بازدید 5285

ایران بالاترین یارانه انرژی را به پولدارها می‌دهد

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران می‌گوید برآوردهای جهانی حاکی از آن است که بالاترین میزان یارانه انرژی پرداختی در سال ۲۰۲۰ به ایران تعلق دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 16 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا پدیدار در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در ایران بخش مهمی از یارانه انرژی به صورت غیرنقدی پرداخت می‌شود که این موضوع در سال‌های گذشته بارها با انتقاد کارشناسان مواجه بوده است. متاسفانه این یارانه به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد و ثروتمندان بیشترین استفاده را از آن می‌برند.

وی با بیان این‌که در ایران یارانه‌ها به دو دسته نقدی و غیرنقدی تقسیم می‌شود، توضیح داد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از حدود ۱۱ سال پیش یارانه نقدی در اختیار مردم قرار گرفته است اما همچنان بخش بسیار مهمی از نظام پرداخت یارانه‌ها در ایران به شکل غیرنقدی برنامه ریزی شده است.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سهم بالای یارانه‌های پنهان در حوزه انرژی ایران تشریح کرد: ایران در حوزه‌هایی مانند نفت، گاز، آب و برق حدود ۳۰ میلیارد دلار یارانه پرداخت کرده که بالاتر از عملکرد کشورهایی مانند عربستان سعودی و چین است. البته در یک فرایند ۱۰ ساله ایران در رتبه هفتم پرداخت کنندگان بالاترین یارانه قرار می‌گیرد.

 

پدیدار ادامه داد: در شهریور ماه سال جاری یارانه انرژی ایران به عددی بسیار بالا رسید که این عدد مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت اما همچنان حتی بر سر نحوه محاسبه این یارانه انرژی نیز در ایران اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل مهم پرداخت غیرنقدی یارانه انرژی گفت: این یارانه باعث می‌شود که قیمت گاز، برق و بنزین پایین‌تر از نرخ واقعی باشد. این رقم در طولانی مدت به ضرر اقتصاد تمام می‌شود و البته با توجه به نحوه پرداخت آن اقشار ثروتمند استفاده بیشتری از این یارانه می‌برند.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان کرد: ما در این زمینه راهکارهایی را همچون توزیع عادلانه حمایت‌های دولتی و ایجاد انگیزه کافی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی مطرح کردیم که امیدواریم با پیگیری دولت لااقل بخشی از این بی‌عدالتی متوقف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵
برای تنبیه ۴ درصد ثروتمندان در ایران حاضرند ۹۶درصد مردم فقیر را تنبیه کنند. وا اسفا اف بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
میخان بنزین را گران کنند دارن مقدمه چینی میکنند. پولدار براش مهم نیست ماشین کم مصرف سواره و پول بنزینش هم براش مهم نیست بیست هزارتومن هم باشه میده . به ما فقرا رحم کنید که خانه نشین میشیم از ترس پول بنزین
کلا در ایران ثروتمندان یارانه بیشتری می گیرند. بنزین و ...
تنها این نیست، شهرداری تهران برای ساخت و نگهداری بهتر خیابان های شهر برای سواره ها و پولدارترها، قیمت بلیط حمل نقل عمومی را برای فقیرترها افزایش می دهد.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
باز چه خوابی برای مردم بدبخت دیدین؟ زورتون به مردم عادی رسیده؟ نمیتونین از اونا مالیات و پول بگیرین میخواین بنزین و آب و برق رو گرون کنین دیگه این داستانا چیه؟ رییس شرکت ملی گاز میگه ایران بیشتر از ۱۲ کشور اروپایی گاز مصرف میکنه ولی نمیگه اونا سیستمهای گرمایشی و پخت و پزشون برقیه. فقط بلدین جبران بی ارزش شدن پول ملی که بخاطر بی عرضگی و سیاستهای غلط خودتونه رو با دست کردن توو جیب مردم جبران کنین
بازیمون ندید لطفا بگویید می خواهیم گران کنیم
چرا چیزهای مهمتر را نمیگوید . مثل بزرگترین اختلاس کنندهای جهان مثل مسولینی که با دهان کف الود شعار مرگ بر امریکا سر میدهند ولی فرزندانشان را با پول بیت المال به امریکا میفرستد تا زندگی بهتری داشته باشند مثل بزرکترین فراری دهندگان مغزها مثل خرج کردن پول مردم در کشورهای دیگر .
کدام یارانه انرژی را به مردم می دهد؟ حقوق مردم به ریال است و دلار از مردم میگیرد .
بروید حرفهای مسخره را جای دیگر بزنید . این حرفهای مفت را بس کنید.
هر وقت توانستید افراد متمولی را که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را شناسایی کنید آنوقت میتوانید افراد پولدار را از بی پول تشخیص دهید!! در حالی که افراد ایرانی زیادی هستند که هیچ پولی و منبع درامد و مستمری ندارند و تحت پوشش قرار نمی گیرند، افراد زیادی هم هستند که همه چیز دارند و تحت پوشش هم هستند. اکثر افراد پولداری که بقول شما از یارانه انرژی استفاده می کنند ، به وقتش دستگیری از مستمندان هم می کنند و یکجا یارانه ای را که گرفته بودند به نیازمندان میدهند .در حالی که این وظیفه دولت و حکومت است.
اماده سازی ذهن مردم جهت گران سازی قبوض؟
مبنا اینکه میگویید یارانه بر مبنا چیست؟ قیمت تمام شده گران به واسطه مدیریت غلط؟ به مردم چه؟ مبنا قیمت جهانی؟ مگر حقوق ما بر مبنا جهانیست؟؟؟؟
حقوق مردم را هم بر مبنا جهانی پرداخت کنید، ورود اقلام کم مصرف را بدون تعرفه آزاد کنید (مالیات بر مبنا تولیدات داخل) نمیخواد یارانه بدهید
مقدمه چینی برای گرفتن پول اضافی از مردم. چرا مشکلات را حل نمی کنید و فوری به گرفتن پول اضافی از مردم می پردازید.
چرت!
آلمان نه گاز دارد نه نفت دارد و نه اونقدر کشورش آفتابی و بادی هستش ولی به همت مسئولین بافکرش اونقدر انرژی برق تولید میکنه که تقریبا برای مردم مفت هستش و اصرار به مصرف برق توسط مردمش داره تا نیروگاههای هسته ایش مشکل پیدا نکنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها