بازدید 19780
برای زهره کودایی؛ قهرمان امروز ما

دختر محروم و مهارهای معروف!

مهدی ملکی*
کد خبر: ۱۰۸۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 20 November 2021

برای ما این داستان عجیبی نیست، غریب هم نیست. اینکه یک نفر خود را از پَستوی یکی از شهر‌های این کشور بیرون بکشد و دقیقا جایی بایستد که همه چشم‌ها معطوف به آن شود. مثل هنرمندی که در سالن خاموش و تاریک روی سِن می‌آید و نور فقط روی او انداخته می‌شود. اصلا ما عاشق چنین ماجرا‌هایی هستیم، داستان‌هایی که در دل خود یک قهرمان دارد. قهرمانی برخاسته از دل فقر و اراده پولادین و مثالزدنی. قهرمانی که شخصیت اول داستان می‌شود و آخر فیلم همه ایستاده برایش دست می‌زنند. این حس در ما که انگار جایی در تاریخ، همین حوالی گم شده‌ایم، خیلی آشناست.

ما درد مشترک داریم و جایی گم شدیم که به چشم دیدیم "محرومیت‌زایی" جای "محرومیت‌زدایی" را در ایرانِ عزیزمان گرفته است. حال وقتی قهرمان‌مان سینه‌خیز خود را از بطن محرومیت به مسیر موفقیت می‌رساند، ذوق‌زده می‌شویم.

برای زهره؛ نقش اول یک داستان آشنا
ذوق‌زده می‌شویم، چون خیلی‌های‌مان می‌دانیم که چه کار بزرگی انجام داده، درک می‌کنیم که برای رسیدن به چنین جایگاهی از چه موانعی گذشته و مُچ چه مشکلات طاقت‌فرسایی را خوابانده است. دختری از خوزستان همیشه مظلوم که خانواده را خط قرمز خود می‌داند و برای اینکه از پس مخارج زندگی بربیاید، نجاری هم کرده است. خودش در مصاحبه‌ای گفته: "همیشه نان قلبم و بازویم را خورده‌ام و تلاشم را برای زندگی فوتبالی و خانواده‌ام ادامه می‌دهم تا به اهدافم برسم. " این شرافت و کرامت است که به هم پیوند خورده و بند بند دستان او را تشکیل داده است. همان دستانی که با آن‌ها ۲ پنالتی اردنی‌ها را مهار کرد تا در تاریخ‌سازی تیم ملی فوتبال زنان ایران نقشی مهم داشته باشد. تیمی که برای نخستین‌بار به جام‌ملت‌های فوتبال زنان آسیا راه یافته و قرار است از ۳۰ دی ماجراجویی‌اش را در هند آغاز کند.

زهره کودایی سمبل زنان با استعداد، با اراده و زحمتکش ایرانی است. زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران است. زهره هموطنی است که به وجود او افتخار می‌کنیم و از داشتن او و امثال او خوشحالیم. زهره کودایی بدان که حالا انرژی مثبت میلیون‌ها ایرانی بدرقه تو و همبازیانت است تا در جام‌ملت‌ها بدرخشید و بدرخشید و بدرخشید.

* دبیر سرویس ورزش روزنامه ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ماشالله بانوی گرامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
احسنت بر شیرزن خوزستانی
جرمت اینه که نه دماغت عملیه نه لبت تزریقی. متاسفانه ما به قیافه های هچل هفا عادت کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
اره خب واقعا درست میگی که همه ما به قیافه این پلنگای خیابونی عادت کردیم ولی خدا وکیلی خود من هم که اولین بارکه دیدم پنالتی رو میگرفت یک کمی . جا خوردم. بنظرم کار اردن خیلی بی قاعده هم نبود. به هر حال در گرفتن پنالتی ها شاهکار کرد. خیلی کارش خوب بود
آدم واقعی و با شرف اینه
البته اگه شیاطین تو جلدش نرن
درود بر زهره خانم کودایی ایران بانوی شیرزن ایرانی
با ارزوی موفقیت و پیروزی
جامعه مریضه و مرضش هم حاصل رفتار کساییه که می‌خوان اصلاحش کنن، کسایی که فکر می‌کنن بیشتر از بقیه می‌فهمن، فکر می‌کنن برگزیده‌ن.
واقعا از خوندن مطلب لذت بردم. ممنون از شما. زهره کودایی و بقیه بازیکنان تیم باعث افتخارن
درود بر خواهر عزيزمان زهرا كودايي
ايوول
عالي بود
اون محروميت زايي و محروميت زدايي هم خوب آومدي
زهره جان به وجودت افتخار میکنیم و امیدورام با دست پر به وطن برگردی. دوستت داریم.
اینکه تو مسابقات بجای خانمها از مرد استفاده کنن موضوع تازه ای نیست همین المپیک گذشته چین در رشته وزنه برداری خانمها از ی مرد استفاده کرد بدون توجه به برجستگیهای اندام مردان تو اون لباس مخصوص اما ایشونم خب طاهرشون کمی مردانه هست بدون تعصب به موضوع نگاه کنیم اگر ایشون در تیم مقابل بود شاید خود ما هم همین کار انجام میدادیم شاید بهتر بود خود ایشون ی طوری اطلاع رسانی میکرد و به تمام این حرف و حدیثها پایان میداد اما ایشون فقط خودش مخفی کرده و همین موضوع بیشتر باعث به وحود اومدن حواشی میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی