بازدید 14064

توقف حکم اعدام «آرمان» متهم به قتل «غزاله»

در شرایطی که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، اجرای حکم آنها به تعویق افتاد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 13 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه همشهری، کمتر از ۲۴ ساعت پیش از اجرای حکم قصاص آرمان پسر جوانی که ۷ سال‌ و نیم قبل جان دختر مورد علاقه‌اش به نام غزاله را گرفته بود، دستور توقف اجرای حکم باعث شد او و دیگر محکومانی که قرار بود امروز پای چوبه‌دار بروند به‌صورت موقت از مجازات مرگ نجات یابند و به بند زندان بازگردند.

پرونده آرمان از ۱۴ اسفند سال ۹۲ به جریان افتاد و در این سال‌ها جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد. روز حادثه او که ۱۸ سال بیشتر نداشت دختر موردعلاقه‌اش غزاله را به خانه‌اش دعوت کرد تا برای آخرین بار از او بخواهد از تصمیمش منصرف شود و با او ازدواج کند. اما غزاله ۱۹ ساله برنامه دیگری برای زندگی‌اش داشت و می‌خواست به خارج از کشور مهاجرت کرده و زندگی تازه‌ای را تجربه کند. آن روز صحبت‌های آرمان با دختر جوان به نتیجه‌ای نرسید و پسر جوان در جریان بحث و درگیری با دختر مورد علاقه‌اش، جان او را گرفت. او پس از جنایت، جسد غزاله را داخل چمدانی گذاشت و براساس اعترافات خودش درون سطل زباله رها کرد اما در همه این سال‌ها اثری از جسد غزاله به‌دست نیامد و همین مسئله دلیلی برای طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده شد.

آرمان پس از اعتراف به قتل غزاله ۱۹ ساله در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و یک‌بار هم پای چوبه دار رفت اما آن روز خانواده غزاله با این امید که شاید در پرونده ناگفته‌هایی وجود داشته باشد و آرمان حقیقت را به زبان بیاورد و محل پنهان کردن جسد دخترشان را نشان دهد، به او مهلت یک ماهه دادند اما در این مدت درخواست اعاده رسیدگی آرمان پذیرفته شد و او بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت. در محاکمه مجدد هم قضات حکم به قصاص پسر جوان دادند و این حکم نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد. چند روز پیش با انجام مراحل قانونی، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا حکم قصاص اجرا شود. در این شرایط آخرین تلاش‌ها با تشکیل جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران برای نجات آرمان از چوبه دار انجام شد اما این جلسه چند ساعته که در آن آرمان، پدر و مادرش و پدر و مادر غزاله نیز حضور داشتند به نتیجه‌ای نرسید و به این ترتیب روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه تاریخی بود که برای اجرای حکم قصاص آرمان در پرونده ثبت و به پدر و مادر غزاله ابلاغ شد.

فرصت زندگی دوباره به آرمان

درحالی‌که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، ظهر دیروز دستوری مبنی بر توقف حکم قصاص محکومان ابلاغ شد. براساس تازه‌ترین دستور و ابلاغیه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، نه‌تنها آرمان بلکه محکومان دیگری که قرار بود امروز قصاص شوند نیز اجرای حکمشان به تعویق افتاد. آنطور که اعلام شده آرمان به‌زودی و احتمالا شنبه آینده پای چوبه دار خواهد رفت و تنها بخشش پدر و مادر غزاله است که می‌تواند به او فرصت زندگی دوباره دهد.

رضایت نمی‌دهیم

با این حال روز گذشته پدر غزاله درباره نتیجه جلسه صلح و سازش و تصمیم‌شان درباره سرنوشت پرونده گفت: تغییری در تصمیم‌مان ایجاد نشده و ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص قاتل دخترمان داریم و رضایت نمی‌دهیم.

او ادامه داد: داغی که روی دل من و همسرم نشسته بسیار سنگین است. هیچ‌کس نمی‌داند ما چه می‌کشیم و حتی بعد از جلسه صلح و سازش هم تغییری در تصمیم من و همسرم ایجاد نشده است. ما همچنان اصرار به قصاص و اجرای حکم قصاص آرمان داریم.

وی گفت: روز یکشنبه یعنی یک روز بعد ازاینکه جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد به ما ابلاغ کردند که آرمان روز چهارشنبه پای چوبه دار می‌رود. از ما خواسته شد تا برای اجرای حکم حاضر شویم و حتی نظرمان را پرسیدند که تأکید کردیم قصاص باید اجرا شود. در این چند روز چندین بار پدر و مادر آرمان به مقابل خانه ما آمدند و درخواست بخشش کردند. اما با وجود این تغییری در تصمیم ما به‌وجود نیامده است. پیش از این هم جمعی از هنرمندان و بازیگران نیز مانند پرویز پرستویی، ‌رامبد جوان، احسان علیخانی و... برای جلب رضایت، نزد ما آمدند اما آرمان، ‌با بی‌رحمی جان دخترمان را گرفته و حتی در همه این سال‌ها جسدی از او تحویل نگرفتیم تا بر سر مزار او برویم و اشک بریزیم.

پدر غزاله گفت: قرار بود چهارشنبه حکم اجرا شود اما حدود ساعت ۱۱صبح سه‌شنبه به ما اطلاع دادند که دستور رسیده حکم متوقف شود. دلیل توقف را به ما نگفتند اما ظاهرا روز چهارشنبه نه‌تنها حکم آرمان بلکه حکم چند محکوم به اعدام دیگر هم اجرا نشد و روز چهارشنبه اصلا اجرایی ندارند. به ما گفتند که روز چهارشنبه تاریخ دقیق یعنی روزی که آرمان پای چوبه دار خواهد رفت را به ما اعلام خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۹
حکم قانونی را باید اجرا کرد حالا هرکسی که میخواهد باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
آخه این چه نوع حکمیه؟ سالها طرف را نگه میدارن تا رضایت بگیرند
به این جمله پدر غزاله دقت کنید "حتی در همه این سال‌ها جسدی از او تحویل نگرفتیم تا بر سر مزار او برویم و اشک بریزیم"
بنظرم اگر جسدی و قبری داشت شاید این حس به حق پدر فروکش کرده بود و شاید پرونده جور دیگری ادامه پیدا میکرد.
قلب من مثل گنجشک رقیق است. مکس های داخل حیاط را نمی کشم. اما در مورد این پرونده باید حکم اجرا شود تا در جامعه تکرار نشود. لذتی که در بخشش است در قصاص نیست این ها حرف است. فردا پسره از زندون بیرون میاد و بعد از یک ماه فراموش میشه و هر هر می خنده. در بخشش چی به خانواده دختر می رسه بجز غم و قصه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
آفرین دقیقا همینه باید اعدام بشه
هنوز جسد پیدا نشده چرا اعدام ؟ قطعیت در جنایت که وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
جسد به سطل مکانیزه انداخته و له و چرخ شده اگر جسد بود پدر و مادر رنج کشیده تسکین پیدا میکردن
جسد دختر را هنوز نگفته کجا مخفی کرده بعد حکمش تعویق میفته خیلی شانس داری برای کمترش اعدام میشن
عاقبت تماشای برنامه های مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
خخخخخخ با پرچم آمریکا اومده میگه عاقبت تماشای برنامه های مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه ،است همین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
چه ربطی دارد در ماهواره قتل آموزش میدهند؟
خوبه والا دختر مردم را بکشی و قوه قضاییه رو هفت سال به مسخره بگیری.
دزد مي گيرند بعدمي رود زندان . نتيجه اش مي شود سرحال تر برمي گردد تو جامعه و باز دزدي را ادامه مي دهد.
قصاص بايد بشود طبق حكم اسلامي.
اينها شعار است كه لذتی که در بخشش است در قصاص نیست این ها حرف است. براي همه مكانها و زمانها بدرد نمي خورد.
حداقل راهي راپيش بگيريد كه دوباره تكرارنشود.
دزد مي گيرند بعدمي رود زندان . نتيجه اش مي شود سرحال تر برمي گردد تو جامعه و باز دزدي را ادامه مي دهد.
قصاص بايد بشود طبق حكم اسلامي.
اينها شعار است كه لذتی که در بخشش است در قصاص نیست این ها حرف است. براي همه مكانها و زمانها بدرد نمي خورد.
حداقل راهي راپيش بگيريد كه دوباره تكرارنشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
واقعا درسته فقط یک شعار مسخره است برای نجات جان جانیان آدمکش فقط اعدام اعدام
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
حق با شماست .اگر لذت بخشش بیشتر است چرا قاتل آخوند سبزواری را نبخشیدند ویا قاتل بسیجی که نوید افکاری به قتل رساند و.... پرویز پرستویی اگر دختر خودش را بقتل می رساندند رضایت میداد ؟..
حتی در اعدام هم پول دار بودن موثره
یکی بابک زنجانی یکی هم این آرمان
خیلی پسر پر روییه ازاول ازش بدم اومد گستاخ چطور تونستی بکشی بعد بذاری تو چمدون بندازی تو سطل با خونسردی تمام ...از این بچه های لوس و ننر خودخواه که هر چیه حرف منه...بار اول که قصاص متوقف شده بوده خانواده پسره کف و سوت زدند....جلوی چشم پدر مادر غزاله ...واقعا خجالت آوره....این آزاد بشه میفرستنش خارج از اونور هم پیغام میده به اینا که خوب کردم کشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
ببری جون تو اینا رو از کجا اینقدر خوب و دقیق می دونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
حیف که نمیشه بیشتر از یک بار مثبت داد
پسره قاتل ....
انشااله حق به حق دار خواهد رسید
پدرت که پولدار باشه؛ از جنایت هم غمی نداری
باید تیکه تیکه اش کنن
به امثال رامبد جوان و پرویز پرستویی چه ربطی دارد که در این کارها دخالت میکنند؟ فکر کردن چون سلبریتی ان همه چیز میفهمن؟
این بدبخت 7 ساله مرده و نابود شده همین امروز هم سر تایم اعدام خودش خودش رو اعدام کرده قرار شنبه هم گذاشتن واسه اعدام تا شنبه 1000بار اعدام میشه عکس الانش با 7 سال پیش دقیقا 70سال پیر شده .این از یک با اعدام شدن هم بدتره پس شما دیگه قضاوت نکنید این شرایط در یک لحظه اتفاق میافته و یک مار اشتباه صورت میگیره و دو تا خونواد با هم نابود میشن .خدا خودش قضاوتمون کنه خدایا همه رو به راه درست هدایت کن
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
با سلام و احترام به خداوند پناه می برم از دست شیطان لعین و کثیف ،طوری می گید در این مدت این شده ،اون شده ،انگار خانواده مقتول حسابی در این مدت لذت بردند.به یاد داشته باشید ایشان با پدر پولدارش و داریی پدرش تا الان زنده موندند.در هر صورت قصاص بشه یا نه تصمیم خانواده داغدار دختر خانم می باشدو کسی نمی تواند در این رابطه نظر بدهند.ولی خداوند به خانواده محترم مقتول صبر بده بسیار سخته تصمیم گیری در این مورد.خداوندا پنا ه می برم از شر شیطان به بارگاه بی کرانت .
میازار موری که دانه کش است ، که جان دارد و جان شیرین خوش است . فقط برای این جور افراد قصاص لازم است
جناب پرویز پرستویی ودیگر هنرمندان خیلی بیخود کرده اند که برایه نجات جان قاتلی که یک خانواده را نابود کرده تلاش کرده اند !!!!چنانچه دختر خودش را به قتل رسانده بودند آیا رضایت می داد ؟
در نظام جمهوری اسلامی همه ارزشها برعکس شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار