بازدید 30034
۳
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

زلزله و سونامی؛ دو واژه پرتکرار فضای مجازی ایران در ساعات گذشته/ نگرانی کاربران به خاطر وضعیت سلامتی سجاد رزمجو/ شباهت عجیب شقایق دهقان را ترند کرد/ اموال تملیکی چیست و چرا ترند شده است؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «امام حسن عسکری (ع)»، «سجاد رزمجو»، «نوبت دهی تعویض پلاک»، «اموال تملیکی»، «شقایق دهقان»، «سونامی- زلزله» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 15 November 2021

زلزله و سونامی؛ دو واژه پرتکرار فضای مجازی ایران در ساعات گذشته/ نگرانی کاربران بخاطر وضعیت سلامتی سجاد رزمجو/ شباهت عجیب شقایق دهقان را ترند کرد/ اموال تملیکی چیست و چرا ترند شده است؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «امام حسن عسکری (ع)»، «سجاد رزمجو»، «نوبت دهی تعویض پلاک»، «اموال تملیکی»، «شقایق دهقان»، «سونامی- زلزله» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

امام حسن عسکری (ع)

امام حسن عسکری (ع)، امام یازدهم شیعیان و پدر امام زمان (عج) است که روز گذشته سالروز میلاد با سعادت ایشان بود و به همین واسطه نام ایشان به یکی از ترندهای گوگل و شبکه های اجتماعی تبدیل شد و بسیاری از کاربران در مورد کنیه، لقب و زندگینامه آن حضرت جست و جو کردند.

وصیت امام حسن عسکری (ع) به یارانش چه بود؟

در مورد امام حسن عسکری (ع)، توضیح مختصر اینکه حسن بن علی بن محمد(ع) مشهور به امام حسن عسکری(ع) (۲۳۲-۲۶۰ق) یازدهمین امام شیعیان اثناعشری است که شش سال امامت را بر عهده داشت.

او فرزند امام هادی(ع) و پدر امام مهدی(عج) است و مشهورترین لقب وی، عسکری است که به اقامت اجباری‌اش در سامرا اشاره دارد.

 او در سامرا تحت مراقبت حکومت عباسی قرار داشت و برای فعالیت‌هایش با محدودیت روبه‌رو بود. امام عسکری(ع) از طریق نمایندگان خود و نیز از راه نامه‌نگاری با شیعیان ارتباط داشت.

عثمان بن سعید، نخستین نایب خاص امام زمان(عج)، از نمایندگان خاص وی نیز به شمار می‌رفت. امام حسن عسکری(ع) در ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ق، در ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسید و در کنار مرقد پدرش دفن شد. مدفن آن دو به حرم عسکریین مشهور است و از زیارتگاه‌های شیعیان در عراق به شمار می‌آید.

احادیثی از امام عسکری(ع) در موضوعات تفسیر قرآن، اخلاق، فقه، امور اعتقادی، ادعیه و زیارت روایت شده است.

بیشتر بخوانید

سجاد رزمجو

سجاد رزمجو یکی از خوانندگان محلی و محبوب اهل استان کهگیلویه و بویراحمد است که اخیراً به واسطه حادثه انفجار گاز دچار سوختگی شدید و بیش از 60 درصدی شده و در بیمارستان بستری است.

بستری شدن این خواننده محلی برای بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و به ویژه مردم بختیاری کشورمان با اهمیت بوده و پیوسته در چهل و هشت ساعت اخیر در گوگل نام و فامیل او جست و جو شده است.

بر اساس اخبار منتشره در رسانه های محلی در پی وقوع حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهرک ولایت یاسوج راس ساعت ساعت ۱۱:۱۲ دقیقه روز جمعه ۱۴ آبان و سوختگی شدید سجاد رزمجو خواننده محلی استان کهگیلویه و بویراحمد، و انتقال وی جهت ادامه معالجات به بیمارستان امیرالمومنین شیراز ،  پزشک معالج وی آخرین وضعیت  جسمانی و روند معالجه وی را تشریح کرد.

 دکتر عبدالخالق کشاورزی فلوشیپ فوق تخصص جراحی سوختگی بیمارستان امیرالمومنین شیراز با اعلام میزان سوختگی سجاد رزمجو گفت: وی دچار سوختگی درجه ۳ و ۶۴ درصدی شده است که بلافاصله بعد از انتقال وی به این بیمارستان روند درمانی وی معمول گردید.

زلزله و سونامی؛ دو واژه پرتکرار فضای مجازی ایران در ساعات گذشته/ نگرانی کاربران بخاطر وضعیت سلامتی سجاد رزمجو/ شباهت عجیب شقایق دهقان را ترند کرد/ اموال تملیکی چیست و چرا ترند شده است؟

دکتر کشاورزی گفت  با تلاش همکاران بخش ICU پزشکان، پرستاران وتیم متخصصین بیهوشی بعد از چند روز موفق شدیم شرایطی برای بیمار فراهم گردد که وی بتواند بدون دستگاه ونتیلاتور و کمکی تنفس کند.

فلوشیپ فوق تخصص جراحی سوختگی بیمارستان امیرالمومنین شیراز با اعلام اینکه معمولا بیماران دچار سوختگی سر و صورت، دچار مرگ و میر زیادی می شوند، گفت: بیماران سوختگی معمولا دو مرحله را پشت سر میگذارند: بخش اول و ابتلای به سوختگی است که بیماران دچار مشکلات متابولیکی هستند، بخصوص بیمارانی که دچار سوختگی سر وصورت و دستگاه تنفسی هستند که این بیماران مرگ ومیر زیادی دارند که توانستیم این بیمار را تا حدودی از این فاز عبور دهیم.

دکتر کشاورزی گفت: فاز دوم در بیماران سوختگی که بسیار خطرناک هم هست و معمولا بیماران دچار سوختگی شدید و تنفسی با آن درگیر می شوند و از روز پنجم به بعد بتدریج شاهد آن هستیم، این است که میکروبها به بدن حمله می کنند  و سطح ایمنی بیمار بسیار پایین می آید  و میزان مرگ و میر را افزایش می دهد.

 فوق تخصص جراحی سوختگی بیمارستان امیرالمومنین شیراز افزود: امیدواریم در روزهای آتی با عبور بیمار از فاز دو بیماری، شرایطی فراهم گردد به بتوانیم اعمال جراحی تخصصی را روی ایشان انجام دهیم و این مساله به شرایط بیمار بستگی دارد. دکتر عبدالخالق کشاورزی با تاکید بر اینکه درجه سوختگی ایشان درجه ۳ بوده و وسعت سوختگی بدن ایشان زیاد است وی نیازمند چندین عمل جراحی سنگین است که امیدواریم ایشان بتوانند این شرایط سخت را در هفته دوم پشت سر بگذارند.

نوبت دهی تعویض پلاک

با توجه به شرایط خاص کشور و وضعیت کرونایی که بسیاری از امور را غیر حضوری کرده، مدت هاست که بحث تعویض پلاک نیز با حواشی و مشکلاتی رو به رو بوده است.

نوبت دهی تعویض پلاک چگونه است؟

مشکلاتی مثل تعطیلی های پیاپی و نیز اینترنتی شدن فرایند اخذ نوبت که همچنان برای بسیاری از کاربران محل سوال است و در مورد نحوه نوبت دهی تعویض پلاک سوال دارند.

شهروندان برای اخذ نوبت تعویض پلاک باید به نکات زیر توجه کافی داشته باشند:

  1. قبل از رزرو نوبت از تکميل بودن مدارک مورد نياز خصوصاً مدرک احراز محل سکونت اطمينان حاصل نماييد.
  2. در حال حاضر برای هر متقاضی امکان رزرو فقط یک نوبت در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی وجود دارد.
  3. حداقل ۵ دقیقه قبل از زمان رزرو شده در مرکز تعویض پلاک حضور یابید. با توجه به زمانبندی انجام شده جهت خدمت رسانی بهتر به سایر مراجعین به مراکز تعویض پلاک، در صورت عدم مراجعه به مرکز تعویض پلاک مربوطه در روز و ساعت مقرر ، نوبت شما به صورت خودکار توسط سامانه باطل می شود.
  4. کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه ، در هنگام ورود به مرکز تعویض پلاک کنترل می گردد و فقط به دارنده کد ملی یا وکیل قانونی و وسیله نقلیه با شماره پلاک ثبت شده در نوبت، اجازه ورود داده می شود.
  5. برای متقاضیانی که رزرو نوبت انجام دهند اما در زمان مقرر به مرکز تعویض تعویض پلاک مراجعه ننمایند محدودیتهایی در رزرو نوبت های آتی ایجاد خواهد شد.
  6. ارسال پیامک دریافت نوبت صرفا جهت اطلاع رسانی به متقاضی میباشد. جهت پذیرش مراجعین، اطلاعات ثبت شده در سامانه نوبت دهی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  7. نوبت دهی و پذیرش مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی صرفا از طریق سامانه ( nobatdehi.epolice.ir ) انجام می پذیرد. در این رابطه ادعای دریافت نوبت كه توسط سایرین و خارج از این سامانه تبلیغ ‌گردد و ادعای انجام آن اعلام شود، معتبر نیست.
  8. در صورت پرشدن ظرفیت پذیرش یک مرکز، امکان دریافت نوبت برای آن مرکز دیگر وجود نخواهد داشت. لذا لازم است مراقب سوء استفاده احتمالی شیادان و دلالان باشید.
  9. دریافت نوبت در سامانه رایگان است و طی مراحل ثبت نام یا دریافت نوبت، هیچ گونه وجهی از متقاضی دریافت نمی شود.

اموال تملیکی

شاید بارها از طریق رسانه ها و اخبار نام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به گوشتان خورده باشد؛ برای مثال تعدادی کالای قاچاق کشف شده در اختیار سازمان قرار گرفت و به دنبال آن این سوال در ذهنتان مطرح شود که منظور از سازمان اموال تملیکی دقیقا چیست؟

آیا فقط وظیفه کشف و جمع آوری کالاهای قاچاق را بر عهده دارد و یا به وظایف دیگری نیز می پردازد؟ و یا اینکه پس از ضبط این اموال، سرنوشتشان چه می شود؟ آیا به مزایده گذاشته می شوند؟ و…

منظور از اموال تملیکی، کالاها و اموالی است که به موجب قانون، به تصرف، تملک، توقیف یا مدیریت دولت درمی‌آید؛ از قبیل کالاهایی که از طریق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف و یا اموال و کالاهایی که به موجب احکام قضایی ضبط و مصادره می شود.

عزم جدی سه قوه برای ساماندهی اموال تملیکی - تابناک | TABNAK

در قوانین گذشته، وظیفه جمع آوری و تعیین تکلیف در خصوص این اموال و کالا ها بر عهده گمرک قرار داشت، ولی پس از آن، کمیته ای متشکل از نمایندگان بنیاد مستضعفان، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و دادستانی کل کشور این وظیفه را انجام می دادند.

تا اینکه با تصویب قانون تأسیس سازمان جمع‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموال تملیکی در تاریخ ۱۳۷۰/۱۰/۲۴ در سال ۱۳۷۱ سازمان، تشکیل گردید. این قانون دارای چهل و پنج ماده و چند تبصره می باشد.

با توجه به انتقادات فراوان به دولت مبنی بر انبار شدن حجم انبوهی از کالاهای تملیکی در گمرک و پایانه های مرزی، اخیراً هم وزیر اقتصاد و هم رئیس جمهور در این رابطه دستوراتی قاطع برای تعیین تکلیف این اموال صادر کرده اند.

همین اتفاق حالا سبب شده تا در بسیاری از استان های مرزی کشور، موضوع تعیین تکلیف اموال تملیکی به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده و به ترند گوگل نیز تبدیل شود.

بنابراین، به تازگی اعضای هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، موضوع راه اندازی حراج الکترونیکی و برگزاری مجدد مزایده حضوری (حراج) را مورد بررسی قرار داده و اجرای آن را به تصویب رساندند. بر این اساس، زمان‌بندی شرکت در مزایده‌های حضوری(حراج) سازمان اموال تملیکی از طریق وبگاه این سازمان به نشانی www.Tamliki.ir اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

شقایق دهقان

شقایق دهقان یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که اخیراً کلیپی ویدئویی از یک خانم اسپانیایی که شباهت زیادی به وی دارد، در شبکه های اجتماعی منتشر شده و نام شقایق دهقان را به ترند گوگل تبدیل کرده است.

تعداد بازدید : 2777

توضیح اینکه شقایق دهقان بازیگر و نویسنده ایرانی است و عمده فعالیت وی در مجموعه تلویزیونی‌های نود شبیِ مهران مدیری است. از بازی‌های معروف او ایفای شخصیت خانم شیرزاد در مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۰ است.

بیشتر بخوانید

سونامی- زلزله

در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه ۲۳ آبان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶ در شمال بندر عباس رخ داد و یک دقیقه بعد یعنی در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه زلزله دیگری با بزرگای ۶.۵ در این منطقه به ثبت رسید.

کارشناسان پیش بینی کردند که گسل‌های منتهی الیه رشته کوه زاگرس و در منطقه شمالی تنگه هرمز در این زلزله فعال شده است و به ویژه در شمال بندر عباس در جایی که جهت ساز و کار تکتونیکی تغییر می‌کند، بسیار لرزه خیز است. در این منطقه یک گره تکنونیکی واقع شده و زمین لرزه‌های زیادی در این منطقه ایجاد شده و از آن به عنوان یک زون لرزه‌ای یاد می‌شود.

به دنبال این اتفاق، نگرانی زیادی در میان شهروندان ایرانی به ویژه شهروندان جنوب کشورمان پیرامون زلزله ایجاد شد و علاوه بر زلزله، سوال دیگری در مورد آیا امکان وقوع سونامی در سواحل وجود دارد نیز به ترند گوگل تبدیل شد.

در پاسخ به این سوال رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه به احتمال زیاد این زمین لرزه اصلی در هرمزگان بوده است، گفت: احتمال سونامی در این منطقه کم است.

 ایرج روحی در خصوص زلزله ۶.۴ ریشتری لافت در هرمزگان که در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه دیروز بعدازظهر به وقوع پیوست گفت: امروز دو زلزله به فاصله زمانی ۱۵:۳۷:۴ به بزرگی ۶.۴ و دومین زمین لرزه ۱۵:۳۸:۳۸ به بزرگی ۶.۳ریشتر رخ داد. این زمین لرزه به اصلاح زمین شناسان دوگانه است.

                                                   تاکنون یک کشته در زلزله هرمزگان

رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در پاسخ به این که این دو زلزله از کدام گسل نشات گرفته است، عنوان کرد: این دو زلزله نزدیک به گسل «زاگرس بلند» بوده است و احتمال می رود که زمین لرزه اصلی در این استان بوده است. به گفته روحی، بعد از این زمین لرزه هم یک پس لرزه ۴ریشتری در ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه و پس لرزه ۳ و ۹ ریشتری در ساعت ۱۶ و ۴۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه به وقوع پیوسته است.

 رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: سابقه ندارد که در این منطقه سونامی رخ دهد و احتمال اینکه در این منطقه سونامی رخ دهد کم است. وی افزود: اگر این زمین لرزه در دریای عمان بود احتمال سونامی وجود داشت.

بیشتر بخوانید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اینکه شصت تا خبر بی ربط رو توی یک خبر جا میدید اصلا خوب نیست
خدا شفا بده هنرمند دوست داشتنی سجاد رزمجو را
فیلم ریزش کوه هاراکه میبینی بیشتربه یک انفجارزیرزمینی ویا خدای نکرده آزمایش اتمی شبیه تره تازلزله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر