بازدید 3845
پیرامون نتایج انتخابات پارلمانی

دیدار مسعود بارزانی با عمار حکیم و برهم صالح

رهبر حزب دموکرات کردستان عراق امروز چهارشنبه در دیدار جداگانه با رهبر جریان حکمت ملی و رئیس جمهوری عراق نتایج انتخابات پارلمانی و مرحله پس از آن را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷ 18 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از شفق نیوز، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار تحولات سیاسی و امنیتی بخصوص نتایج انتخابات پارلمانی اخیر و چالش‌های پس از آن و دیدگاه‌ها پیرامون تحولات سیاسی و امنیتی بررسی شد.

وی افزود: در این دیدار خواستیم به احزاب معترض به نتایج انتخابات در مورد بازگرداندن شفافیت و اعتماد به نظام دموکراتیک اطمینان داده شود و بر حاکمیت این نظام در برقراری آرامش و گفتگو برای خروج از بحران کنونی و جلوگیری از انسداد سیاسی تاکید کردیم.

حکیم گفت: در این دیدار بر اهمیت امتیاز دهی در ازای عراق و منافع عمومی، اهمیت تشکیل دولتی قادر به تحقق مطالبات مردم تاکید و تصریح کردیم که ثبات عراق در گرو این است که مقامات عراق و منافع ملتش را در اولویت قرار دهند و اینکه طرح ملی که مطرح کردیم بیانگر دیدگاه ما برای حل بحران کنونی است بدون اینکه خواهان نقشی در دولت آینده باشیم.

وی افزود: در سطح سیاسی نیز بر احترام به حاکمیت عراق، متوقف ساختن مداخلات و تجاوز‌های خارجی در خاک این کشور تاکید کردیم و گفتیم که قدرت بغداد قدرتی برای اربیل است و برعکس.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، در دیدارش با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق وضعیت سیاسی این کشور، مرحله پس از انتخابات پارلمانی عراق، راه‌های توسعه و حل مشکلات روند سیاسی، اتحاد دیدگاه‌ها برای مقابله با چالش‌ها و مسائل موجود در عراق و اقلیم کردستان بررسی شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر