بازدید 66134

همه تلاش‌ها برای کسب رضایت ناکام ماند / سرانجام حکم قصاص «آرمان عبدالعالی» اجرا شد

پس از ۸ سال تلاش‌ها برای کسب رضایت مادر غزاله شکور نافرجام ماند و آرمان عبدالعالی که در سال ۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شده بود و هیچ گاه مشخص نشد چه بلایی بر سر جنازه دختر آمده، پس از مدت‌ها تلاش قوه قضاییه و چهره‌های سرشناس برای گرفتن رضایت خانواده شکور، قصاص شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶ 24 November 2021

 

همه تلاش ها برای کسب رضایت ناکام ماند / بالاخره حکم قصاص «آرمان عبدالعالی» اجرا شد

به گزارش «تابناک»؛ مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر اجرا شد.»

لازم به ذکر است آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور و به قصاص محکوم شد.

گفتنی است غزاله شکور دختر ۱۹ ساله‌ای بود که دوازدهم بهمن سال ۱۳۹۲ از خانه خارج و پس از آن ناپدید شد و هرگز اثری از او یافت نشد، پس از گزارش مفقودی توسط خانواده شکور، تحقیقات پلیس نشان داد که غزاله به قصد دیدار با آرمان عبدالعالی، دوست‌ خود از خانه خارج و پس از آن ناپدید شده‌ است.

 

 آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده غزاله شکور، ساعاتی قبل از اجرای حکم

تصویر متاثرکننده‌ای از جلسه کمیته صلح و سازش که از ساعت ۴ صبح امروز در زندان رجایی شهر برگزار شد.
آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده غزاله شکور، ساعاتی قبل از اجرای حکم تصویر متاثرکننده‌ای از جلسه کمیته صلح و سازش که از ساعت ۴ صبح امروز در زندان رجایی شهر برگزار شد.

 

آرمان عبدالعالی در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که غزاله بابت مهاجرت تصمیم داشته تا رابطه خود با او را خاتمه دهد و در نتیجه این تصمیم بین آن‌ها درگیری روی می‌دهد و که در پی آن به سر غزاله ضربه وارد شده و از هوش می‌رود.

آرمان در بازجویی‌های نخستین معترف می‌شود که پس از هل دادن غزاله سر دختر دچار ضربه می‌شود، اینجاست که آرمان چندین بار با میله فلزی به سر غزاله می‌زند و پس از آن جسدش را در کیسه پلاستیکی پیچیده و به سطل زباله می‌اندازد، اما بعداً این اعترافات را پس گرفت و وارد آمدن ضربه به سر غزاله را ناشی از سر خوردن او در راه‌پله دانست و مدعی شد که از ترس بدنش را معدوم کرده.

در سال ۱۴۰۰ به نقل از وکیل عبدالعالی و رئیس مرکز حل اختلاف در خصوص آخرین وضعیت پرونده گزارش شد که کار رسیدگی پایان یافته و حکم نهایی دادگاه قصاص است که اجرای آن بستگی به تصمیم خانواده مقتول دارد.

در طول محاکمه، آرمان عبدالعالی در سال‌های ۹۹ و ۱۳۹۸ دستکم دوبار به اعدام محکوم شد که هر بار حکم قصاص به تعویق افتاد، در یکی از این موارد حکم اعدام عبدالعالی در پای چوبه دار متوقف شد، خانواده شکور به او مهلتی یک‌ماهه دادند تا به محل رهاسازی بدن غزاله اعتراف کند، اما در همین حال وکیل عبدالعالی با توسل به این که حساب کاربری فیسبوک غزاله دوباره بازگشایی شده بود و همین‌طور خانواده‌اش برای او از دانشگاه مرخصی تحصیلی گرفته بودند مدعی بی گناهی موکلش شد و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد.

آرمان عبدالعالی همچنین در سالیان رسیدگی به پرونده در نتیجه صدور حکم اعدام بار‌ها به انفرادی منتقل شد. در سال ۱۴۰۰ آرمان چهار بار طی فقط ۳ هفته برای اجرای حکم اعدام به انفرادی متوقف شد، حکم وی بنا بود تا در ۲۱ مهر اجرا شود، اما تا ۲۴ مهر به تعویق افتاد، او سپس در ۲۵ مهر باز هم به انفرادی منتقل شد، اما دوباره اجرای حکم لغو گردید، مطابق اعلام خرمشاهی یکی از وکلای عبدالعالی، حکم اعدام موکلش در تاریخ ۲۵ مهر ماه به دلایل عمومی (توقف تمام اعدام‌ها در آن مقطع) متوقف گردید، او بار دیگر در ۱۰ آبان، ۱۴۰۰ برای اجرای حکم در تاریخ ۱۲ آبان به انفرادی منتقل شد.

چندماه پیش وکیل سید ولی الله حسینی در خصوص جزئیات پرونده آرمان گفته بود: آرمان در بازجویی‌ ها گفته بود که غزاله هنگام خروج سر خورده بود اما به خاطر ترس او را در چمدان قرار داد و در سطل آشغال انداخت. او بعدا در آگاهی که تحت فشار قرار گرفت، هیچ یک از آن مواردی که قبلا اعلام شده بود در دادگاه تکرار نکرد و اقرار به قتل نداشت.

حسینی با اشاره به ایرادات موجود در پرونده گفت: ایرادات زیادی را در خصوص پرونده در دادسرا مطرح کردیم از جمله اینکه به اتهام آرمان بایستی در دادسرای اطفال رسیدگی می شد حال آن که در دادسرای جنایی رسیدگی شد. علاوه بر این پرونده شخصیت در مورد وی تشکیل نشد و مسائل روانشناسی در خصوص آرمان بررسی نشد. نظریه پزشکی قانونی در مورد بلوغ فکری وی اخذ نشد و صرفا کسب نظر شده بود که آیا مسئولیت کیفری دارد یا خیر که پاسخ مثبت بود. در مرحله دادسرا پرونده دارای نواقص بسیاری بود در همان مرحله افراد دیگری نیز مورد اتهام بودند ولی هیچکدام تحت تعقیب و بازجویی قرار نگرفتند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: شش ماه پس از بازداشت آرمان، شاهد بسته شدن فیسبوک غزاله و مرخصی غزاله از دانشگاه بودیم. پدر و مادرش در این مورد بسیار متناقض سخن گفتند و معلوم نشد وضعیت چه بود. در مورد فیسبوک هیچ استعلامی از پلیس فتا یا مراجع قانونی اخذ نشد. در مورد دفترچه بیمه نیز گفته شده اشتباه کارمند بوده که دفترچه را تمدید می‌کرده است.

حسینی با اشاره به ایرادات در مرحله دادگاه افزود: در دادگاه نیز به این پرونده به درستی رسیدگی نشد. در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان یک مرتبه آرمان با قید وثیقه آزاد شد اما مجددا به طرز نامشخصی بازداشت موقت صادر و حکم قصاص صادر شد. بعدا دو قاضی از رأی خود عدول کردند. علی رغم اینکه رای در دیوان عالی کشور شتاب زده بود، به دلیل عدول قضات، به شعبه ۵ کیفری اعاده شد و این شعبه برخلاف تشریفات دادرسی رای جدیدی صادر کرد با این محتوا که از فاصله انداختن چمدان تا رفتن ۱۵ دقیقه طول کشیده که اقدام کشنده بوده است.

وی افزود: اشتباه دادگاه را به صورت مبسوط به دیوان عالی دادیم اما درنهایت شعبه ۳۹ دیوان پرونده هزار صفحه ای رای را تایبد کرد.

تلاش شورای حل اختلاف برای به صلح و سازش کشیدن پرونده قتل غزاله

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور درباره اینکه آیا شورای حل اختلاف در خصوص پرونده آرمان عبدالعالی ورودی داشته است یا خیر، گفته بود: «بله؛ اولاً ما در مورد اینکه این فرد جرمی مرتکب شده یا خیر، نباید قضاوت کنیم؛ چرا که این پرونده جزئیات و مسائل مختلفی دارد که قضاوت را سخت می‌کند، لذا خواهش من این است که مردم در خصوص این پرونده از اظهارنظر اجتناب کنند و این کار، کار قضات است.

صادقی تصریح می‌کند: «ده‌ها قاضی در این پرونده ورود کردند و چند نوبت بررسی شده است. این پرونده دو نوبت به دیوان عالی کشور رفته و قضات دیوان عالی کشور پرونده را مجدداً بررسی و قضات بدوی هم در دادسرا و هم در دادگاه کیفری موضوع را بررسی کردند و حکم دادند. از طرفی ماده ۴۷۷ در خصوص این پرونده اعمال شده و مجدداً بررسی شده است. از لحاظ اتقان حکم تردیدی وجود ندارد و براساس شواهد موجود حکم قتل ظاهراً درست است. طبیعتاً این قتل ناخواسته بوده و معلوم نیست که هدف قبلی داشته یا خیر؛ اما پیش آمده و این جوان مرتکب این کار شده است.»

وی با بیان اینکه این جوان سابقه جنایی نداشته است، ادامه می‌دهد: «این جوان جزو جنایتکاران نیست و این اتفاق پیش آمده و با قصد قبلی نبوده است و از طرفی خانواده‌های قاتل و مقتوله بسیار محترم هستند و ما هر دو خانواده را دیدیم و با آن‌ها صحبت کردیم. آرمان عبدالعالی زمانی که به زندان می‌رود، در حال اخذ دیپلم بوده، اما در زندان تا فوق لیسانس خود را نیز اخذ کرده است. به لحاظ قضائی کار دستگاه قضائی تمام شده است و باید از لحاظ اجرای حکم بر اساس نظر خانواده مقتول یا قصاص کنند و یا رضایت دهند. در حال حاضر همه چیز دایر مدار خانواده مقتوله است. باید به خانواده مقتوله حق داد که داغ بزرگی دیده‌اند و از طرف دیگر جنازه‌ای نیز در کار نیست و از این خاطر نیز خانواده مقتوله آزرده خاطر هستند. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که به جسد دسترسی باشد و اتفاقی افتاده که قابل دسترسی نیست و هر چه این‌ها اصرار کنند که آرمان جای جنازه را بگوید، او نمی‌تواند بگوید چرا که خودش نیز نمی‌داند و اگر می‌دانست ده‌ها بار گفته بود.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵۲
نظری ندارم ، فقط می خوام ببینم چند نفر منفی می زنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
مردم مثل تو بیکارنیستند.
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
فقط به حال سیستم قضایی باید گریه کرد که همه پرونده ها را
سالها کش میده و نمونه اش که ۸ سال طول کشیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگر جنازه رو گم و گور نمیکرد خانواده مقتول رضایت میدادن. تنها شرطی ک برای رضایت گذاشته بودن همین بود
بعید ب نظر میرسه که یه جنازه رو بندازی سطل آشغال و بعد نیست و نابود بشه. احتمالش هست که جنازه رو از عمد معدم کرده باشه و بعد کتمان کرده
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خدا شفات دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
12:08
اگر بعدا معلوم شد دختره زنده هست چه؟
بعد چه کار برای جبران مافات باید کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
تا حالا فکر کردید چرا در سوییس این حوادث رخ نمی دهد؟
با اینکه آنها این مجازات ها را هم ندارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خیلی با حالی
بعد از خوندن این سرگذشت غم انگیز یه کم باعث خندیدن شدی خدا خیرت دهد
عاقبت دوستی های غیرشرعی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اين همه زن و شوهر همو كشتن خواههر بردار پدر و پسر يه چيزي بگو تو اين دنيا بهت نخندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بعض ها هم هستن که برای لایک خوردن نظر نمی دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
احسنت بر رضا
متاسفانه افراد متوجه نیستن و فکر میکنن چون همه دنیا قانون خدا رو زیر پا میگذارند پس یک امر طبیعی است در حالی که اینطور نیست
خب این مورد آرمان هم بدترین حالت نتیجه دوستی های غیرشرعی هست و ممکنه همیشه همه به بدترین نتیجه نرسند ولی چیزی که مسلمه مخالفت با قوانین خدا عواقب دنیایی و آخرتی بسیار ناجوری داره که زیاد هم درباره اش تذکر داده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چه ربطی داره؟ پدر و مادر بایک خرم دینم دوستی غیرشرعی با پسرشون داشتن؟ التماس تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
یکی از مقامات سابق همسرش را با اسلحه می کشه آب هم از آب تکان نمیخوره.
اما...
خسته شده بودیم از این ماجرا
واقعا خیلی سخته بچه ادم رو بکشن و بعد هم نگن چی کارش کردن. به نظرم حقش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خدا رو شکر که خستگیتون در رفت. فقط بعد از رفع خستگی در مورد ابهامات پرونده هم فکر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ازین به بعد عذاب خانواده دختر تازه شروع میشه
تا حالا عذاب از دست دادن دخترشون و ازین به بعد پشیمانی از قصاص و گرفتن جان جوانی دیگر
خدا هر دو جوان رو رحمت کند ولی مقاله خیلی یکطرفه هست والدین دختر قصی القلب معرفی شدند باید جای انها باشیم تا بفهمیم که وقتی حتی به جنازه و قبر فرزند دسترسی نداری چه دردی کشیدن ! مطمنا از قصاص پسر هم لذت نبردند ! بنظرم قانون باید اصلاح بشه و در چنین مواردی که قاتل مشخص میشه دیگه باری رو دوش والدین مقتول نزارن و حکم اجرابشه ! اینجوری قاتلین هم هنگام اقدام بقتل بیشتر فکر میکنن چون راه گریزی نیست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگه قصاوت قلب نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قلب شون که از اول قصی نبود دختری داشتند و برای خودشان شاد زندگی می کردند کدام جانی با بی رحمی تمام با مشت و بارفیکس دخترشان را ازشان گرفت و قلب درخشان شان را قصی کرد به این هم بسنده نکرد جسد را نابود کرد
قصاص این نیست باید جسدش سربه نیست شود این تازه قصاص است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
عین عدالت و اجرای دستور خداست .
11
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قسی القلب درسته
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خدا رو شکر که به سزای عملش رسید ، هرچند خیلی دیر
پسرک فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
مادر غزاله با هدف و قصد قبلی دستور قتل آرمان را می دهد ولی آرمان بدون قصد قبلی و تصادفی غزاله را کشته است آنهم در زمانی که به سن قانونی نرسیده است. جرم مادر غزاله سنگینتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
پسرک فضول جرم اون سنگین تره چون اون را با خشونت هر چه تمام تر کشت و جسدش رو هم از بین برد ولی این یکی هم جسدش رو خانواده اش تحویل داده شد و هم مرگی با بیرحمی هر چه تمامتر رو تجربه نکرد
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
پلیز کلوز د موث پسرک فضول
خبر تلخی بود خون را با خون نمیشه شست ولی حق قانونی شان بود و اسفتاده کردند امیدوارم مادر غزاله بتواند شبها راحت بخوابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
موضوع فراتر از انتقام ساده است. مادر غزاله به وظیفه اجتماعی اش عمل کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ببند بابا هر وقت بچه ات رو کشتن و جسد هم نداشت بعد بیا اظهار فضل کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
گویا یک قاتل کمتر برای بعضی ها خبر تلخی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اینکه در مورد دیگران قضاوت کنیم اشتباه است اما با مطالبی که خونده بودم مرگ غزاله اتفاقی بوده اما قصاص مثل انتقامه . انتقام خوب نیست. کاش از خون یک جوان می گذشتند و اجاره زندگی مجدد بهش می دادند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
این چه حرفیه ، چرا نتونه راحت بخوابه دخترش رو کشته جنازش تحویل نداده معلوم نیست چه غلطی کرده اون وقت امثال شما میاد به مادر مقتول حرف میزنه و ..... اگه شما جای والدین غزاله بودین راحت نمیخوابیدین البته که بخاطر دخترش اصلا شبها نمیتونه بخوابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
این غلطا اظهار فضل نیست اظهار فضله است !!
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با سلام و احترام و با ابراز همدردی با خانواده هر دو جوان از دست رفته باید در نظر داشت قصاص حق خانواده مقتول بود و مادر مرحوم غزاله به نظرم الان مدت های مدیدی است که خواب ندارد چه برسد به خواب راحت.خداوند رحمتشان بکنه و روح هر دو جوان رو مرهمون رحمت خودش قرار بده.به خانواده عبدالعالی هم تسلیت می گم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قاتل و خانواده اش(همدستی در قتل و جنایت بر میت) در تمام این مدت با خیال راحت خوابیدند. چون می دانستند با پول میشود عدالت را خرید. کدام قاتل 5 بار از پای چوبه دار برگشته. چطور جوانان را بابت یک اظهار نظر اعدام میکنند ولی این اقازاده با خیال راحت درسش را خوانده ازاد بوده و....
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ناشناس ۰۹:۳۵
آخی اتفاقی دختر مردم رو کشته ، اتفاقی جنازه دختر مردم رو سر به نیست کرده ، اتفاقی جای جسد رو هرگز بیان نکرد ، اتفاقی تا عمر دارن پدر و مادری مرگ فرزندشون رو باور نمیکنن ، جم کنید این اراجیف رو ، زمانی که طرف دستش به قتل باز بشه بار بعدی دیگه راحت انجام میده ، اگر اعدام نمیشد خیانت بود به جامعه
مادر غزاله از حقی که خالق هستی لطف کردند و به همه ما دادند استفاده کردند خودتون رو بذارید جای ایشون ... امیدوارم سازمانهای مدعی و سلبریتی های بی خاصیت اظهار نظر نکنند و این مادر درمانده رو بیش از این آزار ندهند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
احسنت به آدم چیز فهم هزار تا لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
احیانا خالق هستی به شما وحی نکردن کسی که نوجوان بوده و عقلش نمیرسیده رو هم باید اعدام کرد یانه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بی خاصیت رو خوب اومدی
لاریسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
جناب و یا سرکار ۹ و ۲۵ اتفاقا خالق هستی
عقل درست و حسابی و احیانا ! بیش از شما بهش داده بوده چون خیلی تمیز اول کشت و انداخت تو چمدون و ادعا کرد رها کرده تو سطل زباله اونم در سن نوجوانی به قول شما .....کسی که ناقص عقله نمیتونه با خونسردی این عملیات رو انجام بده و آخرش هم جای !اصلی جسد رو نگه!!ا
ذوالفقاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با سلام و ارادت خدمت کلیه کاربران عزیز
صحیح میفرمائید خداوند باریتعالی این حق را عنایت فرموده ولی بعد از آنهم فرموده
" اگر عفو کنید بهتر است "
سلامت و موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
آرمان آرامگاه خواهد داشت مثل غزاله زیر چندین تن زباله دفن نمیشه
متوجه شدی ؟
جای جسد غزاله مشخصه
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
آرامگاه داشته باشه یا نداشته باشه به عنوان
... یک قاتل نامش در تاریخ جنایی ایران باقی
ظاهرا خیلی خوشحالی که غزاله رو کشته و انداخته تو سطل هان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بچه ده یازده ساله ای که یکی رو وسط دعوا هل بده و طرف سرش بخوره به جایی و بمیره عقلش نمی رسه.
پسر 17 ساله ای که سر طرفو بکوبه به تخت و بعد با میله بارفیکس پنج بار بزنه تو سرش و بعد هم جسد رو نیست و نابود کنه علاوه بر این که عقلش می رسه، اصلا عادی و قابل برگشت به جامعه نیست.
اگر واقعاً از نظر قانون قصاص حق خانواده مقتوله دیگه چرا قوه قضاییه موضع گیری میکنه؟ علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
مرض دارن
هر نیکی و احسانی که در حق افراد می کنیم اگر حقوق دیگری را از بین ببریم این نیکی نیست عین ظلم و بی عدالتی است
حالا دخترش بر می گرده؟ دلش آروم شد؟ من که میگم تازه عذاب وجدان هم بهش اضافه شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
حتما مادر غزاله خیلی اذیت شده. اما ما ازش ممنونیم که اجازه نداد یه قاتل بعد از قتل یک زن ، راست راست بگرده و شاید سراغ نفرات بعدی بره. (برعکس اون فردی که زنی رو کشت و رفت کلانتری راحت چایی خورد و عین خیالش هم نبود)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگر وجدان و انسانیت داشت راضی به مرگ یک بچه دیگر نمیشد حالا اعدام شد دخترش زنده شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
نه. ولی دنیا برای غزاله ها جای امن تری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
به شما هیچ ربطی نداره هر وقت مادر و پدرت یا عزیزت رو کشتن شما برو رضایت بده که دلت آروم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قطعا اون دختر زنده نمیشه اما دختران دیگری هم در جامعه هستند ، شاید زندگی برای آنان ایمن تر شود. اگر قرار باشد هر قتلی به رضایت منتهی شود دیگر چه امنیتی خواهد بود برای دیگرانی که زنده هستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگر مادر قاتل که اعتراف کرده با میله اهنی چند با ربه سر دختر زده و بعد جسدش را زیر چند تن زباله انداخته(و خدا میداند چه بر سر دختر اورده که ناچار جسد را مثل اشغال دو رانداخته) عذاب وجدان داشت؟ وقتی این مادر مدتها دنبال دخترش می گشت چه میکرد؟والدین قاتل بعنوان همدست در کشورهای قانونمند، مجازات میشدند
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
امثال تو اگه غربیا بگم آفتاب از غرب طلوع میکنه فردا همینو تکرار میکنید ، یکمی عقل هم چیز بدی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگه با ناموس تو این کار بشه چی میکنی؟
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
نظارت منفی به این نظر نشون می ده جامعه ما تا چه حد سقوط اخلاقی کرده
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
نه با پایمال کردن خون دختر مردم جامعه رو به آسمون میره ، ببندین تو رو خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
ناشناس ۱۲:۲۹ مردم دنبال اجرای عدالت هستند و این نظرات خشمگین نشان از حس همدردی با خانواده تحت فشار غزاله ست هیچ کس در این مدت با این خانواده همدردی نکرده فقط انتظار گذشت و بخشش داشتند
وکلای آرمان به او دروغگویی یاد دادند و پرونده را از مسیر اصلی منحرف کردند
این همه نا عدالتی در حق یک خانواده مظلوم باعث خشم میشه و این طور خودش رو نشون میده
در ضمن مردم نگران آینده هم هستند اگر کسی که قتلی انجام داده و با گذشت چند سال زندان در جامعه رها بشه راه نجات برای انجام خشونت های دیگر هموار میشه همون طور که تا حالا این طور بود و آرمان به واسطه همین تجارت منتظر اعلام گذشت ازسوی خانواده مقتوله بود
با تمام احترامی که به کرامت انسان دارم و معتقدم در صدور حکم اعدام علیه یک نفر، دست به عصا باشیم، اما در خصوص تصمیم مادر غزاله، باید گفت آفرین به این مادر شیردل، باید هم همچین تصمیمی می‌گرفت. ایشون علیرغم اینکه می‌توانست پول‌های پیشنهادشده از سوی خانواده قاتل را بپذیرد، نه تنها نپذیرفت بلکه مابه‌التفاوت دیه زن در برابر مرد را پرداخت و از خون دخترش عبور نکرد. آفرین به مردانگی این مادر شریف، به این میگن مادر ...
قبل از اینکه مادر غزاله را شماتت کنید از خودتون بپرسید اگه خودتون بودید رضایت میدادید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قطعا خیر ، اینایی که فاز روشنفکری گرفتن فقط مقلد غربی ها هستن و هیچ عقلی از خودشون ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
12:51
تو که مخالف غربی هایی پاشو بیا ایران.
چرا رفتی کانادا برای اونایی که تو ایران هستند تز میدی؟
مثل آقا رامبد که میره بچش را کانادا به دنیا میاره و میاد اینجا میگه ما چقدر حالمون خوبه.
مشکل تو اگر با غربه چرا میری کشور غربی؟ حداقل میرفتی چین و ژاپن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
من اجبارا رضایت می دادم. چون نمی تونستم حکم به مردن کسی بدم. ولی از این که طرف بعدش آزاد بشه(که می شد) اصلا و ابدا راضی نبودم. یکی مثل این و پدر بابک خرمدین نباید به جامعه برگردن. باید حبس ابد می گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اگر شما جای پدر و مادر آرمان بودید نظرتان عوض نمی شد؟
ناشناس
| Austria |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
امثال شما به جای اینکه ریشه یابی کنید چرا یک نوجوان قاتل می شود فقط معلوم را محکوم می کنید غزاله اولین نبود و آخرین هم نخوهد بود زیرا بستاری که در کشور و جامعه درست شده است مجرم پرور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
ناشناس ۱۴:۴۷
توجه کن علامت پرچم کانادا به خاطر این هست که اون فرد داره از فیلترشکن استفاده می کنه
اینطور نیست که حتما اونجا میشینه
خداروشکر
حق به حق دار رسید....آرمان با خونسردی جسد کسی که عاشقش بود رو انداخت تو سطل ...بعدشم به دل اون مادر داغدیده و حتی مادر خودش هم رحم نکرد..... عجیبه اما چمدون به اون بزرگی باز نشد؟ چرا تهران به این بزرگی دوربین درست و حسابی نداره ...یه شهر گنده و در پیت درست کردیم بدون نظارتهای امنیتی ....سالها هی توفکر ۴ تا دونه موی زنها بودیم که آیا بیرونه یا نه ...بابا جان شهر به این گندگی نظارت شدید میخواد برای جلوگیری از جرم و جنایت
اعدام مجازاتش بود وحقش بود .مادر غزاله تا آخر عمر غم دخترش را که حتی جسدشپیدانشد بابخورد
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بله واقعا حتی جسد پیدانشه سخته من که پدرم مفقود شد و جسدش هم پیدا نشد با تمام وجود درک میکنم
برخورد غیر حرفه ایی پدر و مادر مقتول و دخالت سلبریتیها باعث قصاص این جوان شد مثل قضیه مرحوم بهنود شجاعی
پاسخ ها
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
منظورم پدر و مادر قاتل بود..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
برخورد حرفه ای در این مورد یعنی چه؟ یعنی یه عده پدر و مادر حرفه ای قاتلین هستند؟
قصاص گاهی وجدان را آسوده می کنه . برای شخصی که مرتکب قتل شده بهتره چون در آن دنیا که مهمتره تا حد زیادی گناهش پاک می شه و اون دنیا ابدی است .
بالاخره حق مادر غزاله بود هیچکس جای او نیست خدا هردو نوجوان ببخشد وقرین رحمت قراردهد
با سلام ای کاش این دو جوان مشکلاتشان را با ریش سفیدی بزرگترها حل میکردند ضمن اینکه عاقبت دوستیهای خیابانی و اینترنتی و واتس آپی در خوش بینانه ترین حالت موجب حسرت ندامت و پشیمانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
کمی تفکر و تامل
دختر توی خونه ی پسر به قتل رسیده
چرا باید یه دختر سر از خونه ی یه پسر دربیاره ؟؟؟؟؟؟؟
اونجا چه کار میکرده ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
به تو جه فضول اون دختر جوون پرپر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
در مورد اسلحه و همسر شهردار سابق چه نظری داری؟
عاقبت تماشای برنامه های مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد و روابط غیر شرعی در جامعه است همین است
چه عجب بالاخره
کسی برای قاتل مویه نمی کند.
چه قانونی است که یک نفر را این همه سال بین مرگ و زندگی نگه دارید و چندین بار طناب دار را به گردنش بگذارید ولی اعدام نکنید و در آخر بعد از هشت سال اعدام کنید؟! قاتل هم حقوقی دارد . اعدام فقط یک بار است اگر خانواده مقتول رضایت داد که اعدام نمی شود و اگر رضایت نداد اعدام شود نه اینکه هشت سال نه زنده ی این دنیا و نه مرده ی آن دنیا باشد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چیزی نمیدونی اظهار نظر بی منطق نکن!! مطالعه کن که چرا یک قاتل در تمام دنیا ،فورا
اجرای حکم نمی شود بعد اعتراض کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
آرمان زجر کش شد
یه مشت روانی از اعدامش خوشحالن
عجیبه که بعضی بخاطر اعدام یک انسان اظهار خوشحالی و خدا را شکر کنیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگه انسان بود یکی دیگه رو نمیکشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
برای اعدام کسی که یه دختر رو بکشه و بعد جسدش رو بندازه سطل آشغال ناراحتی؟
اجرای عدالت خوشحالی داره!
یک قاتل کمتر
دنیا برای بچه هامون امن تر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ذوق نکن کسی اظهار خوشحالی نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
مسلمه کسی بخاطر مرگ و اعدام یک انسان خوشحال نمیشه اما آیا شما بکسی که مرتکب قتل عمد شده و شیطان صفت جسدمقتول رو هم معدوم کرده می گی انسان!!!
امیدوارم خودت در چنین موقعیتی قرار نگیری اما اگر روز سر خودت آمد خیلی دوست دارم قضاوت هات رو در اون زمان ببینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
9:53
تو که دنبال امنیتی بگو چرا در سوییس که این مجازات ها نیست حتی یک نفر هم به قتل نمی رسد؟
لابد همه خلافکارها را قبلا حذف کردند؟
یا اینکه سالها رو آموزش و فرهنگ کار کردند؟
حالم بد شد این خبر را خواندم مخالف اعدام نیستم ولی اعدام قاتل حرفه ای یا قاچاقچی مواد مخدر با اعدام یک الف بچه احمق خیلی فرق دارد خدا کند از انتقامی که گرفتنذ حسابی لذت برده باشند و جگرشان حال آمده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خداروشکر فقط همون یه دخترو داشتن

دختر مگه هر جایی میره؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با همین استدلال قتل ها بدلایل پوچ افزایش پیدا کرده چون مجازات(بقول شما انتقام) در کار نیست. انشالله به قتل برسی و قاتل بخشیده شود!
این حق قانونی این خانواده رنج کشیده بعد از هشت سال بود که حتی جنازه بچه شون رو هم پیدا نکردن. دخالت نکنید هر وقت عزیزی از خانواده شما کشته شد شما بفرمایید برید رضایت بدید که قاتل خیلی قشنگ به زندگی و عشق و حالش برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
برعکسش هم ممکنه اتفاق بیفته. یکی از نزدیکان شما از روی یک لحظه عصبانیت قاتل بشه بعد ببینیم نظر شما در باره رضایت دادن چیست؟
خوب حقش بود
وقتی قتلی سهوا اتفاق میفته رضایت دادن موردی ندارد ولی در قتل عمد به هیچ وجه نباید رضایت داد مادر غزاله کار بسیار درستی انجام داد چون هم دخترش را از دست داد و هم جنازه دخترش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
وقتی زیر ۱۸ سال که عقلش ناقص است و بالغ نشده قتل کند باز هم همین حرف را می زنی؟
قانون باید اصلاح شه و بار اضافه ای بر دوش مادران داغ دیده نزاره ، در صورت رضایت اولیای دم ، مثل ماجرای نجفی ، نباید قاتل آزادانه در جامعه بچرخه . در غیر اینصورت همه ی قاتلان با مظلوم نمایی و جلب ترحم جامعه از قصاص فرار خواهند کرد.
خداوند هر دو را در جوار رحمتش از فضل خود بینیاز کند...
تا درس عبرتی باشد برای کسانی که حتی فکر قتل به سرشان بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
چند تا تا حالا اعدام شدن ؟ قتل کم شده؟ یا برعکس قتل و جنایت هر سال بیشتر شده؟ این دو تا قرباین بودن هر دو قرباین کسانی هستند که چنین شرایطی را در کشور درست کرده اند
مرسی از مادر غزاله که تحت تاثیر جو قرار نگرفت. قاتل یک سایکوپت بود و برای جامعه خطرناک...
برای هم قاتل وهم مقتول طلب آمرزش دارم سرنوشت دوتا شون اینگونه رقم خورده بود
کسیکه که طرفو کشته و جنازشم نشون نمیده خیلی پرروئه و خیالش راحته که بلاخره یکی میاد نجاتش میده، وگرنه همچین غلطی نمیکرد
همون اول باید اعدامش میکردن
یه عده به اصطلاح روشنفکر یاد گرفتن فقط بگن اعدام نکن
زده طرفو کشته، جنازشم نمیگه کجاس، بعد میرید سراغ خونوادش که رضایت بدن؟خجالت نمیکشید؟خونواده خودتونم بود همین کارارو میکردید یا قصاص میشد حق مسلمتون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
من با شما کاملا موافقم آفرین بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
طرف انقدر راحت بوده که تونسته توی زندان درس بخونه و فوق لیسانس هم بگیره...چطور فکرش انقدر آزاد بوده؟!!
به نظر من قاتل زجر کشید وقاتل هم حق وحقوقی دارد
یک انسان دیگر هم به قتل رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
انسان؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
به قتل رسید
افرادی دم از بخشش و رضایت میزنند که حتی بابت شکسته شدن غیر عمدی آیینه ماشینشان گذشت نمیکنند .سلبریتیهایی دنبال رضایت گرفتن هستند که نظر مخالف یک منتقد سینمیی رو با شکایت و توهین پاسخ میدهند زمانی امثال مادر غزاله با خلوص نیت رضایت میدهند که جو عمومی جامعه این اعمال رو سرلوحه داشته باشه فضا فضای گذشت باشه نه اینکه برای کوچکترین موارد پرخاشگری کنند در پایان قوه قضاییه هم باید تکلیف خود را مشخص کند آیا برای توقف تمامی حدود اینقدر پافشاری میکند و یا صرفا زمانیکه متهم وکلای گران قیمت و دسترسی به رسانه داشته باشد در این بیانیه واضحا تلاش برای مبرا کردن خود از این نتیجه دیده میشود خواهش میکنیم تلاش قوه قضاییه برای مواردی باشد که افراد فقیر و بی دفاع هستند و شاکی خصوصی ندارند میتوانند با اصل توبه تبریه شوند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
قضیه وکلا را خوب اومدی،ولی تو این مورد همین وکلا گران قیمت اشتباه کردن و پسره رو به کشتن دادن ،اونم مخفی کردن جنازه و افقرار نکردن به محل جسد کجاست،چون فکر میکردن بدون جنازه نمیشه حکم قطعی صادر کرد این بزرگترین اشتباهشان بود،البته تا حدودی داشتن موفق میشدن
دختر به این سن و سال و دسته گل خانواده شو از بین برده هشت سال هم نگفته جنازه رو چیکار کرده بعد میگن یه الف بچه بوده.قصاص حق خانواده دختر بوده و ایرادی بهش نیست
خیلی هم خوب. قانون اجرا شد.
کاش همه قوانین دیگه هم در کشور بدون تبصره و ملاحظه و پول و رانت و اعمال نفوذ و فامیل بازی و تمارض و گول زدن و.. اجرا میشد.
باید مردم به این درک برسن که قانون بد کامل اجرا بشه بهتر از اینه که قانون خوب نصفه نیمه اجرا بشه.
تابناک عزیز! لطفاً از انتشار نظراتی که اشتباهات فاحش املایی دارند خودداری کن چون باعث متداول شدن غلط نویسی می شود. قساوت و قسی القلب در یکی از نظرات اشتباه نوشته شده است. تشکر.
با احترام به همه نظرات ارائه شده لطفا در هنگام اعلام نظر راجب یک موضوع سعی کنید موضوع را ازهمه جوانب نگاه کنید بسیار پر واضح است که مادر عزااله یک مادر است واز اینکه رضایت به قصاص داده ویک جوان به دست انتقام سپرده شده است قلبا خوشحال نیست چون خود یک داغ را تجربه کرده است وکوتاه نیامدن در این امر ازباب حقوق و حقه اجتماعی ان است که بایستی موجب بازدارندگی وتکرار چنین وقایعه ای شود که قابل تحسین است ونه نکوهش اگرچه این اتفاق برای مادرغزاله از لحاظ روحی وروانی بسیار دردناک وعذاب آور است دعا کنیم که خداوند به او صبر و شکیبایی عطا کند انشالله
برای چی باید گذشت می کردند
همین گذشت ها است که قاتلین را زیاد می کند و پر رو
من در تعجبم از ملتی که در مواقع حساس باندازه سرسوزنی از حقشان نمی گذرند و برای کمترین ارزشهای مادی جاروجنجال و قیل و قال راه میاندازند دنبال خانواده های مقتولین راه میفتند تا از آنها برای قاتل رضایت بگیرند ! آیا این مآدمها حاضرند برای زدن جوالدوز به دیگران سر سوزنی به خودشان آسیب برسد ؟
چرا هیچوقت جسد مقتوله پیدا نشد؟
هیچوقت مشخص نشد چه بلایی بر سر جنازه مقتوله آمده است؟
آیا پای افراد دیگه ای در میون بود.
یعنی قوه قضائیه و پلیس عاجز بودن از اینکه کشف کنند جسد مقتوله کجاس و چه بلایی بر سرش آمده؟
واقعا جای بسی تاسف است( البته قاتل بدلیل خودخواهی و عدم کنترل خشم مرتکب جنایت شد و بایستی اعدام میشد)....
مادر غزاله هم در این بین نقش بسزایی داشت ،اگر نسبت به روابط غیر شرعی دخترش بی تفاوت نبود کار به اینجاها نمیکشید،مسلما باید در محضر خداوند جواب پس دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
الان زن و شوهرهايي كه همو ميكشن بايد به كي جواب پس بدن دست بردار از حرف مفت زدن
اینجوری از کامنت ها معلومه اکثریت طرفدار برقراری حکم اعدام هستند
عصر حجر قرون وسطی چه خبر؟
پاسخ ها
مه صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
حضرت روشنفکر از اتاق گاز در ایالتهای غرب چه خبر ؟ از تزریق سم و صندلی الکتریکی در ایالتهای اونوری چه خبر از گیوتین که تا دهه ۷۰ میلادی رواج داشت چه خبر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
به امید خدا دختر تو رو کشتند و جنازه اش رو هم گم و گور کردند تو بیا رضایت بده بذار راست راست راه بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
حکم اعدام در خیلی از کشورهای متمدن هم وجود دارد حتی ژاپن هم حکم اعدام دارد برای خیلی از جرایم هم لازم است کسی که جاسوسی میکند خیانت به وطن اش میکند یا درگیر جرایم سازمان یافته است یا آدمکش حرفه ای است اعدام هم برای اش کم است ولی اینکه اعدام بازدارندگی دارد یا ندارد یا چرا مردم یک جامعه باهاش مخالف یا موافق اند جای بحث اش اینجا نیست و کار کارشناسی میخواهد ولی اینکه یک جوان نادان بخاطر حماقت اش دوتا خانواده را داغدار کرد شاید میشد کوتاه آمدولی بازهم ما جای اولیای دم نیستیم
ناشناس
| Singapore |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
والا من ترجیح میدم به عصر پارینه سنگی برگردم با شما احمق های روشنفکر پندار تو یه عصر نباشم
ناشناس
| Austria |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
عمده خوانندگان تابناک بی سواد هستند جدی نگیرشان نظرات درست را هم تابناک منتشر نمی کنه
در این موضوع صد در صد حق با خانواده غزاله بود
اما من کلا با اعدام مخالفم
کاش بجای اعدام 15 سال حبس در نظر گرفته میشد
البته به شرط اینکه 15 سال را با پول نخرند!
قتل عمد قاتل نباید آزاد بگرده همون بهتر بمیره
ارمان قاتل نبود اشتباه کرده بود و۸ سال تاوانش رو پس داد.حقش اعدام نبود.مجازات هم شده بود.ایکاش گذشت می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
از قاتل دفاع نکن
این که قاتل رو اعدام کردن قطعا کار درستیه این حق خانواده مقتول که گذشت نکنن کاش
اما واقعا نمیشد با به کار گیری روانشناسان و کارآگاهان خبره محل دفن مقتول رو پیدا کنن حتی اگه بشه از هیپنوتیزم هم استفاده کنن تا شاید این گره باز بشه
عدالت اجرا شد روحش در عذاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اوج بی عد التی است. وقتی جسدی نیست وقتی کودک بوده در هنگام ارتکاب جرم چه اعدامی. لعنت بر اعدام لعنت بر سیستم های جهان سومی که علم حقوق رو هم اعدام کردند .چرا کسی که یک نفر رو کشته هم باید اعدام بشه کسی که صد ها نفر رو کشته هم اعدام بشه این یعنی نقص انتقام اعدام بهتر بود ارمان عبدالعالی حبس طولانی میگرفت نه اعدام. اعدام انتقام هست نه مجازات.
تابناک اینهمه عکس از ارمان هست چرا مثل رسانه های اونوری فقط عکس با مدال رو منتشر میکنی؟
یعنی طرف ورزشکار بود قاطلم شد مجازاتش باید برای مملکت هزینه داشته باشه؟
سلام
اگر جلوی روابط آزاد دختر و پسر گرفته بشه، و ابراز عشق و احساسات دارای چارچوب مشخص در جامعه بشه، از این اتفاقات کمتر دیده میشه.
طرف افتخار میکنه که ناموسش هرچه برهنه تر دیده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
شاید بشر در آینده به راهکارهای بهتری دست پیدا کنه برای روابط دختر و پسر
شکی نیست که پسر و دختر نیاز به رابطه دارند
اما برای همه افراد در این زمینه نمی توان یک نسخه نوشت
در این که حرام خدا را نباید انجام داد شکی نیست
اما واقعا راهکار چیست ؟
عجب امنیتی....
چمدون به اون بزرگی، چطور دیده نشده،
آخرشم جسد مقتوله پیدا نشد،
واقعا جای تاسفه....
ظاهرا همه خواب بودن، خواب خیلی سنگین.
به نظر من مادر غزاله اول باید به خودش خرده میگرفته که به رابطه دخترش با پسر غریبه اطلاع داشته ولی جلوشو نمی گرفته پس تا حد زیادی خودشم مقصره چون تربیت درستی نکرده باید رضایت می داد چون هر دو نفر مقصر بودن نه فقط ارمان متاسفم برای خانم شکور
ای اقادنبال زدوبندن مشمول زمان بشه داغ پولوبزنن بجیب این بازیهای کثیف مبارک اقایون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
نه بی سواد حان چون سنش زیر سن قانونی بود نگه داشتند تا بزرگ بشه بعد اعدامش کنند
ای کاش مسئولان ما ببیند که تحقیقات و تجربیات دنیا چی می گه، خوب این روش شما هم که جواب نداده فقط باعث بدبختی مردم شده است
ای کاش رضایت میدادن .زن نباید خودشو بی ارزش کنه باهرنامحرمی صحبت کنه عاقبتش میشه این...اسلام اسلام .اون مردیکه چهل تازنو کشته بودتوغرب...
درقضیه مادرغزاله من رسم مالوف عرض کردم والاارمان رویت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
کاش ترجمه می کردی که چی گفتی!!!!
مگه میشه پلیس آگاهی نتونه از یه جوانک اعتراف بکشه که جسد رو کجا انداختیش ؟!! خصوصا که این جوانک اتفاقی قتل کرده و شرور باسابقه و بازجویی کشیده هم نبوده با دو تا پس گردنی و ۵ ساعت قپونی همه ماجرا را میگفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
حالا که پرونده بسته شد ولی کلا داستان مشکوکه خیلی چیزهاش باهم جور در نمیاد
این وسط مادر غزاله هم مقصره چون از رابطه‌ دخترش خبر داشته
قصاص حقی است که از طرف خداوند به بستگان مقتول داده شده است ولی پروردگار خودش بلافاصله فرموده است که اگر ببخشید بهتر است. با این توضیح مادر محترم غزاله از حقش استفاده کرده است. این بدین معنا نبوده که مادر غزاله اهل گذشت نبوده است. بلکه نوع رفتار خانواده قاتل و حتی رفتار قاتل بانی عدم گذشت بوده است. خانواده قاتل علیرغم قتل توسط فرزندشان اما همیشه حق به جانب و مغرورانه برخورد کرده است و قاتل در زندان کارشناسی ارشد گرفته است. سلبریتی ها هم بدون درک این داغ بی قبر و نشان خواهان گذشت یک‌سویه بوده اند. در حقیقت رفتار وکلا و قضات و سلبریتی ها و خانواده قاتل موجب عدم گذشت توسط مادر غزاله شده است. یاد بگیریم وقتی حقی نداریم حداقل مراعات مسائل اجتماعی و عاطفی طرف صاحب حق را بکنیم تا امیدمان به گذشت بی رنگ نشود.
برای این بنده خدا 8 سال کش داده شد که شاید اولیای دم ببخشند که نشد
ولی برای نوید افکاری زود ترتیب اعدام را دادید
من از سدا و صیما تعجب نمی کنم که چرا این خبر را در بخش خبر منتشر می کند
مسئله اینجاست که قاتل در بازجویی به قتل اعتراف کرده و جزئیات آن را نیز بیان می کند اما پس از آنکه وکیل می گیرد در دادگاه منکر قتل می شود!

نقش منفی وکلا در پرونده را به خوبی می توانید ببینید. فقط اطاله دادرسی و وارونه کردن حقایق. حال تصور کنید چنین وکلایی در پرونده های زن و شوهری چه نقشی دارند و آیا اساسا کمک ایشان در جهت برقراری عدالت است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
راه حلتون چیه؟ وکلا رو حذف کنیم؟ ازشون قول بگیریم که راست بگن؟
قصاص قاتل حق خانواده ی غزاله بوده.کاربران محترم لطفا خودتون رو جای مادر غزاله قرار بدید .مگه حضرت علی قاتل خودش را بخشید؟بعدم جنازه را سر به نیست کرد
من خودم به شخصه مخالف صد در صدی اعدام هستم چرا که نه تنها باعث کاهش جرم نشده و باعث شده کشور ایران جزو امار بالاهای اعدام در دنیا باشه بلکه همونطور که میگیم ارمان حق نداشته غزاله رو به قتل برسونه ما هم حق نداریم در لوای قانون انسان رو بکشیم..اما در شرایط حال حاضر باید بدونیم خانواده غزاله هم داغ بسیار سنگینی دیدن و برای منی که خودم خواهرم رو زمانی از دست دادم میفهمم چقدر داغ عزیز سخته حالا چه برسه به این صورت که حتی مزاری هم نداشته باشی...سوم من توی فیلمی که دیدم و مادر غزاله داشت مصاحبه میکرد گفت غزاله قرار بوده بره دکتر و من از محل کارم روانه اش کردم که دکتر بره ولی اینجا چیز دیگری نوشته...چهارمین مورد دوستان زمانی که شما فرزندی رو به دنیا میاری تو مسئول تربیتش هستی و باید راه و چاه و راه درست رو بهش اموزش بدی نه اینکه بخوای یک برده رو به دنیا بیاری و از لحاظ احساسی و عاطفی کنترلش کنی ..من مخالف صد درصدی این موضوع هم هستم که میگید باید مثل طالبان یک پرده بین پسر و دختر کشید خیر ...باید نحوه ی برخورد رو بهشون اموزش بدیم نه اینکه بچه هارو زندانی کنیم...و در اخر همونطور که داغ غزاله برای خانوادش خیلی بزرگه حالا هم داغ ارمان برای خانوادش بزرگه پس بدونیم چی میگیم...هر دو انسان بودن و حق مرگ و زندگی هم دست خداست نه ما انسان ها هر چقدر اون شخص شیطان صفت باشه(ارمان قبلا جرمی مرتکب نشده بوده و از روی احساس و اواطف دوران نادانیش اینکار رو کرد و قاتل حرفه ای نیست ولی البته زندگی خانواده هارو از هم پاشوند)...من به شخصه برای هر دوشون امرزش الهی میخوام و امیدوارم خدا هم مارو ببخشه...
در خبر جوری عنوان شده که خانواده شکور مقصر مردن قاتل هستن خب شما مجازات قصاص رو تصویب کردید بعد ۷ سال تلاش کردید که رضایت بگیرید . شما به عنوان مدعی العموم رضایت ندادید چطور انتظار دارید خانوادش رضایت بده شما با این کارتون اون قاتل بدبخت رو هم شکنجه دادید که چندین بار بردنش پای چوبه دار و آوردن خب طرف باید قصاص میشد نه شکنجه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
غزاله چطور وقتی میله های بارفیکس میخورده تو سرش اون چه زجری کشیده؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
دقیقا نظر شما درسته متاسفانه قوانین عقب مانده بزرگترین مشکل در کشور ماست
ناشناس
| Luxembourg |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
۱۴:۴۶
واقعا افکار شما زشت و ضد انسانی است یک جوری حرف می زنید که انگار با یک قاتل سریالی طرف هستید یک بچه حماقت کرده و قتل مرتکب شده است مقصر آن بچه است یا شرایطی که این جامعه و این بچه را درست کرده؟
مقصر اصلی این اعدام وکلای خانواده عبدالعالی بودند، آنها از اول تلاش کردند با زرنگ بازی و حیله برنده پرونده شوند؛ اگر از اول به شکل منطقی با پرونده برخورد می شد و احترام خانواده مقتول را نگه می داشتند شاید کینه و نفرت تا این اندازه عمیق نمی شد و فضا برای بخشش فراهم می شد، آنهایی که فکر کردند با چند تا سلبریتی می توانند این ماجرا را حل کنند درس بگیرند. مددکاری اجتماعی هم که در ایران تعطیل و کاملا ناکارآمد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
کاملا با شما موافقم. رفتارشون باعث عصبانیت و لجبازی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
دقیقا از اول این پدر و مادر و وکلایشان افتادن دنبال شامورتی بازی و تهمت و کلک و حقه بازی از رفتار غیرمحترمانه و متکبرانه با خانواده مقتول تا آوردن شاهدهای قلابی در زاهدان و
دوبی تا حتی انکار قتل با وجود اعتراف به قتل و پیدا شدن رد خون غزاله روی میله بارفیکس و بدتر و شرم اورتر از همه تهمت به مرحوم که دختر فراری بوده و تهمت به پدرش که خودش دخترش رو داده دست قاجاقجی های انسان ببرن اونطرف یعنی اینا واقعا تیر خلاص بودند به جای همدلی به جای ابراز پشیمانی به جای راستگویی به جای جبران میتونستن به نامش خیریه بزنن مدرسه و درمانگاه بسازن ولی متاسفانه با راهنمایی این وکلا پرونده منحرف شد و احساسات خانواده غزاله هم جریحه دار شد و مصمم شدند به اجرای حکم
با عرض
کامنتهای غزاله و آرمان بازه
کامنتهای گرانی و بدبختی مردم بسته
نظر بدهید که دکتر در حال نوشتن طرح هستند
همه همه چیزگفتندولی کسی ازایراداتی که به سیستم قضایی کشوروارداست چیزی نمیگوید آیا درسیستم قضایی کشورمااداره ای بنام پیش گیری ازجرایم هست؟اینکه وقتی جرم اتفاق افتادبگیریدواعدام کنیدکه خوب این روال تمامی نداشته ونداردپیش گیری قبل ازدرمان لازم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
یکی از ایرادهای اساسی اینه که طرف اگه بخشیده بشه طی مدت کوتاهی(با توجه به نوع جرمش گفتم کوتاه) آزاد می شه. اینم درست نیست.
زمان اولین درسترسی آرمان به وکیل در این پرونده بسیار مهم است. اگر او از لحظات اولیه بازداشت به وکیل دسترسی می داشت قطعا چنین اعترافاتی را انجام نمی داد ولی وقتی بعد از پایان همه چیز و بعد از انواع و اقسام اعترافاتِ متناقض، تازه اجازه دسترسی و ملاقات با وکیل را پیدا می کند قطعا نتیجه بهتر از این نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
درسته وکیل بهش از همون اول یاد می داد واقعیت رو نگه
درود به مادر غزاله و از او بسیار سپاسگزارم

خدا بیامرزه غزاله رو
بیاییدد قضاوت نکنیم چون موقعیت هیچکس را نمی دانیم. فقط با آموزش خشونت را کم کنیم
آخر عاقبت دختر بازی بهتر ازاین نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
هر کار حرامی یه عذابی داره شک نکن
دختربازی هم عاقبتش یه جوری عذاب و بدبختیه
هر کس یه جوری باید پس بده
ادم کشته است و باید اعدام شود تا درس عبرتی شود برای دیگران ... اعدامش کنید.
پدر ومادر دخترها باید بر اعمال فرزندشون نظارت و دقت کافی داشته باشند همه اش ارمان را شماتت نکنید پدر و مادر غزاله از مسببین اصلی این اتفاق هستند از طرفی دخترها عادت دارن تا دل عاشق خود را بشکنن که متاسفانه این یکی از مسائل ذاتی در زنهاست و باید چنین زنهای را حتما ادب کرد حالا ارمان یکم زیاد روی کرد
روح هر دو شاد....خداوندبه خانواده هر دو صبر بدهد...
این پسر نگون بخت در زمانی که قتل کرده است زیر ۱۸ سال سن داشته است و کو.ک حساب می شود این چند سال هم شما به دنبال رضایت نبودید او را نگه داشتید که سنش به بالای ۱۸ سال برسد زیرا از نظر قوانین بین المللی اعدام زیر ۱۸ سال جرم محسوب می شود. در حقیقت هم اعدامش کردند هم چند سال یک کودک مجرم زا زجر دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
بی سوادهایی که منفی می زنید کمی سلول های خاکستری مغزتون رو از آکبندی در بیارید و برید مطالعه کنید ببینید زمانی که جرم کرده چند سالش بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
ناشناس ۰۲:۴۴ من خوشحال نیستم از این که یک جوان به دار آویخته شد ولی در هرحال عدالت این گونه اجرا شد
به علاوه با این که میدونم بیسواد نیستی ولی انگ بیسوادی به خودت برمیگرده چون این پسر توی سن بیست و هفت سالگی قصاص شد از کی تاحالا سن قانونی تا بیست و هفت سالگی بالا رفته که به خاطر رسیدن به سن قانونی پرونده این همه معطل شده؟!
به هر حال تراژدی غمناکی شد برای هر دو خانواده داغدار صبر و شکیبایی آرزو می کنم
خدا به هر دو خانواده صبر بده.ولی هر روز شاید افراد زیادی به خاطر قتل حکم اعدامشون صادر بشه.چرا دوستان دنبال رضایت گرفتن برای اونها نمیرن.چرا این همه رسانه و افراد سلبریتی دنبال این پرونده بودن
حالا با مرگ آرمان ، چی گیر خانواده غزاله اومد؟ الان ینی خوشحالن که آرمان قصاص شد؟ با مرگ آرمان غزاله زنده شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خیلی از جرم ها و خسارت ها قابل جبران نیستن. با این منطق که هیچکدوم رو نباید مجازات کنیم.
ایکاش قبل از اجرای حکم قصاص ، پدر و مادر دو طرف رو بخاطر ایجاد روابط آزادانه این دوجوان چند ضزبه شلاق می زدن ، بعد حکم رو اجرا می کردن ...
یعنی خود خانواده ها تو این اتفاق مقصر نیستن ؟
اینو کی باید رسیدگی کنه ؟
قانون باید اصلاح بشه … یا اعدام یا آزاد یعنی چه ؟ خانواده مقتول در فشار وحشتناکی قرار میگیرند … با قانون فعلی مجرم سابقه داری داریم که در سه مرحله ۳ نفر را کشته و هربار با هروسیله ای از اولیادم رضایت گرفته والان آزاده و آنوقت در یک درگیری ساده شخص غیرسابقه داری بر اثر اشتباه شخصی را میکشد مثلا ۲۰ سال یا حداکثر حبس ابد بایدحکمش باشد اعدام میشود
از والدین غزاله عزیز متشکرم که در برابر پادرمیانی های بی مورد تسلیم نشدند و متشکرم از قضات محترم که با دقت و درایت رای دادند و گول وکلای دغل و دروغگو آرمان را که با بی شرافتی از پرونده دفاع کردند را نخوردند.
همدلی با خانواده غزاله عزیز خیلی بهتر میتوانست به آرمان کمک کند تا همدستی و فریبکاری با وکلای مثلا بنام !!!
از دید من رفتار این خانواده درست بوده و مشکل از ذات حکم اعدامه.
چراباید ازخون دخترش بگذره
چون بد آید هر چه آید بد شود ؛ یک بلا ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ ؛ فلسفه باطل شود ، منطق دروغ .
قضاوت بدون تخصص و تجربه و اطلاعات کافی و آشنائی با قوانین اشتباه است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
عزیزم ببند
روانش شاد و یادش گرامی باد. راحت شد. امیدوارم خانواده غزاله هم لااقل به آرامش رسیده باشند.
فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِينَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»
آن بزرگوارانی که در خصوص الهی بودن حکم فرمایش می کنند ارجاع می دهم به آیه های شماره17 و 18 سوره زمر
خدا در این آیه می فرماید به بنده های من بشارت بده آنهایی که سخنان را می شنوند و از بهترین آن ها پیروی می کنند!
خداوند در قران کریم حکم به قصاص داده است اما نیکوتر را بخشیدن می داند و این آیه اشاره به همین موضوع دارد (البته این قاعده کلی است)
این حدیث نیز از حضرت مولا علی (ع) در نهج البلاغه پس از جراحت توسط ابن ملجم خطاب به امام حسن (ع) آمده است (نقل به مضمون) که: پسرم اگر من زنده بمانم که ضارب را خواهم بخشید و به شما نیز توصیه می کنم اگر من به شهادت رسیدم او را ببخشید که برای من مغفرت و برای شما حسنه خواهد بود!
خدا رحمت کنه هر دوشونو ترانه هم نمیخاست از قصد این کار رو هیف میشد گذشت کنن
مادر غزاله در یک قدمی بخشیدن بود ولی رفتار هنرمندان و مزخرف گویی و قهرمان سازی از قاتل که میگن فوق لیسانس گرفته کار را خراب کرد و مادر غزاله نه تنها وظیفه قانونی بلکه وظیفه اجتماعی خودش رو انجام داد که چنین جوانی رو که به جسد هم رحم نکنه به درک فرستاد
در بحث قصاص اگر میشد اجرای عدالت را به تصمصیم خانواده مقتول گره نزد خیلی بهتر بود و قضات در هنگام انشا رای به این امر که قاتل کودک بوده یا نبوده و رشد عقلی داشته یا خیر و شرایط قتل که گاها بدون قصد قبلی و با یه دعوا و هل دادن اتفاق میافته .اگر در مجازات متهمین به همه این موارد توجه میشد و تعیین آن با قضات بود و نه خانواده مقتولین شاید خیلیها مستحق قصاص نبودند .
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
خود قتل را شاید بشود اینگونه توجیه کرد .
اما معدوم کردن جنازه را چگونه می توان توجیه کرد ؟
آنهم 8 سال ؟!!!
چرا حاضر نشدند جنازه را تحویل دهند؟!!!!
همه ما از این جهان رفتنی هستیم امیدوارم فقط با دست پری این جهان را ترک کنیم
خداوندا ما را به لطف و کرم خود در جایگاه هیچکدام از دو عزیز کشته شده و قاتل و خانواده هایشان قرار نده که جایگاه سختی است
خداوندا قضاوت برای توست و ما را از قضاوت اشتباه در زندگی حفظ کن ...
حیات موهبتی الهی است, این قانون بدوی قصاص به بعضی از بندگان این اجازه را میدهد که به ناحق جان دیگران را بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
حیات غزاله هم موهبتی الهی بود که آرمان آن را از بین برد
هر دو خانواده در اصل مقصر مرگ فرزندان خود هستند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
کاملا درست است . مسبب اصلی سعادت یا بدبختی فرزندان پدران و مادران هستند .
احسن به مادر غزاله که با این شجاعت تمام از حق دخترش نگذشت اگر هر کسی پول و قدرت دارد باید هر کاری و قتل کند و رصایت بگیرد طرف جگر گوشه خانواده را کشته الآن با یه سلبریتی ........میخواد رفع اتهام شود.درس عبرت بشه واسه دیگران
چرا نمی گویید بعد از تلاش چند ساله خانواده غزاله برای پیدا کردن سرنخی از جسد فرزندشان، عاقبت قاتل فرزندشان را قصاص کردند؟
اینکه اولیای مقتول می توانند از حقشان استفاده کنند امریست قطعی
اما اینکه تصمیمشان درست بوده یا خیر چند وجه دارد
اول اینکه صرفنظر از نظر قضات آیا برای اولیای دم قتل دخترشان توسط قاتل محرز شده یا خیر
ثانیا آیا قاتل از گذشته خود پشیمان و نادم است و واقعا توبه کرده یا خیر
به نظرم هر شخصی به دور از هیجانات ناشی از غم و اندوه باید با خود بیاندیشد و سپس تصمیم بگیرد
شاید اینگونه تصمیم گیری خدا پسندانه باشد
با نهایت تاسف حکم اجرا شد.
حق مسلم برای خانواده مقتول بوده. و وقتی قتل اتفاق میوفته باید قاتلش قصاص بشه.
اما فقط یکبار ای کاش از خودشون میپرسیدن چه تربیتی اعمال کرده بودیم که در اون سن کم باید به یک جوون که اون هم کم سن بوده اعتماد کنه و در خفی وارد خونه بشه.
دو جوونی که هنوز به بلوغ قکری نرسیده بودن و معنی روابط دختر و پسر و روابط عاطفی رو نمیدونستن.
پسرهای اون سن همگی حالت های تهاجمی دارن و دخترها هم پرخاشگر. و نتیجه اون میشه قتل ناخواسته ای که اتفاق افتاد.
متاسفم برای قشر تحصیل کرده ای که ادعای روشن فکری رو داشتن سر از آنتالیا درآوردن بدون اموزش بچه های خودشون رو ازاد گذاشتن تا به تفریحات خودشون برسن و اون دو در انتالیا باهم اشنا بشن و بازهم بدون تربیت و آموزش به رابطه خودشون ادامه بدن. متاسفانه پدر مادرها مشکل اساسی در تربیت بچه هاشون دارن. این جنگ بین دو پدر مادر بود که از اول آخرش معلوم بود
اقایون ایرانی! وقتی با دوستتون، نامزدتون یا همسرتون دعواتون میشه بهش حمله ور نشین کتکش بزنید. یک بار هم کتک سر از مرگ در میاره اونوقت به غلط کردن می افتید. رفتار متمدنانه داشته باشید. خشم رو‌ باید کنترل کرد.
هر چی بود و شد آرمان راحت شد. اما آثار این عمل بر دو تا خانواده تاثیر ویرانگر داره . خدا غزاله خانم را بیامرزد.
کسی که آدم کشته مستحق ادامه زندگی نیست. اگه قرار باشه کسی بیاد جنایت بکنه و طرف مقابل قاتل را ببخشه اونوقت کل مملکت میشه قاتل خونه. سنگ روی سنگ بند نمیشه.
حالا چندسال دیگر که این داستان از یاد برود سرو کله دختر بی سر و صدا یک جای دنیا پیدا میشود و هیچ وقت هم اصل داستان برملا نمیشود که چه بوده است
ای کاش میشد قوانین رو تغییر داد و کلا برای حکم اعدام مجازات جایگزین در نظر گرفت .
در اینکه مجرم باید مجازات شود حرفی نیست اما متاسفانه اعدام خیلی درست نیست .
البته باید به خانواده مرحومه غزاله هم حق داد.
فکر میکنم اگر خانواده ارمان کمی بهتر و مدیریت شده تر در مورد رضایت گرفتن عمل میکردن و کمتر خانواده مقتول رو تحت فشار میزاشتن ، شاید الان ارمان زنده بود .
قران کریم چه زیبا می فرماید وقتی که قدرت انتقام داری وقتی حق قصاص داری انوقت است که بخشش ارزش دارد و خداوند متعال می فرماید در این موقعیت بخشیدن به منزله معامله با خداست . در هر صورت خداوند به باز ماندگان هردو صبر عطا فرماید انشا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اگر طرف مقابل بخواهد با نیرنگ و سیاست از تو گذشت بگیرد چی ؟
هیچ قاتلی نباید بخشیده شود و به اولیای دم برای رضایت پادرمیانی کرد
باید هر چهار نفر که اسمشون رو پدر مادر گذاشتن اعدام میشدن که با ندانم کاری و بی تفاوتی باعث از بین رفتن دو جوان شدن حیف به تو آرمان عزیز وحیف به تو غزاله گل شما فدای پدر مادرای بی خیال شدین .... مادرا هردوتاشون تا آخر عمر هردوتاشون باید خون گریه کنن به خاطر گلهایی که از دست دادن مادر غزاله اگر می بخشیدی امشب بهترین شب عمرت میشد و حتما غزاله هم به خوابت میومد آرمان عزیز نمیدتنی چقدر از شنیدن خبرت ناراحت شدم اونقدر که درد کشنده کرونا رو فراموش کردم حیف به جونیت پسرم
نه به اعدام
من گفتنیا رو گفتم،
من اول موافق صدرصدی اعدام بودم اما بنظرم حکم زود اجرا شد وقتی میگن شاهد داریم ک غزاله رو فلان جا دیدن بهتر نبود شما ک هشت سال تعویق انداختی. یمدت دیگم مینداختید تاببینیم این اظهار نظر چی هست آرمان ک قرار نبود فرار کنه حکم هم ک قرار نبود اجرا نشه مثل هشت سال گذشته کمی تاخیر داشت ولی اگر یک درصد غزاله زنده باشه چی آرمان رو چجوری برمیگردونین و یک چیز ک من خیلی ناراحتم اینکه نذاشتن آرمان داداشش رو ببینه این وصیت آرمان بود اگر به وصیت نمی‌خواست عمل کنید چرا میگید برای آخرین بار چیزی میخوای ی ن؟این دو مورد بی انصافی دادگاه بود ب آرمان و اما خانواده غزاله!ای کاش کمی صبر میکردین
نباید قوه قضاییه زیر بار این احکام که فردی 17 ساله این کار را انجام داده و قوه قضاییه از طریق راههای دیگر این حکم را نقض می کرد می سپرد به مجتهدی که ایشان قضاوت کند نه اینکه قوه قضاییه این حکم را بدهد باید از این به بعد پدر مادران فرزندان خود را بیشتر تحت کنترل و نصیحت اثر داشت
ترحم بر پلنگ تیز دندان / ستمکاری بود بر گوسفندان ...
واقعا از این خبر خوشحال شدم. درود بر مادر غزاله...اگر قصاص نمیشد نشون میداد قدرت پول بر عدالت حکمفرماست. خدا به مادرت غزاله نازنین صبر بده
و خانواده ارمان هم باید تا اخر عمرشون خیرات بدن بلکه بار گناه پسرشون کم بشه و اون دنیا کمتر عذاب بکشه
با سلام
چون سنش کم بود و چون قاتل حرفه ای نبود و چون در عالم دوستی این اتفاق افتاده بود کاش رضایت میدادند و اکر من بودم از اعدام گذشت میکردم متاسفانه همش عکس ارمان تو ذهنم است و دلم میسوزه بخشش بهتر از قصاص است
خیلی با خانواده مقتول همدردی میکردم. همیشه کسانی که میامدند برای رضایت روی اعصابم بودند. با خودم میگفتم اگر جای خانواده مقتول بودم بهشون میگفتم اگر رضایت دادید که دست خئدتون یا فرزندتون از مچ قطع کنند من رضایت میدم اما همین که خبر اعدام رو خوندم پشیمون شدم، انگار چیزی بدست نیاوردم. از طرفی میگم اگر تحت فشار رضایت میدادن ممکن بود بشه مشوق برای کسانی که مستعد قتل هستند و با خودشون بگن بالاخره تحت فشار عوامل مختلف جامعه رضایت خواهیم گرفت مثل این بنده خدا که اینقدر ایمان به آزادی داشته که یه فوق لیسانس هم توی زندان گرفته
روابط پسر و دختربا اطلاع پدر دختر کاملا شرعی است صیغه شرعی ملاک نیست اصل بر رضایت است
اگه توهر خیابان و میدان دوربین باشه این ابهامات به وجود نمیاید
با سلا
اینطور قضاوت ها باید به مرجع تقلیدی که رساله چاپ می کند سپرده شود و نباید قوه قضاییه زیر بار چنین قضاوتی نمی رفت چون مرتکب در سن پایین به نظر بنده 25 سالیش هم پایین است چه برسد 17 سال
فرض بر اینکه ایشون رضایت گرفته بود و الان ازاد شده بود. چه تضمینی هست که یه بار دیگه عاشق یه دختر دیگه بشه و بازم بخاطر مسائل حاشیه ای اون دختر رو به قتل نرسونه؟


کسی که دختر مورد علاقه خودش رو به قتل میرسونه و این جسارت رو داره که جسد رو طوری معدوم کنه که اصلا پیدا نشه ، چطور آدمیه....؟
هر کسی قتل عمد مرتکب میشه حکمش فقط قصاصه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
در این ۴۳ سال با این همه قصاص قتل کم شده یا بیشتر؟
شخصی بااین همه پول نتوانست بچه خودشو نجاات روبده چون قاتل وحشی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
نخیر چون وابسته به خودی ها نبود و یک آدم عادی بود
خانواده غزاله بسیار مظلومانه در این پرونده حضور داشتن و بر عکس خانواده سر تا پا نمایش آرمان ,سیستم قضایی بایستی پاسخ دهد چه چیزی باعث شد 5 بار حکم بشکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
آی کیو جان قتل در زمانی رخ داده که مجرم زیر سن قانونی بوده و پرونده را کش دادند تا به سن قانونی برسد و اعدامش کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
عزیزم
یک سال زیر سن قانونی بود یعنی ۱۷ سالش بود
افرین به خانواده غزاله که نگذشتن و اون ملعون اعدام شد
الحمدلله الحمدلله الحمدلله و خدا رو هزاران مرتبه شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
من فکر می کنم از نظر روانشانسی شما فرد خطرناکی برای جامعه هستید که از کشته شدن یک نفر دیگر اینقدر شاد شده اید توصیه می کنم یک تست روانشانسی حتما انجام بده
امیدوارم خداوند هر دو جوان را بیامرزد
مادر غزاله حق داشت
آرمان هم نتیجه ی کارش را دید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
هر دو قربانی شدند
در هیچ کجای دنیا وقتی جنازه ای پیدا نشود به این سادگی حکم به اعدام نمیدهند باید مدرکی چیزی پیدا کنند. چند روز پیش یه نفر رفته بود خودش را معرفی کرده بود که 5 نفر را کشته وقتی تحقیق کردند فهمیدند بیچاره قاطی کرده بود چون جسدی پیدا نکردند. مگر میشود که یک جوان 17 ساله که رانندگی هم نمیداند و اتومبیل هم ندارد دختر مورد علاقه اش را بکشد و بعد بشینه قرمه قرمه اش کنه بعد بگذاره داخل چمدون و ببره جایی بندازه که نه حیوانی پیداش کنه و نه ادمی؟ مگر میشه ؟ این دختر هیچی هیچی وزن نداشته باشه دیگه 50 کیلو که بوده پس یه جوون 17 ساله مگر میتونه 50 کیلو را با خودش در چمدون حمل کنه ؟ اگر واقعا فردایی - پس فردایی این دختر پیدا بشه قضات چه جوابی دارند؟
آقایان و خانم‌های پولدا. مواظب نوچه‌هاتون باشین. جوری بارشون نیارین که هر غلطی خواستن بکنن. از مادر غزاله‌هم برای این کار به سهم خودم قدردانی می‌کنم. حرکت ایشان دردی از خودشان دوا نمی‌کند و با عبرتی که برای خیلی‌ها ایجاد می‌کند موجب حفاظت جامعه می‌شود. الآن خیلی از خانواده‌های پولدا بیشتر حواسشون رو به حرکات بچه‌هاشون می‌دن که فکر نکن که با پشتوانه مالی بره تو جامعه هر غلطی خاست بکنه.
سال قبل هم یکی از آشنایان پولدا ما یک ماشین آخرین مدل برای بچش خرید که فقط تو خیابان‌ها باهاش ویراژ می‌داد و هر لحظه ما منتظر بودیم خبر مرک یک بدبختی را بشنویم که خیلی زود خودش زد از پشت به یک تریلی و به درک واصل شد. نجات از دست این طبقه هیچ راهی جز مرگ و اعدام ندارد.
بجای هر قضاوتی
خودتان را جای خانواده دختر بکذارید
آبرویشان رفت
تیکه جانشان رفت
حتی اگر با مریضی میمرد اینقدر زجر نداشت
به هر دو خانواده محترم تسلیت میگوییم واز خداوند متعال صبر عاجل برای بازماندگان این فاجعه اجتماعی مسالت دارم . امیدوارم که مسوولان در مواردی که عواطف عمومی را تهیج می‌کند با تدبیر تر عمل نمایند. مجازات انتقام نیست ، تنبیه جهت پیشگیری از فجایع اجتماعی بعدی است۰ رافت و بخشش هم همچون انتقام دو واکنش قابل درک به یک فاجعه انسانی است . ای کاش که حاکم شرع بر اساس مصالح جامعه خود پایان این قصه دردناک را رقم می زد . به خانواده بزرگوار غزاله فکر می‌کنم که آنها نیز شاید از رای که به اعدام جوانی دادند چندان خشنود نباشند. خداوند عاقبت همه ما را به خیر کند .
من ک باور نمیکنم این آقازاده اعدام شده باشه
در جوامع حیوانی و حتی چهارپایانی چون گاو و گوسفند و ... ، موجود نر و موجود ماده از زمانی که به دنیا می آیند با هم بزرگ می شوند در جوامع انسانی و کشورهای پیشرفته هم در مدارس و محل کار و دانشگاه و ... به این نتیجه رسیده اند که دور کردن دختر و پسر از همدیگر باعث نقص پرورش شخصیت هر دو می شود و می تواند باعث ناهنجاری های شدید در جامعه شود ببینید چیزی که طبیعت و حتی حیوانات هم فهمیده اند و نر و ماده حیوانات از همان بدو زایش با هم بزرگ می شوند و پرورش پیدا می کنند حالا عده ای با جدا کردن انسان ها و دختر و پسر از همدیگر در ایران زمینه نقص شخصیت دختر و پسر را در ایران درست کرده اند و یکی از ریشه های این گونه جنایت ها دقیقا همین مورد است زیرا سیاست جداسازی پسر و دختر در ایران نه منطبق بر کشورهای پیشرفته است نه منطبق بر روندی است که خداوند در جوامع جیوانات گذاشته است آنهایی که این کشور را به این فلاکت انداخته اند مقصران مرگ این دو نوجوان و عزادار کردن دو خانواده و دهها و صدهها خانواده دیگر همانند غزاله هستند.
این پسر جوان در اثر عصبانیت و حماقت لحظه ای و در سنی که عقلش هم نمی رسیده قتل انجام داده است و جرمش سنگین است اما در باره قانون گذاری که در کمال آرامش فرمان قتل و اعدام این کودک را صادر می کند چه نظری می دهید؟ اگر قتل بد است جرم کدام سنگینتر است؟ بچه ای که سنش کم بوده و عقلش نرسیده و قتل کرده یا قاضی و قانون گذاری که عاقل و بالغ است و با خونسردی حکم قتل صادر می کند؟
خدا رو شكر حق اجرا شد ،بعضي كامنتا رو ميخوني حالت بد ميشه يكي گفته هيچ جاي دنيا بدون دليل اعدام نمي كنن ،چرا خودتونو به خريت ميزنيد ؟!قاضي كه مثله شماها احمق نيست همون روزاي اول تمام مدارك بر قاتل بودن ارمان كشف و اثبات شد همين عدالتي كه داري ازش تيراد ميگيري فرصت داد تا هانواده مقتول ارام بشن وگرنه زود اعدامش ميكرد ،دلايل از اين محكمتر همه جاي اناقش خون دختر مظلوم بوده !!؟؟بعدشم با چمدون داخله سطل زباله .طبق بازبيني دوربينهاي مداريسته ،اميدوارم واقع بين باشيد و انقدر حرف مفت نزنيد ،زنده باد عدالت و قاضي پروند ه ي ارمان و غزاله
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
کاش به جای متهم کردن دیگران کمی با قوانین انسانی و پیشرفته بشری آشنا بودی کسی که زیر ۱۸ سال باشد و جرم مرتکب شود مجازاتش اعدام نیست حداقل در جوامع متمدن که اینطور است همانطور که به جنابعالی وقتی ۱۸ سال نداری گواهی نامه رانندگی نمی دهند نباید حکم اعدام هم بدهند امیدوارم فهمیده باشی.
ای کاش جای جنازهٔ اون دخترک و میگفتی تا خانوادش رضایت بدن ...
در خبر ها گفته شده که قاتل پس از قتل، از پزشک خانوادگیشان مشاوره گرفته که احتمالا مربوط به چگونگی از بین بردن جسد با اسید یا غیره است.
طبق نظر پلیس هم، فیلم خارج شدن قاتل با چمدان، مشکوک است و احتمالا چمدان خالی است و برای رد گم کردن این کار انجام شده. در طول این مدت هم حانواده قاتل، رفتار بسیار متکبرانه و زشتی داشتند و بارها سعی کردند با اعمال نفوذ و پول و خریدن شاهد قلابی و تهمت زدن به خانواده مقتول و غیره پرونده را به بیراهه بکشانند.
ضمن اینکه در این چند ساله، خیال قاتل و خانواده اش کاملا راحت بوده که اعدام نمیشود، تا حدی که در چند مقطع هم ادامه تحصیل داده و خودش را برای آزادی آماده میکرده و خانواده اش هم فقط زمانی که از حکم اعدام مطمئن شدند و بعد از چند سال، حاظر به عذر خواهی و طلب بخشش از خانواده مقتول شدند.
خود قاتل هم که از همان اول، بنا را بر دروغگویی و انکار گذاشته بود.
تمام این موارد به وضوح نشان میدهد که قاتل، همدست و مشاور داشته و با برنامه، جسد را نابود کرده اند با این امید که از قصاص فرار کنند، وگرنه بچه 18 ساله عقلش به این کارها و سناریوها نمیرسه.
به نظر من باید در خصوص امکان همدستی خانواده قاتل تحقیقات بشود.
شاه عباس در ۱۶ سالگی و شاه اسماعیل در ۱۳ سالگی پادشاه شدند و ایران را به قدرت رساندند بعد ما بواسطه کمک از قوانین غربی سن ۱۷ سالگی را کودک خطاب می کنیم ، خیلی مزخرف است این حرف ؛ طرف عشق و حالش با دختر مردم کرده بعد زده طرف کشته جنازه اش هم معدوم کرده بعد ما می اییم می گوییم بچه گی کرده ؟ خانم مسیح علی نژاد بچه خودت هم می کشتند همینجوری قضاوت می کردی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان