بازدید 5911
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

سند «تحول بنیادین» آموزش و پرورش اجرایی شود

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در دیدار با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نظام نامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، باید آماده و اجرایی شود و این نظام نامه از ملزومات است.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۳ 28 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام دکتر حسین جلالی امروز شنبه ۶ آذر در جلسه با دکتر نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: اکثر مردم به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و حوزه تعلیم و تربیت جمعیت زیادی را پوشش می‌دهد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رویکرد تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش به رویکرد اقتصادی تغییر پیدا کرده و عشق جای خودش را به شغل داده و معلم به این جایگاه به عنوان شغل بیشتر از عشق نگاه می‌کند، افزود: البته مسائل اقتصادی از الزامات است، اما نباید نگاه صرف اقتصادی و فقط یک شغل که از آن درآمد کسب کرد، به معلمی داشت، بلکه نگاه تربیتی، پرورشی و مربی محوری اولویت کار معلمان باشد.

حجت الاسلام جلالی بر رعایت ملاک‌ها و معیار‌های گزینش معلمان تأکید کرد و افزود: رعایت شئونات اسلامی از سوی معلمان در خارج از مدرسه باید مدنظر باشد و معلم خود را به عنوان الگوی جامعه بداند.

نماینده مردم رفسنجان و انار بیان کرد: در گذشته یک معلم برای آموزش یک دانش آموز در دورترین روستا‌ها حاضر می‌شد، امروز علی رغم وجود مدارس و امکانات، نبود معلم را بهانه می‌کنند و دانش آموزان را از این روستا به روستای دیگر ارجاع می‌دهند، در حالی که در کنار تحمیل هزینه‌های مالی به خانواده ها، خطرات جانی هم در کمین بچه هاست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نظام نامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، باید آماده و اجرایی شود و این نظام نامه از ملزومات است.

وی بر مهارت آموزی دانش آموزان تأکید و ابراز کرد: دانش آموز باید در دوران تحصیل در کنار تعلیم و تربیت، از مهارت‌هایی هم برخوردار شود.

جلالی همچنین حل مشکلات معلمان و سرانه مدارس را از اولویت‌هایی دانست که باید مدنظر وزارتخانه باشد و در ادامه گفت: رتبه بندی معلمان نگاه مجلس و دولت است که وزارت باید آن را شفاف برای معلمان تبیین کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر