به گزارش تابناک ورزشی، تیم صنایع مازندران با کسب ششمین پیروزی در دیدار فینال لیگ کشتی آزاد، موفق به شکست تیم فولادین ذوب آمل و کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شد.

در جریان مبارزه وزن ۷۹ کیلوگرم فینال لیگ برتر کشتی آزاد، علی سوادکوهی از تیم صنایع مازندران و دارنده مدال‌های نقره و برنز آسیا مقابل ماگومد حبیب ماگمدوف دارنده مدال نقره المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم، در حالی که تا ثانیه‌های پایانی ۵ بر ۳ عقب بود، موفق به خاک کردن حریف عنوان‌دار خود شد و با نتیجه ۵ بر ۵ به برتری رسید.

اما حریف بلاروس یک ثانیه پس از پایان زمان مبارزه موفق شد ساروی را روی پل ببرد اما داور امتیازی به او نداد. با اعتراض مربیان تیم فولادین ذوب آمل و رد چلنج آن‌ها پس از بازبینی فیلم، ساروی یک امتیاز دیگر گرفت تا این مبارزه سخت و حساس را ۶ بر ۵ به سود خود به پایان برساند و پنجمین پیروزی را از آن تیم رضا یزدانی کند.

پس از این مبارزه نیز احمد بذری در ۸۶ کیلوگرم با شکست قاطع ۱۱ بر صفر هادی وفایی‌پور، ششمین پیروزی را برای صنایع بدست آورد تا تیم رضا یزدانی قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد را مسجل کند.

در دیگر مبارزه‌های برگزار شده دیدار فینال، در وزن ۵۷ کیلوگرم عباس گادژی ماگمدوف دارنده مدال طلای جهان از روسیه مقابل رضا اطری آزادکار کهنه کار تیم ملی از تیم آمل با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد رحمان عموزاد دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان از تیم صنایع مقابل پیمان نعمتی با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر صاحب برتری شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم فرزاد عموزاد دارنده مدال طلای جوانان جهان از تیم صنایع مازندران در یک مبارزه سخت در حالی که ۲ بر صفر از مرتضی قیاسی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در المپیک توکیو، عقب بود در پایان با نتیجه ۲ بر ۲ به برتری رسید تا تیم صنایع صاحب سومین پیروزی پیاپی شود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان جهان ۲۰۲۱ و نماینده ایران در مسابقات جهانی نروژ، مقابل ماگومد رسول گاژی ماگمدوف روس و دارنده ۲ مدال طلای جهان از تیم صنایع مازندران با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد تا چهارمین مبارزه نیز به سود صنایع شود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، تیمور بیژوئف روس و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ مقابل جمال عبادی از تیم صنایع مازندران با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید تا اولین پیروزی تیم فولادین ذوب آمل در مبارزه پنجم بدست بیاید. 

با توجه به ۲ پیروزی بعدی ساروی و بذری قهرمانی تیم صنایع مازندران با کسب شش پیروزی قطعی شد.

هدایت تیم صنایع بر عهده رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلای جهان و هدایت تیم فولادین ذوب آمل بر عهده مصطفی میرعمادیان مربی تیم ملی کشتی آزاد بود.

فولادین ذوب آمل صفر – صنایع مازندران ۱ (اسامی تیم آمل در ابتدا آمده است):
۵۷ کیلوگرم: رضا اطری صفر – عباس گادژی ماگمدوف، برنده ۱۰
۶۱ کیلوگرم: پیمان نعمتی صفر – رحمان عموزاد ۱۰
۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی ۲ – فرزاد عموزاد ۲(برنده)
۷۰ کیلوگرم: عرفان الهی صفر – ماگومد رسول گاژی ماگومدوف ۶
۷۴ کیلوگرم: تیمور بیژویف ۶ – جمال عبادی صفر
۷۹ کیلوگرم: ماگومد حبیب کادی ماگمدوف ۵– علی سوادکوهی ۶
۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی پور صفر – احمد بذری ۱۱