اونا به بهانه حضور منطقه ای و حقوق بشر یکی یکی برمیگرده آخرش میشیم مثل پینوکیو که همش گول روباهه رو میخورد.
اونا که از این قضیه ناراحتن ، جمع کنند و از ایران برن!
شما برید بودجه دولتی را بگیرید و چند نسخه بی فروش چاپ کنید و با عسل و خرما خودت را تقویت کن.چکار به سیاست داری؟
شریعتمداری فیم بازی نکن، تحریمهای برجامی هم برداشته بشه تو قند توی دلت آب میشه...میخوای بگی من به این دولت هم انتقاد میکنم... به جان خودم شجاعتش روندارید صلح نکنید شریعتمداری جان... دیگه شرایط رو که میبینید، زرنگ هم هستید
باز ایران توافق کرد حالا می گین حسین اقا چکار کنه؟
جوووننننننننن
:)))))))
جناب شریعتمداری، الآن که آمریکای جهانخوار و اروپای دنباله رو آمریکا چاره ای جز برگشت به برجام ندارند و مشتاقانه و بی صبرانه دنبال قبول و انجام کلیه خواسته های ایران هستند، به نظر شما چطوره که شرط برگشت جمهوری اسلامی به برجام را علاوه بر لغو کلیه تحریم های برجامی، غیر برجامی، حقوق بشری، موشکی و . . . به نابودی رژیم اشغالگر قدس، حسینیه شدن کاخ سفید و چند تاشرط دیگر مشروط کنیم، خلاصه بعد از رفتن ظریف و دیگرخائنین، فرصت خوبی برای جبران مافات ایجاد شده است!
بعضیا اگه حرفی نزنند برای خودشون بهتره. لااقل کسی نمی فهمه این چیزی حالیش نیست.
درود بر "طلحه" زمانه !!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی