بازدید 21264

آمریکا؛ افشای فایل کودتای ترامپ

گفته می‌شود یک فایل حاوی اطلاعات مربوط به کودتای دونالد ترامپ تحویل مجلس نمایندگان آمریکا شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 11 December 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از گاردین؛ «مارک میدوز» رییس کارکنان کاخ سفید در زمان ترامپ یک فایل پاورپوینت به مجلس نمایندگان آمریکا داده که نشاندهنده عزم ترامپ برای انجام نوعی کودتا در ساختار سیاسی آمریکا است. این برنامه نشان می‌دهد که دونالد ترامپ قصد داشته با اعلام حالت اضطراری ملی به قدرت بازگردد. این فایل به کمیته تخصصی تحقیقات در مورد حمله هواداران ترامپ به کاپیتول هیل در تاریخ ۶ ژانویه تحویل شده است.

این واقعیت که میدوز یک روز قبل از حمله به کاپیتول هیل پاورپوینتی در اختیار داشت که در آن راه‌های انجام کودتا را به تفصیل بیان می‌کرد، نشان می‌دهد که او حداقل از تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای جلوگیری از صدور گواهی ریاست جمهوری جو بایدن در روز ۶ ژانویه آگاه بوده است.

پاورپوینت مذکور با عنوان «تقلب در انتخابات، مداخله خارجی و گزینه‌ها برای ۶ ژانویه» توصیه‌های متعددی را برای ترامپ به منظور حفظ ریاست‌جمهوری برای دوره دوم بر اساس دروغ‌ها و توطئه‌های رد شده درباره تقلب گسترده در انتخابات ارائه کرد.

این سند ۳۸ صفحه‌ای به مجلس نمایندگان آمریکا تحویل داده شده است. پیش از این تلاش‌های ترامپ برای جلوگیری از شهادت نزدیکان و مشاورانش در کنگره به شکست انجامیده بود.

در این پاورپوینت آمده است که سناتورها و اعضای کنگره ابتدا باید در مورد مداخله خارجی مطلع شوند، در این مرحله ترامپ می‌تواند وضعیت اضطراری ملی اعلام کند، همه رای‌گیری‌های الکترونیکی را نامعتبر اعلام کند و از کنگره بخواهد که با یک راه حل قابل قبول در قانون اساسی موافقت کند.

این پاورپوینت همچنین سه گزینه را برای مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت، تشریح می‌کرد تا از نقش تشریفاتی خود در نشست مشترک کنگره در ۶ ژانویه، زمانی که بایدن به عنوان رئیس جمهور تایید صلاحیت می شد، سوء‌استفاده کند و ترامپ را به طور یکجانبه به کاخ سفید بازگرداند؛ هرچند پنس زیر بار این موضوع نرفت و باعث شکرآب شدن میانه او و ترامپ شد.

گفتنی است در حمله ۶ ژانویه هواداران ترامپ به کنگره آمریکا ۵ نفر کشته و صدها نفر بازداشت شدند. رویترز نیز از فرار یکی از مهاجمان به بلاروس خبر داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ترامپ رييس جمهور بعدي امريكاست ماستا كيسه بدبختيهاي ملت تو كوزه
داستان سرایی جالبی از سوی طرفداران بایدن در زمانی که نظرسنجی ها از کاهش وحشتناک بایدن در بین امریکایی ها حکایت میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
امیدوارم ریس جمهور بعدی آمریکا بشه
هرکس،دیگه هم جای ترامپ،بود مصلمٱ،از ورود
یک فرد پیروناتوان،مثل،بایدن،را ازورودبه،کاخ
سفید میگرفت،
ترامپ یک دیوانه هول بود وبهحرف نتانیاهو گوش داد ودیگه جایگاه توامریکا نداره چون ستمگر بی سرپایی بود وازسیاست آمریکا محو شدس
ترامپ شیطان حرامزاده ایست که هر جنایتی ازش برمیاد
بایدن رفتنی است
شما ها کی هستید که از قاتل محبوب دل ملت ایران شهید سلیمانی وفشار سنگین اقتصادی بر ملت ایران از طریق تحریم حمایت می کنید واز باز گشت او به طور تلویحی اظهار خوشنودی می کنید لااقل قدری عرق ملیت ووطن دوستی داشته باشیم فکر نکنم بد باشد.
خداکند ترامپ رای نیاورد وگرنه روزگارملت یکسره است
امیدوارم ترامپ رای نیاورد یا گزینش نشود
ترامپ یه مرد واقعی
به اعتقاد من سیاستمداران مزدوری که دشمن آزادیخواهی و رشد جوامع بشری هستند با توجه به عملکرد افتضاح بایدن و شکست او در همین مدت زمان کم از الان نگران محبوبیت آقای ترامپ نزد افکار عمومی آمریکا و مردم جهان هستند آقای ترامپ جز در مواردی اندک عملکرد بسیار خوبی بویژه در حوزه سیاست خارجی و توجه به کشورهای آسیای میانه و جنوب شرق داشتند ، دموکرات ها و شرکای فریبکارشان در اتحادیه اروپا باندهای مافیای قدرت و اقتصاد از قدرت گرفتن آقای ترامپ بشدت نگرانند لذا از الان ماشین تخریب شان را به راه انداخته اند ، آقای ترامپ نیاز به تیم قوی و عملگرا در حوزه مشاوران دارد.
ترامپ شیردل،یکه وتنهادرمقابل تمام مافیای جهان وایساد
لقب ارتش تک نفره برازندشه
حلال اولسون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست