بازدید 6612

یک نظامی لهستانی در مرز با بلاروس کشته شد

یک نظامی لهستانی در بحبوحه تنش مرزی با بلاروس بخاطر بحران پناهجویان، کشته شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 14 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری راشا تودی گزارش داد که یک سرباز لهستانی در مرز شرقی این کشور با بلاروس کشته شده است.

ارتش لهستان درحالیکه نیروهای خود را برای مقابله با ورود پناهجویان به مرزها اعزام کرده با تایید این خبر افزود که مرگ او تصادفی بود و هیچ شخص ثالثی در این مساله دخالتی نداشت.

کشته شدن این نظامی که به تازگی به مرز این کشور اعزام شده، درحالی است که لهستان و اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم به "جنگ هیبریدی" با استفاده از پناهجویان می‌کند. اما بر اساس گزارش‌های اولیه سلاح سرباز کشته شده به صورت اتفاقی شلیک کرده و باعث مرگ او شد.

بحران مرزی بین لهستان و بلاروس اوایل سال جاری میلادی و به دنبال واکنش الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مقابل تحریم های اتحادیه اروپا آغاز شد. علت تحریم ها انحراف اجباری یک جت مسافربری در ماه مه و متعاقب آن، دستگیری روزنامه نگار مخالف بلاروس بود که مسافر این هواپیما بود.

ماه‌ها قبل، اتحادیه اروپا و آمریکا، دولت لوکاشنکو را به بهانه سرکوب مخالفان پس از انتخابات مناقشه‌آمیز اوت ۲۰۲۰ که اعتراض های گسترده ضد دولتی را برانگیخت، تحریم کردند.

این اقدام ها خشم لوکاشنکو را برانگیخت و او با اعلام این که بلاروس از تلاش برای جلوگیری از رسیدن مهاجران و پناهندگان غیرقانونی به اتحادیه اروپا دست می‌کشد، واکنش نشان داد و چنین استدلال کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا، دولت وی را از بودجه لازم برای انجام این کار محروم کرده است.

از آن زمان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مرز بلاروس، از جمله لیتوانی، لتونی و لهستان اعلام کرده اند تعداد افرادی که تلاش می‌کنند از مرزهای این کشور عبور کنند، بشدت افزایش یافته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل