بازدید 7779

رزمایش دریایی روسیه در دریای سیاه

وزیر دفاع روسیه گفت: درپی فعالیت‌های ناتو نزدیک مرز‌های روسیه، آمادگی نیرو‌های هسته‌ای و افزایش توان نیرو‌های غیرهسته‌ای از جمله اولویت‌های روسیه است.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 25 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ وزارت دفاع روسیه از اجرای رزمایش دریایی ناوگان این کشور در دریای سیاه خبر داد.

وزارت دفاع این کشور اعلام کرد تعدادی از کشتی‌های جنگی و ده فروند جنگنده سوخو ۲۷ و سوخو ۳۰ در این رزمایش شرکت داشتند. این رزمایش برای تمرین مقابله با حملات احتمالی دشمنان و ضربه زدن به کشتی‌های متجاوز اجرا شد.

در همین حال سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد درپی فعالیت‌های ناتو نزدیک مرز‌های روسیه، آمادگی نیرو‌های هسته‌ای و افزایش توان نیرو‌های غیرهسته‌ای از جمله اولویت‌های روسیه است.

خالد الجبوری خبرنگار شبکه در گزارشی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز غرب در مرز‌های روسیه که شاید خطرناک‌ترین اقدامات در نوع خود باشد، به نقل از سرگئی شویگو افزود بمب افکن‌های راهبردی آمریکا برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه، آموزش دیده اند که این اقدام نه تنها امنیت روسیه بلکه امنیت چین را نیز تهدید می‌کند.

شویگو گفت این ماه و در جریان برگزاری رزمایش آمریکا، بمب افکن‌های راهبردی آمریکا برای احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه آموزش دیدند.

در ادامه گزارش آمده است کاخ کرملین روسیه اعلام کرد بر خلاف آنچه غرب برای ترویج آن تلاش می‌کند روسیه هیچ اهداف خصمانه‌ای علیه اوکراین ندارد. بر همین اساس روسیه درباره احتمال اقدام نظامی کی‌یف با حمایت ناتو در منطقه دونباس هشدار داد.

در ادامه گزارش آمده است دمیتری پسکوف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد رسانه‌های آمریکا و اوکراین ادعا می‌کنند روسیه خود را برای حمله به اوکراین و تجاوز به این کشور آماده می‌کند. تاکید می‌کنیم اوکراین درصدد برنامه ریزی برای تجاوز به دونباس و جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک است. این مسئله باید به درستی درک و تفسیر شود. بار‌ها و در سطوح مختلف بر این مسئله تاکید شده است که روسیه به هیچ کس حمله نخواهد کرد و هیچ اهداف خصمانه‌ای ندارد. تحرکات داخلی ارتش روسیه به هیچ وجه نباید به چنین مسائلی ربط داده شود.

خبرنگار روسیا الیوم ادامه داد روسیه تاکید می‌کند تلاش‌های تحریک آمیز سازمان ناتو همچنان ادامه دارد و نشان می‌دهد کشور‌های عضو این سازمان در ارزیابی اوضاع و تاثیر مستقیم آن بر امنیت و ثبات منطقه و نیز امنیت و ثبات راهبردی جهانی مسئولانه عمل نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل