عرضه اولیه تپسی در فرابورس چه زمانی انجام می شود؟

مدت‌ها است که سخن از ورود استارتاپ‌ها به بورس است. یکی از استارتاپ‌هایی که قرار است به‌زودی وارد فرابورس شود، تاکسی اینترنتی «تپسی» است.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 25 November 2021

به گزارش بورس تابناک، در هفته‌های اخیر هیچ عرضه اولیه‌ای در بازار سرمایه رخ نداده است و قیمت سهام بسیاری از شرکت‌هایی که در ماه‌های اخیر عرضه شده بودند به همان قیمت اولیه بازگشته است. از سوی دیگر بورس تهران از قله‌ی ۲ میلیون واحدی به حدود ۱ میلیون و ۳۹۴ هزار واحد رسیده است. اکنون بورس تهران دوران طلایی خود را پشت سر گذاشته است و اتفاقا همین پشت سر گذاشتن این دوران کلیدی و ریزش‌های سنگین، باعث شد تا بسیاری از مردم اعتماد خود به بازار سرمایه را از دست بدهند، ولی گویا این روز‌ها وضعیت به گونه‌ای رقم خورده که باب ورود استارتاپ‌ها به بورس فراهم شده است.

مدت‌ها است که سخن از ورود استارتاپ‌ها به بورس است. شهریور ماه سال گذشته فرهاد دژپسند وزیر سابق اقتصاد و دارایی، از عرضه اولیه سهام استارتاپ‌های دیجی‌کالا، کافه‌بازار، تپسی، شیپور و فیلیمو خبر داده بود. اما این اتفاق رخ نداد.

یکی از استارتاپ‌هایی که قرار است به‌زودی وارد فرابورس شود، تاکسی اینترنتی «تپسی» است. استارتاپی که بعد از چندسال فعالیت خود به این نتیجه رسیده که می‌تواند وارد فرابورس شود.

تپسی از بهمن ۹۸ وارد فرایند پذیرش شده بود و استعلام رویه حسابرسی از کمیته فنی سازمان حسابرسی، تغییر حسابرس، انجام حسابرسی ویژه و برگزاری ۳ جلسه کامل پذیرش انجام شده است.   انتهای مهر ۹۹ پذیرش مشروط انجام شد. با رفع شروط پذیرش مشروط در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۹۹، پذیرش قطعی در بازار دوم فرابورس انجام شد.

تا اینکه امروز ۳ آذرماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام خبر عملی شدن وعده ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه تأکید کرد که در آستانه صدمین روز استقرار دولت نام نخستین استارت‌آپ ایرانی بر تابلوی فرابورس نقش خواهد بست.

عیسی زارع‌پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر گفت: پس از سال‌ها، دولت سیزدهم به وعده ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه جامه عمل پوشاند و شرکت تپسی نخستین شرکتی خواهد بود که نام آن بر تابلوی فرابورس نقش خواهد بست.

در هفته‌های آتی با نقش بستن نام شرکت تپسی در تابلوی فرابورس، عملاً سد ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه شکسته خواهد شد و انتظار می‌رود موج تازه‌ای از ورود شرکت‌های فناورپایه به این بازار برای تأمین مالی بیشتر و در نتیجه بزرگ‌تر شدن سایز بازار‌های مرتبط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال به راه بیفتد.

 

منبع: نبض بورس

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر