بازدید 3893

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به امارات می رود

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای امضای توافقنامه همکاری به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 21 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کانال هفت تلویزیون تل آویو اعلام کرد، «کارین الحارار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.

گفته شده هدف از این سفر، امضای یادداشت‎ تفاهم با اردن و آمریکا و امارات خواهد بود و براساس برنامه پیش بینی شده، امضای این یادداشت تفاهم با عنوان «برق در مقابل آب» صبح دوشنبه در غرفه امارات متحده در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دوبی، در کنار محمد النجار، وزیر منابع آبی اردن و جان کری، فرستاده ویژه آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی و سلطان الجابر، همتای اماراتی او صورت خواهد گرفت.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در همین ارتباط گفته است که این یادداشت تفاهم یا توافقنامه گامی تاریخی در برابر پیامدها و اثرات بحران آب و هوا در سراسر جهان است.

ناظران معتقدند توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی که فلسطینی‌ها آن را خیانت و خنجر از پشت سر به ملت فلسطین خوانده‌اند، با هدف کمک به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته است. امارات و رژیم صهیونیستی سال گذشته با امضای توافقنامه‌ای با فشار دولت ترامپ در آمریکا روابط دیپلماتیک خود را آغاز کردند.

مقامات اماراتی درحالی با نادیده گرفتن آرمان‌های فلسطین و جهان عرب درهای این کشور را هر روز بیش از گذشته به روی رژیم صهیونیستی باز کرده‌اند که اساساً مردم امارات با اکثریت قاطع خود مخالف چنین رویکری هستند.

یک نظرسنجی که در بسیاری از رسانه‌های عرب زبان منتشر شده، نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد شهروندان اماراتی تمایل ندارد که روابط کاری یا روابط ورزشی با اسرائیلی‌ها داشته باشند که خود بیانگر تضاد دیدگاه‌های اکثریت اماراتی‌ها و سیاسی رسمی مقامات این کشور دارد.

درحالی که شماری از تحلیلگران منطقه معتقدند که رژیم صهیونیستی با بهره برداری از امضای توافقنامه سازش با سران امارات به تلاش خود برای سیطره بر امارات در ماه‌ها و سالهای آینده ادامه خواهد داد، اما آنها درعین حال تاکید می‌کنند که در سطح مردمی مخالفت‌ها با این اقدام ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود که توافقنامه سازش با امارات نیز به سرنوشت توافقنامه‌های سازش با مصر و اردن تبدیل شود که با گذشت سالیان سال از امضای آن، ملت‌های این کشورها در مناسبت‌های مختلف بر مخالفت با رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند و با به آتش کشیدن پرچم صهیونیست‌ها، خواهان لغو سازش و قطع روابط دیپلماتیک و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست