بازدید 12842

سردار تنگسیری: شش سیلی به آمریکایی‌ها زدیم

سردار تنگسیری گفت که در یک سال و نیم گذشته شش سیلی به آمریکایی‌ها زده‌ایم. البته اخبار بسیاری از درگیری‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس منتشر نشده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 21 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در هفتمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد، گفت: اهمیت خلیج فارس را جوانان باید بدانند و اینکه کشورمان اهمیت جغرافیایی بالایی دارد و این اهمیت موجب شده تا طی یک سال و نیم درگیری که با آمریکایی‌ها داریم و بسیاری از آن‌ها هم تاکنون رسانه‌ای نشده است، شش سیلی به آمریکایی‌ها بزنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در جنوب کشور در خلیج فارس و دریای عمان بیشترین ساحل را دارد، افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد؛ زیرا از سالیان گذشته این منطقه همین عنوان را داشته است؛ در هنگام ورود به خلیج فارس اولین جزیره لارک است و وقتی به عمق خلیج فارس وارد می‌شویم، سه جزیره استراتژیک بوموسی، تنب بزرگ و کوچک را داریم به نحوی که وقتی هر شناوری وارد خلیج فارس می‌شود، باید از مقابل جزایر کشورمان عبور کند؛ البته هیچ‌کدام از شناورهای بیگانگان از منطقه یادشده عبور نمی‌کنند؛ زیرا به محض ورود، از آبراه‌های بین‌المللی عبور می‌کنند و وارد آب‌های ما نمی‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس وقتی عراق در مقابل ایران مستأصل شد، آمریکایی‌ها به‌منظور حمایت از ارتش صدام، از سال ۱۳۶۶ وارد درگیری مستقیم با ایران در خلیج فارس شدند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، هواپیمای عراقی با ناو آمریکایی استارک ارتباط داشت و به وسیله این شناور چک می‌کرد که آیا فضای منطقه «کلیر» است، یا شناوری از ایران در منطقه وجود دارد یا خیر؛ اما با این حال، هواپیمای عراقی اشتباهی این ناو را مورد اصابت قرار داد و طی آن ۱۱ نفر از پرسنل این ناو کشته شدند.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس از موشک‌های قدیمی چینی «اچ وای تو» استفاده می‌کرد و با استفاده از این موشک‌ها که عراقی‌ها هم از آن داشتند، اولین سیلی ایران به نفتکش «سانگاری» آمریکا زده شد و پس از آن حمله به شناورهای «سی اور سی تی» و «بریجتون» و ناو «ساموئل»، انهدام یک بالگرد توسط گروه شهید مهدوی و بالگردی دیگر در حوالی جزیره بوموسی، اسارت چهار نفر از تفنگداران آمریکایی با ۲ نفر خدمه کویتی و مورد آخر، توقیف نفتکش در ماه جاری سیلی‌های دیگری بود که توسط ایران به آمریکا زده شد و در خصوص این نفتکش، آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاشی که داشتند، نتوانستند موفق شوند.

فرمانده ندسا سپس در خصوص توقیف نفتکش متخلف ویتنامی اظهار کرد: این نفتکش حامل نفت ایران بود، اما به پشتوانه آمریکایی‌ها از تحویل نفت به کشورمان امتناع می‌کرد؛ البته این دومین کشتی بود که می‌گرفتیم و مورد قبلی رسانه‌ای نشده بود؛ لذا برای توقیف آن، اولین گروه از نیروها با بالگرد بر روی عرشه نفتکش هلی‌برن شد و دومین گروه هم به وسیله شناورها وارد کشتی شدند، اما به محض اینکه کشتی به سمت آب‌های کشورمان چرخید، دو ناوشکن آمریکایی از جناحین به سرعت خود را به این نفتکش نزدیک کردند تا بلکه مانع انتقال نفتکش به آب‌های کشورمان شوند.

دریادار تنگسیری تصریح کرد: در آن مرحله ما شش قایق به همراه شناورهای شهید ناظری و سیاوشی داشتیم؛ در این شرایط آمریکایی‌ها بالگرد هم پرواز دادند، ولی به واسطه اخطاری که به آن داده شد، مجبور به بازگشت شد و از ترس اینکه مبادا مورد اصابت موشک‌های ما قرار گیرد، اقدام به پرتاب «فلر» کرد؛ البته ما موشک‌انداز و پهپاد مسلح و شناسایی هم در منطقه داشتیم، ولی، چون می‌خواستیم آن‌ها را خرد کنیم، فقط قایق‌های توپ‌دار را به مصاف ناوشکن‌های آمریکایی اعزام کردیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از ترس مواجهه با رزمندگان نیروی دریایی سپاه، در آب‌های تحت نظارت ما هم وارد نمی‌شوند، گفت: هرچند موشک‌هایی با برد ۱۰ کیلومتر تا دو هزار کیلومتر را نیروی دریایی سپاه علاوه بر وزارت دفاع تولید می‌کند، اما اگر خدا را به‌عنوان تنها حامی داشته باشیم از هیچ کدخدایی هم نمی‌ترسیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام این خبر که امسال سه شناور جدید به این نیرو اضافه می‌شود، عنوان کرد: ناوهای شهید ناظری به طول ۵۵ متر و حاج قاسم سلیمانی به طول ۶۵ متر توسط وزارت دفاع و سپاه و یک شناور دیگر هم توسط شرکتی دانش‌بنیان در حال ساخت است که دارای موشک‌هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر و سطح به هوا با قابلیت حمل بالگرد و دارای سرعتی معادل ۳۵ نات هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۸
افرین بر شما.
طرف مردم ایران را ناک اوت کرده اینها دلشون خوشه شش سیلی زده اند !
نه حاجی تا اونجایی که من یادم هست هفت تا زدی

البته 15 تا خوردی
اینکه هر کشوری به صنعت نظامی و دفاعی نیاز دارد و باید در آن پیشرفت کند بحثی نیست ولی اینکه کل یک کشور را با آن سنجید درست نیست!مانند اینکه یک دانش آموز 10 تا درس دارد و فقط نمره یک درسش خوب باشد و بقیه نمراتش پایین باشد!دیگر نمی توان گفت آن دانش آموز موفقی است
حاج آقا سردار جان امریکا هم در مقابل، سیلی های زیادی به ما مردم بدبخت ایران زده اند . شماها از تحریمها سودهای کلان بردید ماها گرفتار تحریم و جنگ اقتصادی و بدبختی شدیم . یک کمی به ما مردم هم فکر کنید . امریکا یا هر کشور دیگری بیکار نمی نشیند تا شماها بهش سیلی بزنید آنها هم مقابله به مثل می کنند و این به ضرر ما مردم است
ظلم در حق مردم، حق الناس هست. حق الناسی که اون دنیا بخشیده نمیشه
کشورهایی که به دیگران سیلی نمیزنند و برای ملل دیگر شعار مرگ نمیدهند مردمانش خیلی بهتر زندگی میکنند .
بچه ها وقتی زورشون به یه ادم بزرگ نمیرسه بعد اینکه کلی کتک خوردن و لت و پار شدن میرن دور جایی که دست طرف نرسه و رجز میخونن !
حاجی سیلی هفتم و نزن خون به پا میشه ، سیلی هاتو به ملت میزنی کفایت میکنه ما میریم براشون تعریف میکنیم که چقدر محکم سیلی میزنی
شش تا نبود هفت تا بود!!!
شما بگو زده، آره خوبییت نداره
آقای سردار یک سیلی بابت گرفتن کشتی . سوال اینجاست که آمریکا هدف عدم جابجایی نفت است بدون درگیری . بفرمایید اگر محموله نفت را از کشتی باز پس گرفتید خود کشتی اصلی حالا کجاست. چون کشتی که بارش را گرفتید آزادش کردید رفت . مگر اینکه اون کشتی هم اجاره ایی بوده و خود آمریکایی‌ها آزادش کردنند و رفته و شاید هم مال خود آمریکا بوده چون وقتی نفت را روی کشتی می فروشد ممکن است به واسطه ایی خریداران آمریکایی کالا را خریده باشند .هزینه بارگیری و تخلیه مجددا کشتی به حساب چه کشوری منظور شده . پس در جمع ما سیلی خورده ایم نه آمریکا. کمی واقع بین باشید .
ما نخوایم به کسی سیلی بزنیم و به جاش مثل کشور های متمدن دیگه سرمون تو کار خودمون باشه و به فکر پیشرفت و رفاه مردم خودمون باشیم باید چکار کنیم سردار ؟
عزت یک دکتر فوق تخصص بیشتره یا یه گنده لات چاقو به دست جنوب شهر ؟
عزت کره و ژاپن بیشتره یا موشک ها و سیلی ها و عمق استراتژیک ما؟
درود سردار ، البته بعضی از کسانی که کامنت های بی ربط گذاشته اندر اصلا درکی از صحبت شما ندارند و مثل کبک سرشان را در برف فرو برده و فقط چرند و پرند می گویند ، اینها نمی دانند اقتدار یعنی چه ، و نمی دانند اگر اقتدار نداشته باشیم همین اقتصاد مریض را هم نداریم ، فکر می کنند با مصالحه کورکورانه به اقتصاد عالی می رسند ، اما افراد عاقل می دانند که شما سرداران عزیز و پرسنل مقتدر سپاه و ارتش خدمات بسیار ارزنده ای را به این کشور می نمایید ، خداوند پشت و پناه شما عزیزان سپاه و ارتش باشد ، انشاالله
سردار فکر کنم اگه اشتباه نکنم با تحریم های(سیلی) آمریکا کشورمون به این روز افتاده دلار ۲۸۰۰۰تومانی و ملت درگیر مسائل اقتصادی و...خواهشا با جملات بازی نکنید ملت احمق نیستند
ول کنین تو رو خدا این حرفهای نخ نمای پوسیده رو...حال ما دیگه بد شد!!!
من هم وقتی بچه بودم زنگ خونه همسایه را میزدم و فرار می کردم
حاج اقا دلار 28 تومان است یک سیلی چند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم