بازدید 10731
۳

دیدار پسرعموها در ابوظبی

"نفتالی بنت" اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که پس از ۷۳ سال تاسیس این رژیم جعلی با دعوت "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی، سفری دو روزه به امارات داشت و مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 14 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، این سفر که یکشنبه گذشته آغاز و عصر دیروز (دوشنبه) پایان یافت، برای هر دو طرف اهمیت ویژه ای داشت، چرا که تل آویو و ابوظبی هریک رویاهایی را در سر می پرورانند؛ امارات در رقابت با دو کشور ثروتمند دیگر عربی منطقه یعنی عربستان و قطر به دنبال «هژمونی عربی» (قدرت برتر) است و رژیم صهیونیستی نیز به دنبال بقا و احیای رویای نیل تا فرات است، رویایی که از شکست در جنگ ۳۳ روزه به فنا رفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به امارات متحده عربی رفته بود، در گفت وگو با خبرگزاری امارات (وام)، خطاب به سران این کشور گفت: «شراکت و دوستی بین ما و شما امری طبیعی است و ما همسایه و پسر عمو هستیم»!.

اعتراف بنت به پسر عمو بودن با سران امارات شاید از دید دو طرف خوب تلقی شود، ولی از دید مردم منطقه لکه ننگی است که هیچگاه در تاریخ پاک نخواهد شد.

بنت همچنین مدعی شد که «ما نوادگان مولایمان ابراهیم هستیم؛ دورانی که از زمان امضای توافقنامه صلح ابراهیم (سازش سال گذشته میان تل آویو با ابوظبی و منامه) مجددا شروع شده و بهترین دلیل وابستگی ما است، زیرا تقویت روابط بین ما گنجینه ای گرانبها برای سراسر منطقه است».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به ادامه کشتار فلسطینیان و غصب سرزمین آنها از سال ۱۹۴۸ توسط این رژیم، با تمجید از روابط با امارات ادعا کرد که «توافقنامه صلح ابراهیم یک ساختار جدید و عمیق و محکم برای روابط دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی در منطقه را پی ریزی کرد».

بنت که رژیمش با همدستی امارات در دو سال گذشته بخش های زیادی از خاک یمن را در جزایر «سقطری» و «میّون» غصب کرده با ادعای اینکه روابط امارات و اسرائیل مبتنی بر نوعی همکاری است که رفاه! را برای جوامع منطقه به ارمغان می آورد، گفت که «برای ایجاد همکاری میان طرفین که رفاه را برای مردم منطقه به ارمغان بیاورد، تلاش می کنیم؛ این همان صلح! و واقعیت جدیدی است که منطقه شاهد آن است؛ ما با همدیگر برای تضمین آینده فرزندانمان تلاش می کنیم».

وی در بدو ورود به فرودگاه ابوظبی که با پروازی مستقیم از تل آویو و با گذر از آسمان عربستان صورت گرفت و در هنگام استقبال «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات نیز گفته بود که «چه استقبالی! خیلی هیجان زده هستم که به نمایندگی از مردمم در اولین سفر رسمی یک مقام اسرائیل (صهیونیست) در اینجا هستم؛ ما مشتاقانه به دنبال تقویت روابط با امارات هستیم».

بنت در یک سخنرانی ویدئویی قبل از ترک امارات نیز اعلام کرد که «من یک سفر بسیار مهم به امارات را به پایان می‌برم؛ می‌خواهم از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی برای استقبال ویژه و گفت ‌وگوهای عمیق، صمیمانه و اساسی تشکر کنم؛ ما در طول دو روز در مورد قدرت! دو کشور صحبت کردیم، هدف ما گسترش روابط است تا نه تنها بین سران بلکه بین دو ملت ما نیز صلح برقرار شود».

در طول سفر دو روزه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات، بن زاید و بنت در مورد مسیرهای همکاری دوجانبه و فرصت‌های توسعه آن در جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اقتصادی، تجاری و توسعه به‌ویژه در حوزه‌های کشاورزی، امنیت غذایی، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های پیشرفته، بهداشت و سایر بخش‌های حیاتی، در چارچوب طرح سازش که سال گذشته (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) توسط دو طرف امضا شد، گفت ‌وگو کردند.

رسانه‌های امارات همچنین اعلام کردند که امارات و اسراییل (رژیم صهیونیستی) در مورد تاسیس یک صندوق مشترک برای توسعه به توافق رسیدند. از زمان امضای توافق سازش میان امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی چندین یادداشت تفاهم و سند همکاری میان دو طرف امضا شده است.

از دیگر نکات و دستاوردهای دو طرف در این سفر، دعوت نفتالی بنت از محمد بن زاید برای سفر به سرزمین های اشغالی و پاسخ مثبت او به این دعوت می باشد.

عربستان نمی خواهد از قافله عقب بماند

از شهریور سال گذشته که توافقنامه سازش میان رژیم صهیونیستی و دو رژیم امارات و بحرین در کاخ سفید با دلالی "دونالد ترامپ" امضاء شد، تاکنون قراردادها و توافقنامه های زیادی میان تل آویو و ابوظبی امضا شده و دو رژیم سعی دارند خود را به رویاها و آرزوهایشان برسانند، اما در این بین اظهار نظر نماینده عربستان در سازمان ملل که نخواسته از قافله عقب بماند و کشورش نیز رویای هژمونی عربی را در سر دارد نیز جالب است، سخنانی که نشان از خیز ریاض برای سازش با تل آویو دارد.

«عبدالله المعلمی» نمانیده عربستان در سازمان ملل دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، در صورتی که طرح صلح عربستان برای حل مسئله فلسطین پذیرفته شود، ریاض آماده عادی سازی روابط با اسرائیل است.

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، آمادگی این کشور برای عادی سازی روابط با اسرائیل را به شرط اجرای طرح صلح پیشنهادی ریاض در سال ۲۰۰۲ توسط تل آویو، اعلام کرد.

المعلمی در بیانیه‌ای که وب‌سایت «عرب نیوز» منتشر کرده، تصریح نمود، «موضع رسمی عربستان این است که در صورت اجرای مفاد طرح صلح ارائه شده توسط عربستان سعودی در سال ۲۰۰۲، ما آماده هستیم روابط خود را با اسرائیل عادی کنیم».

این طرح در ظاهر خواستار پایان دادن به اشغال تمامی سرزمین‌های عربی اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، انتخاب بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن و اعطای حق تعیین سرنوشت به فلسطینیان است.

وی مدعی شده، «زمانی که این رویداد اتفاق بیفتد، نه تنها عربستان بلکه کل جهان اسلام و ۵۷ عضو سازمان همکاری اسلامی، پیرو ما، خواستار به رسمیت شناختن و ایجاد رابطه با اسرائیل خواهند بود.

عربستان هرچند تاکنون روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی نکرده، اما به صورت پنهانی و حتی آشکارا مقامات این دو رژیم با یکدیگر بارها دیدار داشته اند و چندین هیئت‌ صهیونیستی از سرزمین های اشغالی به عربستان سفر کرده اند. به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه، ریاض هم اکنون آماده است حتی بدون اجرای شروط قدیمی با رژیم صهیونیستی برای رسیدن به مقاصدش سازش کند.

سفر بنت به ابوظبی و سخنان علنی نماینده دائم ریاض در سازمان ملل نشان می دهد که امارات و عربستان برای رسیدن به آمال و رویاهای خود حاضرند روی خون فلسطینیان که ۷۳ سال است توسط صهیونیست های غاصب ریخته می شود، پا بگذارند، خونی که مطمئنا دامن آنها را خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
یعنی اینها واقعا پسر عمو هستند و واقعا هر دو قوم عرب و عبری نوادگان حضرت ابراهیم هستند اگر اینطور است خب ای عبری ها بروید تا عرب ها یعنی پسر عمویتان سرزمین بیشتری برای زندگی داشته باشند شما بروید بمیرید تا پسرعموهایتان از خلیج همیشه فارس تا اقیانوس اطلس در نیمی از آفریقا و بخش اعظم جنوب غرب آسیا راحت زندگی کنند
حسین جان میخواستیم از راه کربلا به قدس برویم و آنجا را فتح کنیم اما کار چنان برعکس شد که الان صهیونیستها با کشورهای اطراف مغازله میکنند
آخرش فقط ما می مونیم.... خود فلسطینی ها هم با اسرائیل به توافق می رسن و ما می مونیم و ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی