بازدید 4741

بایدن: وضعیت مرز بلاروس و لهستان نگران کننده است

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اظهار داشت که وضعیت مرز بلاروس و لهستان بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 13 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنااز تارنمای کاخ سفید، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت مرز بلاروس و لهستان گفت: فکر می کنم بسیار نگران کننده است. ما نگرانی خود را به روسیه و همچنین بلاروس منتقل کرده ایم و فکر می کنیم این یک مشکل است.

پیش از این، کامالا هریس معاون بایدن نیز درباره تحولات در مرز بلاروس و لهستان گفت: ما بسیار نگران تحولات مرز بلاروس و لهستان هستیم و از نزدیک به آن توجه می کنیم.

معاون رئیس جمهوری آمریکا که در فرانسه به سر می برد، تصریح کرد که حکومت بلاروس درگیر یک فعالیت بسیار نگران کننده بوده و این مساله ای است که من با امانوئل ماکرون رییس جمهری فرانسه هم صحبت کردم.

هریس ادامه داد: رهبران جهان نظاره گر تحولات مرز بلاروس و لهستان هستند.

به گزارش ایرنا، مساله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس در روزهای اخیر با حضور هزاران نفر از پناهجویان در این منطقه و تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک لهستان که با استقرار نیروهای ویژه این کشور ممانعت شده، وضعیت بحرانی یافته است.

گردآمدن گروه بزرگی از پناهجویان از بعد از ظهر ۸ نوامبر (۱۷ آبان ماه) در بلاروس و نزدیکی بزرگراه منتهی به مرز لهستان، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

هم زمان با گردآمدن هزاران پناهجو در هوای یخبندان در مرز بلاروس با لهستان و بالاگرفتن تنش در مرزهای دو کشور، جان هزاران تن از آنان در خطر قرار گرفته است.

به گفته دولت لهستان، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس به عمد با سازماندهی حرکت پناهجویان عمدتا خاورمیانه ای به مینسک (پایتخت بلاروس) و وعده عبور امن به اتحادیه اروپا در پی تلافی تحریم هایی است که بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) علیه بلاروس اعمال کرده است.

همزمان گفته می شود دولت دست راستی لهستان نزدیک به ۲۰ هزار پلیس مرزی را با حمایت ارتش این کشور در مرز با بلاروس مستقر کرده است؛ اقدامی که از زمان جنگ سرد تاکنون بی سابقه بوده است.

کمیته مرزی دولتی بلاروس گزارش داد که گروه بزرگی از پناهجویان از کشورهای آسیایی و آفریقایی به مرز بلاروس با لهستان هجوم آورده اند.

این کمیته با بیان اینکه وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس با لهستان همچنان به شدت متشنج است، گفت: بیش از دو هزار پناهجو از جمله تعداد قابل توجهی زن و کودک در مقابل موانع مرزی لهستانی توقف کرده اند.

نیروهای امنیتی لهستان به آنها اجازه عبور نمی دهند، مهاجران تلاش کردند تا بر موانع غلبه کنند.

اتحادیه اروپا امکان اعمال تحریم های جدید در مورد بلاروس را بررسی می کند. در همین حال به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، بیش از ۳ هزار نفر پناهجو از کشورهای خاورمیانه در مرز بلاروس و لهستان تجمع کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل