بازدید 6027

بیش از ۷۰ درصد مردم سومالی زیر خط فقر هستند

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه سومالی در خط مقدم تغییرات اقلیمی قرار دارد، اظهار داشت بیش از ۷۰ درصد مردم سومالی زیر خط فقر زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 20 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که سومالی از سال ۱۹۹۰ تاکنون بیش از ۳۰ رخداد آب و هوایی یعنی ۱۲ خشکسالی و ۱۹ سیل را تجربه کرده است.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد که نزدیک به دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر یا ۱۸ درصد از جمعیت این جمعیت این کشور به شدت تحت تأثیر کمبود جدی آب، غذا و مراتع هستند و خطر ابتلا به بیماری های قابل انتقال از طریق آب به دلیل عدم دسترسی به آب سالم و آشامیدنی در حال افزایش است.

وی گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در جستجوی غذا، آب و چراگاه برای دام، خانه های خود را به خصوص در مناطق مرکزی و جنوبی سومالی رها کرده اند.

دوجاریک با بیان اینکه یش از ۷۰ درصد از کل مردم سومالی زیر خط فقر زندگی می کنند، افزود: این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ تعداد افراد نیازمند به کمک و محافظت در سومالی تا ۳۰ درصد افزایش یابد و از ۵.۹ میلیون نفر در حال حاضر به ۷.۷ میلیون برسد.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، هم اکنون دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم سومالی با مشکلات جدی کمبود آب و غذا دست و پنجه نرم می‌کنند و احتمالا چهارمین فصل متوالی بارندگی‌های کم، این اوضاع را وخیم‌تر می‌کند که سازمان ملل درباره خشکسالی سریع در سومالی ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس اعلام سازمان ملل، تقریبا دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۵۷ منطقه از ۷۴ منطقه این کشور، با کمبود شدید آب، غذا و مراتع مواجهند، زیرا ذخایر آبی و چاه‌ها خشک شده اند.

سخنگوی سازمان ملل درباره وضعیت کشور کنگو نیز گفت که دیوید مک لاکلان-کار هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه برای جمهوری دموکراتیک کنگو، حمله مرگبار چند روز پیش در ۱۱ نوامبر به روستای کیسونگا در منطقه بنی در شمال کیوو را که ۳۵ نفر کشته و ۴ هزار نفر آواره شدند، به شدت محکوم کرد.

وی تصریح کرد که تنها در منطقه "بنی " بیش از ۷۹۸ هزار نفر آواره شده اند و با وجود درگیری ها امدادگران به ۴۵۸ هزار نفر امداد رسانی کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
بارکلا سومالی . ما 95درصد زیر فقریم . بازهم سومالی جلوتر از ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
از صدا و سیما الان اروپا هم همین شرایط سومالی را داره
شاید یکم بهتر
چه عجب بالاخره یه کشور به رکورد ما رسید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
نه عزیزم.29 درصد دیگه دارن
خب، به من چه؟ به تو چه؟ چند درصد ایرانی ها زیر خط فقر هستن؟
مرحبا به مسئولین سومالی نفت و گاز ندارن و اوضاعشون بدتر از ایران نیست
سوزنو تویه پای مردم میبینید و جوالدوز را در پای خودمان نمیبینید؟ 25 روز از ماه را پول ندارم . 5 روز اول ماه را هم صرف پرداخت اقساط و ... . ای مرگ بیا که زندگانی کشت ما را
ما هم دستکمی از اونها نداریم فقط اونها واقعا ندارن ما گیر یه عده افتادیم ما رو به این روز انداختن ،مدیریت نا کارامد و مستاجری همینه طرف فقط با پارتی میاد برای منفعت خودش و گروهش نه سازندگی نه دور اندیشی فقط امروز رو سر کنیم خدا بزرگه ،خدا مگه نگفته با تدبیر زندگی کنید از مورچه کمتریم ،طرح میدن رو هوا ،جنبش سد سازی راه میندازن بدون مطالعه ،خونه درست میکنن روی مسیر سیلاب نتیجه کیلویی مدرک دادن با سهمیه دانشگاه رفتن همین میشه طرف میره مدیر میشه نمیدونه تخصص نداره کارها رو فقط خراب میکنه مگه با شعار و دعا طبیعت رو میشه رام کرد
وای چقدر بد.
چند سال ایران هم اینجوری میشه
۷۰ درصد مردم سومالی زیر خط فقر هستند
مثل ملت ایران............. بالاخره دوتایی شدیم......تنها نموندیم...ما می تونیم..
دشمن شماره یک ملت ایران 1-روسیه با سابقه کمونیستی 2-چین کمونیست ودر ظاهر دوست شماره یک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی