بازدید 6076
۱

بورل: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، پاسخ خواهیم داد

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که این اتحادیه به دنبال کاهش تنش‌ها میان اوکراین و روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک است.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ 14 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در سخنرانی‌ای در پارلمان اروپا گفت که علی‌رغم اعلامیه روسیه مبنی بر اینکه تحرکات نظامی‌اش در مرز خود اتفاق می‌افتد، نگرانی اوکراین از تحرکات نظامی روسیه به دلیل اقدامات پیشین مسکو عادی است.

بورل در این رابطه گفت: امروز امیدواریم که تنش‌ها کاهش یابند و از هرگونه بحرانی که می‌تواند بر استقلال اوکراین تاثیر بگذارد، جلوگیری شود.

وی گفت: ما از روسیه می‌خواهیم که برای اعمال توافق مینسک مسؤولیت قبول کند. ما برای اتخاذ هرگونه تدابیری در هر زمان تعلل نخواهیم کرد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما باید توانایی‌های اوکراین را تقویت کنیم، انتظار بهترین‌ها را بکشیم و خود را برای بدترین اتفاقات آماده کنیم.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تصریح کرد: شکی در آن نیست که هر زمان که لازم باشد پاسخ خواهیم داد؛ اما ما نمی‌خواهیم شرایط را وخیم‌تر کنیم. ما می‌خواهیم که از طریق کانال‌های دیپلماتیک از تنش‌ها بکاهیم.

اوکراین در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی کمپین نظامی را علیه جدایی طلبان جنوب شرق اوکراین آغاز کرد که روی کار آمدن دولت مرکزی کی‌یف را به دنبال یک کودتای تحت حمایت آمریکا قبول نداشتند. سازمان ملل برآورد می‌کند که در درگیری‌های اوکراین بیش از ۹۰۰۰ تن کشته شده‌اند.

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیرو‌های روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

ساعاتی پیش، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد آنالنا بربوک، وزیر خارجه جدید آلمان با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درخصوص بحران اوکراین به گفتگو پرداخته و تاکید کرده که نباید تمامیت ارضی اوکراین نقض شود.

وزارت خارجه آلمان عنوان کرد که در این تماس، برلین خواهان گفتگو‌های "صادقانه و بی‌پرده" با مسکو شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خب با وجود وابستگی اروپا به گاز روسیه میخوان چه جور پاسخی بدن مثلا؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل